Strona 6 z 12

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 01 lut 2023, 21:09
autor: Adrian14
W ogóle nie rozumiem czemu większość tych linii w weekendy nie jeździ 9-15.

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 01 lut 2023, 21:16
autor: Kaszmir
Ad7 pisze: 01 lut 2023, 20:45Jeżeli "232" ma jechać do Wilkowa to z jaką częstotliwością? Zapewne co 120 minut czyli tak jak jest teraz.
Wcześniej mówiło się o dołożeniu kursów w szczycie z racji na tłok, jednak nie jestem pewny czy to aktualne i czy przeszło.

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 16 lut 2023, 17:03
autor: RoversKrk97
Czy temat ewentualnego uruchomienia autobusu do Proszowic upadł? Czy dalej lobby busiarskie skutecznie torpeduje te plany?

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 16 lut 2023, 17:32
autor: tomaszep42
Ech...aż żal że zlikwidowano kolej do Kocmyrzowa i następnie tor wąski dalej do Proszowic, Pińczowa, Bogorii... :cry: Piękne połączenia mogłyby być...

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 16 lut 2023, 19:01
autor: tomek_m
tomaszep42 pisze: 16 lut 2023, 17:32 Ech...aż żal że zlikwidowano ... tor wąski dalej do Proszowic, Pińczowa, Bogorii... :cry: Piękne połączenia mogłyby być...
Bez przesady, tor wąski JKD był w takim stanie technicznym że jego rozbiórka była najlepszym wyjściem. A gdyby miał służyć komunikacji publicznej musiałby być wybudowany od podstaw i w zupełnie innym przebiegu niż był co zupełnie mijałoby się z celem.

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 17 lut 2023, 11:49
autor: Jaky
RoversKrk97 pisze: 16 lut 2023, 17:03 Czy temat ewentualnego uruchomienia autobusu do Proszowic upadł? Czy dalej lobby busiarskie skutecznie torpeduje te plany?
Na chwilę obecną nie są prowadzone żadne rozmowy w sprawie uruchomienia autobusu. Stanęło na tym, że "nie ma pieniędzy".
Zresztą, coraz bardziej przekonuję się, że i tak wersja, która była brana pod uwagę - ok. 10 kursów/dzień - byłaby dość średnim rozwiązaniem w przypadku Gminy Proszowice o wielkości Niepołomic. Już nie wspominając o sąsiednich gminach, przez które przebiegałaby linia.

Żeby taka linia miała sens, to musiałaby mieć częstotliwość co najmniej f60 (ale najlepiej f40). Inaczej nie ma co liczyć, że ludzie zrezygnują z kopcących busów.

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 27 lut 2023, 16:15
autor: Kaszmir
W czwartek 2 marca kolejne posiedzenie w Gminie, ma być poruszany temat linii aglo:
Informujemy, iż w dniu 2 marca 2023 r. godz. 8.00 odbędzie się w Urzędzie Gminy Kocmyrzów-Luborzyca /II piętro, sala obrad/ wspólne posiedzenie Komisji Ładu, Porządku Publicznego i Ochrony Środowiska oraz Komisji Planowania i Inicjatyw Społecznych.
https://kocmyrzow-luborzyca.ug.gov.pl/o ... rca-2023-r

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 25 mar 2023, 9:16
autor: Adrian14
Tak sobie myślę, że przecież jest cały czas wolny autobus dla gminy. Tylko brak chęci. Przecież podobnie jak Liszki, 212 ma brygadę kursująca tylko na rannej zmianie. Można by ten autobus wykorzystać na zmianie popołudniowej. Nawet niekoniecznie jako 212, ale po prostu te najbardziej potrzebne 2x2. Zawsze to 2-4 dodatkowe kursy w szczycie w stronę Kocmyrzowa.

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 07 kwie 2023, 12:18
autor: kot_feliks
Czy powstanie tramwaj do Kocmyrzowa? :)

https://krakow.naszemiasto.pl/tramwaj-z ... bZEHzB-jcI

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 07 kwie 2023, 13:34
autor: Jaky
kot_feliks pisze: 07 kwie 2023, 12:18 Czy powstanie tramwaj do Kocmyrzowa? :)

https://krakow.naszemiasto.pl/tramwaj-z ... bZEHzB-jcI
Inwestycja stety/niestety skrajnie nierealna. A przedłużenie do Proszowic zwłaszcza.
Dobrze to opisała jedna z Radnych w artykule, że brakuje pieniędzy na wiele pilnych potrzeb, jak choćby dołożenie kilku kursów autobusom aglo, a co dopiero na dorzucenie się do budowy i eksploatacji tramwaju.

Ale zobaczcie, że jakoś nikt z włodarzy gmin nie składał wniosku do programu Kolej+ (pomijam jego genezę i całą otoczkę polityczną) o budowę np. odgałęzienia od LK8 w kierunku Proszowic przez Kocmyrzów, Koniuszę, czyli poniekąd odbudowę dawnej wąskotorówki. Kolej byłaby dużo lepszą alternatywą niż tramwaj. Chociaż nadal nie mam pewności, czy miałaby uzasadnienie w potokach pasażerskich. Jedyną szansą na zasadzie "może kiedyś za 50 lat" byłoby poprowadzenie takiej linii dalej za Proszowice z wpinką w LK73 w Busko-Zdroju. To jest w mojej opinii jedyna realna szansa na uzasadnienie jej budowy.
Natomiast burmistrz Grzegorz Cichy mówiąc, że byłby zainteresowany tramwajem składa abstrakcyjne wyborcze propozycje, mając na uwadze, że nie tak dawno mówił, że Gminę nie stać na autobus aglo.

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 07 kwie 2023, 14:19
autor: judash
I za "x" lat skończyłoby się to Lutomierskiem albo Ozorkowem.

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 07 kwie 2023, 14:27
autor: Kaszmir
Jeśli tramwaj do aglo, to w pierwszej kolejności powinny to być gminy które już obecnie mają dużo kursów autobusowych. Czyli np. Wieliczka, Zielonki, może Skawina. Kocmyrzów ma ledwo ~50 kursów w dni powszednie i trochę ponad 20 dziennie w weekendy.

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 07 kwie 2023, 15:52
autor: RoversKrk97
Skoro w tekście jest poruszony temat ewentualnego przedłużania linii tramwajowej poza Wzgórza, to czy nie lepiej puścić tramwaj na Zesławice? Osiedle to się rozrasta, nie jest już to osiedle, które jeszcze kilkanaście lat temu było słabo zurbanizowane. Przy okazji tramwaj mógłby obsłużyć Szpital Okulistyczny 🙂 Ale to tylko marzenie ściętej głowy... :geek:

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 07 kwie 2023, 19:07
autor: Kacper
RoversKrk97 pisze: 07 kwie 2023, 15:52 Skoro w tekście jest poruszony temat ewentualnego przedłużania linii tramwajowej poza Wzgórza to czy nie lepiej puścić tramwaj na Zesławice? Osiedle to się rozrasta, nie jest już to osiedle, które jeszcze kilkanaście lat temu było słabo zurbanizowane. Przy okazji tramwaj mógłby obsłużyć Szpital Okulistyczny 🙂 Ale to tylko marzenie ściętej głowy... :geek:
Mogłaby to być dobra okazja do zbudowania tam (np. w rejonie skrzyżowania Kocmyrzowskiej z Morcinka) porządnej pętli i konkretnego P+R, coś jak na Górce Narodowej. Wkoło dzisiejszej pętli jest raczej ciasno i ciężko o rozbudowę.

Re: Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

: 08 kwie 2023, 0:35
autor: kbieniu7
Jaky pisze: 07 kwie 2023, 13:34 Ale zobaczcie, że jakoś nikt z włodarzy gmin nie składał wniosku do programu Kolej+ (pomijam jego genezę i całą otoczkę polityczną) o budowę np. odgałęzienia od LK8 w kierunku Proszowic przez Kocmyrzów, Koniuszę, czyli poniekąd odbudowę dawnej wąskotorówki.
Moim zdaniem nie pomieścilibyśmy się, za duży ruch kolejowy, za małą przepustowość na torach mamy, zwłaszcza na LK8. Chyba, że rozbudowalibyśmy od razu wylot do czterech torów, co też uważam, że kiedyś by się przydało przynajmniej do os. Piastów lub Zastowa.
judash pisze: 07 kwie 2023, 14:19 I za "x" lat skończyłoby się to Lutomierskiem albo Ozorkowem.
Też się tego obawiam... Zwłaszcza, że ten kierunek jest chyba najrzadziej zaludnionym ze wszystkich krakowskich wylotów, jednocześnie mając trudną topografię.
Kaszmir pisze: 07 kwie 2023, 14:27 Jeśli tramwaj do aglo, to w pierwszej kolejności powinny to być gminy które już obecnie mają dużo kursów autobusowych. Czyli np. Wieliczka, Zielonki, może Skawina. Kocmyrzów ma ledwo ~50 kursów w dni powszednie i trochę ponad 20 dziennie w weekendy.
Dokładnie tak, zwłaszcza Zielonki, które patrząc na mapę wręcz proszą się o tramwaj wzdłuż Trasy Wolbromskiej...

Jeśli chodzi o Proszowice i Busko - to najpierw powinno się pomyśleć o silnej linii autobusowej. Do Buska przez Proszowice, Kazimierzę Wielką i Wiślicę biegnie dobra droga wojewódzka, idąca najkrótszą drogą. Mam rodzinę w Busku, przez całe życie jeździłem tam tysiące razy. Czas przejazdu to 1,5-2h w zależności od ruchu. Ludzie z Buska zawsze ciążyli do Krakowa: na studia, pracy, hurtowni itp. W 2013 roku niestety upadł buski PKS, inne linie autobusowe też się pozwijały i obecnie połączeń jest co kot napłakał i w gorszym standardzie, na co wszyscy narzekali. Ba, nawet do Kielc nie jest jakoś super z połączeniami. Niby jest pociąg, ale jeździ 3-4 razy dziennie, a dworzec jest na zadupiu.

Co więc można by zrobić?
- Uruchomić agloekspresy lub ALD do Proszowic oraz linię do Buska na dobrym taborze i dobrym takcie.
- Rozważyć buspas na wlocie do Krakowa. Zgłaszałem to jako uwagę przy okazji audytu dot. poszerzenia Kocmyrzowskiej, ale stwierdzili, że nie będzie takiego ruchu, by się korkowało, a poza tym inwestor nie przewidział tego :|
- Poprawić standard i wygodę dworców/przystanków oraz okolicznej infrastruktury pieszej w Kocmyrzowie, Proszowicach, Kazimierzy Wlk, Wiślicy i Busku. Generalnie dworce tam to bida, betonozo-parkingozy, kostka bauma i małe wiaciki. One powinny zachęcać do wyboru autobusu, a nie zniechęcać.
- Wspólna taryfa z Krakowem: włączenie Proszowic jako III strefa.
- Może rozważenie w przyszłości jakiejś dodatkowej linii wjeżdżającej na MDA po S52 i od 29 Listopada? Albo przez Okulickiego i Opolską? Proszowice są niestety kierunkiem, które ma najdalej do centrum, gdzie trzeba się przez całą Nową Hutę przebić.