prezes pisze: ↑30 lis 2020, 22:39
Jednak z tego co wiem, nie bardzo jest którędy skierować taką linię, aby obsłużyła jednocześnie rejon ulicy Na Popielówkę w Zielonkach, centrum Zielonek i Pękowice. Jedyną możliwością byłoby skierowanie autobusu przez ulicę Rzyczyska, lecz z tego co słyszałem, z racji stromego podjazdu na tamtej trasie, nie jest to możliwe. Niech ktoś mnie poprawi, jeśli się mylę.
Z tego co wiem dokładnie tak jest, z tym że podjazd jest już w Pękowicach. Tu zacytuję wójta:
"Ze względu na stromy podjazd na Jurajskiej w Pękowicach i skrzyżowanie Rzyczyskiej z Krakowskim Przedmieściem póki co nie będzie autobusu tamtędy. Był on planowany, ale testy wykazały te dwie przeszkody. Jeśli powstałaby pętla koło Błoń w Pękowicach i udałoby się poprawić skrzyżowanie Rzyczyskiej z Krakowskim Przedmieściem, taka linia prawdopodobnie by powstała."
Cytat nie dosłowny, ale mniej więcej oddający istotę rzeczy
Z drugiej strony - jeśli celem miałoby być poprawienie komunikacji wewnątrz gminy, to kierowanie tej linii wyłącznie przez centrum Zielonek mija się z celem, gdyż Urząd ma zostać przeniesiony do fortu w Zielonkach (co uważam osobiście za nienajlepszy pomysł, ale mniejsza o to).
Kolec pisze: ↑30 lis 2020, 22:48
Nie wiem czy nie lepiej było by puścić jedną nową trasą takie "240" z lepszą częstotliwością niż dwa potworki .Z punktu widzenia Pękowic im to chyba obojętne którędy pojedzie autobus ,ale stratni mogą być w takim wypadku mieszkańcy starszej części Toń jeśli nie dostaną coś w zamian.
Według mnie na "290" zagoszczą Autosany (być może po to kupiono 3 kolejne), bo raczej nic innego tam nie przejedzie, więc byłaby to strata także dla Pękowic.
@Kaszmir - nie ma sprawy