Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
A jakby te linie rozdzielić ale zgrać w Toniach rozkłady. Wiem, przy tych korkach temat ciężki, ale np. w weekendy na pewno by się dało.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Właśnie dokładnie to, co napisałeś Mieszkańcom Toń zależy na połączeniu zarówno do KG jak i BM a nie podróżach z przesiadką... Masz rację, nie ma tu rozwiązania idealnego, ale jeśli coś działa to nie psujmy tego jeszcze bardziej... A co do korków, owszem, ale weźcie pod uwagę, że od około dwóch lat praktycznie cała Dzielnica IV jest zakorkowana, bo prowadzonych jest kilka inwestycji równocześnie... Ale przecież inwestycje kiedyś się skończą...Kaszmir pisze: ↑04 lut 2022, 9:34 Mieszkańcy Toń wywalczyli, bo mieszkańcy Bronowic Wielkich byli za podziałem. Tu nie ma rozwiązania idealnego, interesy dwóch rejonów są sprzeczne. Chyba żeby zostawić pojedyncze kursy na długiej trasie a większość rozdzielić. Lecz to chyba tworzenie kolejnych potworków.
Nie do końca rozumiem co masz na myśli? "720" obecnie dostało trasę po której jechałaby właśnie rozdzielona połówka "120" (nie licząc objazdu) czyli KG - Tonie.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
No tak, lecz z pętli w Toniach na pewno będzie dojazd w obie strony. Nawet jak były plany podziału, to obie linie miały docierać do tej końcówki, dokładnie tak jak "120" i "720" obecnie
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Ale to nie załatwia sprawy do końca, bo z "centrum" Toń do pętli jest ponad kilometr. W dodatku drogą bez chodnika i z miernym poboczem... A o koordynacji dwóch linii można pomarzyć (nawet w wydaniu 120+720). A do tego jeszcze kwestia biletu okresowego... który jak wiadomo w wydaniu KKM jest tylko w wersji 1 linia lub sieć
No nic to, jak już było powiedziane wyżej wszystko ma swoje plusy i minusy. Ja mam nadzieję, że rozwiązanie jest tylko tymczasowe i po zakończeniu remontu Łokietka wszystko wróci do stanu poprzedniego
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
A może tak rozwiązanie w typu gdańskim - rozdzielić na szczyty, a poza szczytami uruchomić na połączonej trasie.
W Gdańsku obecna 199 składała się w pewnym momencie z połączonych 115, 139 i 199 jeździła wtedy oznaczona jako 315. 115, 139 i 199 jeździły w ciągu dnia, a wieczorami i w weekendy jeździła 315.
W Gdańsku obecna 199 składała się w pewnym momencie z połączonych 115, 139 i 199 jeździła wtedy oznaczona jako 315. 115, 139 i 199 jeździły w ciągu dnia, a wieczorami i w weekendy jeździła 315.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Nie "118" miała kończyć w Bronowicach Wielkich. W komentarzu na Kraboku była propozycja, żeby wydłużyć ją do Toń.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Jednak uda się uruchomić przystanek "Tonie Skrzyżowanie" dla "720"
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/452-2022Zmiana w funkcjonowaniu przystanku Tonie Skrzyżowanie
od 28.02.2022
220, 720
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że od dnia 28.02.2022 r. (poniedziałek) zostanie uruchomiona nowa tymczasowa para przystanków o nazwie Tonie Skrzyżowanie, funkcjonująca na czas przebudowy ul. Władysława Łokietka, zlokalizowana na ul. Na Zielonki, w rejonie skrzyżowania z ul. Władysława Łokietka. Jednocześnie, dotychczasowa tymczasowa para przystanków Tonie Skrzyżowanie na ul. Władysława Łokietka (na północ od skrzyżowania z ul. Na Zielonki) przestanie funkcjonować.
W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w obsłudze tego przystanku:
* dla linii 220 zostanie w obu kierunkach przeniesiony do nowej tymczasowej lokalizacji na ul. Na Zielonki;
* dla linii 720 zostanie w obu kierunkach uruchomiony przystanek Tonie Skrzyżowanie w nowej tymczasowej lokalizacji na ul. Zielonki.
Rozkład jazdy linii 720 zostanie zmieniony.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
I tak od 04.05 "240" rykoszetem zmian na Krowodrzy traci w dzień powszedni jeden kurs do tego ostatni kurs będzie przed 21.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Łokietka powinna być oddana do końca listopada: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/czy-z ... 47979.html
Czy "120" wróci na pełną trasę (Krowodrza Górka - Bronowice Małe)? A może zostanie utrzymane "remontowe" przecięcie linii na dwie w rejonie Toń?
Czy "120" wróci na pełną trasę (Krowodrza Górka - Bronowice Małe)? A może zostanie utrzymane "remontowe" przecięcie linii na dwie w rejonie Toń?
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Ja bym zostawił 120 na dotychczasowej trasie, dzięki temu mieszkańcy ulicy Ojcowskiej i Bronowic Wielkich mają punktualny autobus, a gdy 120 jeździła do Krowodrzy to potrafiła się spóźniać nawet 20min. A jak ktoś chce jechać dalej za Tonie to jest dogodna przesiadka na 720 z tego samego przystanku, acz jak miałem okazję kilka razy jechać z Bronowic do Krowodrzy to zwykle za Toniami byłoby już pusto.Kaszmir pisze: ↑06 paź 2022, 9:22 Łokietka powinna być oddana do końca listopada: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/czy-z ... 47979.html
Czy "120" wróci na pełną trasę (Krowodrza Górka - Bronowice Małe)? A może zostanie utrzymane "remontowe" przecięcie linii na dwie w rejonie Toń?
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Warto zwrócić uwagę, iż obecnie do obsługi 120 i 720 potrzebne są cztery brygady gdy na stałej trasie 120 wystarczały trzy (w weekendy również jest jedna więcej).
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Z zalet rozdzielenia, jeszcze jedna - lepsza koordynacja autobusów na Łokietka bo w takim układzie "720" pokrywa się na prawie całej trasie z "220" i "240". Dano mu więc nieregularny takt, tak by w miarę wypełniał dziury między kursami tamtych dwóch.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Tak... tnijmy rozdzielajmy na dwie linie wszystko co się da, potem zdziwienie że Krakowianie wybierają jednak własny samochód...
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Czasem (oczywiście nie zawsze) lepszy jest krótszy, punktualny autobus niż dłuższy który spóźnia się po 20 minut. Takie opóźnienia też sprawiają, że ludzie wybierają samochód.
Na Łokietka pasażerowie też pewnie wolą bardziej regularne połączenie ("720" uzupełniające dziury między "220" i "240") niż autobusy jeżdżące czasem parami. To też wpływa na decyzję o wyborze auta lub nie.
Na Łokietka pasażerowie też pewnie wolą bardziej regularne połączenie ("720" uzupełniające dziury między "220" i "240") niż autobusy jeżdżące czasem parami. To też wpływa na decyzję o wyborze auta lub nie.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Ale pamiętajcie też, że jest potok w drugą stronę, czyli z Toń do Bronowic. Wszak po to kiedyś mieszkańcy walczyli o taką trasę (przy wsparciu RD). A przy ostatnich konsultacjach było brane pod uwagę rozwiązanie z podziałem linii, ale nie przeszło.
Nie przesadzajmy też z tymi opóźnieniami, bo one w pewien sposób generuje też Opolska, której przebudowa się (pomału) kończy. A trwa też budowa trasy Wolbromskiej, która zbierze też ruch tranzytowy z Łokietka i Wyki.
Nie jestem zwolennikiem podziałów linii, które mają zadanie obsługi peryferii, gdzie o alternatywne połączenie trudno...
Nie przesadzajmy też z tymi opóźnieniami, bo one w pewien sposób generuje też Opolska, której przebudowa się (pomału) kończy. A trwa też budowa trasy Wolbromskiej, która zbierze też ruch tranzytowy z Łokietka i Wyki.
Nie jestem zwolennikiem podziałów linii, które mają zadanie obsługi peryferii, gdzie o alternatywne połączenie trudno...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 20 gości