Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: kbieniu7 » 28 gru 2022, 16:59

Tramwajolog14 pisze: 28 gru 2022, 15:19 Tramwaj na TP i TZ raczej nie ma sensu. Byłby pośrodku niczego, więc nie generowałby prawie żadnych potoków. Tak samo do relacji międzydzielnicowych nie byłaby to najlepsza opcja, bo połączyłby jedynie skrawek Ruczaju z częścią Bronowic. A w przypadku tramwaju przez Kapelankę - CK - Piastowską i dalej mamy połączenie omijające centrum dla całego Ruczaju i do tego jeszcze Łagiewnik, Borku a nawet Kurdwanowa. Czyli w zasadzie cały południowy zachód. Tak samo od drugiej strony - mamy połączenie dla całych Bronowic i do tego jeszcze Azory, Krowodrzę, a nawet GN. Dużo lepsza opcja niż TP i TZ.

Natomiast jeśli chodzi o ATW to tam jak najbardziej potrzebny jest tramwaj, ale na całej długości, a nie tylko na Al. Słowackiego. I musi się to odbyć kosztem jezdni, jeśli nie chcemy usuwać 500 drzew. A to raczej przejdzie dopiero po zakończeniu TZ niestety.
Całkowicie się zgadzam. Jak budować tramwaj w ATW to trzeba patrzeć na cały ciąg, aż do Bieżanowa. Do tego jeszcze w pakiecie warto by zrobić tramwaj na Kliny, by zapewnić stamtąd relację, a także wymyśleć co z al. 29-ego Listopada oraz z obsługą Woli Duchackiej. A po drodze mamy przecież masę dużych obiektów inżynieryjnych. ATW to wcale nie jest taki prosty temat.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: Kaszmir » 28 gru 2022, 22:06

Szkoda tego odcinka. Na pocieszenie - jedną z jego ról miało być zapewnienie alternatywnej trasy do Bronowic gdyby coś się działo na Karmelickiej (remont / zatrzymanie). A tę funkcję zapewni też planowana trasa na Piastowskiej, a nawet ta z Azorów :)
kbieniu7 pisze: 28 gru 2022, 16:59Całkowicie się zgadzam. Jak budować tramwaj w ATW to trzeba patrzeć na cały ciąg, aż do Bieżanowa. Do tego jeszcze w pakiecie warto by zrobić tramwaj na Kliny, by zapewnić stamtąd relację, a także wymyśleć co z al. 29-ego Listopada oraz z obsługą Woli Duchackiej. A po drodze mamy przecież masę dużych obiektów inżynieryjnych. ATW to wcale nie jest taki prosty temat.
Docelowo myślę, że każdy popiera tramwaj w relacji Aleje - Kamieńskiego - Wielicka :) Natomiast to dużo większa i dużo trudniejsza inwestycja. Dlatego wg mnie na początek można by zrobić odcinek N. Kleparz - Jubilat. To też miałoby swoje plusy, odciążyłoby I obwodnicę i zapewniło alternatywną trasę w przypadku zatrzymań.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: kbieniu7 » 28 gru 2022, 22:22

Kaszmir pisze: 28 gru 2022, 22:06 Dlatego wg mnie na początek można by zrobić odcinek N. Kleparz - Jubilat. To też miałoby swoje plusy, odciążyłoby I obwodnicę i zapewniło alternatywną trasę w przypadku zatrzymań.
Tak, ale to zapewne dopiero po budowie TZ/TP. W ogóle, to powinniśmy mieć cały masterplan na ten ciąg i od tego wychodzić. Co, gdzie jak, w jakim układzie. Analizowanie jednego wycinka wyrwanego z kontekstu jest kontrproduktywne...

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: Jaky » 29 gru 2022, 11:19

Poza tym do głosu powinni być dopuszczeni tutaj też urbaniści/architekci. Jakby nie patrzeć, ciąg NK-Jubilat ma szansę stać się wizytówką Krakowa.
Na razie najwięcej dyskusji odbywa się w środowisku transportowym. A dlaczego ze strony architektów jest taka cisza? (Pomijam te ruchy krzykaczy o zniszczenie zieleńca, rzecz oczywiście ważna, jednak zazwyczaj się kończy tylko na tym).
Przykładowo na etapie projektu estakad i przystanku Kraków Grzegórzki nie słyszałem o żadnych protestach z tamtych stron, zgłaszanych uwagach. Narzekania o ich wygląd rozpoczęły się w momencie, gdy już były właściwie wybudowane.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: kucyk » 09 sty 2023, 16:50

Temat tramwaju w ATW powraca jak bumerang.

Chcą tramwaju do co najmniej ronda Grunwaldzkiego:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/chca- ... 49365.html

Ludziom nie dogodzi. :oops:

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: tomta1 » 09 sty 2023, 18:55

No i mają rację. Tramwaj na tak krótkim odcinku jest bez sensu. Miasto nie jest jeszcze na to gotowe.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: Kaszmir » 09 sty 2023, 23:04

tomta1 pisze: 09 sty 2023, 18:55No i mają rację. Tramwaj na tak krótkim odcinku jest bez sensu. Miasto nie jest jeszcze na to gotowe.
Zastanawiam się, czy protesty mieszkańców to nie pokłosie sposobu, w jaki były prowadzone drogowe inwestycje w ostatnich latach. Czyli przeskalowanie, wycinka zieleni itd. Zresztą to pewien paradoks, bo na Zachodzie często tramwaj to właśnie rozwiązanie które kojarzy się z zielenią, zadbaną okolicą itd. A tu w Krakowie protest bo torowisko zredukuje liczbę drzew.

Niewątpliwie przydałby się też dłuższy odcinek niż N. Kleparz - Pl. Inwalidów. To może na start N. Kleparz - Jubilat, jako stosunkowo łatwiejszy w budowie? A z czasem rozbudować dalej. Myślę że i taki fragment miałby wzięcie bo obsługiwałby trochę punktów, np. AGH i UR. Zwiększyłaby się też niezawodność sieci.

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: tomta1 » 10 sty 2023, 6:19

Kaszmir pisze: 09 sty 2023, 23:04 Zastanawiam się, czy protesty mieszkańców to nie pokłosie sposobu, w jaki były prowadzone drogowe inwestycje w ostatnich latach. Czyli przeskalowanie, wycinka zieleni itd. Zresztą to pewien paradoks, bo na Zachodzie często tramwaj to właśnie rozwiązanie które kojarzy się z zielenią, zadbaną okolicą itd. A tu w Krakowie protest bo torowisko zredukuje liczbę drzew.
A to tak, pisze: „tramwaj na Ruczaj”, czytasz: „autostrada Skawina”, pisze „tramwaj na Mały Płaszów”, czytasz „autostrada do Rybitw”, pisze „tramwaj w Trasie Łagiewnickiej”, czytasz „Trasie Łagiewnickiej”.
Kaszmir pisze: 09 sty 2023, 23:04 Niewątpliwie przydałby się też dłuższy odcinek niż N. Kleparz - Pl. Inwalidów. To może na start N. Kleparz - Jubilat, jako stosunkowo łatwiejszy w budowie? A z czasem rozbudować dalej. Myślę że i taki fragment miałby wzięcie bo obsługiwałby trochę punktów, np. AGH i UR. Zwiększyłaby się też niezawodność sieci.
Tu potrzebne jest wykonanie studium tego odcinka, w tym analiza pokazująca etapowania dla poszczególnych horyzontów czasowych. I koncepcja drogowo-torowa adekwatna dla poziomu studialnego, która pokazywałaby wstępnie jak mogłaby przebiegać linia w najbardziej palących miejscach, jak Nowy Kleparz, Jubilat+przekroczenie Wisły, rondo Grunwaldzkie, rondo Matecznego, węzeł Kabel/Bieżanowska. I wtedy podjąć decyzję o ewentualnej rezygnacji z poszczególnych odcinków (oby nie) i kolejności ich realizacji. A samo wskazanie „budujemy tramwaj od Kleparza do Królewskiej” to wylanie dziecka z kąpielą w całościowym aspekcie.

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: WDZ » 10 sty 2023, 16:28

Gdyby miasto podeszło do sprawy politycznie to zaczęłoby budowę tramwaju w Alejach od al. Mickiewicza. :twisted: Pożytek byłby z tego co prawda niewielki (ale z tramwaju w al. Słowackiego też jakoś większy nie byłby) za to protestów byłoby zdecydowanie mniej a i później opór przeciw kontynuacji byłby mniejszy niż przy zaczynaniu od zera :)

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów

Post autor: Jaky » 10 sty 2023, 18:49

WDZ pisze: 10 sty 2023, 16:28 Gdyby miasto podeszło do sprawy politycznie to zaczęłoby budowę tramwaju w Alejach od al. Mickiewicza. :twisted: Pożytek byłby z tego co prawda niewielki (ale z tramwaju w al. Słowackiego też jakoś większy nie byłby) za to protestów byłoby zdecydowanie mniej a i później opór przeciw kontynuacji byłby mniejszy niż przy zaczynaniu od zera :)
Gdyby Miasto podeszło do sprawy politycznie to zaczęłoby od Kamieńskiego, mówiąc że to dzięki Trasie Łagiewnickiej ograniczamy ruch na głównych arteriach ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości