Węgry

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Węgry

Post autor: prezes » 21 sty 2021, 11:52

Transport-Publiczny.pl pisze: Pierwszy tramwaj dwusystemowy Stadlera dotarł na Węgry

Stadler dotarczył na Węgry pierwszego dwusystemowego spalinowo-elektrycznego Citylinka, który w przyszłości będzie obsługiwać sieci tramwajowe w Segedynie i Hódmezövásárhely oraz łączącą te miasta linię kolejową. Rozpoczęcie ruchu na tej trasie spodziewane jest w ostatnim kwartale 2021 r.

MÁV-Start, operator kolei pasażerskich na Węgrzech, podpisał umowę ze Stadlerem w maju 2017 r. Zakładała ona dostawy ośmiu dwusystemowych tramwajów do obsługi pierwszego na Węgrzech kolejowo-tramwajowego połączenia między miastami Segedyn i Hódmezövásárhely. Umowę na opcję w postaci czterech kolejnych tramwajów zawarto w zeszłym roku.

Pierwszy pojazd dotarł do bazy MÁV w Szentes w trzech częściach. Transport z zakładów Stadlera w Walencji zajął dziewięć dni. Trzy ciężarówki opuściły hiszpański oddział 30 grudnia, a następnie dotarły na Węgry przez Francję, Niemcy i Austrię. Teraz, po ostatecznym montażu, w lutym pojazd rozpocznie testy liniowe. Jak informuje producent, w lutym przyjedzie też drugi skład. Pod koniec września dostępne mają być trzy pojazdy. Według założeń pierwsza partia ośmiu wozów otrzyma wszystkie pozwolenia i zacznie obsługiwać trasę między miastami Segedynem i Hódmezövásárhely oraz nowo budowaną sieć tramwajową w tym drugim do końca listopada 2021 r.

Dwukierunkowe i hybrydowe Citylinki będą korzystać z zasilania z sieci trakcyjnej w Segedynie i Hódmezövásárhely o napięciu 600 V DC. Pomiędzy miastami na 22-km odcinku linii kolejowej będą natomiast poruszać się z wykorzystaniem napędu spalinowego. Każdy trzyczłonowy i 37-metrowy pojazd o masie 71 ton pomieści 216 pasażerów, z czego 92 na miejscach siedzących. Tramwaje są niskopodłogowe i mogą poruszać się z prędkością do 100 km/h. W miastach tramwaj będzie jechać z prędkością do 50 km/h.

Prace przy budowie połączenia rozpoczęto w 2018 r. Tramwaje będą kursować w Segedynie na linii nr 1, która zaczyna bieg na krańcu przy dworcu głównym. Za stacją Szeged-Rókus wjadą na linię kolejową nr 135 Szeged – Békéscsaba. Na stacji Hódmezővásárhely Népkert rozpocznie się kolejny miejski odcinek, który poprowadzi przez śródmieście do krańca przy dworcu głównym Hódmezővásárhely. Nowa, głównie jednotorowa trasa na terenie tego miasta liczy ok. 3,5 km długości. W ramach budowy w Hódmezővásárhely utworzono parking P&R na 94 samochody i 900 miejsc na rowery.
Źródło: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... sPSC0Medt0

Myślę, że całkiem ciekawy pomysł połączenia ze sobą sieci kolejowej i tramwajowej. Myślicie, że w Polsce mógłby zdać egzamin taki tramwaj międzymiastowy?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 2298
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Węgry

Post autor: Kaszmir » 21 sty 2021, 12:18

Tramwaj po torach kolejowych - w Krakowie były takie próby w 1998:
https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=46149

Lw25
Moderator globalny
Posty: 242
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Węgry

Post autor: Lw25 » 21 sty 2021, 13:41

W Polsce nie ma do tego przepisów.

NowaHutaWschód
Znawca
Posty: 150
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:49

Re: Węgry

Post autor: NowaHutaWschód » 10 lut 2021, 21:49

Kaszmir pisze: 21 sty 2021, 12:18 Tramwaj po torach kolejowych - w Krakowie były takie próby w 1998:
https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=46149
A czy w Niepołomicach, gdy istniała jeszcze linia kolejowa przy ul. Kolejowej nie dojechała tam samodzielnie 105tka? To było chyba też w latach 90, bo krążyły zdjęcia z tego przejazdu.
Słoiki won!!!

Lw25
Moderator globalny
Posty: 242
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Węgry

Post autor: Lw25 » 04 lip 2021, 11:22

https://setalobudapest2019.blog.hu/2021 ... WZi8rL0-4g
Wiele wskazuje na to, że opozycyjny Budapeszt, mając ucinane środki przez Orbana zamiast nowych Urbosów kupi tramwaje Typ R z Frankfurtu. Pozwoliłyby one na wysłanie niskiej podłogi np. na linię 2, gdzie obecnie mogą kursować tylko Ganzy CSMG z pochodnymi. Ale nawet z tymi zakupami będą mieć nadal ponad 200 pociągów wysokopodłogowych, wg moich obliczeń jakieś 156 Tatr jest nie do zastąpienia (ufoki), a do zastąpienia jest między 210 a 247 pociągów. Przy takich potrzebach chyba powinni się modlić o szybkie kolejne przetargi w Krakowie i Gdańsku.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości