- Linie, trasy, rozkłady
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5846
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 07 lis 2023, 15:24
Razem ze Stowarzyszeniem Kraków dla Mieszkańców zaproponowaliśmy, by wydłużyć "112" do pętli "Skawina Podgórki" na granicy Krakowa i Skawiny bo doszło tam trochę zabudowań. Mieszkańcy prosili o interwencję w tej sprawie. Zmiana nie wymaga dokładania brygady bo wydłużenie byłoby minimalne. Może też Skawina by się odrobinę dołożyła
Co sądzicie?
https://lubie.krakow.pl/ciezko-wydostac-sie-z-tynca/
I dopytywał w ratuszu, „Czy będzie możliwe, jak wskazują mieszkańcy, przedłużenie linii autobusowej nr 112 do pętli Skawina Podgórki, przy granicy Krakowa oraz zwiększenie częstotliwości kursowania linii 203? Czy planowane jest poprowadzenie innych linii autobusowych z centrum Krakowa do Tyńca?”
Odpowiedź wiceprezydenta Kuliga:
– Prowadzone przez inspektorów ZTP obserwacje również nie potwierdzają występowania takich sytuacji. W związku z tym w ocenie ZTP aktualnie nie ma uzasadnienia do zwiększania częstotliwości kursowania linii 112 i 203, a także przedłużania linii 112 do Skawiny – skwitował przedstawiciel magistratu.
-
mkm3
- Ekspert
- Posty: 1018
- Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47
Post
autor: mkm3 » 07 lis 2023, 15:28
A Skawina wystąpiła z wnioskiem o przedłużenie 112? Może gdyby wydłużyć 112 to wtedy można poświęcić fragment trasy 203 na rzecz 112.
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1053
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 07 lis 2023, 15:53
Pętla Skawina Podgórki jest tuż przy granicy Krakowa, więc nawet jak Skawina nie chciałaby się dołożyć, to nie powinno być problemem. Jakoś 135 ma pętlę w Golkowicach właśnie zaraz za granicą miasta i jakoś nikt nie robi z niego 2xx. Do tego pętla w Tyńcu nie nadaje się do spokojnej obsługi przez pojazdy przegubowe i nawrócenie się tam wymaga napocenia się i perfekcyjnego wykonania manewru, a w szczególności kartonem, który ma fatalny skręt. Już samo to powinno być dla ZTP wystarczającym argumentem.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5846
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 07 lis 2023, 16:06
mkm3 pisze: ↑07 lis 2023, 15:28A Skawina wystąpiła z wnioskiem o przedłużenie 112?
Nie wystąpiła. Tu chodzi o obsłużenie mieszkańców Krakowa, m.in. w rejonie przystanku "Janasówka" gdzie się trochę pobudowało.
yosujiro pisze: ↑07 lis 2023, 15:53Do tego pętla w Tyńcu nie nadaje się do spokojnej obsługi przez pojazdy przegubowe i nawrócenie się tam wymaga napocenia się i perfekcyjnego wykonania manewru, a w szczególności kartonem, który ma fatalny skręt. Już samo to powinno być dla ZTP wystarczającym argumentem.
O, zapomniałem, to właśnie był kolejny argument za wydłużeniem bo na obecnej pętli dochodziło do zablokowań. Nawet słyszałem o przypadku nowego kierowcy, który w pierwszych dniach dostał "112", zaklinował się w Tyńcu i stwierdził, że ma dość, rezygnuje z pracy.
-
MichalTyniec
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Post
autor: MichalTyniec » 07 lis 2023, 16:09
Kaszmir pisze: ↑07 lis 2023, 15:24
Razem ze Stowarzyszeniem Kraków dla Mieszkańców zaproponowaliśmy, by wydłużyć "112" do pętli "Skawina Podgórki" na granicy Krakowa i Skawiny bo doszło tam trochę zabudowań. Mieszkańcy prosili o interwencję w tej sprawie. Zmiana nie wymaga dokładania brygady bo wydłużenie byłoby minimalne. Może też Skawina by się odrobinę dołożyła
Co sądzicie?
https://lubie.krakow.pl/ciezko-wydostac-sie-z-tynca/
Odpowiedź wiceprezydenta Kuliga:
Bardzo dużo takich interpelacji było o to ogólnie o dojazd do centrum i częstotliwość ale wiecznie odpowiedź jest taka sama i to się nie zmieni tak jak już pisałem też na fejsie Łukasza Gibały, że dopóki ten śmieszny człowiek rządzi miastem od 20 lat to będzie blokował wszystko co jest związane z komunikacją w Tyńcu, inwestycjami i tak dalej, kto tu mieszka to doskonale wie dlaczego taka sytuacja występuje i dlaczego prezydent tak niszczy ten rejon miasta. Bardzo liczę na zmianę za pół roku bo wyborach prezydenckich.
-
MichalTyniec
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Post
autor: MichalTyniec » 07 lis 2023, 17:27
Kaszmir pisze: ↑07 lis 2023, 16:06
Nie wystąpiła. Tu chodzi o obsłużenie mieszkańców Krakowa, m.in. w rejonie przystanku "Janasówka" gdzie się trochę pobudowało.
O, zapomniałem, to właśnie był kolejny argument za wydłużeniem bo na obecnej pętli dochodziło do zablokowań. Nawet słyszałem o przypadku nowego kierowcy, który w pierwszych dniach dostał "112", zaklinował się w Tyńcu i stwierdził, że ma dość, rezygnuje z pracy.
Powiem Ci że dobre parę osób mogło odejść przez to, był taki okres czasu w marcu zeszłego roku gdzie codziennie była blokada na pętli, sam jechałem z taką dziewczyną i miała dość, więcej już jej nigdzie nie zobaczyłem. Jak raz pogotowie ściągało chłopaka z pętli bo nie było już jak wycofać to w końcu wjechał w bramę i rozbił cały tył, współczuję czegoś takiego bo wiadomo że zrobił to w stresie, dlatego dawno powinien zjeżdżać na dół gdzie normalnie mogą zawrócić bez problemu i z korzyścią dla mieszkańców.
-
Kierman
- Specjalista
- Posty: 375
- Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44
Post
autor: Kierman » 07 lis 2023, 18:24
Miasto może być przeciwko, bo może być konieczne dołożenie brygady. Chyba że będzie to symboliczny postój w Podgórkach 2-3 min, po to by zostawić te 15+ min na Podwawelskim.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5846
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 07 lis 2023, 21:04
Kierman pisze: ↑07 lis 2023, 18:24Miasto może być przeciwko, bo może być konieczne dołożenie brygady. Chyba że będzie to symboliczny postój w Podgórkach 2-3 min, po to by zostawić te 15+ min na Podwawelskim.
Koniecznie w tej samej liczbie brygad. Przeliczałem i przejazd do Skawiny Podgórek to ok. 4 dodatkowe minuty na kółko. Obecnie "112" w szczycie ma 6-7 minut przerwy w Tyńcu i 19-20 na os. Podwawelskim. Można by zrobić odpowiednio 5-6 i 16-17 minut. Warto tu dodać, że przerwa ostatnio się zwiększyła bo linia oszczędza dwie minuty dzięki omijaniu tarczy ronda Grunwaldzkiego.
Zresztą tu nawet ciężko byłoby dołożyć brygadę bo posypałby się takt ze "162". Myślę, że Miasto jest niechętne bo to dodatkowe koszty.
-
MichalTyniec
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Post
autor: MichalTyniec » 07 lis 2023, 21:15
Kaszmir pisze: ↑07 lis 2023, 21:04
Koniecznie w tej samej liczbie brygad. Przeliczałem i przejazd do Skawiny Podgórek to ok. 4 dodatkowe minuty na kółko. Obecnie "112" w szczycie ma 6-7 minut przerwy w Tyńcu i 19-20 na os. Podwawelskim. Można by zrobić odpowiednio 5-6 i 16-17 minut. Warto tu dodać, że przerwa ostatnio się zwiększyła bo linia oszczędza dwie minuty dzięki omijaniu tarczy ronda Grunwaldzkiego.
Zresztą tu nawet ciężko byłoby dołożyć brygadę bo posypałby się takt ze "162". Myślę, że Miasto jest niechętne bo to dodatkowe koszty.
Problem jest taki że korki są takie że 112 przyjeżdża po 8 rano po czasie odjazdu a po 16 to już jest całkiem katastrofa i 10 minut w plecy ma z Tyńca na Podwawelskie, i faktycznie bez dołożenia dodatkowej brygady to raczej nie da rady.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5846
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 07 lis 2023, 21:31
Przed zmianą na r. Grunwaldzkim, "112" miało 23 minuty przerwy na kółko. My proponujemy żeby było 21. To jest trochę mniej, jednak nie jest to różnica ilościowa. A teraz remonty mostu Dębnickiego i Kościuszki też dokładają swoje.
-
MichalTyniec
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Post
autor: MichalTyniec » 07 lis 2023, 21:39
Kaszmir pisze: ↑07 lis 2023, 21:31
Przed zmianą na r. Grunwaldzkim, "112" miało 23 minuty przerwy na kółko. My proponujemy żeby było 21. To jest trochę mniej, jednak nie jest to różnica ilościowa. A teraz remonty mostu Dębnickiego i Kościuszki też dokładają swoje.
Ja jestem jak najbardziej za tym żeby ludzie mieli dojazd i też walczę i piszę do miasta od wielu wielu miesięcy a odpowiedź jest jedna i ta sama, osobiście wierzę tylko w to że to się zmieni jak Łukasz przykładowo przejmie stery, nie można się z nikim innym w mieście dogadać bo zawsze jest kwestia pieniędzy i prowadzących, nawet mimo że gdzie indziej można to tu nigdy nie, mówię to z wieloletniego doświadczenia.
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1053
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 14 lis 2023, 12:17
Obecnie trwa remont pętli Podgórki Tynieckie (jest ciut poszerzana) do tego będzie remont nawierzchni Kozienickiej. Ktoś wie czy ciąg ten będzie poszerzany, aby móc przyjąć autobusy? Aż prosi się aby tam przedłużyć choćby częścią kursów 196.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5846
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 14 lis 2023, 12:41
yosujiro pisze: ↑14 lis 2023, 12:17Obecnie trwa remont pętli Podgórki Tynieckie (jest ciut poszerzana) do tego będzie remont nawierzchni Kozienickiej. Ktoś wie czy ciąg ten będzie poszerzany, aby móc przyjąć autobusy? Aż prosi się aby tam przedłużyć choćby częścią kursów 196.
Jest plan by skierować autobus Kozienickią dalej, do Podgórek Tynieckich, choć raczej z wypowiedzi Miasta brzmiało, że ma to być mikrobus. Także nie zdziwiłbym się, gdyby jeden z pojazdów które mają przybyć był wysłany na lokalną linię np. Czerwone Maki - Kozienicka - Podgórki Tynieckie.
-
judash
- Ekspert
- Posty: 619
- Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34
Post
autor: judash » 14 lis 2023, 12:56
Ma rzekomo być 116 z CM Kozienicką do PT. A 196 pojedzie do Kostrza przez Winnicką czy jak ona tam się nazywa
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1053
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 14 lis 2023, 13:00
No to jestem pozytywnie zaskoczony
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości