Strona 5 z 5
Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów
: 28 gru 2022, 16:59
autor: kbieniu7
Tramwajolog14 pisze: ↑28 gru 2022, 15:19
Tramwaj na TP i TZ raczej nie ma sensu. Byłby pośrodku niczego, więc nie generowałby prawie żadnych potoków. Tak samo do relacji międzydzielnicowych nie byłaby to najlepsza opcja, bo połączyłby jedynie skrawek Ruczaju z częścią Bronowic. A w przypadku tramwaju przez Kapelankę - CK - Piastowską i dalej mamy połączenie omijające centrum dla całego Ruczaju i do tego jeszcze Łagiewnik, Borku a nawet Kurdwanowa. Czyli w zasadzie cały południowy zachód. Tak samo od drugiej strony - mamy połączenie dla całych Bronowic i do tego jeszcze Azory, Krowodrzę, a nawet GN. Dużo lepsza opcja niż TP i TZ.
Natomiast jeśli chodzi o ATW to tam jak najbardziej potrzebny jest tramwaj, ale na całej długości, a nie tylko na Al. Słowackiego. I musi się to odbyć kosztem jezdni, jeśli nie chcemy usuwać 500 drzew. A to raczej przejdzie dopiero po zakończeniu TZ niestety.
Całkowicie się zgadzam. Jak budować tramwaj w ATW to trzeba patrzeć na cały ciąg, aż do Bieżanowa. Do tego jeszcze w pakiecie warto by zrobić tramwaj na Kliny, by zapewnić stamtąd relację, a także wymyśleć co z al. 29-ego Listopada oraz z obsługą Woli Duchackiej. A po drodze mamy przecież masę dużych obiektów inżynieryjnych. ATW to wcale nie jest taki prosty temat.
Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów
: 28 gru 2022, 22:06
autor: Kaszmir
Szkoda tego odcinka. Na pocieszenie - jedną z jego ról miało być zapewnienie alternatywnej trasy do Bronowic gdyby coś się działo na Karmelickiej (remont / zatrzymanie). A tę funkcję zapewni też planowana trasa na Piastowskiej, a nawet ta z Azorów
kbieniu7 pisze: ↑28 gru 2022, 16:59Całkowicie się zgadzam. Jak budować tramwaj w ATW to trzeba patrzeć na cały ciąg, aż do Bieżanowa. Do tego jeszcze w pakiecie warto by zrobić tramwaj na Kliny, by zapewnić stamtąd relację, a także wymyśleć co z al. 29-ego Listopada oraz z obsługą Woli Duchackiej. A po drodze mamy przecież masę dużych obiektów inżynieryjnych. ATW to wcale nie jest taki prosty temat.
Docelowo myślę, że każdy popiera tramwaj w relacji Aleje - Kamieńskiego - Wielicka
Natomiast to dużo większa i dużo trudniejsza inwestycja. Dlatego wg mnie na początek można by zrobić odcinek N. Kleparz - Jubilat. To też miałoby swoje plusy, odciążyłoby I obwodnicę i zapewniło alternatywną trasę w przypadku zatrzymań.
Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów
: 28 gru 2022, 22:22
autor: kbieniu7
Kaszmir pisze: ↑28 gru 2022, 22:06
Dlatego wg mnie na początek można by zrobić odcinek N. Kleparz - Jubilat. To też miałoby swoje plusy, odciążyłoby I obwodnicę i zapewniło alternatywną trasę w przypadku zatrzymań.
Tak, ale to zapewne dopiero po budowie TZ/TP. W ogóle, to powinniśmy mieć cały masterplan na ten ciąg i od tego wychodzić. Co, gdzie jak, w jakim układzie. Analizowanie jednego wycinka wyrwanego z kontekstu jest kontrproduktywne...
Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów
: 29 gru 2022, 11:19
autor: Jaky
Poza tym do głosu powinni być dopuszczeni tutaj też urbaniści/architekci. Jakby nie patrzeć, ciąg NK-Jubilat ma szansę stać się wizytówką Krakowa.
Na razie najwięcej dyskusji odbywa się w środowisku transportowym. A dlaczego ze strony architektów jest taka cisza? (Pomijam te ruchy krzykaczy o zniszczenie zieleńca, rzecz oczywiście ważna, jednak zazwyczaj się kończy tylko na tym).
Przykładowo na etapie projektu estakad i przystanku Kraków Grzegórzki nie słyszałem o żadnych protestach z tamtych stron, zgłaszanych uwagach. Narzekania o ich wygląd rozpoczęły się w momencie, gdy już były właściwie wybudowane.
Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów
: 09 sty 2023, 16:50
autor: kucyk
Temat tramwaju w ATW powraca jak bumerang.
Chcą tramwaju do co najmniej ronda Grunwaldzkiego:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/chca- ... 49365.html
Ludziom nie dogodzi.
Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów
: 09 sty 2023, 18:55
autor: tomta1
No i mają rację. Tramwaj na tak krótkim odcinku jest bez sensu. Miasto nie jest jeszcze na to gotowe.
Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów
: 09 sty 2023, 23:04
autor: Kaszmir
tomta1 pisze: ↑09 sty 2023, 18:55No i mają rację. Tramwaj na tak krótkim odcinku jest bez sensu. Miasto nie jest jeszcze na to gotowe.
Zastanawiam się, czy protesty mieszkańców to nie pokłosie sposobu, w jaki były prowadzone drogowe inwestycje w ostatnich latach. Czyli przeskalowanie, wycinka zieleni itd. Zresztą to pewien paradoks, bo na Zachodzie często tramwaj to właśnie rozwiązanie które kojarzy się z zielenią, zadbaną okolicą itd. A tu w Krakowie protest bo torowisko zredukuje liczbę drzew.
Niewątpliwie przydałby się też dłuższy odcinek niż N. Kleparz - Pl. Inwalidów. To może na start N. Kleparz - Jubilat, jako stosunkowo łatwiejszy w budowie? A z czasem rozbudować dalej. Myślę że i taki fragment miałby wzięcie bo obsługiwałby trochę punktów, np. AGH i UR. Zwiększyłaby się też niezawodność sieci.
Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów
: 10 sty 2023, 6:19
autor: tomta1
Kaszmir pisze: ↑09 sty 2023, 23:04
Zastanawiam się, czy protesty mieszkańców to nie pokłosie sposobu, w jaki były prowadzone drogowe inwestycje w ostatnich latach. Czyli przeskalowanie, wycinka zieleni itd. Zresztą to pewien paradoks, bo na Zachodzie często tramwaj to właśnie rozwiązanie które kojarzy się z zielenią, zadbaną okolicą itd. A tu w Krakowie protest bo torowisko zredukuje liczbę drzew.
A to tak, pisze: „tramwaj na Ruczaj”, czytasz: „autostrada Skawina”, pisze „tramwaj na Mały Płaszów”, czytasz „autostrada do Rybitw”, pisze „tramwaj w Trasie Łagiewnickiej”, czytasz „Trasie Łagiewnickiej”.
Kaszmir pisze: ↑09 sty 2023, 23:04
Niewątpliwie przydałby się też dłuższy odcinek niż N. Kleparz - Pl. Inwalidów. To może na start N. Kleparz - Jubilat, jako stosunkowo łatwiejszy w budowie? A z czasem rozbudować dalej. Myślę że i taki fragment miałby wzięcie bo obsługiwałby trochę punktów, np. AGH i UR. Zwiększyłaby się też niezawodność sieci.
Tu potrzebne jest wykonanie studium tego odcinka, w tym analiza pokazująca etapowania dla poszczególnych horyzontów czasowych. I koncepcja drogowo-torowa adekwatna dla poziomu studialnego, która pokazywałaby wstępnie jak mogłaby przebiegać linia w najbardziej palących miejscach, jak Nowy Kleparz, Jubilat+przekroczenie Wisły, rondo Grunwaldzkie, rondo Matecznego, węzeł Kabel/Bieżanowska. I wtedy podjąć decyzję o ewentualnej rezygnacji z poszczególnych odcinków (oby nie) i kolejności ich realizacji. A samo wskazanie „budujemy tramwaj od Kleparza do Królewskiej” to wylanie dziecka z kąpielą w całościowym aspekcie.
Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów
: 10 sty 2023, 16:28
autor: WDZ
Gdyby miasto podeszło do sprawy politycznie to zaczęłoby budowę tramwaju w Alejach od al. Mickiewicza.
Pożytek byłby z tego co prawda niewielki (ale z tramwaju w al. Słowackiego też jakoś większy nie byłby) za to protestów byłoby zdecydowanie mniej a i później opór przeciw kontynuacji byłby mniejszy niż przy zaczynaniu od zera
Re: Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów
: 10 sty 2023, 18:49
autor: Jaky
WDZ pisze: ↑10 sty 2023, 16:28
Gdyby miasto podeszło do sprawy politycznie to zaczęłoby budowę tramwaju w Alejach od al. Mickiewicza.
Pożytek byłby z tego co prawda niewielki (ale z tramwaju w al. Słowackiego też jakoś większy nie byłby) za to protestów byłoby zdecydowanie mniej a i później opór przeciw kontynuacji byłby mniejszy niż przy zaczynaniu od zera
Gdyby Miasto podeszło do sprawy politycznie to zaczęłoby od Kamieńskiego, mówiąc że to dzięki Trasie Łagiewnickiej ograniczamy ruch na głównych arteriach