Strona 1 z 4

Grzegórzecka, Plac Grzegórzecki, SKA Kraków Grzegórzki

: 14 wrz 2020, 15:29
autor: Lw25
kot_feliks pisze: 14 wrz 2020, 12:41 Kraków Grzegórzki SKA P+R K+R B+R cośtamjeszcze ;)
No ale P+R to tam akurat nie ma :v

Re: Przystanki

: 14 wrz 2020, 22:18
autor: kot_feliks
Lw25 pisze: 14 wrz 2020, 15:29No ale P+R to tam akurat nie ma :v
Był pomysł P+R w tym miejscu :mrgreen: Tak, wiem, sensu to..., ale chyba chodziło (chodzi?) o zbudowanie parkingu w centrum pod pretekstem dbania o KMK ;)

Re: Przystanki

: 14 wrz 2020, 22:36
autor: Lw25
kot_feliks pisze: 14 wrz 2020, 22:18
Lw25 pisze: 14 wrz 2020, 15:29No ale P+R to tam akurat nie ma :v
Był pomysł P+R w tym miejscu :mrgreen: Tak, wiem, sensu to..., ale chyba chodziło (chodzi?) o zbudowanie parkingu w centrum pod pretekstem dbania o KMK ;)
Oidp, chodziło o wywalenie w tej okolicy parkowania z ulic i danie go tam.

Re: Przystanki

: 15 wrz 2020, 9:29
autor: kot_feliks
No właśnie gdyby to był pomysł ZTP to bym to uwierzył, ale tutaj chyba ktoś z MI albo ZIM wyjaśniał to +/- w ten sposób, że (1) w okolicy jest zbyt mało miejsc postojowych, (2) na SKA będzie przyjeżdżać mnóstwo osób... samochodami :D, (3) trzeba im zrobić nowy parking ;)

Grzegórzecka, Plac Grzegórzecki

: 05 gru 2020, 9:32
autor: Kaszmir
Rewolucja na Grzegórzeckiej. Zieleń ma przejąć władzę przed Halą Targową
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rewol ... 38887.html
Miasto przymierza się do daleko idących zmian w rejonie Hali Targowej. Betonowy plac ma się zazielenić, łącząc ulicę Dietla i al. Daszyńskiego w spójną całość.
Faktycznie, między Dietla a Daszyńskiego pas zieleni jest przerwany tylko przez ten krótki odcinek. Powołując się na powyższy artykuł, okolica Hali Targowej ma się mocno zmienić, wg mnie na plus. Więcej zieleni, więcej miejsca dla ludzi, i oczywiście otwarcie węzła kolejowego który prawdopodobnie stanie się głównym węzłem przesiadkowym w Krakowie.

Re: Plac Grzegórzecki

: 05 gru 2020, 20:38
autor: kot_feliks
Zmienić mocno, to raczej mało powiedziane ;) Natomiast imho fajnie byłoby tam zaplanować (lub na DS) również możliwość zawracania autobusów, bo jednak taka opcja mogłaby się przydać ;)

Natomiast co do zmian, to o ile kiedyś przebąkiwano o jednokierunkowej Grzegórzeckiej, tak teraz przebąkuje się już o Grzegórzeckiej dla KMK / rowerów /pieszych + aut mieszkańców w obu kierunkach. I być może nie jest to głupi kierunek, bo przecież w perspektywie x lat wcześniej i został rozbudowany ciąg Nowohucka - Powstańców (jako alternatywa dla tranzytu) i mamy przecież Podgórską w wydaniu de facto 2x2...

No i imho mogłaby to być dosyć ciekawa koncepcja biorąc pod uwagę i olbrzymi punkt przesiadkowy w tym miejscu, ale również zamianę Dietla do 2x1 i mam nadzieję, że jednokierunkowe Starowiślną i Krakowską.

I od razu odpowiadając na pytanie: "ale jak to?", "ale przecież nie będzie się dało dojechać autem" itd. No.... właśnie nie. Autem będzie się dało dojechać wszędzie, ale nie będzie się dało przejechać tranzytem. I akurat z punktu widzenia ruchu z/do Kazimierza itd., czy z /do obszaru między Dietla, a Plantami to akurat jest to rozwiązanie imho lepsze. Kto będzie chciał dojechać do sklepu / knajpy / urzędu itd. - i tak dojedzie, tylko nie będzie musiał konkurować z osobami jadącymi np. z Dąbia do Skawiny itd...

Re: Plac Grzegórzecki

: 05 gru 2020, 20:56
autor: WDZ
Czyli kombinacje z urządzeniem przy tym przystanku P+R szczęśliwie padły?

Re: Plac Grzegórzecki

: 05 gru 2020, 23:10
autor: Kaszmir
kot_feliks pisze: 05 gru 2020, 20:38Zmienić mocno, to raczej mało powiedziane ;) Natomiast imho fajnie byłoby tam zaplanować (lub na DS) również możliwość zawracania autobusów, bo jednak taka opcja mogłaby się przydać ;)
Wg mnie nie ma potrzeby. Dla autobusów jadących od strony r. Grzegórzeckiego ("184"?) lepiej zawrócić na przystanku "Starowislna", dla jadących od strony Dietla - lepiej dojechać przynajmniej do r. Grzegórzeckiego. W obu przypadkach dzięki temu obsłużone zostaną kolejne węzły przesiadkowe :)

Re: Plac Grzegórzecki

: 07 gru 2020, 15:05
autor: lukov
Tak wygląda i będzie wyglądał rejon Hali Targowej po wielkich zmianach

Obrazek
We wstępnej koncepcji prac, widzimy nie tylko zawężenie ruchu do jednego pasa dla samochodów, ale również nasadzenie przynajmniej kilkudziesięciu drzew, zielone przystanki tramwajowe oraz całkowicie nową koncepcję Hali Targowej, która umożliwi zejście z planowanego centrum przesiadkowego na remontowanym wiadukcie kolejowym.
Planowany termin oddania inwestycji to przełom lat 2022/2023.
Szykuje się trochę wysokiej jakości przestrzeni publicznej w Krakowie :D. Najbardziej cieszy ilość zieleni, a ja osobiście kibicuję pomysłowi jednokierunkowej Grzegórzeckiej. Mam nadzieję, że niedługo poznamy plany organizacji ruchu w tej części miasta.

Re: Plac Grzegórzecki

: 07 gru 2020, 18:14
autor: fysztof
O rany... Oby!!! Jeśli to się uda, to będzie niemal epokowe wydarzenie:-)

Re: Plac Grzegórzecki

: 07 gru 2020, 19:09
autor: zubrzyk111
Czy tam pozostanie miejsce na działalność placu targowego, czy też będzie musiał się zwinąć?

Re: Plac Grzegórzecki

: 07 gru 2020, 19:25
autor: Kaszmir
zubrzyk111 pisze: 07 gru 2020, 19:09Czy tam pozostanie miejsce na działalność placu targowego, czy też będzie musiał się zwinąć?
Na wizualizacjach jest przestrzeń targowa z lewej, w miejscu obecnego targowiska - chyba zostanie?

Re: Plac Grzegórzecki

: 07 gru 2020, 20:40
autor: fistaszek
lukov pisze: 07 gru 2020, 15:05 Tak wygląda i będzie wyglądał rejon Hali Targowej po wielkich zmianach

Obrazek
We wstępnej koncepcji prac, widzimy nie tylko zawężenie ruchu do jednego pasa dla samochodów, ale również nasadzenie przynajmniej kilkudziesięciu drzew, zielone przystanki tramwajowe oraz całkowicie nową koncepcję Hali Targowej, która umożliwi zejście z planowanego centrum przesiadkowego na remontowanym wiadukcie kolejowym.
Planowany termin oddania inwestycji to przełom lat 2022/2023.
Szykuje się trochę wysokiej jakości przestrzeni publicznej w Krakowie :D. Najbardziej cieszy ilość zieleni, a ja osobiście kibicuję pomysłowi jednokierunkowej Grzegórzeckiej. Mam nadzieję, że niedługo poznamy plany organizacji ruchu w tej części miasta.
Jestem mocno sceptycznie nastawiony do tego projektu, bo jak doskonale wiemy (Krakowska) wizualizacje nie do końca pokrywają się z tym co potem jest w rzeczywistości (oczywiście w rzeczywistości jest brzydziej :lol: ). Jeżeli ten projekt ma skończyć jak Krakowska, która mi się osobiście nie podoba, to chyba wolałbym zostawić tą okolicę tak jak jest. Po drugie, chciałem zapytać, jak się będzie odbywał ruch w drugą stronę? Jakimi ulicami? O ile jeszcze Grzegórzecka przy Hali byłaby dwukierunkowa (jak jest teraz) - wtedy jestem w stanie sobie wyobrazić ruch w drugą stronę ulicami Daszyńskiego - Masarska - Rzeźnicza (tak zresztą już teraz robi duża część kierowców), o tyle przy jednokierunkowej ulicy przy Hali ciężko mi to sobie wyobrazić. Miodowa pod wiaduktem? Chyba za wąsko i za nisko. Podgórska? Wszystko okej, tylko to już daleko od Grzegórzeckiej...Kopernika? Też nie za bardzo to sobie wyobrażam. A może są jakieś inne plany? ;) .

Moim zdaniem taki układ Grzegórzeckiej przy Hali mocno sparaliżowałby okolicę, dlatego jestem raczej przeciwny, chyba że będą jakieś nowe ulice bądź inny układ okolicy. Wszystko wygląda ładnie, ale moim zdaniem trochę nieprzemyślanie :( .

Re: Plac Grzegórzecki

: 07 gru 2020, 21:37
autor: lukov
Pamiętaj, że w planach jest eliminacja tranzytu (przynajmniej częściowa) i wdrożenie w szeroko pojętym centrum sektorowej organizacji ruchu. Ja osobiście jestem pozytywnie nastawiony, czekam na projekty organizacji ruchu, bo jest kilka opcji, które mogłyby działać całkiem przyzwoicie.

Re: Plac Grzegórzecki

: 09 gru 2020, 13:14
autor: lukov
Przepraszam za post pod postem, nie mam już możliwości edycji.
Pojawił się zarys proponowanej organizacji ruchu w okolicy Placu:
Obrazek
- jednokierunkowa Grzegórzecka
- od ICE w stronę ronda Grzegórzeckiego przez Kopernika
- podkreślenie trasy przez Halicką na północ (czyżby już z pomyśleniem o jednokierunkowej Starowiślnej od centrum?)
- trochę niejasne rozwiązanie przejazdu od wiaduktu w stronę Daszyńskiego, ale wygląda, że ruch będzie objeżdżał część targową od tyłu.