Strona 4 z 7

Re: Krakowska, Starowiślna

: 21 maja 2020, 12:48
autor: WDZ
Może być też i tak, że skoro na stałą trasę wraca "18" to może wrócić "10" oraz dla zapełnienia luki na Salwatorze - "6". A jak będzie powinniśmy zobaczyć za tydzień bo wtedy powinny już być komunikaty...

Re: Krakowska, Starowiślna

: 21 maja 2020, 14:32
autor: ABC
Jak chcemy oszczędności to przywracamy 18, a 10 ma pętlę uliczną na Stradomiu:

Pleszów- Wawel- Stradom- Dietla- Poczta Główna i do Pleszowa.

Re: Krakowska, Starowiślna

: 21 maja 2020, 14:52
autor: obserwator
To już lepiej zostawić na Salwator i nie przywracać "6".

Re: Krakowska, Starowiślna

: 21 maja 2020, 15:59
autor: WDZ
A tymczasem na kmkrakow.pl zawisł komunikat o zmianach autobusowych od poniedziałku. W skrócie: podział 184 na 184 "właściwe" PC-Grzegórzeckie oraz 484 Podwawelskie - Swoszowice, przy czym to drugie dziedziczy takty po 484 (f24 w szczycie, f60 poza). Na otarcie łez międzyszczyt w 179 podbity do f15 + dołożone parę kursów wieczornych.

Re: Krakowska, Starowiślna

: 21 maja 2020, 16:09
autor: pasazer_mobilisu
WDZ pisze: 21 maja 2020, 15:59 A tymczasem na kmkrakow.pl zawisł komunikat o zmianach autobusowych od poniedziałku. W skrócie: podział 184 na 184 "właściwe" PC-Grzegórzeckie oraz 484 Podwawelskie - Swoszowice, przy czym to drugie dziedziczy takty po 484 (f24 w szczycie, f60 poza). Na otarcie łez międzyszczyt w 179 podbity do f15 + dołożone parę kursów wieczornych.
To oczywiście tymczasowe zmiany, oby nie okazało się, że taki układ lepiej się sprawdza i został na stałe.

Re: Krakowska, Starowiślna

: 21 maja 2020, 16:35
autor: WDZ
Na dodatek ZTP bonusowo przyjanuszowało na 484 i linia w stronę Swoszowic będzie wyjeżdżać z Podwawelskiego przez Barską z pominięciem Grunwaldzkiego...

Re: Krakowska, Starowiślna

: 21 maja 2020, 16:54
autor: ABC
pasazer_mobilisu pisze: 21 maja 2020, 16:09
WDZ pisze: 21 maja 2020, 15:59 A tymczasem na kmkrakow.pl zawisł komunikat o zmianach autobusowych od poniedziałku. W skrócie: podział 184 na 184 "właściwe" PC-Grzegórzeckie oraz 484 Podwawelskie - Swoszowice, przy czym to drugie dziedziczy takty po 484 (f24 w szczycie, f60 poza). Na otarcie łez międzyszczyt w 179 podbity do f15 + dołożone parę kursów wieczornych.
To oczywiście tymczasowe zmiany, oby nie okazało się, że taki układ lepiej się sprawdza i został na stałe.
Oczywiście, że to wygaszanie popytu i odzwyczajanie pasażerów. Gdyby utrzymanie bezpośredniej trasy było priorytetem to 184/484 pojechałoby Starowiślną i Kalwaryjską.
obserwator pisze: 21 maja 2020, 14:52 To już lepiej zostawić na Salwator i nie przywracać "6".
Biorąc pod uwagę rozpaczliwe szukanie oszczędności nie zdziwiłbym się gdyby pod pretekstem tworzenia nowego połączenia powstało połączenie 10 i 13: Pleszów- Stradom- Nowy Bieżanów.

Albo 13 by pojechała na Salwator ( w sumie rekompensata za połączenie z Wielicką ).

Re: Krakowska, Starowiślna

: 21 maja 2020, 17:14
autor: WDZ
Skoro przez rok mogło jeździć Dietla zwężoną do jednej jezdni nic (poza kryzysowym skąpstwem) nie stało na przeszkodzie, by przez kolejne parę miesięcy nie pojeździło Dietla zwężoną do drugiej jezdni...

Re: Krakowska, Starowiślna

: 21 maja 2020, 17:42
autor: Kaszmir
Wrzucam komunikat:
179, 184, 484
od 25.05.2020
Kolejny etap przebudowy skrzyżowania ul. Dietla i Krakowskiej

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 25.05.2020 r. (poniedziałek) rozpocznie się kolejny etap przebudowy skrzyżowania ul. Dietla i Krakowskiej. W tym etapie ruch pojazdów zostanie przeniesiony na północną jezdnię ul. Dietla (będzie nią prowadzony w obu kierunkach). Ze względu na geometrię skrzyżowania ul. Dietla i Św. Sebastiana nie będzie możliwy ruch autobusów Komunikacji Miejskiej w Krakowie.

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:

* linia 179 - częstotliwość kursowania w dni powszednie w okresie międzyszczytowym oraz po zakończeniu szczytu popołudniowego (do około godziny 20:00) zostanie zwiększona do 15 minut;

* linia 184 - będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (skróconej): Prądnik Czerwony - ... - al. Powstania Warszawskiego - Rondo Grzegórzeckie. Przystanek końcowy "Rondo Grzegórzeckie" będzie zlokalizowany na ul. Kotlarskiej, na pasie A+T. Przystanek początkowy "Rondo Grzegórzeckie" będzie zlokalizowany na al. Powstania Warszawskiego, na jezdni dla ruchu ogólnego. Linia będzie kursować z częstotliwością co 12 minut w dni powszednie w godzinach szczytu i co 30 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne, realizując wszystkie kursy wykonywane dotychczas na tym odcinku przez linie 184 i 484;

* linia 484 - będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (skróconej): Os. Podwawelskie - Konopnickiej (powrót: Konopnickiej - Rondo Grunwaldzkie - Konopnickiej - Os. Podwawelskie) - ... - Swoszowice Poczta. Linia będzie kursować z tym numerem w obu kierunkach. Przystanek końcowo-początkowy "Os. Podwawelskie" będzie zlokalizowany na "drugiej" pętli autobusowej (początkowo przeznaczonej dla prywatnych przewoźników), zlokalizowanej na północ od istniejącego dworca KMK - analogicznie jak dla linii 194. Przystanek "Rondo Grunwaldzkie" w kierunku Os. Podwawelskiego będzie zlokalizowany na ul. Konopnickiej, po zawróceniu na rondzie. Linia będzie kursować z częstotliwością co 24 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu i co 60 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne.
http://kmkrakow.pl/

Re: Krakowska, Starowiślna

: 21 maja 2020, 19:01
autor: pasazer_mobilisu
No i to są oszczędności na odcinku Grzegórzeckie - Podwawelskie. Jak już tak szaleć to mogli skrócić do Mogilskiego albo jeszcze lepiej do Ronda Barei :lol:

Re: Krakowska, Starowiślna

: 21 maja 2020, 20:31
autor: ABC
pasazer_mobilisu pisze: 21 maja 2020, 19:01 No i to są oszczędności na odcinku Grzegórzeckie - Podwawelskie. Jak już tak szaleć to mogli skrócić do Mogilskiego albo jeszcze lepiej do Ronda Barei :lol:
A na południu też mogli zamiast 484 wydłużyć 469 od Nowosądeckiej do Swoszowic. I byłyby oszczędności od Woli Duchackiej do Podwawelskiego.

Re: Krakowska, Starowiślna

: 21 maja 2020, 21:23
autor: Kaszmir
pasazer_mobilisu pisze: 21 maja 2020, 19:01No i to są oszczędności na odcinku Grzegórzeckie - Podwawelskie.
Chyba nawet większe są na południu - zamiast "184+484" zostaje samo "484", czyli połowa kursów. Wzmocnienie "179" w zamian jest symboliczne.

Re: Krakowska, Starowiślna

: 24 maja 2020, 17:39
autor: Kaszmir
Aktualnie zmiana ma charakter tymczasowy, będziemy analizować jak i zbierać informacje czy zmiana zostanie zaakceptowana przez pasażerów (...)
https://www.facebook.com/Razemwruchu/po ... 7016474997

Niestety jest potwierdzenie tego, co podejrzewaliście - ZTP może próbować przepchnąć tymczasową trasę "184" jako stałą.

Re: Krakowska, Starowiślna

: 25 maja 2020, 11:18
autor: ABC
A trasa od Ronda Grzegórzeckiego przez Podgórską (są przystanki przy Galerii Kazimierz), Most Piłsudskiego, Kalwaryjską? Jeśli uda się utworzyć przystanek przy kładce Bernatce to zamiast ślepo ciąć, tworzymy dostęp do KM z dwóch rejonów i ogólnie okolic bulwarów.

Re: Krakowska, Starowiślna

: 25 maja 2020, 11:21
autor: obserwator
Mnie się ten pomysł podoba. W dodatku Galeria Kazimierz zyskuje połączenie, jest to chyba centrum handlowe z najgorszym dojazdem KM w Krakowie.