Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
: 28 lis 2022, 9:27
Bo zamiast 49 i 44 powinna być silna 4 co 5 min lub 7,5 min.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Ale kto niby tak zakłada?
Swoją drogą jaki to niby ma być szybki tramwaj, skoro wychodzą przystanki średnio co 420 metrów... (15 przystanków, około 6,3 km od Wieczystej do os. Piastów licząc włącznie).
Zapomniałeś, że mogą wpaść na genialny pomysł w postaci linii z Pleszowa albo z Wzgórz Krzesławickich, która zakończy trasę na Wieczystej (wjeżdżając od strony NH). Oby nie była to skrócona 10 lub 5, która nie zmieści się na Mogilskiej i do centrum już nie pojedzie.kot_feliks pisze: ↑28 lis 2022, 13:34
No i pojawiają się nam 3 istotne kwestie:
(1) Braku torowiska w Lema, bo cyt. "to inni przygotowywali przed nami, nam teraz zależy na czasie, więc nie będziemy tego łączyć z KST IV"...
(2) Co równa się temu, że wszystko zostanie wpakowane w Mogilską -> kwestia przepustowości Mogilskiej;
(3) I o ile zapewne się to wszystko zmieści, ale o tym niżej, to również kwestia... przepustowości samego skrzyżowania pod TAKW i skrętu Mogilska x Meissnera
[...]
Bo policzmy:
- min. 16 poc/h z Meissnera (a raczej 20 poc/h);
- normalnie (4/44, 5/9, 10, 52) - 28 poc/h na JPII;
To nie przejdzie, nie ma szans - odcinek od TAKW do Czyżyńskiego musi dostać po d...
Nie zdziwiłbym się, gdyby zostały tam tylko np. 4/44 + 5 i 10, czyli 16 poc/h (+ ew. jakaś 12 w postaci f15). Ale w zamian musiałaby pojawić się jakaś linia z NH w al. Pokoju (ew. wzmocnienie 14, choć to raczej zbyt mało).
Czyli prawie tak samo jak ja przewiduję, tylko Dunikowskiego zostanie wyłącznie z "14", "16" i "21"... Czy naprawdę nie da się sprawić żeby i "9" i całotygodniowa "49" (zapewne pod innym numerem) kończyły na Mistrzejowicach, tylko od różnych stron?kucyk pisze: ↑27 lis 2022, 19:08 Aby nie ciągnąć dalej dyskusji to według pierwotnych planów przez Meissnera miały pojechać: "9", "16" oraz "52".
Linia "49" jeśli nie zmieni numeru na coś innego to podciągnięta miała być do Ronda Hipokratesa. To są nadal pierwotne plany i do oddania nowej trasy wszystko może się jeszcze zmienić.
Przystanków więcej, ale długość mniejsza i brak węzłów, mogących powodować opóźnienia. Ubytek dalej zakładam, ale może to faktycznie być tylko jedna brygada.
Chociażby Rondo Mogilskie jeszcze, ale samo Grzegórzeckie już wystarczy, żeby na linii f~7,5 powstały opóźnienia.kot_feliks pisze: ↑28 lis 2022, 9:03 No nie do końca, bo w odróżnieniu od takiej '10' ta linia nie jeździłaby przez centrum. Gdzie taka '9' miałaby złapać opóźnienia? Chyba tylko na r. Grzegórzeckim
Zwykła przedłużona "16" również zapewni dojazd wszędzie tam.kot_feliks pisze: ↑28 lis 2022, 9:03 No na Mogilską, czy r. Mogilskie nie, bo z Ptaszyckiego jest '10', z pl. Centralnego '4' i '10', a z Kocmyrzowskiego jeszcze inne linie. Więc po co ktoś miałby jechać taką '9' dookoła? Ale już choćby do pracy do chyba największego zagłębia biurowców w tym mieście w okolicach Bora / DP, Serenady, Multikina, parku wodnego itd. - jak najbardziej tak.
DP jako Dobrego Pasterza (myślałem, że chodzi Ci o Dworzec Płaszów, gdzie taka "9" też oczywiście by dojechała) - połączenie jest potrzebne, jednak od strony Bieżanowa zapewnić może je wzmocniona "49", a od strony Huty "16". Więcej niż f~15 też raczej nie potrzeba na takich liniach, a na pewno nie kosztem wycięcia połączeń (chodzi mi chociażby o relacje zapewniane przez obecną "9", która powinna zostać na obecnej trasie po zmianie trasy przez "52").kot_feliks pisze: ↑28 lis 2022, 9:03 Patrząc po ilości biurowców w okolicy Bora / DP - raczej tak I jakie niby kilka innych połączeń wycina się w zamian?
Nikt nie mówi, że "16" musiałaby kończyć na TAKW, jednak czy masz jakiś pomysł dotyczący jej dalszej trasy? Lema i aleja Pokoju docelowo jak najbardziej, jednak na początku torowisko to nie będzie istniało.kot_feliks pisze: ↑28 lis 2022, 9:03 No tylko jeszcze raz -> po co linia z Meissnera kończąca na TAKW? Przecież to jest bezsensowne wyrzucanie w błoto pckm. Linia taka ok, zapewni np. połączenie NH z DP itd., ale już na Meissnera w kierunku TAKW będzie pustakiem, bo każdy poczeka na coś, co jedzie dalej. To miałoby sens, gdyby (1) ta linia jechała dalej Mogilską (czyli np... 9/16) albo (2) był już tramwaj w Lema i taka 16 jechała dalej Lema i w al. Pokoju
Biorąc pod uwagę co ZTP zrobił z ciągiem kurdwanowskim przy okazji obecnych zmian (zabranie połączenia z Koroną i pozostawienie ciągu z jedną linią f~15 do Centrum), nie zdziwiłbym się jeżeli żadnej rekompensaty by nie było. Jak to wpłynęłoby na napełnienia "4", "5" i "10" - strach myśleć.kot_feliks pisze: ↑28 lis 2022, 12:44 Przy wyrzuceniu 9 i 52 z JPII oczywistym jest, że coś musiałoby się tam pojawić w zamian.
Szybki tramwaj w wersji krakowskiej .
Jak już pisałem, powinno być miejsce po "12", chociaż z drugiej miejsce po części kursów "50" na ciągu kurdwanowskim też jest, a "6" lub innej linii do Korony i Centrum brak, więc każde cięcia da się w ten sposób wyjaśnić .
To lepiej nie zakładaj ubytku, bo realnie gdzie niby miałby powstać? Owszem trasa krótsza o 250m, ale ilość przystanków na nowej trasie będzie większa. A przy tak małej różnicy dystansu, to właśnie ilość przystanków znacznie bardziej opóźni przejazd. Sam odcinek 250m pojazd jest w stanie przejechać w 20s z prędkością 50km/h, zatem to ma marginalne znaczenie.
No z Wieczystą są różne koncepcje, jednak tak czy owak będzie problematyczna bo przybędzie kursów tramwajowych. Felernych punktów jest więcej, choćby przejazd przez Dobrego Pasterza o którym też były intensywne dyskusje.Jaky pisze: ↑28 lis 2022, 18:39To lepiej nie zakładaj ubytku, bo realnie gdzie niby miałby powstać? Owszem trasa krótsza o 250m, ale ilość przystanków na nowej trasie będzie większa. A przy tak małej różnicy dystansu, to właśnie ilość przystanków znacznie bardziej opóźni przejazd. Sam odcinek 250m pojazd jest w stanie przejechać w 20s z prędkością 50km/h, zatem to ma marginalne znaczenie.
I nie zgodzę się, że nie będzie skrzyżowań powodujących opóźnień, bo miej na uwadze, że JPII x Mogilska x Meissnera już nie będzie miało najprawdopodobniej bezwzględnego priorytetu, ponieważ tramwaje będą dojeżdżać z 3 wlotów. A to oznacza, że czasami może być sytuacja, że Meissnera <-> Mogilska nie dostanie od razu pionowej.