Strona 5 z 5

Re: Tramwaj na Kliny

: 30 gru 2023, 10:18
autor: Ydhflx
Sądzę, że ta gadka o tunelu to jest po to, żeby nie krytykowano że się nie robi tramwaju tylko ulicę. A kiedy powstanie to nie wiadomo. Szczególnie że premetro to jest w fazie analiz a pierwsza linia ma być na północy.

Więc moim zdaniem to krytykować należy. Urzędnicy budując ulicę zamiast tramwaju spowodują zmarnowanie szansy dla tego osiedla na szybki transport szynowy i spowodują wzrost ruchu samochodowego w mieście i tym samym wzrost korków w centrum.

Re: Tramwaj na Kliny

: 30 gru 2023, 12:20
autor: kot_feliks
Ale "jest projekt" na drogę, czego nie rozumiesz? :D

Re: Tramwaj na Kliny

: 30 gru 2023, 14:02
autor: Zorza Polarna
Ydhflx pisze: 30 gru 2023, 10:18 Sądzę, że ta gadka o tunelu to jest po to, żeby nie krytykowano że się nie robi tramwaju tylko ulicę. A kiedy powstanie to nie wiadomo. Szczególnie że premetro to jest w fazie analiz a pierwsza linia ma być na północy.

Więc moim zdaniem to krytykować należy. Urzędnicy budując ulicę zamiast tramwaju spowodują zmarnowanie szansy dla tego osiedla na szybki transport szynowy i spowodują wzrost ruchu samochodowego w mieście i tym samym wzrost korków w centrum.
Nie chcę nic mówić ale warto to przytoczyć. Os Pod Fortem ma 2 błędy dot KM sprawiające że ul. 8 Pułku ułanów jako droga niestety musi powstać:

1. Zachodnie część Osiedla (ul. Komuny Paryskiej, Wschodni Kobierzyn) nie ma nadal komunikacji miejskiej więc dla słonecznych Klinów nadal dystans na tramwaj będzie duży a dzisiaj ludzie są leniami to wybiorą samochód *oczywiście nie wszyscy* więc przy tworzeniu tego tramwaju w końcu pomyśleć o tej drodze między Spacerową a Komuny Paryskiej aby na jej końcu stworzyć przystanko-pętlę dla jakieś linii (może wtedy 494 tam by się wysłało skoro centrum osiedla będzie miało tramwaj?)


2. Drugi aspekt to sam tramwaj. Nawet jak w optymistycznym wariancie on powstanie, nie obsłuży Kobierzyńskiej ale co na niej zostanie? Setki aut które czy to z osiedla Pod Fortem czy innych osiedli w rejonie (które się mnożą jak grzyby po deszczu) i to dla nich będzie ul. 8 Pułku Ułanów, zawsze budowa ulicy sprawia, że auta tam się pojawiają ale pamiętajmy że Kobierzyńska to jest 1x1 i potrzebne jest jej jakieś wsparcie. Ponadto kolejną głupotą jest kończenie tramwaju przy osiedlu Pod Fortem. Deweloperzy od razu wyczują piniądz i w końcu któryś zabuduje łąki kobierzyńskie. Zostawiając nas z problemem takim że bloki które będą stać przy Działowskiego będą miały ogromny dystans do tramwaju, sprawiając że będą jeździć autem :/ . Powinni tramwaj pociągnąć do pętli którą planowali przy KDZ.1. (na planie MPZP "Kliny Południe": 2KU.2) wtedy skorzystają nie tylko mieszkańcy osiedla Pod Fortem ale i również mieszkańcy przyszłych bloków które na łąkach powstaną (działki już są w rękach deweloperów tylko się kłócą który zapłaci za zrobienie ulicy), mieszkańcy Trockiego, Kobierzyn a nawet i Sidzina na tym wydłużeniu by skorzystała, ale cóż, urzędnicy myślą bardzo krótkowzrocznie.

Re: Tramwaj na Kliny

: 10 sty 2024, 17:15
autor: festence
Tramwaj na Kliny prosto z Kapelanki? Na razie melodia przyszłości
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 54618.html

Re: Tramwaj na Kliny

: 10 kwie 2024, 23:47
autor: Nicko
Zamówienie na studium wykonalności dot. linii tramwajowej na Kliny.

https://gazetakrakowska.pl/krakow-planu ... 3-18452155

Re: Tramwaj na Kliny

: 10 maja 2024, 9:35
autor: Kaszmir
Jak przebiegnie linia tramwajowa na os. Kliny? Jedna firma chce się podjąć tego zadania
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... o-zadania/
Szacunkowa wartość zamówienia została określona na kwotę 544,7 tys. zł brutto. W przetargu złożona została jedna oferta od firmy Datbout Sp. z o.o. Oferent zaproponował za wykonanie usługi 429,9 tys. zł brutto. Zatem zmieścił się w planowanym budżecie.