Tramwaje techniczne
: 09 lut 2021, 16:59
Konstal 105Na #RT001+002 - odladzanie sieci trakcyjnej
Konstal N #RT003 - pług wirnikowy do odśnieżania śniegu >40 cm
Konstal N #RT003 - pług wirnikowy do odśnieżania śniegu >40 cm
Chcielibyśmy, aby miasto kupiło Windhoffa SF50 wraz z osprzętem dodatkowym (lemiesz, szczotki etc.) i przekazało go do MPK, może nawet udałoby się uzyskać dofinansowanie z UE. Obecna umowa na utrzymanie torowisk z ZUE trwa do 2022 roku, więc od następnej można byłoby już wykreślić szlifowanie, a w zamian zawrzeć nową umowę bądź aneks do obecnej z MPK Kraków. Rozliczenie w postaci ryczałtu albo wliczanie do ceny pockm z określeniem konkretnej długości torowisk do przeszlifowania w ciągu roku, minimum 200 km. Wtedy MPK Kraków wzięłoby pełną odpowiedzialność za szlifowanie torowisk oraz jego odśnieżanie i odladzanie sieci trakcyjnej. Reszta dalej zostałaby w ZUE.TAK, ale do tego potrzebny jest sprawny tramwaj techniczny z lemieszem, a najlepiej z pługiem wirnikowym, którego oczywiście nie ma w naszym mieście Dlatego apelujemy do Rada Miasta Krakowa - Strona Oficjalna, aby ponad podziałami przyjęła uchwałę, która przeznaczy około 10-15 mln zł na zakup tramwaju technicznego-szlifierki Windhoff SF50 wraz z osprzętem (lemiesz, pług wirnikowy i inne) dla Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie. Ten tramwaj oprócz osprzętu do odśnieżania i czyszczenia zwrotnic przyda się w Krakowie na co dzień do regularnego szlifowania torowisk, co zmniejszy hałas i wydłuży ich żywotność. W Warszawie takim pojazdem szlifuje się rocznie około 600 km torowisk (długość toru pojedynczego ~270 km), a w Krakowie szlifuje się wypożyczanym sprzętem... 14 km rocznie (długość toru pojedynczego ~200 km). Do dzieła!
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/4059551370763030
Nie zgodzę się. Obecna sytuacja prowadzi do nagminnej spychologii między jednostkami i rozmywaniu odpowiedzialności oraz zwiększa liczbę pośredników, co podnosi koszty, np. szlifowanie: ZDMK -> ZUE -> TOR-KRAK. Kolejny przykład to głębokierowki czy prędkość 10km/h na rozjazdach płytkorowkowych jako "mityczne" wewnętrzne rozporządzenie, którego nikt nie jest w stanie przytoczyć. Ostatnia sytuacja z odśnieżeniem torowisk, kto defacto powinien to zrobić? MPO nie mając pojazdów do jazdy po torowiskach niezabudowanych w jezdni czy może jednak ZUE, które zleciłoby to firmie zewnętrznej?kot_feliks pisze: ↑09 lut 2021, 21:19Przy czym mam wrażenie, że przy dobrej ekipie od strony miasta, jednak obecny model (infra - miasto, tabor / przewoźnik - mpk) jest LEPSZY
Wydaje mi się, że oddanie Windhoffa MPK jest jedynym racjonalnym wyborem, bo ma zaplecze do jego utrzymania jako tramwaju, zasoby ludzkie, co zmniejszy koszty eksploatacji. Gdyby oddać go firmie zewnętrznej na czas określony w użytkowanie, obawiałbym się o jego "szanowanie" no i taka firma musiałaby wynajmować miejsce na postój w zajezdni i zlecać obsługę techniczną, czyli być na łasce MPK.kot_feliks pisze: ↑09 lut 2021, 21:19No tylko tutaj dochodzimy do pytania (bo sam pomysł z zakupem windhoffa przez miasto uważam za świetny), czy oddawać go... mpk, skoro infrastruktura jednak imho powinna pozostać po stronie miasta?
Zobaczymy czy to się sprawdzi (gorzej już u nich chyba być nie może), ale będąc we Wrocławiu 2,5 roku temu miałem wrażenie że zwłaszcza na łukach/rozjazdach jeździ się tam znacznie szybciej.
Gdyby tylko było to tak medialne jak nowe Pesy/Lajkoniki to pewnie zostałoby zrobione już lata temu. Niestety Windhoff swoje kosztuje, a nie da się zamontować w nim automatu biletowego i zrobić w nim foteczki do lokalnych gazet Te kilkanaście baniek musiałoby być z budżetu, bo pewnie nie ma szans na dofinansowanie do takiego zakupu?
TRAMWAJ TECHNICZNY do szlifowania i odśnieżania torowisk – jest już projekt uchwały!
Bardzo nas cieszy i dziękujemy za zainteresowanie tematem, a przede wszystkim za przygotowanie i złożenie projektu uchwały przez Klub Radnych Kraków dla Mieszkańców. Apelujemy do pozostałych Klubów w Rada Miasta Krakowa - Strona Oficjalna o poparcie tego pomysłu, bo ten tramwaj jest naprawdę potrzebny do codziennej konserwacji krakowskich torowisk. Remonty i budowa nowych tras tramwajowych jest istotna, ale potem należy właściwie je utrzymywać. Dzięki regularnemu szlifowaniu zmniejszy się hałas wydawany przez przejeżdżające tramwaje, co poprawi komfort podróżowania, a eksploatacja torowisk będzie mniej uciążliwa dla okolicznych mieszkańców.
LINK do projektu uchwały wraz z uzasadnieniem: https://www.bip.krakow.pl/_inc/rada/pos ... ?id=117641
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/4110675785650588