Wiem, że powinniśmy dbać o poprawne, grzeczne słownictwo, ale wg mnie, mieszkańca okolic Daszyńskiego ten pomysł jest idiotyczny. Mam nadzieję, że łącznik pomiędzy Rzeźniczą a Rondem Grzegórzeckim pozostanie chociaż w formie takiego kikuta, bo w przeciwnym razie mieszkańcy Rzeźniczej i okolicznych ulic będą musieli jechać do Ronda Grzegórzeckiego przez ulicę... Kopernika i Powstania Warszawskiego . Podobnie, uważam że jednokierunkowy ciąg Podgórska - Daszyńskiego to jakieś nieporozumienie: jeszcze jakby była jednokierunkowa w drugą stronę, aby mógł się tamtędy odbywać ruch w stronę ronda Grzegórzeckiego, wtedy bym to zrozumiał: ale w stronę centrum? Podobnie jeżeli Halicka by była jednokierunkowa w przeciwnym kierunku co Daszyńskiego: wtedy miałoby to sens, a tymczasem Halicka to (dosłownie) dubel Daszyńskiego, kto będzie jeździł tą ulicą? I jeszcze jedno: jeżeli Podgórska mająca 2+1 pasów, (mało tego, jeszcze przecież jest przestrzeń pomiędzy kierunkami ruchu) będzie jednokierunkowa, to czy będzie to trzypasmowa ulica jednokierunkowa? Jeżeli nie, to co zrobić z nadmiarem miejsca na tej ulicy? Przecież nie wybudują tam ścieżki rowerowej, bo jest tuż obok, na Bulwarach, chociaż... kto wie ? Co im przeszkadza drugi kierunek? Mam też nadzieję, że to, że Masarska jest przewidziana ze ścieżką rowerową, nie spowoduje, że tą ulicę zamkną bądź utworzą jednokierunkową: to kompletnie sparaliżowałoby okolicę.lukov pisze: ↑09 gru 2020, 13:14 Przepraszam za post pod postem, nie mam już możliwości edycji.
Pojawił się zarys proponowanej organizacji ruchu w okolicy Placu:
- jednokierunkowa Grzegórzecka
- od ICE w stronę ronda Grzegórzeckiego przez Kopernika
- podkreślenie trasy przez Halicką na północ (czyżby już z pomyśleniem o jednokierunkowej Starowiślnej od centrum?)
- trochę niejasne rozwiązanie przejazdu od wiaduktu w stronę Daszyńskiego, ale wygląda, że ruch będzie objeżdżał część targową od tyłu.
Dochodzi do kuriozum: mamy cztery/pięć ścieżek prowadzących do centrum (Grzegórzecka, Podgórska-Daszyńskiego, przedłużona Halicka, Dietla i zapewne też Starowiślna), równocześnie mając tylko dwie/trzy ścieżki z centrum!! (nieszczęsna Kopernika, Pawia i zapewne Starowiślna, może też czwarta Dietla, co prawda na planie jest zaznaczona tylko w jedną stronę, ale może będzie i drugi kierunek?). Co to będzie oznaczać? Oczywiście to, że samochody będą miały którędy wjechać, ale nie będą miały jak wyjechać! I to ma być to "zielone centrum"? Zanieczyszczone spalinami z zakorkowanych samochodów?!
Jako mieszkaniec tych okolic mogę powiedzieć, że jeżeli ten projekt przejdzie, wywoła on masę protestów na ogromną skalę, gdyż ta organizacja ruchu jest bezsensowna i po prostu krzywdzi mieszkańców, w zamian dając bezsensowne ścieżki rowerowe na każdej ulicy.
Na koniec, żeby nie było, że tylko jadę po projekcie, a nie daję nic w zamian, chciałbym dać propozycję organizacji ruchu w tym rejonie: co powiecie, aby pozostawić Daszyńskiego, Dietla, Starowiślną, Podgórską, Kopernika, Rzeźniczą, Masarską czy Wielopole jak jest (razem z tym kikutem Rzeźnicza - Rondo Grzegórzeckie), Halicką zaś uruchomić jako ulicę dwukierunkową (ewentualnie zrobić ją jednokierunkową w stronę wylotu z centrum bądź zrobić ją jednokierunkową w dowolną stronę, ale oprócz tego Daszyńskiego lub Starowiślną jako jednokierunkową w przeciwnym kierunku), a ulicę Blich uczynić jako jednokierunkową w stronę Kopernika, a Śniadeckich jako jednokierunkową w stronę Grzegórzeckiej. Wówczas mielibyśmy takie "rondo" wzdłuż ulic: Grzegórzeckiej, Blich, Kopernika, Śniadeckich; wtedy mieszkaniec tych okolic bez dużego paraliżu mógłby dojechać w każde miejsce tylko orbitując wokół takiego "rondka". Jeżeli by się dało, to super by było, aby Kopernika od Blichu do Śniadeckich była dwupasmowa (miejsce raczej jest, ale kosztem parkingu i kontrapasa rowerowego, który byłby przecież "przeniesiony" na Grzegórzecką), znacznie usprawniłoby to ruch w tej okolicy .