Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

- Linie, trasy, rozkłady
pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: pablo » 27 sie 2023, 23:33

edek3253 pisze: 27 sie 2023, 14:28 137 to taka bardziej dowozówka do tramwaju. Można wydłużyc z Krowodrzy do Azorów, zamiast tworzyć 494.
Niezły pomysł, dowozówka do tramwaju byłaby z dwóch stron. A przy okazji Azory miałyby lepsze połączenie z Prądnicką.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: kot_feliks » 28 sie 2023, 0:02

No w sumie, zamiast ciągnąć ją z niewiadomo jakiego powodu Prądnicką wzdłuż tramwaju, to może puścić właśnie na Azory...? :)

Ydhflx
Specjalista
Posty: 307
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: Ydhflx » 28 sie 2023, 16:28

Azory mają 168 i 140, lepiej wzmacniać tamte zamiast ciągnąć koleją linię. 137 dubluje tramwaj i w obecnej formie nie powinna zostać.

Zresztą myślę, że jej napełnienia będą słabe (bo kto by chciał czekać na autobus który dowiezie na tramwaj, który jest tuż obok) i pójdzie w piach przy najbliższej okazji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: Kaszmir » 28 sie 2023, 17:02

Nie rozumiem pomysłu wydłużania "137" do Azorów. Gdyby znalazły się pieniądze i brygady, lepiej właśnie wzmocnić "168". Nie ma co mieszać potoków dowozowych z dwóch różnych stron.

Kolec
Znawca
Posty: 192
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: Kolec » 28 sie 2023, 17:02

W komunikacie chyba jest błąd wszak przystanek Jordanowska już istnieje przy posesji Łokietka 109 najwyraźniej zostanie on przesunięty do przodu na wysokości posesji Łokietka 115.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: Kaszmir » 28 sie 2023, 17:04

Kolec pisze: 28 sie 2023, 17:02W komunikacie chyba jest błąd wszak przystanek Jordanowska już istnieje przy posesji Łokietka 109 najwyraźniej zostanie on przesunięty do przodu na wysokości posesji Łokietka 115.
Obecnie jest tylko przystanek dwukierunkowy, na jezdni w stronę Krowodrzy. Teraz w stronę Toń będzie dodany słupek z prawdziwego zdarzenia.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 188
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: Mr. Passenger » 28 sie 2023, 17:08

"137" można by puścić od Krowodrzy po obecnej trasie do ronda przy Siewnej, a potem przez Dożynkową do Witkowic (a przy okazji zmienić jej numer na przykład na "187" by bardziej pasowała do "287"), a "537" skrócić do Os. Gotyk i w końcu puścić na nią 12-metrowce (ewentualnie zmienić jej status z przyspieszonej na zwykłą, żeby wzmocnić relację DGW-A29L i przy okazji trochę zrekompensować pocięcie "503" na północy)

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: pablo » 28 sie 2023, 17:41

Kaszmir pisze: 28 sie 2023, 17:02 Nie rozumiem pomysłu wydłużania "137" do Azorów. Gdyby znalazły się pieniądze i brygady, lepiej właśnie wzmocnić "168". Nie ma co mieszać potoków dowozowych z dwóch różnych stron.
Okazja do wzmocnienia 168 właśnie przepadła. Linia mogła pojechać w szczycie co 15 minut, ale zostanie co 20. Bo ujednolicanie taktów działa głównie wtedy, gdy coś można przyciąć. Dodatkowo w święta będzie co 30 minut. Zupełnie jak 138 i 172, które też w święta pocięto do f30.

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: M0096 » 28 sie 2023, 18:41

Mr. Passenger pisze: 28 sie 2023, 17:08 "137" można by puścić od Krowodrzy po obecnej trasie do ronda przy Siewnej, a potem przez Dożynkową do Witkowic (a przy okazji zmienić jej numer na przykład na "187" by bardziej pasowała do "287"), a "537" skrócić do Os. Gotyk i w końcu puścić na nią 12-metrowce (ewentualnie zmienić jej status z przyspieszonej na zwykłą, żeby wzmocnić relację DGW-A29L i przy okazji trochę zrekompensować pocięcie "503" na północy)
Co do "137" to chyba lepszym pomysłem byłoby wzmocnienie linii "287" za likwidację tej pierwszej. Gdyby wzmocniono "287" to chyba można by "267" skierować przez Glogera. Ale to już w gestii gminy Zielonki.

W Witkowicach przydałaby się porządna pętla, gdzie mogłyby kończy dwie linie, w tym takie obsługiwane przegubowcami. Gdyby istniała taka pętla to poza dowozowym "137" Prądnik Czerwony - Witkowice, mogło by się zmieścić także "169"/"469". Gdyby w końcu trafiło "x69" do Witkowic to "187" wydaje się zbędne.

"537" na trasie skróconej do Os. Gotyk nie ma żadnego sensu i w takiej sytuacji lepiej byłoby zachować częste "503".

Adrian14
Ekspert
Posty: 814
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: Adrian14 » 28 sie 2023, 19:37

Pętla w Witkowicach to jedno, ale jeszcze tonaż na mostku na Siewnej....

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 382
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: sorig » 28 sie 2023, 20:29

Bez przesady, wytrzymuje doładowane aglo z Zielonek to przeguba na 3 ostatnich przystankach trasy też zniesie.

tomta1
Ekspert
Posty: 655
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: tomta1 » 29 sie 2023, 6:03

Mr. Passenger pisze: 28 sie 2023, 17:08 "137" można by puścić od Krowodrzy po obecnej trasie do ronda przy Siewnej, a potem przez Dożynkową do Witkowic (a przy okazji zmienić jej numer na przykład na "187" by bardziej pasowała do "287"), a "537" skrócić do Os. Gotyk i w końcu puścić na nią 12-metrowce (ewentualnie zmienić jej status z przyspieszonej na zwykłą, żeby wzmocnić relację DGW-A29L i przy okazji trochę zrekompensować pocięcie "503" na północy)
Tylko że wtedy nie ma zapewnionej relacji szkolnej pomiędzy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej a szkołą na ul. Porzeczkowej. Ale ogólnie pomysł na zapewnienie podstawowego dojazdu Witkowicom od Krowodrzy (a nie od DGW) jest jak najbardziej w porządku – bardziej przewidywalny czas dojazdu niż dla al. 29 Listopada (i to nawet po zakończeniu jej rozbudowy).
Adrian14 pisze: 28 sie 2023, 19:37 Pętla w Witkowicach to jedno, ale jeszcze tonaż na mostku na Siewnej....
Tonaż nie jest problemem, bo po pierwsze obecnie i tak jeździ tamtędy KMK, a po drugie są plany przebudowy mostu. Z obecną trasą „137”/„537” są problemy z kontrzakrętami na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej, które mają być przebudowane, ale póki co plany te nieco przesunęły się w czasie. Drugim problemem jest skrzyżowanie ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej z ul. Siewną. Oba te miejsca nie dyskwalifikują 12-metrowego taboru do obsługi linii, ale stałe ich kursowanie może być upierdliwe i problematyczne (w tym też będące przyczyną opóźnień).

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: pablo » 29 sie 2023, 9:02

Jak będzie z koordynacją 120 i 420 w międzyszczycie? Według komunikatów ta pierwsza pojedzie wtedy co 40 minut, a ta druga co 30 minut.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: Kaszmir » 29 sie 2023, 11:13

pablo pisze: 29 sie 2023, 9:02Jak będzie z koordynacją 120 i 420 w międzyszczycie? Według komunikatów ta pierwsza pojedzie wtedy co 40 minut, a ta druga co 30 minut.
Poprawili "420", na "co 30 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza tymi godzinami". Czuć że dużo się dzieje, oryginalne komunikat miały sporo błędów jednak stopniowo je poprawiają. Z takich które jeszcze zostały, ten ma w nagłówku "120" jednak potem w treści nigdzie nie jest wymienione.
tomta1 pisze: 29 sie 2023, 6:03Z obecną trasą „137”/„537” są problemy z kontrzakrętami na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej, które mają być przebudowane, ale póki co plany te nieco przesunęły się w czasie. Drugim problemem jest skrzyżowanie ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej z ul. Siewną.
Jak rozmawiałem z ZTP, to raczej wspominali tylko te zakręty, ich poprawa była warunkiem by skierować 12m. Opóźnienie mocno komplikuje sprawy bo "537" miało być skoordynowane z "503" do f7,5 i przejąć część pasażerów.
Wojciech pisze: 26 sie 2023, 18:41Nie czaję tego wydłużenia "120" do Kleparza. W 2011 wyrzucono je stamtąd, bo dublowało tramwaj - po 12 latach nagle przestaje? Do tego, linie "2x0" zostają na Krowodrzy, więc trzeba będzie wybierać pętlę, na której nastąpi przesiadka. Na KG zwolni się trochę miejsca po "217" i "247", więc spokojnie "420" mogłoby tam kończyć. A zaoszczędzone wzkm można by przeznaczyć na inne rejony.
W 2011 skrócenie wynikało głównie z szukania oszczędności, to był trudny rok i cięto całe miasto. Acz różnica była taka, że wtedy przez przystanek "Władysława Łokietka" przejeżdżały "130" i "154". Teraz "130" wycofano (wg mnie słusznie), więc zostałoby samo "154" z f30/40, trochę mało. Myślano by przez Wybickiego - Prądnicką skierować połowę "194" albo "144" jednak traciły na tym rejony Makowskiego i dobrze, że z tego się wycofano.

Jednocześnie wiosną ogłoszono skierowanie "154" ("420") do Toń. A skoro tak, to rzeczywiście dochodziło do tego, że autobusy w stronę Łokietka/Toń jechałyby z różnych miejsc i nie dałoby się ich złapać. Co z tego, że niby "120+154" byłyby skoordynowane, skoro nie byłoby jak się na nie oba przesiąść? Dlatego zabiegałem w ZTP by wydłużyć "120" i aglo do N. Kleparza. Na razie wydłużyli samo "120" (z aglo poszło chyba o kwestię brygad). Nie jest to idealne, jednak przynajmniej "120+420" stanowią już jeden ciąg. Pytałem ZTP dalej co z "220/240/290", zaproponowałem by chociaż przyszłościowo mieli na uwadze by skierować je też do N. Kleparza, powiedzieli że będzie to rozważone.

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka

Post autor: pablo » 29 sie 2023, 11:52

Kaszmir pisze: 29 sie 2023, 11:13 Poprawili "420", na "co 30 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza tymi godzinami". Czuć że dużo się dzieje, oryginalne komunikat miały sporo błędów jednak stopniowo je poprawiają. Z takich które jeszcze zostały, ten ma w nagłówku "120" jednak potem w treści nigdzie nie jest wymienione.
Teraz wynika z komunikatu, że 420 będzie kursować tylko od 5 do 20. Jeśli tak ma być, to słabo. Zwłaszcza, że pobliski autobus 140 też nie ma pełnych godzin kursowania i nie jest podane, że ma dostać pełny rozkład. Czyli nie dostanie.
W tym nagłówku było jeszcze 154 i 420. I też nie były wymienione, ale te dwie już usunęli. ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości