Karsan M2 HDV JEST+

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: GoMeZz391 » 02 lut 2021, 20:52

Karsan M2 HDV JEST+

Dane techniczne
Klasa: MINI, niskopodłogowy
Długość: 5845 mm
Szerokość: 2055 mm
Wysokość: 2800 mm
Rozstaw osi: 3750 mm
Masa całkowita: 4600 kg
Minimalny promień skrętu: 6800 mm
Łączna ilość dostępnych miejsc: 21
Liczba miejsc siedzących: 8
Liczba miejsc stojących: 13
Układ drzwi: 0-2-0
Silnik spalinowy: 3.0 (2998 cm3) FPT F1C lub 2.3 (2287 cm3) dla 2.3
Moc silnika: 125kW (170 KM) dla silnika 3.0 lub 96kW (131 KM) dla 2.3
Maksymalny moment: 400 Nm dla silnika 3.0 lub bd.
Skrzynia biegów: automat
Zawieszenie: Przód - niezależne, MacPhershon, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe.
Tył - niezależne, sprężyny skrętne, amor teleskopowy.
System automatycznego podnoszenia i obniżania nadwozia
Koła: Pojedyncze na osi przedniej i tylnej
Opony: 215/75 R16
Felgi: 6J16

Numery taborowe:
PA100, PA101

Zapraszam do dyskusji o najnowszym nabytku MPK :)
Dane pochodzą z ogólnie dostępnych danych i stąd pochodzą drobne rozbieżności, które na bieżąco skorygujemy ;)

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 227
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: fistaszek » 05 lut 2021, 15:56

Przykra niespodzianka, Karsany wycofane do producenta:
Na wyjazd dwóch zamówionych przez MPK SA miniautobusów Karsan na linie regularne musimy poczekać dłużej niż to było planowane. Z powodu pandemii SARS-CoV-2 i ograniczeń epidemiologicznych (brak możliwości nocowania w hotelach), dostawca nie jest w wstanie zrealizować w Krakowie wszystkich zgłoszonych przez MPK SA uwag do tych pojazdów. Miniautobusy wrócą do dostawcy w celu dokonania koniecznych poprawek. Dzięki temu niezbędne prace rozpoczną się już w przyszłym tygodniu, co znacznie przyspieszy możliwość przekazania autobusów do regularnej eksploatacji.
Ciekawe, może były za brzydkie? :lol:

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: mkm3 » 05 lut 2021, 16:21

Co do wyświetlaczy przednich, mogli zamontować jak na testach, czyli na dole szyby przedniej, tak jak miały Autosany H6.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: pasazer_mobilisu » 05 lut 2021, 17:10

A w przetargu nie wymagano konkretnego rozmiaru wyświetlacza? Ten na testach był sporo mniejszy.

Grzechu
Pasażer
Posty: 21
Rejestracja: 02 lut 2021, 22:33

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: Grzechu » 15 lut 2021, 10:47

W piątek widziałem karsana, na rondzie Kocmyrzowskim, jechał w stronę Serenady w ilości 1 sztuk 😅

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: Jamnik » 04 mar 2021, 16:28


lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: lolek-12 » 10 mar 2021, 13:01

Karsan jutro na "176", drugi na Telebus
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 0149808350

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: ant_sm » 10 mar 2021, 16:50

Skoro już nowe autobusy ruszają w trasy może wreszcie ktoś zainteresuje się (radni czy media) absurdem jakim jest to że cena wozokilometra Karsana i autobusu przegubowego jest taka sama :evil: Samo w sobie jest dziwne to, że Mobilis jeździ na różnych stawkach (bo w przetargu się dało), a MPK od lat na jednej, pomimo, że nowa umowa na przewozy autobusowe była podpisywana chyba w 2016 roku i można było wtedy zróżnicować stawki.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: Kaszmir » 27 lip 2021, 22:04

W odpowiedzi na ten post:
GoMeZz391 pisze: 27 lip 2021, 21:37Dokładnie - na regularnej linii zbiorkomu nie mogą żadne pojazdy, które nie mają dodatkowych drzwi.
A wiadomo jakie jest uzasadnienie? Czemu jedne drzwi to za mało?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: pasazer_mobilisu » 27 lip 2021, 22:17

Kaszmir pisze: 27 lip 2021, 22:04 A wiadomo jakie jest uzasadnienie? Czemu jedne drzwi to za mało?
Dura lex, sed lex.
Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDet ... 0030320262

Strona 11, rozdział V

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: yosujiro » 27 lip 2021, 22:50

Ale sam przepis nie odpowiada na zadane pytanie, tylko stwierdza, że km ma mieć dwoje drzwi z prawej strony. Domniemuję, że chodzi o dużo większą ilość osób podróżujących na miejskich liniach i kwestie ewakuacyjne. Jednakowoż przepis jest nieżyciowy i dla takich kurdupli jak Karsan czy Sprintery powinno być utworzone wyłączenie.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: Adrian14 » 28 lip 2021, 1:03

Głupi przepis bo Autosan H6 miał dwoje pojedynczych drzwi i byłby zgodny, a Karsan mający 1 parę ale podwójną już jest niezgodny z przepisami. Jak z drugiej strony mieć mały autobus z opcją niskiej podłogi dla komunikacji miejskiej?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5735
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: Kaszmir » 28 lip 2021, 8:32

yosujiro pisze: 27 lip 2021, 22:50Domniemuję, że chodzi o dużo większą ilość osób podróżujących na miejskich liniach i kwestie ewakuacyjne.
Też mam takie podejrzenie - coś w stylu, że jak w sytuacji awaryjnej (pożar, napad, cokolwiek) drzwi się zblokują w jakikolwiek sposób, to ludzie są uwięzieni.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: lolek-12 » 28 lip 2021, 8:43

To wychodzi na to, że nie będzie zapowiadanej kiedyś linii po Starym Mieście? Trochę szkoda, że tych Karsanów nie można używać liniowo, ale może w kolejnym zamówieniu zrobią chociaż pojedyncze tylne drzwi. Takie pojazdy na krótkie linie dowozowe do punktów przesiadkowych byłyby dobre, np. w gm. Zabierzów są takie obszary, gdzie standardowy autobus nie wjedzie, a zabudowa postępuje.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Karsan M2 HDV JEST+

Post autor: GoMeZz391 » 28 lip 2021, 19:05

lolek-12 pisze: 28 lip 2021, 8:43 To wychodzi na to, że nie będzie zapowiadanej kiedyś linii po Starym Mieście? Trochę szkoda, że tych Karsanów nie można używać liniowo, ale może w kolejnym zamówieniu zrobią chociaż pojedyncze tylne drzwi. Takie pojazdy na krótkie linie dowozowe do punktów przesiadkowych byłyby dobre, np. w gm. Zabierzów są takie obszary, gdzie standardowy autobus nie wjedzie, a zabudowa postępuje.
Wystarczy aby zrobili jak Spintery u prywaciarzy. Masz wtedy drzwi "bagażnika" jako dodatkowe drzwi awaryjne i jak będą dwuskrzydłowe to często uznawane są za drugie drzwi z prawej strony.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości