Bodzów, Kostrze, Tyniec

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Kaszmir » 05 kwie 2022, 10:31

Interesujące bo ja osobiście słyszałem z ust przedstawiciela ZTP że "uruchamiamy aloekspressy by walczyć z busami, bo inaczej z nimi nie wygramy".

Ale co tam ZTP może wiedzieć.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec

Post autor: damian_krk2 » 05 kwie 2022, 10:41

MichalTyniec pisze: 05 kwie 2022, 10:18 Dla mnie żadna różnica ani poprawa, że z wiosek wjedzie mniej samochodów bo się chwalą agloexpresami to za to drugie tyle więcej wjedzie ze wszystkich krakowskich osiedli które wymieniłem i tym podobnych bo je ma miasto w d...., i nie robi nic żeby zachęcić nowych pasażerów do przesiadki na komunikację.
W 112 nie widzę jakichś rażących napełnień (zazwyczaj jest to max 70/80%). W przypadku tej linii wg mnie problemem jest końcówka na terenie miasta.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: MichalTyniec » 05 kwie 2022, 10:50

Kaszmir pisze: 05 kwie 2022, 10:31 Interesujące bo ja osobiście słyszałem z ust przedstawiciela ZTP że "uruchamiamy aloekspressy by walczyć z busami, bo inaczej z nimi nie wygramy".

Ale co tam ZTP może wiedzieć.
Faktycznie interesujące, bo ja słyszałem że przede wszystkim są po to żeby jak najbardziej zmniejszyć ruch samochodów z aglomeracji bo to przez to miasto jest całkiem zakorkowane, co ma Ztp do walki z busem? Uruchomić mogą jak właśnie taka Wieliczka czy inni zapłacą bo inaczej nic z tego, więc to na ich barkach to spoczywa.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec

Post autor: MichalTyniec » 05 kwie 2022, 10:54

damian_krk2 pisze: 05 kwie 2022, 10:41 W 112 nie widzę jakichś rażących napełnień (zazwyczaj jest to max 70/80%). W przypadku tej linii wg mnie problemem jest końcówka na terenie miasta.
A to akurat nie o to mi chodziło i nie o tym myślałem 🙂 tylko ogólnie o podejściu miasta do komunikacji choćby za przykład dać ta Sidzinę, że ścina się jak się da i każą przesiadać nie wiadomo ile razy a w zamian nic i innym także, dla mnie końcówka na Podwawelskim byłaby super gdyby nie to że ciężko tam się dostać, czas przejazdu 112 z rynku Dębnickiego tam to realnie prawie 15 minut, bo nie może się przecisnąć ani na Szwedzkiej ani wyjechać na pas ogólny pod Ice bo jest wiecznie blokowane przez samochody, to samo tyczy się wyjazdu z pętli, poza tym ani nikt tak nie jedzie z pasażerów ani nie wyjeżdża, szybciej by zajechał przykładowo pod Cracovię niż tu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Skotniki, Sidzina

Post autor: Kaszmir » 05 kwie 2022, 15:41

MichalTyniec pisze: 05 kwie 2022, 10:50co ma Ztp do walki z busem?
Wszystko.

ZTP odpowiada ogólnie za transport. Do tego Kraków walczy ze smogiem, pod koniec roku planuje się ograniczyć wjazd do centrum starszym pojazdom, w tym busom, więc trzeba było zapewnić coś w zamian. I to działa, jak pisali Forumowicze w innym temacie, z powodu "301" busy jadące z Niepołomic już ograniczyły swoją działalność.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec

Post autor: mkm3 » 05 kwie 2022, 15:57

Z jednej strony fajnie, ale z drugiej robimy nowy problem - wsie, które nie są obsługiwane przez agloekspress tracą tego jedynego busiarza, który dawał im możliwość dojazdu do Krakowa. Zatem albo podjeżdżamy do linii 3xx albo już jedziemy autem do Krakowa. Szkoda, że ZTP nie ma planu wykorzystania busiarzy w ramach KMK, może jako linie dowozowe do 3XX.

simon625
Pasażer
Posty: 48
Rejestracja: 03 sty 2022, 13:05

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec

Post autor: simon625 » 06 kwie 2022, 9:53

Do wsi, które tracą busiarzy wchodzą nowe linie ALD. Przykładowo nowa linia A9 jeździ po trasie Michalusa i Travel Busa, którzy jeździli na tej trasie i niedawno się wycofali. Z kolei linia A7 umożliwia mieszkańcom Proszowic dojazd do Chobotu i Niepołomic, gdzie mogą się przesiąść na KMK.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec

Post autor: Jaky » 06 kwie 2022, 10:14

simon625 pisze: 06 kwie 2022, 9:53 Z kolei linia A7 umożliwia mieszkańcom Proszowic dojazd do Chobotu i Niepołomic, gdzie mogą się przesiąść na KMK.
Oczywiście jest taka możliwość, ale celem linii A7 nie jest dowóz mieszkańców Proszowic do pociągu czy KMK, tylko dowóz precyzyjnie do Nowego Brzeska czy Niepolomic jako punkt docelowy. Jeśli potraktujemy tę linię jako dowozówka do pociągu czy KMK to trzeba się liczyć z tym, że przejazd między Proszowicami a Krakowem będzie średnio 20-30min dłuższy niż busem i droższy o 2,5zł na jednym przejeździe. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie tak podróżował.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec

Post autor: judash » 26 kwie 2022, 23:07

RAFAŁ KOMAREWICZ
PRZEWODNICZĄCY RADY MIASTA KRAKOWA
Kraków, 11 kwietnia 2022 roku
INTERPELACJA
dot. nowej linii autobusowej na trasie Pychowice (Tyniec) - Salwator..
Szanowny Pan
Prof. Jacek Majchrowski
Prezydent Miasta
Krakowa
Szanowny Panie Prezydencie,
zwracam się z uprzejmą prośbą o rozważenie utworzenia nowej linii
autobusowej na trasie Pychowice (Tyniec) - Salwator.
Wśród mieszkańców Pychowic pojawił się także pomysł, aby zmienić
trasę linii 112 (lub 162) i skierować autobus z ul. Praskiej, w lewo przez
Most Zwierzyniecki i zakończyć linię na Salwatorze lub ul. Kałuży, zamiast
obecnego os. Podwawelskiego.
Z wyrazami szacunku
Rafał Komarewicz

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec

Post autor: MichalTyniec » 26 kwie 2022, 23:33

judash pisze: 26 kwie 2022, 23:07 RAFAŁ KOMAREWICZ
PRZEWODNICZĄCY RADY MIASTA KRAKOWA
Kraków, 11 kwietnia 2022 roku
INTERPELACJA
dot. nowej linii autobusowej na trasie Pychowice (Tyniec) - Salwator..
Szanowny Pan
Prof. Jacek Majchrowski
Prezydent Miasta
Krakowa
Szanowny Panie Prezydencie,
zwracam się z uprzejmą prośbą o rozważenie utworzenia nowej linii
autobusowej na trasie Pychowice (Tyniec) - Salwator.
Wśród mieszkańców Pychowic pojawił się także pomysł, aby zmienić
trasę linii 112 (lub 162) i skierować autobus z ul. Praskiej, w lewo przez
Most Zwierzyniecki i zakończyć linię na Salwatorze lub ul. Kałuży, zamiast
obecnego os. Podwawelskiego.
Z wyrazami szacunku
Rafał Komarewicz
Pierwsze słyszę o czymś takim, nigdzie żadnej propozycji nikt nie wysuwał bo bym o tym wiedział. Na Salwator to totalnie nie rozumiem argumentacji bo ominie najważniejsze punkty jak tramwaj na Grunwaldzkim w kierunku centrum jak i autobusy w stronę Alej i Bonarki, ja byłbym za tym aby przekierować 112 przez Kapelankę jak 612 i dalej Alejami pod Cracovię i to jest realna poprawa w stosunku do tego co jest teraz. A osobny autobus do Pychowic nie jest możliwy bo nie ma gdzie zawrócić a gdyby przykładowo jechał z Czerwonych Maków to i tak nawet w Pychowicach na Norymberskiej nie ma gdzie zlokalizować przystanku, dopiero kolejny możliwy to obecny Park Skały Twardowskiego więc wtedy ominie całe osiedle. Można zrobić osobną linię przykładowo z Tyńca przez most Zwierzyniecki i dalej pod Cracovię ale wtedy wiadomo co się stanie czyli to że obetną 112 i 162 do częstotliwości co 30 minut a dla mnie to niedopuszczalne.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec

Post autor: Kaszmir » 05 maja 2022, 12:05

Nie będzie skierowania "112" albo "162" do Salwatora / Cracovii:

Dębniki. Autobus na Salwator zamiast na rondo Grunwaldzkie? Jest odpowiedź ZTP
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/debni ... 45890.html
ZTP uważa, że rondo Grunwaldzkie oferuje znacznie większą liczbę możliwości do dalszej podróży. – Ponadto na wspólnym odcinku od osiedla Podwawelskiego do skrzyżowania ul. Tynieckiej z ul. Dąbrowa obie linie kursują z wysoką częstotliwością, nawet co 10 minut. Rozdzielenie tych linii mogłoby skutkować tym, że pasażerowie chcący dojechać w rejon Pychowic czy Kostrza, musieliby wybierać spośród dwóch punktów przesiadkowych, z których autobusy odjeżdżałyby rzadziej – argumentuje zarząd transportu.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec

Post autor: mkm3 » 05 maja 2022, 14:15

W takim razie połączenie 100 z 101 w jedną linię 100 z kieszeniowym wjazdem pod Kopiec z lepszą częstotliwością nie wydaje się głupim pomysłem. Byłaby przesiadka ze 112/162 na linię 100 do Salwatora.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec

Post autor: Kaszmir » 30 wrz 2022, 10:52

Komunikat - potwierdzenie że "176" zyska rano kurs, wraz ze szczegółami:
Korekta rozkładu jazdy
od 3.10.2022
176

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 3.10.2022 r. (poniedziałek) zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy linii 176 w godzinach porannych. Ponadto, uruchomiona zostanie dodatkowa para kursów o godz. 6:57 z pętli Bodzów i o godz. 7:10 z pętli Kostrze OSP.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/382-2022

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec

Post autor: judash » 30 wrz 2022, 11:28

W weekendy nadal Bodzów w pandemii, podobnie jak Bagry. Tam choroba się nie skończyła. Może trzeba zaszczepić wszystkich tam mieszkających, aby przywrócili im świąteczne kursy, ukradzione przy okazji koronawirusa.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec

Post autor: judash » 12 wrz 2023, 22:45

Marek Sobieraj interpeluje do PM:
... Ponadto , zwracam uwagę na potrzebę zminimalizowania ruchu samochodowego osób
przybywających rekreacyjnie do Tyńca. W związku z tym, pragnę postulować o zwiększenie
częstotliwości kursów komunikacji miejskiej, zwłaszcza linii autobusowej 112 wraz z jej
wydłużeniem do pętli w Skawinie. Kolejną jest wzmocnienie linii autobusu 203. To działanie
przyczyni się nie tylko do poprawy mobilności mieszkańców, lecz również do redukcji
nadmiernego ruchu samochodów z centrum Krakowa do Tyńca. Propozycja ta jest zgodna z
proekologiczną polityką Miasta Krakowa i może przyczynić się do poprawy jakości naszego
środowiska. Warto wspomnieć że ta część Miasta bardzo dynamicznie się rozwija, przybywa
mieszkańców a komunikacja miejska nie rozwija się zmuszając mieszkańców do jazdy
samochodem do centrum ...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości