- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5864
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 03 kwie 2020, 14:32
ZTP wrzucił kilka zdjęć przedstawiających jak prezentuje się w tym momencie Krakowska:
https://www.instagram.com/p/B-hKVcjCVHf/ Część jest już przejezdna, można korzystać z wyniesionych przejść dla pieszych.
Pasażerowie zyskają też wyniesione perony przystankowe, czyli tzw. przystanki “wiedeńskie”.
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1278
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Post
autor: Kitek » 21 kwie 2020, 21:07
W maju na ulicę Stradomską po blisko rocznej przerwie powinny powrócić tramwaje. Nim to jednak nastąpi, na skrzyżowaniu ulicy Dietla i Stradomskiej zostanie ułożona nawierzchnia asfaltowa. Prace prowadzone będą przez dwie noce.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... radomskiej
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1278
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Post
autor: Kitek » 23 kwie 2020, 10:57
Część materiałów utknęła we Włoszech. Tamtejsze fabryki nie są w stanie dostarczyć opraw oświetleniowych czy materiałów na część chodników, która miała być wykorzystana. Z drugiej strony na tej budowie mieliśmy dużo pracowników z Ukrainy, którzy opuścili Polskę wraz z rozpoczęciem epidemii no i wykonawca musi prowadzić prace w ograniczonym zakresie, korzystając tylko z pracowników pochodzących z Polski.
https://wiadomosci.onet.pl/krakow/krako ... ia/p05fll9
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
kot_feliks
- Ekspert
- Posty: 978
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Post
autor: kot_feliks » 05 maja 2020, 22:30
Jak to, przecież miało być dziesięciu pracowników na jedno miejsce pracy i powrót do szalonych lat 90 tych
-
WDZ
- Specjalista
- Posty: 302
- Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10
Post
autor: WDZ » 05 maja 2020, 22:56
W przypadku tego akurat wykonawcy jakoś wątpię żeby miało to jakiekolwiek realne znaczenie. I tylko dziwi dlaczego miasto tak hołubi firmę - bumelanta...
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1278
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Post
autor: Kitek » 20 maja 2020, 14:59
W tekście padło jeszcze stwierdzenie: "Ze zmodernizowanego torowiska na pewno skorzysta linia numer 18. Czy zostanie tam skierowany jeszcze inny tramwaj, przekonamy się w najbliższych dniach." Ciekawe o jakiej linii myślą? :O
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
ABC
- Znawca
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31
Post
autor: ABC » 20 maja 2020, 16:00
Może 8 wraz z powrotem 10 do Łagiewnik przez Starowiślną. Tylko Salwator traci.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5864
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 20 maja 2020, 16:52
"8" chyba zostanie jak jest bo to główne połączenie Borku Fałęckiego z r. Matecznego, a do tego jedyna linia z wyższą częstotliwością na ciągu Łagiewniki - Limanowskiego. Bez "8" zostałyby tam tylko "11", "19" i ew. "10" jeśli wróci - mało.
Obstawiam albo "52" (tymczasowa zmiana trasy przez św. Gertrudy by zrobić miejsce na Starowiślnej), albo "13" (Starowiślna - Dietla - św. Gertrudy). Dla "13" byłaby to pokręcona trasa, jednak były takie przypadki w przeszłości w czasie objazdów.
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1278
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Post
autor: Kitek » 20 maja 2020, 17:58
Kaszmir pisze: ↑20 maja 2020, 16:52
"8" chyba zostanie jak jest bo to główne połączenie Borku Fałęckiego z r. Matecznego
Kolega nie sugerował przecież przerzucania "8" na Kapelankę tylko puszczenie jej przez Starowiślną, Dietla i Stradomską.
Kaszmir pisze: ↑20 maja 2020, 16:52
Obstawiam albo "52" (tymczasowa zmiana trasy przez św. Gertrudy by zrobić miejsce na Starowiślnej),
Ale zrobienie miejsca na co?
Kaszmir pisze: ↑20 maja 2020, 16:52albo "13" (Starowiślna - Dietla - św. Gertrudy). Dla "13" byłaby to pokręcona trasa, jednak były takie przypadki w przeszłości w czasie objazdów.
"13" być może, bo do Poczty jest "3". Obstawiałabym jednak na powrót "10" do Łagiewnik przez Stradomską i Dietla.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
ABC
- Znawca
- Posty: 107
- Rejestracja: 13 kwie 2020, 20:31
Post
autor: ABC » 20 maja 2020, 18:34
A może zamiast tworzyć zawijasy na liniach 8 lub 13 skierować linię 70(10) od Poczty przez Stradomską, Dietla, Starowiślną do Dajworu i Wawrzyńca?
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5864
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 20 maja 2020, 18:39
Kitek pisze: ↑20 maja 2020, 17:58Kolega nie sugerował przecież przerzucania "8" na Kapelankę tylko puszczenie jej przez Starowiślną, Dietla i Stradomską.
Zrozumiałem, że chodzi o "10" przez Starowiślną. Takiej trasy "8" sobie nie wyobrażam, za bardzo pokręcona a to przecież główne połączenie Borku Fałęckiego z centrum.
Kitek pisze: ↑20 maja 2020, 17:58Obstawiałabym jednak na powrót "10" do Łagiewnik przez Stradomską i Dietla.
ABC pisze: ↑20 maja 2020, 18:34A może zamiast tworzyć zawijasy na liniach 8 lub 13 skierować linię 70(10) od Poczty przez Stradomską, Dietla, Starowiślną do Dajworu i Wawrzyńca?
"70" do Salwatora jest dla ZTP dogodna, bo ma krótszą trasę niż "10" (oszczędności), a do tego zapewnia połączenie do Salwatora (nie trzeba przywracać "6", a można nawet ciąć "2" - kolejne oszczędności). Choć kto wie
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 713
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 21 maja 2020, 11:16
Ja bym obstawiał za najbardziej realny wariant, że na swoją trasę wraca "18" plus przetrasowana zostaje według wspominanej opcji "13" (Starowiślna - Dietla - Stradomska - Gertudy - itd). Najprostszy w realizacji i jak wspomniał Kaszmir też najtańszy dla ZTP...
Drugi i ostatni realny widzę taki scenariusz, że 8 zostaje na obecnej objazdowej trasie, natomiast 70 zostaje zlikwidowana i wraca 10 na objazdowej trasie od Stradomskiej przez Dietla i Kapelankę do Łagiewnik. "70" na Salwatorze w obecnej sytuacji nie wydaje się niezbędne, poza nią są tam "1" i "2" (w szczycie odpowiednio z f=10 i f=20, poza szczytem obie f=30). W tym układzie konieczne byłoby "tylko" uwzględnienie synchronizacji między nimi poza szczytem i w weekendy, żeby dały w przybliżeniu f=15. Piszę "tylko", bo to nieraz już przerastało MPK/ZTP...
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5864
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 21 maja 2020, 12:22
fysztof pisze: ↑21 maja 2020, 11:16Ja bym obstawiał za najbardziej realny wariant, że na swoją trasę wraca "18" plus przetrasowana zostaje według wspominanej opcji "13" (Starowiślna - Dietla - Stradomska - Gertudy - itd). Najprostszy w realizacji i jak wspomniał Kaszmir też najtańszy dla ZTP...
No, najtańszy to byłoby "52" przez św. Gertrudy i "13" bez zmian - wtedy nie wydłużamy "13" (oszczędności), a i "52" miałoby nawet minimalnie krótszą trasę (też oszczędności).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości