Niezły pomysł, dowozówka do tramwaju byłaby z dwóch stron. A przy okazji Azory miałyby lepsze połączenie z Prądnicką.
Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
-
- Ekspert
- Posty: 973
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
No w sumie, zamiast ciągnąć ją z niewiadomo jakiego powodu Prądnicką wzdłuż tramwaju, to może puścić właśnie na Azory...?
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Azory mają 168 i 140, lepiej wzmacniać tamte zamiast ciągnąć koleją linię. 137 dubluje tramwaj i w obecnej formie nie powinna zostać.
Zresztą myślę, że jej napełnienia będą słabe (bo kto by chciał czekać na autobus który dowiezie na tramwaj, który jest tuż obok) i pójdzie w piach przy najbliższej okazji.
Zresztą myślę, że jej napełnienia będą słabe (bo kto by chciał czekać na autobus który dowiezie na tramwaj, który jest tuż obok) i pójdzie w piach przy najbliższej okazji.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Nie rozumiem pomysłu wydłużania "137" do Azorów. Gdyby znalazły się pieniądze i brygady, lepiej właśnie wzmocnić "168". Nie ma co mieszać potoków dowozowych z dwóch różnych stron.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
W komunikacie chyba jest błąd wszak przystanek Jordanowska już istnieje przy posesji Łokietka 109 najwyraźniej zostanie on przesunięty do przodu na wysokości posesji Łokietka 115.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Obecnie jest tylko przystanek dwukierunkowy, na jezdni w stronę Krowodrzy. Teraz w stronę Toń będzie dodany słupek z prawdziwego zdarzenia.
-
- Znawca
- Posty: 188
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
"137" można by puścić od Krowodrzy po obecnej trasie do ronda przy Siewnej, a potem przez Dożynkową do Witkowic (a przy okazji zmienić jej numer na przykład na "187" by bardziej pasowała do "287"), a "537" skrócić do Os. Gotyk i w końcu puścić na nią 12-metrowce (ewentualnie zmienić jej status z przyspieszonej na zwykłą, żeby wzmocnić relację DGW-A29L i przy okazji trochę zrekompensować pocięcie "503" na północy)
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Okazja do wzmocnienia 168 właśnie przepadła. Linia mogła pojechać w szczycie co 15 minut, ale zostanie co 20. Bo ujednolicanie taktów działa głównie wtedy, gdy coś można przyciąć. Dodatkowo w święta będzie co 30 minut. Zupełnie jak 138 i 172, które też w święta pocięto do f30.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Co do "137" to chyba lepszym pomysłem byłoby wzmocnienie linii "287" za likwidację tej pierwszej. Gdyby wzmocniono "287" to chyba można by "267" skierować przez Glogera. Ale to już w gestii gminy Zielonki.Mr. Passenger pisze: ↑28 sie 2023, 17:08 "137" można by puścić od Krowodrzy po obecnej trasie do ronda przy Siewnej, a potem przez Dożynkową do Witkowic (a przy okazji zmienić jej numer na przykład na "187" by bardziej pasowała do "287"), a "537" skrócić do Os. Gotyk i w końcu puścić na nią 12-metrowce (ewentualnie zmienić jej status z przyspieszonej na zwykłą, żeby wzmocnić relację DGW-A29L i przy okazji trochę zrekompensować pocięcie "503" na północy)
W Witkowicach przydałaby się porządna pętla, gdzie mogłyby kończy dwie linie, w tym takie obsługiwane przegubowcami. Gdyby istniała taka pętla to poza dowozowym "137" Prądnik Czerwony - Witkowice, mogło by się zmieścić także "169"/"469". Gdyby w końcu trafiło "x69" do Witkowic to "187" wydaje się zbędne.
"537" na trasie skróconej do Os. Gotyk nie ma żadnego sensu i w takiej sytuacji lepiej byłoby zachować częste "503".
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Pętla w Witkowicach to jedno, ale jeszcze tonaż na mostku na Siewnej....
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Bez przesady, wytrzymuje doładowane aglo z Zielonek to przeguba na 3 ostatnich przystankach trasy też zniesie.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Tylko że wtedy nie ma zapewnionej relacji szkolnej pomiędzy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej a szkołą na ul. Porzeczkowej. Ale ogólnie pomysł na zapewnienie podstawowego dojazdu Witkowicom od Krowodrzy (a nie od DGW) jest jak najbardziej w porządku – bardziej przewidywalny czas dojazdu niż dla al. 29 Listopada (i to nawet po zakończeniu jej rozbudowy).Mr. Passenger pisze: ↑28 sie 2023, 17:08 "137" można by puścić od Krowodrzy po obecnej trasie do ronda przy Siewnej, a potem przez Dożynkową do Witkowic (a przy okazji zmienić jej numer na przykład na "187" by bardziej pasowała do "287"), a "537" skrócić do Os. Gotyk i w końcu puścić na nią 12-metrowce (ewentualnie zmienić jej status z przyspieszonej na zwykłą, żeby wzmocnić relację DGW-A29L i przy okazji trochę zrekompensować pocięcie "503" na północy)
Tonaż nie jest problemem, bo po pierwsze obecnie i tak jeździ tamtędy KMK, a po drugie są plany przebudowy mostu. Z obecną trasą „137”/„537” są problemy z kontrzakrętami na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej, które mają być przebudowane, ale póki co plany te nieco przesunęły się w czasie. Drugim problemem jest skrzyżowanie ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej z ul. Siewną. Oba te miejsca nie dyskwalifikują 12-metrowego taboru do obsługi linii, ale stałe ich kursowanie może być upierdliwe i problematyczne (w tym też będące przyczyną opóźnień).
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Jak będzie z koordynacją 120 i 420 w międzyszczycie? Według komunikatów ta pierwsza pojedzie wtedy co 40 minut, a ta druga co 30 minut.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Poprawili "420", na "co 30 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza tymi godzinami". Czuć że dużo się dzieje, oryginalne komunikat miały sporo błędów jednak stopniowo je poprawiają. Z takich które jeszcze zostały, ten ma w nagłówku "120" jednak potem w treści nigdzie nie jest wymienione.
Jak rozmawiałem z ZTP, to raczej wspominali tylko te zakręty, ich poprawa była warunkiem by skierować 12m. Opóźnienie mocno komplikuje sprawy bo "537" miało być skoordynowane z "503" do f7,5 i przejąć część pasażerów.tomta1 pisze: ↑29 sie 2023, 6:03Z obecną trasą „137”/„537” są problemy z kontrzakrętami na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej, które mają być przebudowane, ale póki co plany te nieco przesunęły się w czasie. Drugim problemem jest skrzyżowanie ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej z ul. Siewną.
W 2011 skrócenie wynikało głównie z szukania oszczędności, to był trudny rok i cięto całe miasto. Acz różnica była taka, że wtedy przez przystanek "Władysława Łokietka" przejeżdżały "130" i "154". Teraz "130" wycofano (wg mnie słusznie), więc zostałoby samo "154" z f30/40, trochę mało. Myślano by przez Wybickiego - Prądnicką skierować połowę "194" albo "144" jednak traciły na tym rejony Makowskiego i dobrze, że z tego się wycofano.Wojciech pisze: ↑26 sie 2023, 18:41Nie czaję tego wydłużenia "120" do Kleparza. W 2011 wyrzucono je stamtąd, bo dublowało tramwaj - po 12 latach nagle przestaje? Do tego, linie "2x0" zostają na Krowodrzy, więc trzeba będzie wybierać pętlę, na której nastąpi przesiadka. Na KG zwolni się trochę miejsca po "217" i "247", więc spokojnie "420" mogłoby tam kończyć. A zaoszczędzone wzkm można by przeznaczyć na inne rejony.
Jednocześnie wiosną ogłoszono skierowanie "154" ("420") do Toń. A skoro tak, to rzeczywiście dochodziło do tego, że autobusy w stronę Łokietka/Toń jechałyby z różnych miejsc i nie dałoby się ich złapać. Co z tego, że niby "120+154" byłyby skoordynowane, skoro nie byłoby jak się na nie oba przesiąść? Dlatego zabiegałem w ZTP by wydłużyć "120" i aglo do N. Kleparza. Na razie wydłużyli samo "120" (z aglo poszło chyba o kwestię brygad). Nie jest to idealne, jednak przynajmniej "120+420" stanowią już jeden ciąg. Pytałem ZTP dalej co z "220/240/290", zaproponowałem by chociaż przyszłościowo mieli na uwadze by skierować je też do N. Kleparza, powiedzieli że będzie to rozważone.
Re: Tonie, Giebułtów, Pękowice, Os. Łokietka
Teraz wynika z komunikatu, że 420 będzie kursować tylko od 5 do 20. Jeśli tak ma być, to słabo. Zwłaszcza, że pobliski autobus 140 też nie ma pełnych godzin kursowania i nie jest podane, że ma dostać pełny rozkład. Czyli nie dostanie.Kaszmir pisze: ↑29 sie 2023, 11:13 Poprawili "420", na "co 30 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza tymi godzinami". Czuć że dużo się dzieje, oryginalne komunikat miały sporo błędów jednak stopniowo je poprawiają. Z takich które jeszcze zostały, ten ma w nagłówku "120" jednak potem w treści nigdzie nie jest wymienione.
W tym nagłówku było jeszcze 154 i 420. I też nie były wymienione, ale te dwie już usunęli.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości