Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 18 lis 2021, 11:44

brovar pisze: 15 lis 2021, 12:25Będę trzymał się tego stanowiska, że Piastów potrzebuje dojazdu do m.in. Rydygiera, Zgody, szkół przy Broniewskiego, Bieńczyckiej, AWF, bazaru Tomex, Carrefour i dojazdu do Dworca w Czyżynach.
brovar pisze: 15 lis 2021, 12:25Dlatego powinno się do Piastów powrócić 16/h w tym 4/h przez Zgody, 4/h przez Czyżyny i 8/h przez Mistrzejowice.

"12" - Piastów - DH Wanda - Czyżyny - Mogilska - Lubicz - Wawel - Kapelanka - Łagiewniki - Tunel SBM - Kurdwanów f~15 (NGT8)
"21" - Piastów - DH Wanda - Zgody - Kombinat - Kopiec/Pleszów f~15 (N8S/EU8N)
"52" - Piastów - Mistrzejowice - Bohomolca - Wieczysta - Mogilska - Lubicz - Starowiślna - Kapelanka - Maki f~7,5 (2014N)

Zmieniona linia "12" ma trzy podstawowe argumenty, których nie miała stara linia "12" na trasie Łagiewniki - Grzegórzecka - Wieczysta.
I. Dojazd z Piastów do obiektów wyżej wymienionych w tym węzła Ronda Czyżyńskiego.
II. Wzmocnienie ciągu Dunikowskiego - Muzeum Lotnictwa do Ronda Mogilskiego/Dworca, po stracie "9", "49" i "52" w tym zapewnienie dojazdu pracownikom z Czyżyn do biurowców przy Kapelance.
III. Wsparcie linii "52" na strategicznym odcinku Wieczysta - Dworzec Gł - Kobierzyńska, oraz zapewnienie szybszego dojazdu mieszkańcom przy pętli Kurdwanów do Stradom, Poczty Gł i Dworca niż linie "6" i "24".
Ja nie jestem fanem takiej "12". To trochę niczym wydzielenie co trzeciego kursu "52", jednak f7,5 i f15 to nie to samo co jedna linia z f5. Taka "12" będzie sporo dublować się z "52", a jednocześnie będzie w ogóle z nią nieskoordynowana, tak z racji różnych f jak i różnych tras.

Na pewno Piastów potrzebuje linii tramwajowej w stronę r. Kocmyrzowskiego, pewnie też r. Czyżyńskiego. Jednak czy musi ona koniecznie obsługiwać Czyżyny przez al. Jana Pawła II?

Na pewno zostawiłbym mocne "52" z Piastów przez Meissnera, raczej koniecznie f5 z racji na dodatkowe potoki na Mistrzejowicach i Olszy II. To zresztą wciąż może być mało, na pewno będzie druga linia - pytanie, czy skończy na Mistrzejowicach, czy też będzie pociągnięta do Piastów.

Jeśli chodzi o połączenie w stronę r. Kocmyrzowskiego, ja bym tu postulował... "14". Po oddaniu Meissnera, potoki i tak się zmienią, połączenie Mistrzejowic z I obwodnicą zapewni "52" i ew. kolejna linia. "14" obecnie ma bardzo okrężną trasę, zawsze byłoby to pewne wyprostowanie. Z Mistrzejowic w stronę SSE Czyżyny czy M1 i tak lepiej jechać "178/578".

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu

Post autor: Kitek » 18 lis 2021, 13:23

Jeszcze jest pytanie czy nie będzie ochoty/potrzeby połączenia Meissnera z Teatrem Bagatela linią tramwajową.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Tramwaj na Meissnera - układ linii w prognozie ruchu

Post autor: krawiec » 18 lis 2021, 16:38

Kitek pisze: 18 lis 2021, 13:23 Jeszcze jest pytanie czy nie będzie ochoty/potrzeby połączenia Meissnera z Teatrem Bagatela linią tramwajową.
Potrzeba będzie połączenia z tunelem.
Obstawiam, że 14 może wylądować w tunelu a później przez Kleparz do Bronowic.
Zamiast 14 na Al. Pokoju powinna wrócić 7 :)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: kot_feliks » 26 lis 2022, 17:05

Szczerze wątpię w '16' do TAKW, jaki taka linia miałaby sens? ;) Ok, rozumiem, że chodzi o połączenia starej NH - Mistrzejowic - DP i dalej, ale niech ta linia jedzie wtedy normalnie do centrum.

Potencjalny układ linii po otwarciu trasy na Meissnera był w dokumentacji przetargowej dla KST IV :)

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Adrian14 » 26 lis 2022, 17:10

Bardziej obstawiam, że 49 zostanie połączone w ten sposób z 16. I 49 piach, a 16 zostanie całotygodniowa. 9 pojedzie od drugiej strony przez Kocmyrzowskie.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 26 lis 2022, 17:32

kot_feliks pisze: 26 lis 2022, 17:05 Szczerze wątpię w '16' do TAKW, jaki taka linia miałaby sens? ;) Ok, rozumiem, że chodzi o połączenia starej NH - Mistrzejowic - DP i dalej, ale niech ta linia jedzie wtedy normalnie do centrum.
Dalej w teorii miejsce jest, jednak pytanie co z pętlą dla takiej linii? Łagiewniki chyba za daleko, pozostaje jedynie Dajwór. Osobiście jednak wątpię, że linia ta będzie dłuższa (między innymi z oszczędności) :(.
kot_feliks pisze: 26 lis 2022, 17:05 Potencjalny układ linii po otwarciu trasy na Meissnera był w dokumentacji przetargowej dla KST IV :)
W dokumentacji przetargowej coś musi być wpisane, a potem zawsze wychodzi inaczej. Osobiście nie sugerowałbym się tym.
Adrian14 pisze: 26 lis 2022, 17:10 Bardziej obstawiam, że 49 zostanie połączone w ten sposób z 16. I 49 piach, a 16 zostanie całotygodniowa. 9 pojedzie od drugiej strony przez Kocmyrzowskie.
Po pierwsze linia taka byłaby za długa, a po drugie 12 p/h na Meissnera to jednak trochę mało (chyba, że żaden autobus nie zostanie pocięty, ale na pewno zostanie :twisted:). "16" i "49" prawdopodobnie pojadą Meissnera jako oddzielne linie, chociaż niestety "49" tylko do Mistrzejowic (na Rondo Hipokratesa od strony Mikołajczyka wjechać się nie da i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie miało się to zmienić :().
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Justforfun
Znawca
Posty: 134
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Justforfun » 26 lis 2022, 18:59

kot_feliks pisze: 26 lis 2022, 17:05 Potencjalny układ linii po otwarciu trasy na Meissnera był w dokumentacji przetargowej dla KST IV :)
Gdybyś mógł przytoczyć tutaj tenże układ to byłbym wdzięczny gdyż ciężko to wyszukać w te kilka minut dla niewiedzących.
Ex kierowca MPK, PW.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: kucyk » 27 lis 2022, 12:57

Justforfun pisze: 26 lis 2022, 18:59 Gdybyś mógł przytoczyć tutaj tenże układ to byłbym wdzięczny gdyż ciężko to wyszukać w te kilka minut dla niewiedzących.
Przeszukałem sieć i nic konkretnego nie znalazłem. Jest tylko wzmianka, że nowa petla tramwajowa w Mistrzejowicach będzie petlą przelotową na której znajdą się linie tramwajowe łączące wschód i zachód miasta. Tyle nic więcej. :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Kaszmir » 27 lis 2022, 14:20

Bayer2003 pisze: 26 lis 2022, 15:07Nową trasą na Mistrzejowice pojadą prawdopodobnie linie "52" (-2 brygady, krótsza trasa)
A skąd takie wyliczenia? Nowa trasa kilometrowo jest prawie równa obecnej, a przystanków będzie nawet więcej.
Adrian14 pisze: 26 lis 2022, 17:10Bardziej obstawiam, że 49 zostanie połączone w ten sposób z 16. I 49 piach, a 16 zostanie całotygodniowa. 9 pojedzie od drugiej strony przez Kocmyrzowskie.
Ja wierzę, że "9" i "49" zostaną połączone w jedną, pełną "9". Nie mnóżmy niepotrzebnie linii.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: kot_feliks » 27 lis 2022, 14:45

Nie zdziwiłbym się, gdyby taka 9 i 49 faktycznie zostały połączone w jedno, a przy okazji... wchłonęły 16 ;)

Tzn. na trasie BN - (jak 9 obecnie) - Meissnera - DP - Mistrzejowice - DH Wanda - Kocmyrzowskie - Pl. Centralny - Kopiec Wandy (jak obecnie 16).

Długie? No długie, ale ma trochę plusów:
- fajne, mocne połączenie w szczycie, na trasie całej '9';
- całkiem sensowne połączenia sporej części NH z DP itd.;
- wzmocnienie odcinka Kocmyrzowskie - Pl. Centralny - Kopiec Wandy w weekendy;
- Pl. Centralny, Ptaszyckiego itd dostają świetne połączenia z Mistrzejowicami i dalej DP zamiast autobusów itd;
- jedyne co traci, to odcinek Mistrzejowice - Kocmyrzowskie, jedynie w dp poza szczytem (zamiast 9 + 14 + 16 byłaby 9 + 14);

Mistrzejowice - R.Kocmyrzowskie:
- w szczycie na 0 (zamiast 9+16 byłaby mocniejsza 9);
- poza szczytem na minus (zamiast 9+16 byłaby tylko 9);
- w weekendy na 0 (zamiast 9... byłaby 9);

R. Kocmyrzowskie - Pl. Centralny:
- w szczycie na + (zamiast 16 byłaby mocniejsza 9);
- poza szczytem na 0 (zamiast 16 byłaby 9);
- w weekendy na + (zamiast braku 16 byłaby 9);

Pl. Centralny - Kopiec Wandy:
- w szczycie na + (zamiast 16 byłaby mocniejsza 9);
- poza szczytem na 0 (zamiast 16 byłaby 9);
- w weekendy na + (zamiast braku 16 byłaby 9);

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 27 lis 2022, 15:31

Kaszmir pisze: 27 lis 2022, 14:20 A skąd takie wyliczenia? Nowa trasa kilometrowo jest prawie równa obecnej, a przystanków będzie nawet więcej.
Obecnie z TAKW do Piastów jest około 6,65km. Przez Meissnera i Mistrzejowice będzie około 6,3km. Różnica niewielka, jednak nowa trasa ma być projektowana jako szybki tramwaj, a "52" na niej ominie też Ronda Czyżyńskie i Kocmyrzowskie, które są sporymi węzłami i czasami powodują opóźnienia. Osobiście uważam, że dwie brygady powinno się dać zaoszczędzić, jednak może być to też tylko jedna brygada.
Kaszmir pisze: 27 lis 2022, 14:20 Ja wierzę, że "9" i "49" zostaną połączone w jedną, pełną "9". Nie mnóżmy niepotrzebnie linii.
kot_feliks pisze: 27 lis 2022, 14:45 Nie zdziwiłbym się, gdyby taka 9 i 49 faktycznie zostały połączone w jedno, a przy okazji... wchłonęły 16 ;)

Tzn. na trasie BN - (jak 9 obecnie) - Meissnera - DP - Mistrzejowice - DH Wanda - Kocmyrzowskie - Pl. Centralny - Kopiec Wandy (jak obecnie 16).
Ewentualne połączenie tych trzech linii w jedną niestety pociągnie za sobą wiele negatywnych konsekwencji.
kot_feliks pisze: 27 lis 2022, 14:45 Długie? No długie, ale ma trochę plusów:
Plusem na pewno nie będą opóźnienia, które wystąpią na tak długiej i krętej linii (byłaby ona dłuższa od "10"). Myślę, że to już wystarczający argument przeciwko jej utworzeniu.
kot_feliks pisze: 27 lis 2022, 14:45 - fajne, mocne połączenie w szczycie, na trasie całej '9';
Przeciętnie fajne, ponieważ nikt z Ptaszyckiego, Placu Centalnego czy Ronda Kocmyrzowskiego nie będzie tą "9" jeździł na Mogilską czy Rondo Mogilskie ze względu na krętą trasę. Linia miałaby jakąś popularność, jednak na pewno nie w Starej Hucie.
kot_feliks pisze: 27 lis 2022, 14:45 - całkiem sensowne połączenia sporej części NH z DP itd.;
Czy naprawdę jest to połączenie na tyle potrzebne, że jego kosztem trzeba wyciąć kilka innych?
kot_feliks pisze: 27 lis 2022, 14:45 - wzmocnienie odcinka Kocmyrzowskie - Pl. Centralny - Kopiec Wandy w weekendy;
Jeżeli "16" w obecnej formie pojechałaby przynajmniej na TAKW, także prawdopodobnie dostałaby rozkład weekendowy ;).
kot_feliks pisze: 27 lis 2022, 14:45 - Pl. Centralny, Ptaszyckiego itd dostają świetne połączenia z Mistrzejowicami i dalej DP zamiast autobusów itd;
Obawiam się, że słowa "zamiast autobusów" mogłyby zostać potraktowane zbyt dosłowne i większość autobusów ze Starej Huty by wycięto, zmuszając ludzi do korzystania z tej tasiemcowatej "9".
kot_feliks pisze: 27 lis 2022, 14:45 - jedyne co traci, to odcinek Mistrzejowice - Kocmyrzowskie, jedynie w dp poza szczytem (zamiast 9 + 14 + 16 byłaby 9 + 14);
Dodając do tego przekierowanie "52", strata na odcinku Dunikowskiego - Rondo Kocmyrzowskie jest ogromna. W ogóle brak tej linii oznacza już spore cięcia na odcinku TAKW - Dunikowskiego, nie powinno się do tego zabierać z odcinka TAKW - Rondo Kocmyrzowskie "9". Problemów ze scaleniem "9", "16" i "49" w jedną linię jest naprawdę sporo i nie wydaje mi się, żeby było to dobre rozwiązanie. W dalszym ciągu uważam, że "9" powinna zostać gdzie jest obecnie, "49" całotygodniowa na Mistrzejowice, a "16" również całotygodniowa na TAKW. Na Meissnera, który to właśnie odcinek ma przede wszystkim zyskać na oddaniu nowej trasy kursów będzie wtedy nawet więcej (poza godzinami szczytu oraz w weekendy), a układ taki jest bardziej elastyczny - linię "16" po oddaniu torowiska na Lema będzie się dało tam przedłużyć (w dni bez wydarzeń na Tauron Arenie linia ta w zupełności tam wystarczy), żeby następnie odciążyła ona Dąbie oraz zakończyła na którejś z pętli w Centrum (Dajwór?). Na układzie takim zyskuje także Bieżanów (poza szczytem i w weekendy) - moim zdaniem sytuacja o wiele korzystniejsza dla większości ciągów.

PS. Nie wiem, czy dyskusji tej nie powinno się już przenieść do wątku o układzie linii tramwajowych po oddaniu torowiska na Meissnera.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: kucyk » 27 lis 2022, 19:08

Aby nie ciągnąć dalej dyskusji to według pierwotnych planów przez Meissnera miały pojechać: "9", "16" oraz "52". :)
Linia "49" jeśli nie zmieni numeru na coś innego to podciągnięta miała być do Ronda Hipokratesa. To są nadal pierwotne plany i do oddania nowej trasy wszystko może się jeszcze zmienić. ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Kaszmir » 28 lis 2022, 4:16

Bayer2003 pisze: 27 lis 2022, 15:31Obecnie z TAKW do Piastów jest około 6,65km. Przez Meissnera i Mistrzejowice będzie około 6,3km. Różnica niewielka, jednak nowa trasa ma być projektowana jako szybki tramwaj, a "52" na niej ominie też Ronda Czyżyńskie i Kocmyrzowskie, które są sporymi węzłami i czasami powodują opóźnienia. Osobiście uważam, że dwie brygady powinno się dać zaoszczędzić, jednak może być to też tylko jedna brygada.
Długości tras praktycznie ta sama, za to ta przez Meissnera ma mieć cztery przystanki więcej (Kleeberga - Wieczysta: obecnie 11 przystanków, po nowym odcinku 15). Dochodzą 4 przystanki, a Ty mimo to zakładasz ubytek brygad :?

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: kot_feliks » 28 lis 2022, 9:03

Bayer2003 pisze: 27 lis 2022, 15:31 Plusem na pewno nie będą opóźnienia, które wystąpią na tak długiej i krętej linii (byłaby ona dłuższa od "10"). Myślę, że to już wystarczający argument przeciwko jej utworzeniu.
No nie do końca, bo w odróżnieniu od takiej '10' ta linia nie jeździłaby przez centrum. Gdzie taka '9' miałaby złapać opóźnienia? Chyba tylko na r. Grzegórzeckim ;)
Bayer2003 pisze: 27 lis 2022, 15:31 Przeciętnie fajne, ponieważ nikt z Ptaszyckiego, Placu Centalnego czy Ronda Kocmyrzowskiego nie będzie tą "9" jeździł na Mogilską czy Rondo Mogilskie ze względu na krętą trasę. Linia miałaby jakąś popularność, jednak na pewno nie w Starej Hucie.
No na Mogilską, czy r. Mogilskie nie, bo z Ptaszyckiego jest '10', z pl. Centralnego '4' i '10', a z Kocmyrzowskiego jeszcze inne linie. Więc po co ktoś miałby jechać taką '9' dookoła? Ale już choćby do pracy do chyba największego zagłębia biurowców w tym mieście w okolicach Bora / DP, Serenady, Multikina, parku wodnego itd. - jak najbardziej tak.
Bayer2003 pisze: 27 lis 2022, 15:31 Czy naprawdę jest to połączenie na tyle potrzebne, że jego kosztem trzeba wyciąć kilka innych?
Patrząc po ilości biurowców w okolicy Bora / DP - raczej tak :) I jakie niby kilka innych połączeń wycina się w zamian? ;)
Bayer2003 pisze: 27 lis 2022, 15:31 Jeżeli "16" w obecnej formie pojechałaby przynajmniej na TAKW, także prawdopodobnie dostałaby rozkład weekendowy ;).
No tylko jeszcze raz -> po co linia z Meissnera kończąca na TAKW? Przecież to jest bezsensowne wyrzucanie w błoto pckm. Linia taka ok, zapewni np. połączenie NH z DP itd., ale już na Meissnera w kierunku TAKW będzie pustakiem, bo każdy poczeka na coś, co jedzie dalej. To miałoby sens, gdyby (1) ta linia jechała dalej Mogilską (czyli np... 9/16) albo (2) był już tramwaj w Lema i taka 16 jechała dalej Lema i w al. Pokoju :)

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: sorig » 28 lis 2022, 9:20

Przypominam, że już teraz "4" jest w hucie i Czyżynach przeładowana, a tu zakładasz wywalenie z Al. JP II zarówno "9" jak i "52"...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości