Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

- Linie, trasy, rozkłady
kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: kot_feliks » 11 lis 2022, 8:32

No tak, ale jednak tramwaj do centrum miasta (pewnie coś w stylu np. co 2ego, czy co 4tego kursu '5'), nawet jadący po jednotorze, ale wydzielony z ruchu, to zupełnie inna jakość ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: Bayer2003 » 11 lis 2022, 10:06

kot_feliks pisze: 11 lis 2022, 8:32 No tak, ale jednak tramwaj do centrum miasta (pewnie coś w stylu np. co 2ego, czy co 4tego kursu '5'), nawet jadący po jednotorze, ale wydzielony z ruchu, to zupełnie inna jakość ;)
W Łodzi (miasto o podobnej wielkości do Krakowa) istnieją linie podmiejskie i nie funkcjonują one dobrze. Częste autobusy, nawet agloekspresy - ok, jednak przedłużanie sieci tramwajowej poza granice administracyjne Krakowa to proszenie się o kłopoty (m.in. kwestia remontów torowisk, których gmina nie wykona dopóki najgorszy posiadany tramwaj będzie mógł tam przejechać z prędkością mniejszą niż 10 km/h).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: Jaky » 11 lis 2022, 11:00

kot_feliks pisze: 11 lis 2022, 8:32 No tak, ale jednak tramwaj do centrum miasta (pewnie coś w stylu np. co 2ego, czy co 4tego kursu '5'), nawet jadący po jednotorze, ale wydzielony z ruchu, to zupełnie inna jakość ;)
Warto zacząć od małych kroczków. I przede wszystkim nową jakością byłoby, gdyby projektowana nowa Kocmyrzowska miała wydzielony buspas w stronę miasta na długości od Prus do węzła S7 Grębałów. Tak samo w drugą stronę, od mniej więcej Cienistej do tegoż węzła S7. Już kiedyś obliczaliśmy tutaj, że w szczycie przyjeżdżałoby tym buspasem nawet koło 15 P/h, a przecież patrząc na napełnienia busów i autobusów, to potrzeba jest jeszcze większa.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: Tramwajolog14 » 11 lis 2022, 12:38

kot_feliks pisze: 10 lis 2022, 21:20 Z Kocmyrzowem... no cóż, gmina mogła mieć tramwaj w śladzie dawnej Kocmyrzówki, gdyby nie debilne plany z lat 90tych zastępowania wszystkiego drogami :)
Tam są praktycznie same domy jednorodzinne - to nie są potoki na tramwaj. Sprawny, częsty autobus jeżdżący po buspasie by w zupełności wystarczył.

NowaHutaWschód
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: NowaHutaWschód » 11 lis 2022, 13:27

W 2023 deweloper rozpoczyna inwestycje w Kocmyrzowie, przybędzie osiedle o sporej ilości bliźniaków, czyli potencjalnie kolejni nowi pasażerowie. Nawet ostatnio 10 na Pleszowie po godzinie 16 mocno zaskoczyła, cały tramwaj zapełniony pasażerami wjeżdżający na pętlę to rzadki widok.
fuck upa!

judash
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: judash » 11 lis 2022, 15:28

Linia "272" do starej pętli w Luborzycy wydaje się być optymalnym rozwiązaniem.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: kot_feliks » 11 lis 2022, 18:38

Tramwajolog14 pisze: 11 lis 2022, 12:38Tam są praktycznie same domy jednorodzinne - to nie są potoki na tramwaj. Sprawny, częsty autobus jeżdżący po buspasie by w zupełności wystarczył.
Doskonale wiem, jak ta okolica wygląda, bo bardzo często jeżdżę tamtędy do Słomnik. Natomiast tutaj przecież nie chodzi stricte o odległość dojścia od ew. przystanków T, tylko o cały obszar w okolicy. Przecież gdyby tam jeździł tramwaj do Kocmyrzowa, to spokojnie punkt przesiadkowy na 2xx można by zlokalizować właśnie tam (z przesiadką na tramwaj jadący do centrum).
Bayer2003 pisze: 11 lis 2022, 10:06 W Łodzi (miasto o podobnej wielkości do Krakowa) istnieją linie podmiejskie i nie funkcjonują one dobrze. Częste autobusy, nawet agloekspresy - ok, jednak przedłużanie sieci tramwajowej poza granice administracyjne Krakowa to proszenie się o kłopoty (m.in. kwestia remontów torowisk, których gmina nie wykona dopóki najgorszy posiadany tramwaj będzie mógł tam przejechać z prędkością mniejszą niż 10 km/h).
Sam sobie odpowiedziałeś -> "w Łodzi" ;) Co w ogóle w Łodzi pod kątem KZ funkcjonuje dobrze? ;)

Bardziej popatrzyłbym np. na przykład WLB z Wiednia do Baden, która jedzie spod Opery na ringu, najpierw torowiskami tramwajowymi w mieście, a następnie śladem dawnej linii kolejowej. Zapewniam Cię, że nikt nie myśli o jakiejkolwiek zmianie tego na autobus :)

Tutaj sytuacja zresztą była analogiczna -> mieliśmy praktycznie gotową infrastrukturę, którą trzeba było tylko wyremontować i przystosować do wymogów tramwaju. Owszem, to sporo $, ale kilkukrotnie mniej od tego, co zrobiono (czyli zaorania całości i budowy 2x2) i o wiele mniej od budowy czegoś takiego od początku, bo to się wiąże nierzadko z olbrzymimi robotami ziemnymi, nie mówiąc o sprawach formalnych itd.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: Tramwajolog14 » 11 lis 2022, 21:11

kot_feliks pisze: 11 lis 2022, 18:38 Doskonale wiem, jak ta okolica wygląda, bo bardzo często jeżdżę tamtędy do Słomnik. Natomiast tutaj przecież nie chodzi stricte o odległość dojścia od ew. przystanków T, tylko o cały obszar w okolicy. Przecież gdyby tam jeździł tramwaj do Kocmyrzowa, to spokojnie punkt przesiadkowy na 2xx można by zlokalizować właśnie tam (z przesiadką na tramwaj jadący do centrum).
Przyznam szczerze, że nie wiedziałem, że Kocmyrzówka to była trasa kolejowa. To nieco zmienia postać rzeczy. Jednak wciąż te pojedyncze domki, a przeważnie pola nie uzasadniają tramwaju - to byłoby po prostu nierentowne, tramwaj jest drogi w utrzymaniu.
Miejsce pod punkt przesiadkowy już mamy - pętla Wzgórza Krzesławickie ;) .
kot_feliks pisze: 11 lis 2022, 18:38 Bardziej popatrzyłbym np. na przykład WLB z Wiednia do Baden, która jedzie spod Opery na ringu, najpierw torowiskami tramwajowymi w mieście, a następnie śladem dawnej linii kolejowej. Zapewniam Cię, że nikt nie myśli o jakiejkolwiek zmianie tego na autobus :)

Tutaj sytuacja zresztą była analogiczna...
Nie do końca, bo jednak miejscowości na trasie WLB są gęściej zabudowane. Samo Baden ma 25 tysięcy mieszkańców, a wszystkie miejscowości przez które ten tramwajo-pociąg przejeżdża to około 60 tysięcy mieszkańców. Natomiast w Kocmyrzowie i okolicznych wsiach (Luborzyca, Sulechów, Dojazdów, Baranówka) to zaledwie... 3, może 4 tysiące :lol: .
kot_feliks pisze: 11 lis 2022, 18:38 -> mieliśmy praktycznie gotową infrastrukturę, którą trzeba było tylko wyremontować i przystosować do wymogów tramwaju. Owszem, to sporo $, ale kilkukrotnie mniej od tego, co zrobiono (czyli zaorania całości i budowy 2x2) i o wiele mniej od budowy czegoś takiego od początku, bo to się wiąże nierzadko z olbrzymimi robotami ziemnymi, nie mówiąc o sprawach formalnych itd.
Tutaj można by się pokusić o rozwiązanie z Luton, czyli busway - takie jakby tory dla autobusów. W Anglii również powstawały w miejscach dawnych tras kolejowych. Mają taką przewagę nad tramwajem, że są o wiele tańsze w utrzymaniu, a zapewniają podobną prędkość i bezkolizyjność. Tylko podobny efekt można uzyskać robiąc zwykłe buspasy, więc teraz, jak już tych torów nie ma, to najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest moim zdaniem buspas i częsty autobus.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: kbieniu7 » 12 lis 2022, 12:19

Jaky pisze: 11 lis 2022, 11:00 Warto zacząć od małych kroczków. I przede wszystkim nową jakością byłoby, gdyby projektowana nowa Kocmyrzowska miała wydzielony buspas w stronę miasta na długości od Prus do węzła S7 Grębałów. Tak samo w drugą stronę, od mniej więcej Cienistej do tegoż węzła S7. Już kiedyś obliczaliśmy tutaj, że w szczycie przyjeżdżałoby tym buspasem nawet koło 15 P/h, a przecież patrząc na napełnienia busów i autobusów, to potrzeba jest jeszcze większa.
Jak rozbudowa Kocmyrzowskiej była na audytach, to wysłałem pismo z wnioskiem, o uwzględnienie dodatkowego pasa w stronę centrum - jako buspasa. Odpowiedź, jaką dostałem od ZIM:

Obrazek

Tak że tego...

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: kot_feliks » 14 lis 2022, 12:48

O, dla 1325 poj/h nie chcą budować buspasa, ale na Młyńskiej dla 700-900 już "jest konieczny" :D

RoversKrk97
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 26 gru 2020, 11:58

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: RoversKrk97 » 14 lis 2022, 13:16

Czy w związku z ewentualnymi wzmocnieniami do Kocmyrzowa i okolic jest szansa na nocny autobus do Luborzycy czy Słomnik? Myślę, że pracownicy Felixa w Niedźwiedziu czy innych przedsiębiorstw w gminach Kocmyrzów-Luborzyca czy Słomniki na pewno by korzystali :)

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: Adrian14 » 14 lis 2022, 13:23

Czy ten Felix generuje aż takie potoki? Rzadko widuję na tym przystanku więcej jak 1-2os. Ale co do samego wzmocnienia Kocmyrzowa to się w pełni zgadzam.

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: tomek_m » 15 lis 2022, 15:29

RoversKrk97 pisze: 14 lis 2022, 13:16 Czy w związku z ewentualnymi wzmocnieniami do Kocmyrzowa i okolic jest szansa na nocny autobus do Luborzycy czy Słomnik? Myślę, że pracownicy Felixa w Niedźwiedziu czy innych przedsiębiorstw w gminach Kocmyrzów-Luborzyca czy Słomniki na pewno by korzystali :)
Z tym pytaniem to raczej do Gminy Kocmyrzów albo miasta/gminy Słomniki należy się zwrócić.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: Kaszmir » 01 lut 2023, 20:18

„232” pojedzie do Wilkowa
https://krabok.wordpress.com/2023/02/01 ... o-wilkowa/
Linia ma zostać skierowana na trasę: Czyżyny Dworzec – … – Goszcza Dworek – Marszowice – Wilków.

Ad7
Pasażer
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2022, 20:53

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

Post autor: Ad7 » 01 lut 2023, 20:45

Jeżeli "232" ma jechać do Wilkowa to z jaką częstotliwością? Zapewne co 120 minut czyli tak jak jest teraz. Ale na ogół to linie "202" "212" i "222" mają okropną częstotliwość i mam nadzieję że kiedyś te linie dostaną stałą częstotliwość co około 120 minut a nie przerwy od 7 do 12 jak to jest w 222 ze Słomnik, aczkolwiek trasa jest długa i pewnie stąd tak jeździ.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości