- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 160
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Post
autor: Zorza Polarna » 17 lut 2024, 15:10
Nicko pisze: ↑17 lut 2024, 14:27
W moim mniemaniu to powinnien powstać wjazd pod pętle z podziemnym przystankiem który wychodzi od razu na pętle. Pozwoliłoby to również zrobić tunel dla pieszych na ul. Czerwone Maki i możnabyłoby zlikwidować pasy na tej ulicy które nie tylko blokują pieszych ale i wydłużają stanie autobusów na skręcie. Ponadto i tak sądze że tam minitunel musi powstać no wtedy to jak tramwaj by się s
dostał na duży pas trawnika za Mochnańcem?
Ogólnie to powinien powstać jeszcze tunel z przystanku 578 tak aby ludzie mieli bezproblemowe dojście na pętle bez przymusu czekania.
Kobierzyn im my <3
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 1875
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 17 lut 2024, 22:23
Nicko pisze: ↑17 lut 2024, 2:47
Co ciekawe, roboczo założono, że na nowej trasie kursowałyby tramwaje linii "52" (f5) i "11" (f20).
Jak widać jest to "odgrzewany kotlet". Po pierwsze "52" już nie kursuje co 5 minut a "11" co 20 minut. Po drugie "11" kursuje obecnie inną trasą i nie obsługuje Kalwaryjskiej czy Ronda Matecznego. Po trzecie z tego co się słyszy to planują kolejny raz zmienić trasę "11" do Bieżanowa albo Rżąki. I po czwarte dlaczego nie uwzględniono przedłużenia "18"? Czyżby to przedłużenie zrobiono w zamian już teraz ale na przeciwnym biegunie tej linii?
-
Nicko
- Miłośnik
- Posty: 64
- Rejestracja: 16 lis 2022, 18:41
- Lokalizacja: Skawina
Post
autor: Nicko » 18 lut 2024, 15:09
kucyk pisze: ↑17 lut 2024, 22:23
Jak widać jest to "odgrzewany kotlet". Po pierwsze "52" już nie kursuje co 5 minut a "11" co 20 minut. Po drugie "11" kursuje obecnie inną trasą i nie obsługuje Kalwaryjskiej czy Ronda Matecznego. Po trzecie z tego co się słyszy to planują kolejny raz zmienić trasę "11" do Bieżanowa albo Rżąki. I po czwarte dlaczego nie uwzględniono przedłużenia "18"? Czyżby to przedłużenie zrobiono w zamian już teraz ale na przeciwnym biegunie tej linii?
To w takim razie jakie linie mogłyby się pojawić na wybudowanej linii tramwajowej?
-
tomta1
- Ekspert
- Posty: 657
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27
Post
autor: tomta1 » 18 lut 2024, 15:31
Przecież te założenia są po to, by móc czymś zasilić model makroskopowy, który odpowie na pytania o wariantowanie przebiegu linii w sieci. Przywiązywanie większej wagi do tych założeń, zwłaszcza pod kątem proponowanego przebiegu linii, mija się z celem – najistotniejszym parametrem jest liczba kursów na godzinę na odcinku (15 kursów na godzinę), sam zaś rozkład (12/h do centrum i 3/h w innym przebiegu) z grubsza odzwierciedla to, jak rzeczywiście może wyglądać układ linii. No i jest jeszcze prędkość komunikacyjna, która wynika przede wszystkim z gęstości przystanków i podstawowych parametrów technicznych (np. ciasnych łuków, które ograniczają prędkość).
Na etapie rysowania linii palcem po mapie i wyboru przebiegu torowiska i lokalizacji pętli, takie założenia są wystarczające.
-
panA
- Pasażer
- Posty: 22
- Rejestracja: 18 lut 2020, 0:35
Post
autor: panA » 19 lut 2024, 14:40
I to jest ten sposób myślenia. Nie zastanawia się nikt skąd dokąd, potem pojawia się sto potworków kursujących co 15 minut w losowe kierunki i zdziwienie, że nie da się wszystkiego ze wszystkim zsynchronizować i jeszcze ciągle komuś jakaś trasa nie pasuje.
Projektuje się właśnie tak, żeby główne kierunki były wiadome. A napisać program liniowy, który z danych przejazdu komunikacją miejską oraz samochodów (po co się trzyma wyniki badań?) to uwzględni nawet dla całego miasta dla sensownych parametrów np. 80% pętli połączonych max 1 przesiadką, to jest dosłownie kilka godzin roboty. Chyba że dane wyjątkowo kijowe, to maksymalnie tydzień.
-
Karol1994
- Miłośnik
- Posty: 74
- Rejestracja: 22 sie 2022, 16:54
Post
autor: Karol1994 » 22 mar 2024, 13:39
Sześć firm projektowych chce opracować koncepcję rozbudowy ulicy Bunscha, budowy ulicy Humboltda oraz budowy nowej linii tramwajowej i tras rowerowych. Inwestycja, której realizatorem jest ZIM ma ułatwić poruszanie się w południowo-zachodniej części Krakowa.
https://zim.krakow.pl/nowa-inwestycja-t ... VocNLGY8Gk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości