Coś Ci się pomyliło po pierwsze nie ma żadnej ciekawej siatki połączeń w Tyńcu bo Tyniec jak zawsze żadnego wzmocnienia nie dostaje, dostaje Kostrze a w zasadzie część na głównym odcinku Tynieckiej i Podgórki Tynieckie, po drugie 112 nie zatrzymuje się na przystanku Kostrze OSP, po trzecie żaden radny nie proponował agloexpresu ze Skawiny po trasie 203, jeżeli już to ja proponowałem taką trasę ze Skawiny w linii prostej przez Tyniec i do centrum miasta dlatego że cały ten odcinek jest regularnie dogęszczany nowymi domami i mieszkaniami a kursuje tam tylko 203 bardzo rzadko i to trasą naokoło przez tor kajakowy i do tego kończący też na obrzeżach jakimi są Czerwone Maki, nie wiem skąd Ci się dziwny pomysł zrodził żeby linie stamtąd kończyły na przystanku Kostrze OSP i że jest to ciekawy punkt przesiadkowy dla Tyńca to tak jakbyś kazał ludziom z Rżąki jechać na Bieżanów, tam się przesiadać i mówić że to świetny punkt przesiadkowy żeby dalej jechali do miastaZorza Polarna pisze: ↑20 gru 2023, 22:09 Ja od zawsze sądziłem, że tworzenie linii do Podgórek Tynieckich bez puszczania jej do Kostrza OSP jest bez sensu. Tracimy wtedy możliwość stworzenia ciekawej siatki połączeń w Tyńcu. Wydłużenie jej nie tylko pozwoliłoby zwiększyć f na ul. Dąbrowej ale również pozwoliłoby np. dojechać szybciej na chociażby ul. Babińskiego czy na przystanek Skotniki z którego wyruszają wszystkie linie do Skawiny (tak wiem że do Skawiny jedzie 203 ale ona nie zatrzymuje się tak jak 112 przy Kostrzu OSP a na dodatek ma słabe f).
Ponadto gdzieś na tym forum czytałem już o radnym który po trasie 112/203 proponował utworzyć agloekspres do Skawiny. Gdyby to kiedyś ujrzało światło dzienne Kostrze OSP stałoby się ciekawym punktem przesiadkowym dla mieszkańców Tyńca (pod warunkiem że stworzą parę przystanków Kostrze OSP 03/04 zlokalizowanych na trakcie linii 112/203 przy ul. Tynieckiej).
Bardzo mi ten pomysł się podoba jednak czy nie sprawi to że sprintery, które dowożą ludzi do Bodzowa nie będą zapchane przez mieszkańców choćby Pychowic, sprawiając że mieszkańcy Bodzowa do nich nie wejdą? Ale to może tylko moje wypaczenie spojrzenia na te sprawę.
Bodzów, Kostrze, Tyniec
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 159
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Tak masz rację. Pomyliło się trochę bo zlepiłem Kostrze z Tyńcem oddalonym od Kostrza o parę ładnych kilometrów za co przepraszam. Co do tego agloekspresu to był mój pomysł (a radnemu Sobierajowi chodziło o wydłużenie 112 ) tylko go w końcu tu nie przedstawiłem, ale wsm mogę to zrobićMichalTyniec pisze: ↑21 gru 2023, 6:22 Coś Ci się pomyliło po pierwsze nie ma żadnej ciekawej siatki połączeń w Tyńcu bo Tyniec jak zawsze żadnego wzmocnienia nie dostaje, dostaje Kostrze a w zasadzie część na głównym odcinku Tynieckiej i Podgórki Tynieckie, po drugie 112 nie zatrzymuje się na przystanku Kostrze OSP, po trzecie żaden radny nie proponował agloexpresu ze Skawiny po trasie 203, jeżeli już to ja proponowałem taką trasę ze Skawiny w linii prostej przez Tyniec i do centrum miasta dlatego że cały ten odcinek jest regularnie dogęszczany nowymi domami i mieszkaniami a kursuje tam tylko 203 bardzo rzadko i to trasą naokoło przez tor kajakowy i do tego kończący też na obrzeżach jakimi są Czerwone Maki, nie wiem skąd Ci się dziwny pomysł zrodził żeby linie stamtąd kończyły na przystanku Kostrze OSP i że jest to ciekawy punkt przesiadkowy dla Tyńca to tak jakbyś kazał ludziom z Rżąki jechać na Bieżanów, tam się przesiadać i mówić że to świetny punkt przesiadkowy żeby dalej jechali do miasta
3x3
CRACOVIA STADION - ATW - Rondo Grunwaldzkie - Monte Cassino - Zielińskiego - i dalej po trasie 112-tki - Bogucianka - Skawina Tyniecka - Skawina A. Mickiewicza - Skawina Krakowska - Skawina Popiełuszki - SKAWINA
Linia nie tylko byłaby lepszą alternatywą dla 203 ale również wspomożeniem 112-tki (tylko taki pomysł i tak z powodu braku funduszy nie wypali, ale może kiedyś).
A co do ciekawej siatki to chodziło mi o to że wysiadając w Kostrzu można byłoby dojechać do Czerwonych Maków P+R czy Łagiewnik. Siatka to nie tylko linie do centrum *ale co ja tam wiem*, problem ze 112 jest taki że tam nie staje i to napisałem że powinna tam stawać.
Ps: I tak wiem że Tyniec ma ciężko z czymkolwiek i też sądzę że powinno tam jechać więcej np. 512 przez Zielińskiego aby nie kluczył przez Rynek Dębnicki, ale może po podpisaniu nowej umowy z Mobilisem coś się w temacie Tyńca zmieni, czego życzę. A za każdą moją wypowiedzianą głupotę Przepraszam.
Kobierzyn im my <3
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Rynek Dębnicki to ważny punkt na trasie "112/162", wielu pasażerom z Kostrza i Tyńca służy za punkt przesiadkowy na linie w kier. Alej - do przystanku na Konopnickiej jest ok. 300 metrów więc wysiadają i podchodzą.Zorza Polarna pisze: ↑21 gru 2023, 11:06Ps: I tak wiem że Tyniec ma ciężko z czymkolwiek i też sądzę że powinno tam jechać więcej np. 512 przez Zielińskiego aby nie kluczył przez Rynek Dębnicki
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Nic się nie stało też mi się marzy pociągnięcie 112 do Cracovii bez wjazdu na Rynek Dębnicki, wtedy nie trzeba iść tego odcinka na nogach tylko przesiąść się można drzwi w drzwi do innego pojazdu, no i też takie głosy były i prośby, a te osoby które chciały jechać na Salwator też miałyby bliżej z Jubilatu.Zorza Polarna pisze: ↑21 gru 2023, 11:06 Tak masz rację. Pomyliło się trochę bo zlepiłem Kostrze z Tyńcem oddalonym od Kostrza o parę ładnych kilometrów za co przepraszam. Co do tego agloekspresu to był mój pomysł (a radnemu Sobierajowi chodziło o wydłużenie 112 ) tylko go w końcu tu nie przedstawiłem, ale wsm mogę to zrobić
3x3
CRACOVIA STADION - ATW - Rondo Grunwaldzkie - Monte Cassino - Zielińskiego - i dalej po trasie 112-tki - Bogucianka - Skawina Tyniecka - Skawina A. Mickiewicza - Skawina Krakowska - Skawina Popiełuszki - SKAWINA
Linia nie tylko byłaby lepszą alternatywą dla 203 ale również wspomożeniem 112-tki (tylko taki pomysł i tak z powodu braku funduszy nie wypali, ale może kiedyś).
A co do ciekawej siatki to chodziło mi o to że wysiadając w Kostrzu można byłoby dojechać do Czerwonych Maków P+R czy Łagiewnik. Siatka to nie tylko linie do centrum *ale co ja tam wiem*, problem ze 112 jest taki że tam nie staje i to napisałem że powinna tam stawać.
Ps: I tak wiem że Tyniec ma ciężko z czymkolwiek i też sądzę że powinno tam jechać więcej np. 512 przez Zielińskiego aby nie kluczył przez Rynek Dębnicki, ale może po podpisaniu nowej umowy z Mobilisem coś się w temacie Tyńca zmieni, czego życzę. A za każdą moją wypowiedzianą głupotę Przepraszam.
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Rozumiem potrzeby mieszkańców Tyńca i dojazd do Alej na pewno byłby dużo lepszy. Sprawa jednak nie jest aż tak prosta.
Jeśli "112" miałoby zmienić trasę, to i "162" bo wiele osób korzysta z obu wymiennie. A jeśli obie pojechałyby np. do Cracovii (zakładam już nawet, że powstałby tam wreszcie punkt socjalny), to jednak coś musi w zamian obsługiwać Praską i Rynek Dębnicki.
No i pytanie, co z osobami dojeżdżającymi "112/162" w rejony Kapelanki czy r. Grunwaldzkiego.
Jeśli "112" miałoby zmienić trasę, to i "162" bo wiele osób korzysta z obu wymiennie. A jeśli obie pojechałyby np. do Cracovii (zakładam już nawet, że powstałby tam wreszcie punkt socjalny), to jednak coś musi w zamian obsługiwać Praską i Rynek Dębnicki.
No i pytanie, co z osobami dojeżdżającymi "112/162" w rejony Kapelanki czy r. Grunwaldzkiego.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
No mogą spokojnie jechać Praską aż do skrzyżowania gdzie skręca na Rynek Dębnicki, wtedy zamiast tam w lewo skręci w prawo i w minutę jest na Szwedzkiej czyli dużo szybciej niż obecnie jak objeżdża Dębniki i Bałuckiego żeby dojechać do wspomnianego przystanku wtedy dalej wszyscy mają zapewnioną przesiadkę na tramwaj a reszta dalej jedzie Alejami pod Jubilat i Cracovię, wtedy wjazd na Rynek Dębnicki jest niepotrzebny tylko taką opcję dopuszczam, żadnej innej. Nie wiem który kierunek miałeś na myśli? Bo jeśli przez most Zwierzyniecki i Salwator do Cracovii czyli bez obsługi Szwedzkiej i ronda Grunwaldzkiego to absolutnie nie a w drodze powrotnej w kierunku Tyńca i Kostrza musiałby skręcić za rondem Grunwaldzkim w Nowaczyńskiego i wyjeżdża właśnie na Praską czyli dojazd byłby zachowany cały czas jak obecnie, jedynie w tym kierunku nieobsługiwany byłby przystanek "Praska".Kaszmir pisze: ↑21 gru 2023, 13:17 Rozumiem potrzeby mieszkańców Tyńca i dojazd do Alej na pewno byłby dużo lepszy. Sprawa jednak nie jest aż tak prosta.
Jeśli "112" miałoby zmienić trasę, to i "162" bo wiele osób korzysta z obu wymiennie. A jeśli obie pojechałyby np. do Cracovii (zakładam już nawet, że powstałby tam wreszcie punkt socjalny), to jednak coś musi w zamian obsługiwać Praską i Rynek Dębnicki.
No i pytanie, co z osobami dojeżdżającymi "112/162" w rejony Kapelanki czy r. Grunwaldzkiego.
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 159
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
1.
Wsm wracając do tematu 203, to wpadłem na dość ciekawy pomysł. Skoro mamy linie rekreacyjne do Ojcowa, linię do zoo która jeździ częściej, to czemu nie ma takiej linii na torze kajakowym? Jest to przecież miejsce które w słoneczny dzień jest oblegane przez krakowian. czy to na rowerkach, czy to na kocyku sobie przy Kolnej siedzą a dla wielu jest to miejsce zakończenia podróży w tym kierunku i np. jechali spod Bulwarów właśnie po wałach do Kolnej i kiedy dojechali się strasznie zmachali bo słoneczko grzeje a chcieliby wrócić. Ta linia by ten problem rozwiązała.
Wiec proponuje tutaj taką rzecz:
LR lub jakąś linię 5xx na trasie Cracovia Stadion - tor kajakowy* [Linia stała f~45' (co do tej kwestii nie wiem czy f będzie adekwatne ale jeżeli ktoś sądzi inaczej niech pisze), jeździ częściej w zależności od pogody]
a tu trasa:
Cracovia Stadion - ATW - Konopnickiej - Monte Cassino - Zielińskiego - Praska - Tyniecka - Norymberska - ZAKRZÓWEK - Grota Roweckiego - Bobrzyńskiego - i dalej po trasie 203-ki - Kolna - Tor kajakowy
Zalety byłyby tego takie:
-Dojazd do Zakrzówka i toru kajakowego z centrum
-Możliwość pozbycia się wariantowych kursów 203 spod toru kajakowego (ale o pomysłach na Tyniec wrócę później)
-Możliwość w końcu normalnego dojazdu dla mieszkańców innych rejonów na Kolną
-Linia byłaby swoim odpowiednikiem tramwaju wodnego ale na lądzie + obsługującym Zakrzówek
a przystanki by obsługiwała (tu też nie wiem czy adekwatne, więc jak ktoś ma inny pomysł niech również pisze )
Tor Kajakowy, Kolna, Wały Wiślane (nż), Kostrze OSP (pod warunkiem, że utworzą parę przystanków na Tynieckiej jak nie to nie będzie go obsługiwać), Fort Winnica (nż), Skotniki Szkoła, Czerwone Maki P+R, Chmieleniec, Ruczaj, Norymberska, Zakrzówek (propozycja nazwy nowego przystanku, gdzie by mógł stać tego jeszcze nie badałem), Park Skały Twardowskiego (nż), Os. Robotnicze, Zielińskiego, Kapelanka, Szwedzka , Rondo Grunwaldzkie, Konopnickiej, Jubilat, Muzeum Narodowe, Cracovia Stadion
*Myślałem aby pociągnąć linię do Tyńca, w końcu to tam kończy się trasa rowerowa, miejsce też jest idealne na wypady kiedy słoneczko grzeje itd. problem w tym że gdzie by miała pętlę? Czy na "Tyniec Kamieniołom" byłoby wystarczająco miejsca na 112 i ww. linię. Tego się obawiałem stąd trasa tylko do toru kajakowego.
2.
Jak już mówiłem. Wróćmy do 203-ki. Sądzę że ta linia ma 2 problemy:
Tak jak wspominał cytowany przedmówca, linia strasznie kruczy, przez Kolną (rozwiązanie w pkt 1.)
oraz pokręcona trasa która jedzie tylko do Czerwonych Maków. Dlatego mam taką propozycję:
Zlikwidować 203 zastępując ją linią 3x3 kursującą po trasie 203:
Skawina - Skawina Popiełuszki - Skawina Mickiewicza - Skawina Tyniecka - Obwodnica 44 - Skawina Żwirowa - Skawina Piastowska - (linia przestałaby obsługiwać przystanek "Skawina Wojska Polskiego") - Skawina Tyniecka - Bogucianka - (...) - Czerwone Maki P+R - Bobrzyńskiego - Grota Roweckiego - Brożka - Łagiewniki
Może trochę abstrakcyjny pomysł z wydłużeniem jej ale pozwoliłoby to nie tylko na w miarę lepszą obsługę Skawiny, ale również i Tyńca. A tu przystanki które by linia obsługiwała.
Skawina, Skawina Ajka, Skawina Popiełuszki (w kier. Skawiny), Skawina Cmentarz, Skawina Rynek, Skawina Szkoła, Skawina Tyniecka Os., Skawina Tyniecka, Skawina Żwirownia (nż), Skawina Żwirowa (nż), Skawina Piastowska (nż), Skawina Samborek Most, Skawina Tyniecka Rzepnik (nż), Skawina Podgórki, Janasówka, Bogucianka, Tyniec, Bolesława Śmiałego, Kolna (nż), Kostrze OSP (pod warunkiem, że utworzą parę przystanków na Tynieckiej jak nie to proponuje by linia obsługiwała przystanek Kostrze Szkoła), Fort Winnica (nż), Winnicka (nż), Skotniki Szkoła, Mochnaniec (nż), Czerwone Maki P+R, Norymberska, Grota Roweckiego/Lipińskiego (jak 578), Łagiewniki
I tak pewnie i tak to nie wypaliło bo również Skawina musiałaby się na coś takiego zgodzić, ale pomarzyć zawsze można.
3. Natomiast bardziej realny pomysł który mógłby być atrakcyjny dla Skawiny ale łączy się z powyższą propozycją 203 jest algoX z Centrum do Skawiny przez Tyniec (sądzę że jest to szybsze rozwiązanie niż przez Kobierzyn i Skotniki).
a tu jej proponowana trasa:
Skawina - Skawina Popiełuszki - Skawina Mickiewicza - Skawina Tyniecka - Bogucianka - Bogusława Śmiałego - Tyniecka - Praska - Zielińskiego - Monte Cassino - Rondo Grunwaldzkie - Konopnickiej - ATW - Cracovia Stadion
A tu przystanki które by obsługiwała:
Skawina, Skawina Ajka, Skawina Popiełuszki (w kier. Skawiny), Skawina Cmentarz, Skawina Rynek, Skawina Szkoła, Skawina Tyniecka Os., Skawina Tyniecka, Skawina Wojska Polskiego (to właśnie ona przejęłaby rolę obsługi tego przystanku od 203-ki, tylko wymagane byłoby przeniesienie przystanku na ul. Tyniecką), Bogucianka, Tyniec, Bolesława Śmiałego, Kolna (nż), Kostrze OSP (pod warunkiem, że utworzą parę przystanków na Tynieckiej jak nie to nie będzie go obsługiwać), Kostrze Szkoła, Górka Pychowicka (nż), Pychowice, Os. Robotnicze, Zielińskiego, Kapelanka, Szwedzka, Rondo Grunwaldzkie, Jubilat, Muzeum Narodowe, Cracovia Stadion
I na sam koniec. Pewnie te pomysły są abstrakcyjne, nierealne bo do tego jeszcze ważna jest aprobata Skawiny, ale pomarzyć zawsze można a ja wpadłem na właśnie taką propozycję zmian w Tyńcu i w Skawinie
Kobierzyn im my <3
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Niedługo mają zacząć robić chodnik od centrum Tyńca, na razie na krótkim odcinku w stronę pętli ale autobus ma oczywiście nie jechać, i w ogóle nie wiem w takim razie jak komunikacja ma wyglądać bo na to wychodzi że będzie autosan jeździć, ale skąd i dokąd to nie mam pojęcia no i gdzie ten 112 ma kończyć? Bo w centrum jak to było 20 ponad lat temu nie jest to możliwe, zwłaszcza niepoważne to jest jeśli ruch samochodowy będzie jak myślę utrzymany.
-
- Specjalista
- Posty: 219
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Patrząc po mapie, 112 według mnie mogliby skrócić do przystanku Kolna. Jest tam klepisko gdzie autobus mógłby zawrócić. Zresztą zawracały tam na ŚDM.MichalTyniec pisze: ↑25 lut 2024, 18:09 Niedługo mają zacząć robić chodnik od centrum Tyńca, na razie na krótkim odcinku w stronę pętli ale autobus ma oczywiście nie jechać, i w ogóle nie wiem w takim razie jak komunikacja ma wyglądać bo na to wychodzi że będzie autosan jeździć, ale skąd i dokąd to nie mam pojęcia no i gdzie ten 112 ma kończyć? Bo w centrum jak to było 20 ponad lat temu nie jest to możliwe, zwłaszcza niepoważne to jest jeśli ruch samochodowy będzie jak myślę utrzymany.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Nie ma takiej możliwości bo po przebudowie Kolnej nie ma już tam zawrotki.mikolaj.boron pisze: ↑25 lut 2024, 18:26 Patrząc po mapie, 112 według mnie mogliby skrócić do przystanku Kolna. Jest tam klepisko gdzie autobus mógłby zawrócić. Zresztą zawracały tam na ŚDM.
-
- Specjalista
- Posty: 219
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
To nawet nie zauważyłem, no to faktycznie jest problem.MichalTyniec pisze: ↑25 lut 2024, 18:33 Nie ma takiej możliwości bo po przebudowie Kolnej nie ma już tam zawrotki.
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 159
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
No to cóż zawsze jeszcze Tor Kajakowy zostaje ale wątpię by ta opcja brana była wgl pod uwagę.
Kobierzyn im my <3
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Tor kajakowy to chyba nie, nie sądzę żeby tam posłali, pod Kostrze OSP też miejsca nie ma, poza tym przegubem nie widzę takiej możliwości, to już chyba lepiej zawiesić go i zrobić 712 z Tyńca do miasta w autosanie, tyle że co 10 minut musiałby minimum jeździć.
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Nie ma na tyle Autosanów, a to jest pewne że nie będą puszczać tam autobusów? Wydaje się to mocno wątpliwe.MichalTyniec pisze: ↑25 lut 2024, 18:50 Tor kajakowy to chyba nie, nie sądzę żeby tam posłali, pod Kostrze OSP też miejsca nie ma, poza tym przegubem nie widzę takiej możliwości, to już chyba lepiej zawiesić go i zrobić 712 z Tyńca do miasta w autosanie, tyle że co 10 minut musiałby minimum jeździć.
-
- Ekspert
- Posty: 653
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Jutro jest spotkanie z prezydentem i tak dalej, to wtedy będzie dokładnie wiadomo ale z tego co wiem nie ma możliwości zmieścić się żeby jechać na górę, a w centrum też całe skrzyżowanie mają przebudować więc tam też nic większego nie zakręci, mówili o komunikacji zastępczej czymś mniejszym ale nie wiadomo skąd dokąd.Scania_9640 pisze: ↑25 lut 2024, 19:06 Nie ma na tyle Autosanów, a to jest pewne że nie będą puszczać tam autobusów? Wydaje się to mocno wątpliwe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości