Ja nie jestem fanem takiej "12". To trochę niczym wydzielenie co trzeciego kursu "52", jednak f7,5 i f15 to nie to samo co jedna linia z f5. Taka "12" będzie sporo dublować się z "52", a jednocześnie będzie w ogóle z nią nieskoordynowana, tak z racji różnych f jak i różnych tras.brovar pisze: ↑15 lis 2021, 12:25Dlatego powinno się do Piastów powrócić 16/h w tym 4/h przez Zgody, 4/h przez Czyżyny i 8/h przez Mistrzejowice.
"12" - Piastów - DH Wanda - Czyżyny - Mogilska - Lubicz - Wawel - Kapelanka - Łagiewniki - Tunel SBM - Kurdwanów f~15 (NGT8)
"21" - Piastów - DH Wanda - Zgody - Kombinat - Kopiec/Pleszów f~15 (N8S/EU8N)
"52" - Piastów - Mistrzejowice - Bohomolca - Wieczysta - Mogilska - Lubicz - Starowiślna - Kapelanka - Maki f~7,5 (2014N)
Zmieniona linia "12" ma trzy podstawowe argumenty, których nie miała stara linia "12" na trasie Łagiewniki - Grzegórzecka - Wieczysta.
I. Dojazd z Piastów do obiektów wyżej wymienionych w tym węzła Ronda Czyżyńskiego.
II. Wzmocnienie ciągu Dunikowskiego - Muzeum Lotnictwa do Ronda Mogilskiego/Dworca, po stracie "9", "49" i "52" w tym zapewnienie dojazdu pracownikom z Czyżyn do biurowców przy Kapelance.
III. Wsparcie linii "52" na strategicznym odcinku Wieczysta - Dworzec Gł - Kobierzyńska, oraz zapewnienie szybszego dojazdu mieszkańcom przy pętli Kurdwanów do Stradom, Poczty Gł i Dworca niż linie "6" i "24".
Na pewno Piastów potrzebuje linii tramwajowej w stronę r. Kocmyrzowskiego, pewnie też r. Czyżyńskiego. Jednak czy musi ona koniecznie obsługiwać Czyżyny przez al. Jana Pawła II?
Na pewno zostawiłbym mocne "52" z Piastów przez Meissnera, raczej koniecznie f5 z racji na dodatkowe potoki na Mistrzejowicach i Olszy II. To zresztą wciąż może być mało, na pewno będzie druga linia - pytanie, czy skończy na Mistrzejowicach, czy też będzie pociągnięta do Piastów.
Jeśli chodzi o połączenie w stronę r. Kocmyrzowskiego, ja bym tu postulował... "14". Po oddaniu Meissnera, potoki i tak się zmienią, połączenie Mistrzejowic z I obwodnicą zapewni "52" i ew. kolejna linia. "14" obecnie ma bardzo okrężną trasę, zawsze byłoby to pewne wyprostowanie. Z Mistrzejowic w stronę SSE Czyżyny czy M1 i tak lepiej jechać "178/578".