Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Ja uważam że dzielenie linii nie przynosi aż tak dużych rezultatów poprawy punktualności jakich można by się spodziewać... pamiętam podział przed kilku laty 178/478 na 178 skrócone do Łagiewnik oraz 106 i 136 odpowiednio za 478 i 178 w dalszej części trasy. Niestety próżno się było spodziewać punktualności linii 136, na Lipińskiego gdzie się na nią przesiadałem potrafiła już być 10 minut spóźniona. No i drugi przykład jak można podzielić linię "po krakosku" to podział w roku 2020 dalekobieżnej linii 192 na 189 i 192 od DGW. Oczywiście rozkład tych nowych linii po podziale ułożono na tyle złośliwie że 189 pod Politechnikę gdzie była możliwość przesiadki przyjeżdżała DOKŁADNIE MINUTĘ po 192, co powodowało że chętni na przesiadkę i jazdę wg "starej" trasy musieli się liczyć z 29 minutami oczekiwania na "drugą połowę" dawnej długodystansowej linii. Chyba nie tego pasażer oczekuje...
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Nie wiem jak ze "106/136", natomiast z tego co mi przekazało ZTP, opóźnienia na "178" po rozcięciu zmniejszyły się o połowę.tomaszep42 pisze: ↑07 paź 2022, 21:17Ja uważam że dzielenie linii nie przynosi aż tak dużych rezultatów poprawy punktualności jakich można by się spodziewać... pamiętam podział przed kilku laty 178/478 na 178 skrócone do Łagiewnik oraz 106 i 136 odpowiednio za 478 i 178 w dalszej części trasy. Niestety próżno się było spodziewać punktualności linii 136, na Lipińskiego gdzie się na nią przesiadałem potrafiła już być 10 minut spóźniona.
Nie złośliwie, to kwestia koordynacji: obie połówki były skoordynowane ze "152" ("192" na Woli, "189" w Hucie). Trasa "152" przez Basztową jest szybsza niż przez Aleje, dlatego "189" przy Politechnice przyjeżdża "później" niż odjeżdża "192".tomaszep42 pisze: ↑07 paź 2022, 21:17No i drugi przykład jak można podzielić linię "po krakosku" to podział w roku 2020 dalekobieżnej linii 192 na 189 i 192 od DGW. Oczywiście rozkład tych nowych linii po podziale ułożono na tyle złośliwie że 189 pod Politechnikę gdzie była możliwość przesiadki przyjeżdżała DOKŁADNIE MINUTĘ po 192, co powodowało że chętni na przesiadkę i jazdę wg "starej" trasy musieli się liczyć z 29 minutami oczekiwania na "drugą połowę" dawnej długodystansowej linii.
To zresztą był jeden z powodów rozcięcia bo dawniej nie dało się "192" skoordynować na obu końcówkach (właśnie przez dłuższy środek) i albo było 5+15 na którejś, albo mniej więcej 7+13 na obu.
Inna sprawa, że chyba grono osób które konkretnie muszą się przesiąść ze "189" na "192" jest raczej małe. Wszak w tej relacji szybsze jest "152", a nawet jeśli komuś ucieknie, większość ma dostęp do "502" (czy "124/424") którym szybciej jest podjechać do Cracovii.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Przeciętnego pasażera nie interesuje co z czym jest skoordynowane i na której części, przeczyta to co jest na rozkładzie jazdy i uzna to za mega złośliwość. Zresztą korki w naszym mieście skutecznie niweczą wszelkie próby koordynacji linii...
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Punktualność "120" owszem się poprawiła, ale po skróceniu do przystanku "Tonie" z Ojcowskiej do centrum dojechać można już tylko przesiadając się na Bronowice SKA. Wariant z przesiadką na KG na "3"/"18"/"50" wychodził podobnie czasowo i zwłaszcza w weekendy gdy "120" jeździ co 80 minut dawało to znacznie lepszą ofertę.
Brygada "120" ma teraz w weekendy super długie przerwy, więc mogłaby dłużej jeździć częściej.
Brygada "120" ma teraz w weekendy super długie przerwy, więc mogłaby dłużej jeździć częściej.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Za postoje zikit nie płaci...a punktualność też się poprawiła od kiedy była trzecia całodzienna brygada na podstawowej trasie ...zobaczymy co Zikit wymyśli ...z tego co pamiętam po remoncie miała powstać linia "290" a i "220" miało zyskać dodatkowe kursy.
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
ZTP jeśli już, boli w oczy jak dalej się pisze zikit
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Hmm, a czy jakimś rozwiązaniem (pomijając na razie koszty) nie byłoby coś takiego?
"118" Bronowice Małe - Ojcowska - Chełmońskiego Pętla
"120" Krowodrza Górka - Tonie - Ojcowska - Chełmońskiego Pętla
Jakby nie patrzeć, Stawowa jest jakimś punktem przesiadkowym (chociaż daleko jej do tego), więc można wydostać się z obu osiedli w obie strony.
"118" Bronowice Małe - Ojcowska - Chełmońskiego Pętla
"120" Krowodrza Górka - Tonie - Ojcowska - Chełmońskiego Pętla
Jakby nie patrzeć, Stawowa jest jakimś punktem przesiadkowym (chociaż daleko jej do tego), więc można wydostać się z obu osiedli w obie strony.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Pomysł interesujący I Tonie miałyby utrzymany dojazd do Galerii Bronowice.Zieleńczanin pisze: ↑08 paź 2022, 21:02Hmm, a czy jakimś rozwiązaniem (pomijając na razie koszty) nie byłoby coś takiego?
"118" Bronowice Małe - Ojcowska - Chełmońskiego Pętla
"120" Krowodrza Górka - Tonie - Ojcowska - Chełmońskiego Pętla
Jakby nie patrzeć, Stawowa jest jakimś punktem przesiadkowym (chociaż daleko jej do tego), więc można wydostać się z obu osiedli w obie strony.
To też jest na tyle blisko R. Ofiar Katynia, że może wtedy do rozważenia byłyby już wjazdy kieszeniowe na nie?
No tak, jednak tak samo przeciętny pasażer uzna za akt złośliwości gdy "152" będzie jechać prawie stadnie ze "192" albo ze "189". Trzeba było wybrać albo to, albo tamto. Wg mnie dużo, dużo więcej osób podróżuje na tych głównych ciągach niż przesiada się między "189" i "192" (dalej nie jestem pewny, kto to miałby być, nie licząc pojedynczych osób w bardzo specyficznych relacjach) więc w mojej opinii podjęto zrozumiałą decyzję.tomaszep42 pisze: ↑08 paź 2022, 16:02Przeciętnego pasażera nie interesuje co z czym jest skoordynowane i na której części, przeczyta to co jest na rozkładzie jazdy i uzna to za mega złośliwość. Zresztą korki w naszym mieście skutecznie niweczą wszelkie próby koordynacji linii...
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Zamykając już temat 189 i 192 to jednak teraz przynajmniej w weekend poprawiono te rozkłady i 192 jest na Politechnice 2 minuty po 189. No ale w stosunku do 2020 teraz trasa obu linii uległa zmianie i to 189 kursuje z Pl Centralnego, omija ciąg Alej a 192 z kolei jedzie do Olszanicy
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Dwie minuty są tylko w weekend. W tygodniu potrafi być nawet po 15-16 minut czekania. Zatem to raczej przypadek bo jakiekolwiek opóźnienie i już się nie zdąży. Nawet w nocy przyjmuje się minimum 3-5 minut na przesiadkę.tomaszep42 pisze: ↑09 paź 2022, 9:13Zamykając już temat 189 i 192 to jednak teraz przynajmniej w weekend poprawiono te rozkłady i 192 jest na Politechnice 2 minuty po 189. No ale w stosunku do 2020 teraz trasa obu linii uległa zmianie i to 189 kursuje z Pl Centralnego, omija ciąg Alej a 192 z kolei jedzie do Olszanicy
Zmiana zresztą spowodowała popsucie koordynacji ze "152" i teraz jest (nie)takt 6+14, na który zresztą już nam się skarżono na skrzynce.
A skąd w ogóle zmiana? Podejrzewam, że tak po prostu wyszło... z oszczędności. Pewnie kosztem koordynacji ze "152", udało się oszczędzić na którejś linii jedną brygadę. Zatem układ na Politechnice w weekend jest przypadkowy i nie zakładałbym za pewnik, że zostanie.
Dalej też chętnie dowiedziałbym się, kto tak koniecznie miałby się przesiadać między "189" a "192"
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Nie wiem czy byli wtedy jacyś pasażerowie w relacji całej trasy dawnej 192 czy nie... podejrzewam że teraz ktoś pomiędzy Placem Centralnym a Olszanicą mógłby się prędzej znaleźć... Mnie chodzi raczej o coś innego a mianowicie zmniejszanie uciążliwości przesiadek w razie pocięcia jakiejś długodystansowej magistralnej linii na pół - no np też nie przypuszczam żeby był ogromny potok w relacji Kombinat - Mydlniki a jednak bardzo dużo osób na Forum broni utrzymania całej trasy 139 moim zdaniem słusznie...
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
No właśnie - masa ludzi przesiada się na "152" do Huty i dzięki takiemu ułożeniu rozkładów mieli autobus co 10 minut ("152+189") zamiast np. w takcie 6+14. Tak samo bardzo dużo osób jedzie na Wolę Justowską i tu koordynacja "152+192" też im ułatwiała życie.tomaszep42 pisze: ↑09 paź 2022, 13:25Mnie chodzi raczej o coś innego a mianowicie zmniejszanie uciążliwości przesiadek w razie pocięcia jakiejś długodystansowej magistralnej linii na pół
Nie chodzi o relację Kombinat - Mydlniki. Problem ze "139" jest taki, że są potoki tak z Huty aż do Armii Krajowej, jak i z Mydlnik do al. 29 Listopada.tomaszep42 pisze: ↑09 paź 2022, 13:25no np też nie przypuszczam żeby był ogromny potok w relacji Kombinat - Mydlniki a jednak bardzo dużo osób na Forum broni utrzymania całej trasy 139 moim zdaniem słusznie...
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Pomysł sam w sobie ciekawy, ale obawiam się o wydolność pętli na Chełmońskiego. O ile po zakończeniu przebudowy tramwaju na Krowodrzę, 168 wróci na swój przystanek przelotowy przy Stawowej, o tyle w dalszym ciągu zostają dwie linie (501,511), które mocno komplikują sprawę. Już teraz potrafi być ciasno jak zjadą się przykładowo dwie 501 i jedna 511. Ok, to trwa chwilę, natomiast tak naprawdę peron dla wsiadających na Chełmońskiego jest na tyle krótki, że ciężko będzie upchnąć tam jeszcze dwie linie dodatkowo. Można to rozwiązać poprzez delikatną korektę przebiegu zaproponowanych przez Ciebie tras.Zieleńczanin pisze: ↑08 paź 2022, 21:02 Hmm, a czy jakimś rozwiązaniem (pomijając na razie koszty) nie byłoby coś takiego?
"118" Bronowice Małe - Ojcowska - Chełmońskiego Pętla
"120" Krowodrza Górka - Tonie - Ojcowska - Chełmońskiego Pętla
Jakby nie patrzeć, Stawowa jest jakimś punktem przesiadkowym (chociaż daleko jej do tego), więc można wydostać się z obu osiedli w obie strony.
118 -> BRONOWICE MAŁE - ... - Ojcowska - Jasnogórska - Stawowa - CHEŁMOŃSKIEGO PĘTLA (przystanek przelotowy po przeciwnej stronie pętli) - - Stawowa - Chełmońskiego - Piaskowa - Jasnogórska - Ojcowska - ... - BRONOWICE MAŁE
120 -> KROWODRZA GÓRKA - ... - Ojcowska - Jasnogórska - Piaskowa - Chełmońskiego - Conrada - ROK - Jasnogórska - ... - KROWODRZA GÓRKA
511 -> OS. NA STOKU - ... - ROK - Jasnogórska - Stawowa - CHEŁMOŃSKIEGO PĘTLA (pominięcie przejazdu przez Piaskową)
118 do spółki z 120 obsłuży rejon Piaskowej zarówno w kwestii dowozu do Galerii Bronowice, jak i obsługi ROK, więc przegubowe 511 można wyprostować na tym odcinku. Plus zachowane zostają rzeczy o których wspomnieli @Kaszmir i @Zieleńczanin czyli dojazd do Galerii Bronowice, i zachowanie przesiadek na Stawowej (dla 118) zarówno w kierunku Armii Krajowej (501/511) jak i Azorów i Krowodrzy (168) oraz na ROK (dla 120).
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
118 już kursowało do Chełmońskiego po otwarciu Galerii Bronowice i było pustakiem. 120 zapewnia unikatową lokalną relację i po co rozdzielać? Powstało rondo w Bronowicach Wielkich na ul Jasnogórskiej, to trochę niweluje opóźnienia. Znikną utrudnienia z powodu remontu Łokietka i budowy KST to powinno być lepiej.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Jednak jak jeździło 118, to w rejonie Chełmońskiego i Piaskowej nie było aż tylu osiedli. Ja bym w tym momencie takiej linii nie przekreślał na starcie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 15 gości