Tramwaj Nowy Kleparz - Plac Inwalidów
: 28 gru 2020, 15:16
Kraków zamawia analizę dla tramwaju Pl. Inwalidów – Nowy Kleparz
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 67049.html
1) torowisko w pasie zieleni, autobusy albo na torowisku albo pozostają na zewnątrz,
2) torowisko na jezdni:
--> albo całe torowisko na północnej jezdni, a wtedy ruch samochodowy w pełni przeniesiony na południową,
--> albo torowisko wraz z buspasami na środkowych pasach obu jezdni, a zewnętrzne wtedy jako droga rowerowa,
--> albo całe torowisko na północnej jezdni, a buspas dalej na obu (północny wraz z torowiskiem, południowy jak obecnie), obecny północny buspas jako dwukierunkowa ścieżka rowerowa,
3) tunel tramwajowy pod północną jezdnią, z trzema wariantami różniącymi się układem ramp zjazdowych (możliwy brak sieci trakcyjnej w tunelu jeśli nie będzie jak zaprojektować odpowiednich ramp),
4) i 5) warianty autorskie, do przygotowania przez wykonawcę.
Termin składania ofert to 29 stycznia. Kryteria: cena (55%), doświadczenie (45%). Na wykonanie jest 70 tygodni, czyli jakieś 16 miesięcy.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 67049.html
Warianty:Kraków rozpisał przetarg na wykonanie wielowariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej w ciągu Alei Trzech Wieszczy, łączącej Nowy Kleparz i plac Inwalidów. Analizie podlegać będzie pięć wariantów trasowania z licznymi podwariantami. Zamawiający nie wyklucza tunelu z podziemnymi przystankami, który – w skrajnym wariancie – będzie pozbawiony sieci trakcyjnej.
1) torowisko w pasie zieleni, autobusy albo na torowisku albo pozostają na zewnątrz,
2) torowisko na jezdni:
--> albo całe torowisko na północnej jezdni, a wtedy ruch samochodowy w pełni przeniesiony na południową,
--> albo torowisko wraz z buspasami na środkowych pasach obu jezdni, a zewnętrzne wtedy jako droga rowerowa,
--> albo całe torowisko na północnej jezdni, a buspas dalej na obu (północny wraz z torowiskiem, południowy jak obecnie), obecny północny buspas jako dwukierunkowa ścieżka rowerowa,
3) tunel tramwajowy pod północną jezdnią, z trzema wariantami różniącymi się układem ramp zjazdowych (możliwy brak sieci trakcyjnej w tunelu jeśli nie będzie jak zaprojektować odpowiednich ramp),
4) i 5) warianty autorskie, do przygotowania przez wykonawcę.
Termin składania ofert to 29 stycznia. Kryteria: cena (55%), doświadczenie (45%). Na wykonanie jest 70 tygodni, czyli jakieś 16 miesięcy.