Krakowska, Starowiślna
Re: Krakowska, Starowiślna
Decyzja w sprawie "184" jest fatalna. By jednak nie tylko krytykować, zacznę od plusów - skoro "184" kończy przy r. Grzegórzeckim, to doceniam że zatrzymuje się na Kotlarskiej i potem nawraca. To lepsze niż gdyby objeżdżało całe rondo, skazując pasażerów na stratę czasu. Warto też odnotować, że "184" i "484" odzyskały całodzienny rozkład.
Ciężko jednak być optymistycznym. Jak zauważył ABC, remont jest wymówką bo "184" mogło pojechać Kalwaryjską. Czuć że chodzi o cięcia i to robione po bandzie. WDZ słusznie zwrócił uwagę że "484" jadąc z os. Podwawelskiego nie zahacza o r. Grunwaldzkie - by zaoszczędzić sześćset metrów, zniszczono funkcjonalność linii. Co z tego, że karta na "184" ma ważność w "52", skoro nie ma jak się z przesiąść z tego "52" na "484"?
W efekcie osoby które miały połączenie bezpośrednie, muszą przesiadać się nawet po trzy razy! Np. ktoś jadąc z obecnej trasy "184" na Witosa czy do Swoszowic (znam takie przypadki) miał połączenie bezpośrednie, teraz - jeśli ma kartę na "184" - musi jechać do r. Mogilskiego / Grzegórzeckiego (1 przesiadka), potem do r. Grunwaldzkiego (2 przesiadka), potem do r. Matecznego (3 przesiadka).
"184" zapewniało też dwa ważne połączenia. Pierwsze to w ciągu r. Mogilskie - Grzegórzecka - r. Grunwaldzkie. To ważna relacja, szybsza niż "52" czy "124/424" przez zapchane centrum. Niestety od lat jest osłabiana - kiedyś były mocne "128/428" i "184", teraz nie zostało nic. Druga to między r. Mogilskim i Grzegórzeckim a r. Matecznego. Dwa pierwsze to okna na wschód Krakowa, to ostatnie - na południe. W stałym układzie miały mocne połączenie dzięki "184/484", "10", "17" i "19". Teraz została... "19" kursująca tylko w szczytach.
Oszczędności czuć wszędzie. "184" kończy na r. Grzegórzeckim, nawraca pewnie przy Wiśle. Tymczasem gdyby wydłużyć je zaledwie o 1,4 km, do Kuklińskiego, zapewniłoby przesiadkę na "174" do Bonarki i Kurdwanowa. Dzięki temu dotychczasowi pasażerowie "184" mieliby tylko jedną przesiadkę, a nie dwie-trzy. Jednak w tych zmianach nie chodzi o dobro pasażerów, a tylko i wyłącznie o cięcia.
Całości dobijają zasady zachowania ważności kart na "184". Super, że uwzględniono "52", "174" i "179". A co z innymi? Wobec skrócenia "184", pierwszą myślą jak dostać się z obecnego "184" na Kurdwanów była przesiadka na r. Grzegórzeckim na "50". "50" jednak nie została uwzględniona na liście. Tak samo, czemu dano "52", a zapomniano o "124/424"? Te dublują się ze "184" od Pilotów i byłyby znacznie lepsze w dojeździe do r. Grunwaldzkiego, a nawet os. Podwawelskiego (skoro "484" je omija jadąc na południe). A co z pasażerami z Nowosądeckiej? Jak ktoś ma kartę na "184", to zostało mu tyko "484" kursujące przez większość czasu raz na godzinę. Ze "164" nie można skorzystać (ma inną trasę), podobnie ze "169/469". Czemu?
Ciężko jednak być optymistycznym. Jak zauważył ABC, remont jest wymówką bo "184" mogło pojechać Kalwaryjską. Czuć że chodzi o cięcia i to robione po bandzie. WDZ słusznie zwrócił uwagę że "484" jadąc z os. Podwawelskiego nie zahacza o r. Grunwaldzkie - by zaoszczędzić sześćset metrów, zniszczono funkcjonalność linii. Co z tego, że karta na "184" ma ważność w "52", skoro nie ma jak się z przesiąść z tego "52" na "484"?
W efekcie osoby które miały połączenie bezpośrednie, muszą przesiadać się nawet po trzy razy! Np. ktoś jadąc z obecnej trasy "184" na Witosa czy do Swoszowic (znam takie przypadki) miał połączenie bezpośrednie, teraz - jeśli ma kartę na "184" - musi jechać do r. Mogilskiego / Grzegórzeckiego (1 przesiadka), potem do r. Grunwaldzkiego (2 przesiadka), potem do r. Matecznego (3 przesiadka).
"184" zapewniało też dwa ważne połączenia. Pierwsze to w ciągu r. Mogilskie - Grzegórzecka - r. Grunwaldzkie. To ważna relacja, szybsza niż "52" czy "124/424" przez zapchane centrum. Niestety od lat jest osłabiana - kiedyś były mocne "128/428" i "184", teraz nie zostało nic. Druga to między r. Mogilskim i Grzegórzeckim a r. Matecznego. Dwa pierwsze to okna na wschód Krakowa, to ostatnie - na południe. W stałym układzie miały mocne połączenie dzięki "184/484", "10", "17" i "19". Teraz została... "19" kursująca tylko w szczytach.
Oszczędności czuć wszędzie. "184" kończy na r. Grzegórzeckim, nawraca pewnie przy Wiśle. Tymczasem gdyby wydłużyć je zaledwie o 1,4 km, do Kuklińskiego, zapewniłoby przesiadkę na "174" do Bonarki i Kurdwanowa. Dzięki temu dotychczasowi pasażerowie "184" mieliby tylko jedną przesiadkę, a nie dwie-trzy. Jednak w tych zmianach nie chodzi o dobro pasażerów, a tylko i wyłącznie o cięcia.
Całości dobijają zasady zachowania ważności kart na "184". Super, że uwzględniono "52", "174" i "179". A co z innymi? Wobec skrócenia "184", pierwszą myślą jak dostać się z obecnego "184" na Kurdwanów była przesiadka na r. Grzegórzeckim na "50". "50" jednak nie została uwzględniona na liście. Tak samo, czemu dano "52", a zapomniano o "124/424"? Te dublują się ze "184" od Pilotów i byłyby znacznie lepsze w dojeździe do r. Grunwaldzkiego, a nawet os. Podwawelskiego (skoro "484" je omija jadąc na południe). A co z pasażerami z Nowosądeckiej? Jak ktoś ma kartę na "184", to zostało mu tyko "484" kursujące przez większość czasu raz na godzinę. Ze "164" nie można skorzystać (ma inną trasę), podobnie ze "169/469". Czemu?
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Krakowska, Starowiślna
Droga adminko, prosiłbym o przeniesienie postów nie związanych z infrastrukturą do innego wątku
Bo niestety teraz ciągniemy kwestię skrócenia "184" w dwóch wątkach...
A ja uważam, że ta zmiana na stałe nie wejdzie. "484" pewnie zmieniłoby numer na "784" albo "155" jeśli tak miałoby być.
Bo niestety teraz ciągniemy kwestię skrócenia "184" w dwóch wątkach...
A ja uważam, że ta zmiana na stałe nie wejdzie. "484" pewnie zmieniłoby numer na "784" albo "155" jeśli tak miałoby być.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Krakowska, Starowiślna
Jak pocięto "22" z f~10 do f~20, to zrobiono szczytówkę "72" do Dąbia zasłaniając się przepustowością ronda 308 Dywizjonu w czasie remontu Mogilskiej. Po remoncie Mogilskiej wszyscy dobrze wiemy co się stało- linia "72" zmieniła numer na "12" i ogłoszono że rozwiązanie zostaje na stałe...Zieleńczanin pisze: ↑25 maja 2020, 16:35 A ja uważam, że ta zmiana na stałe nie wejdzie. "484" pewnie zmieniłoby numer na "784" albo "155" jeśli tak miałoby być.
Re: Krakowska, Starowiślna
Żeby wrocić do meritum wątku.
O Starowiślnej: http://mobilnykrakow.pl/raport-z-konsul ... rowislnej/
A z Krakowskiej będzie można skręcać tylko w Dietla. Jak myślicie czy to przecięcie tranzytu wystarczy by natężenie ruchu samochodowego nie blokowało tramwajów?
A tak w ogóle to dojazd z Krakowskiej na Stradomską samochodem będzie przez Meiselsa, Paulińską, Orzeszkowej, Sukienniczą, Koletek i Bernardyńską. Lub zawrotka na Sebastiana.
O Starowiślnej: http://mobilnykrakow.pl/raport-z-konsul ... rowislnej/
A z Krakowskiej będzie można skręcać tylko w Dietla. Jak myślicie czy to przecięcie tranzytu wystarczy by natężenie ruchu samochodowego nie blokowało tramwajów?
A tak w ogóle to dojazd z Krakowskiej na Stradomską samochodem będzie przez Meiselsa, Paulińską, Orzeszkowej, Sukienniczą, Koletek i Bernardyńską. Lub zawrotka na Sebastiana.
Re: Krakowska, Starowiślna
Bez zaskoczeń.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/kolej ... 36039.htmlW południowej części jezdni ul. Dietla firma wykonująca przebudowę ul. Krakowskiej natknęła się na konstrukcję kamienną. – Prawdopodobnie jest to drugi przyczółek mostu.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Krakowska, Starowiślna
Czyli to się jeszcze będzie ciągnęło nie wiadomo ile. Jeśli we wrześniu będzie trzeba zwiększyć ilość pojazdów, a przepustowość Starowiślnej na to nie pozwoli proponuję wtedy przełożyć linię "52" na Stradomską.
Re: Krakowska, Starowiślna
Problemy ulicy Krakowskiej: Nieprzygotowana inwestycja, badania archeologiczne, brak nadzoru i ludzi
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/probl ... 36072.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/probl ... 36072.html
– Zgodnie z deklaracjami wykonawcy z marca, na początku lipca tramwaje powrócą na ulicę Krakowską, a piesi będą mogli korzystać z mostu. Z kolei z końcem sierpnia wznowiony zostanie ruchu samochodowy – informują pracownicy ZDMK.
Re: Krakowska, Starowiślna
To są przecież rzewne jaja - reszki przyczółka oplecione ze wszystkich stron instalacjami - ale "nikt nie wiedział' że on tam jest... Podobnie jak "nikt nie wiedział" że most ma dwa przyczółki... Od strony Stradomskiej archeolodzy pracowali OIDP góra dwa tygodnie po czym wykopalisko wietrzyło się przez parę miesięcy na świeżym(?) krakowskim powietrzu, ciekawe jak też będzie tutaj...
Re: Krakowska, Starowiślna
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/znale ... 36100.htmlBadania archeologiczne na ulicy Dietla mają nie spowodować dużych opóźnień podczas przebudowy ul. Krakowskiej – zapewnia przedstawiciel ZDMK.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Krakowska, Starowiślna
https://www.instagram.com/p/CBOTjl7n3G3/Wszystko wskazuje na to, że w lipcu tramwaje przejadą remontowaną ul. Krakowską! Wprawdzie po przeniesieniu robót przy skrzyżowaniu z ul. Dietla odkryto południowy przyczółek dawnego mostu, ale po spotkaniu ze służbami konserwatorskimi okazuje się, że zakres prac archeologicznych jest znacznie mniejszy niż przy poprzednim odkryciu. Zatem nie powinny znacząco wpłynąć na planowany w lipcu termin uruchomienia tramwajów na Krakowskiej
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Krakowska, Starowiślna
Bez komentarza...
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/popra ... 36435.htmlWykonawca wadliwie wykonał część płyt, po których mają jeździć tramwaje.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Krakowska, Starowiślna
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... acja-ulicyNiestety, na powrót tramwajów trzeba będzie jeszcze poczekać. Obecnie mówi się o połowie sierpnia.
Re: Krakowska, Starowiślna
Kitek pisze: ↑10 cze 2020, 0:23https://www.instagram.com/p/CBOTjl7n3G3/Wszystko wskazuje na to, że w lipcu tramwaje przejadą remontowaną ul. Krakowską! Wprawdzie po przeniesieniu robót przy skrzyżowaniu z ul. Dietla odkryto południowy przyczółek dawnego mostu, ale po spotkaniu ze służbami konserwatorskimi okazuje się, że zakres prac archeologicznych jest znacznie mniejszy niż przy poprzednim odkryciu. Zatem nie powinny znacząco wpłynąć na planowany w lipcu termin uruchomienia tramwajów na Krakowskiej
W czerwcu była mowa o lipcu, teraz jest lipiec i już jest mowa o powrocie tramwajów w sierpniu. Za miesiąc pewnie ktoś z Was wstawi tutaj link do strony, mówiącej o powrocie tramwajów we wrześniu. Niestety, otwarcie wyremontowanej Krakowskiej coraz bardziej się opóźnia i niestety osobiście wątpię w powrót tramwajów na tą ulicę przed końcem wakacji. Ale niestety, tak bywa jak kawałek starego mostu jest ważniejszy od dobra mieszkańców miasta, a do tego jeszcze dochodzą błędy podczas wykonywania inwestycji, które trzeba skorygować.Kaszmir pisze: ↑06 lip 2020, 21:57http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... acja-ulicyNiestety, na powrót tramwajów trzeba będzie jeszcze poczekać. Obecnie mówi się o połowie sierpnia.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 976
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Krakowska, Starowiślna
Ty mówisz o sierpniu, ja bym się bardziej zastanawiał, czy uda się w tym roku
BTW. Igołomską mają skończyć chyba w 2022/23, wiec Krakowska idzie nawet całkiem sprawnie
BTW. Igołomską mają skończyć chyba w 2022/23, wiec Krakowska idzie nawet całkiem sprawnie
Re: Krakowska, Starowiślna
Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że w przyszłym miesiącu na ulicę Krakowską powrócą w końcu tramwaje. Na skrzyżowaniu z ulicą Dietla pojawiły się bowiem ostatnie brakujące elementy rozjazdów.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... rakowskiejPozostała część modernizowanej ulicy jest już bowiem praktycznie gotowa. Prace przy torowisku, jezdniach i chodnikach zakończyły się. (...) Nad znaczną częścią przebudowywanego ciągu powieszono już nawet sieć trakcyjną.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości