Strona 8 z 8

Re: [W TRAKCIE] 3 + 9 autobusów - 17.02.2021

: 19 gru 2021, 21:27
autor: abuk
pasazer_mobilisu pisze: 19 gru 2021, 6:12 A mamy pewność że to było widzimisię MPK/KTR? Na stronie Solarisa Cummins jest oznaczony jako standard dla SU12, a DAF jako opcja. Może też to było powodem opóźnienia?
Fakt, czytając wymagania techniczne dla tych pojazdów to miał zostać zastosowany silnik o min. 6,7 dm3 do max. 11 dm3. Skoro jest to opcją standardową to być może dali silnik, żeby KTR nie musiał do niego dopłacać. Finalnie nie wyszło, bo oferta jest droższa od MAN-a.

Swoją drogą to ktoś wie, kiedy oficjalne podanie wyników przetargu?

Re: [W TRAKCIE] 3 + 9 autobusów - 17.02.2021

: 19 gru 2021, 21:45
autor: damian_krk2
abuk pisze: 19 gru 2021, 21:27
pasazer_mobilisu pisze: 19 gru 2021, 6:12 A mamy pewność że to było widzimisię MPK/KTR? Na stronie Solarisa Cummins jest oznaczony jako standard dla SU12, a DAF jako opcja. Może też to było powodem opóźnienia?
Fakt, czytając wymagania techniczne dla tych pojazdów to miał zostać zastosowany silnik o min. 6,7 dm3 do max. 11 dm3. Skoro jest to opcją standardową to być może dali silnik, żeby KTR nie musiał do niego dopłacać. Finalnie nie wyszło, bo oferta jest droższa od MAN-a.

Swoją drogą to ktoś wie, kiedy oficjalne podanie wyników przetargu?
Mylisz teraz przetargi. Rozmawiamy teraz o KU341-KU349 które już są w Krakowie. Ty natomiast mówisz o przetargu, którego oferty poznaliśmy w tym tygodniu - jeśli chodzi o wyniki, myślę że do środy wybiorą ofertę.

Re: [W TRAKCIE] 3 + 9 autobusów - 17.02.2021

: 19 gru 2021, 23:12
autor: Ruppert
Scania_9640 pisze: 18 gru 2021, 15:00 Niestety Cummins, wibratory to będą i jeszcze gorsze od tych co są teraz..
Wręcz przeciwnie, będą cichsze i przyjemniejsze, od DAF'a.
Co ciekawsze - nawet Scania je montuje do siebie na licencji.

Re: [W TRAKCIE] 3 + 9 autobusów - 17.02.2021

: 19 gru 2021, 23:42
autor: Scania_9640
Ruppert pisze: 19 gru 2021, 23:12
Scania_9640 pisze: 18 gru 2021, 15:00 Niestety Cummins, wibratory to będą i jeszcze gorsze od tych co są teraz..
Wręcz przeciwnie, będą cichsze i przyjemniejsze, od DAF'a.
Co ciekawsze - nawet Scania je montuje do siebie na licencji.
No nie wiem, ja wolę DAFa w kartonach

Re: [W TRAKCIE] 3 + 9 autobusów - 17.02.2021

: 20 gru 2021, 0:22
autor: damian_krk2
Scania_9640 pisze: 19 gru 2021, 23:42 No nie wiem, ja wolę DAFa w kartonach
DAF+Voith spoko, ale DAF + ZF nie do zdzierżenia.

Re: [W TRAKCIE] 3 + 9 autobusów - 17.02.2021

: 20 gru 2021, 9:17
autor: abuk
Scania_9640 pisze: 19 gru 2021, 23:42 No nie wiem, ja wolę DAFa w kartonach
Tylko w połączeniu DAF + Voith. Nie mogę zdzierżyć dźwięku ZF-a, zresztą to nie jest ten "ZF" co w Jelczach :P
damian_krk2 pisze: 19 gru 2021, 21:45 Mylisz teraz przetargi. Rozmawiamy teraz o KU341-KU349 które już są w Krakowie. Ty natomiast mówisz o przetargu, którego oferty poznaliśmy w tym tygodniu - jeśli chodzi o wyniki, myślę że do środy wybiorą ofertę.
O kur, faktycznie. No, ale podejrzewam, że skoro dali Cumminsa to musiał mieścić się w wymaganiach, które mogły być mocno podobne do tego co napisałem, ale nie jestem tego pewny.

Re: [W TRAKCIE] 3 + 9 autobusów - 17.02.2021

: 20 gru 2021, 9:44
autor: tomta1
Nowe pojazdy nie mają w drzwiach ding-dongów, tylko używany dawno temu „pikający” dźwięk o wysokiej częstotliwości.

Re: [W TRAKCIE] 3 + 9 autobusów - 17.02.2021

: 20 gru 2021, 19:42
autor: Jamnik
tomta1 pisze: 20 gru 2021, 9:44„pikający” dźwięk o wysokiej częstotliwości.
Co miałeś na myśli pisząc "wysoka częstotliwość"?

Re: [W TRAKCIE] 3 + 9 autobusów - 17.02.2021

: 20 gru 2021, 20:19
autor: tomta1
Przypominają bardziej pisk, a nie gong. Bardziej trójkąt, niż bęben wielki.

Dźwięk ten jest taki sam, jak stosowany na początku w Urbinach 12, jeszcze w #BU801–850 (o, właśnie taki). O ile nie mylą mnie moje (bardzo wybiórcze ;) ) obserwacje, to do wczoraj jedynymi pojazdami, które zachowały ten dźwięk, były przegubowe mleczaki – wszystkie pozostałe dorobiły się ding-dongów, które chyba zaczęto wprowadzać razem z Jelczami Vero.

Re: [W TRAKCIE] 3 + 9 autobusów - 17.02.2021

: 20 gru 2021, 21:05
autor: Jamnik
tomta1 pisze: 20 gru 2021, 20:19 Dźwięk ten jest taki sam, jak stosowany na początku w Urbinach 12, jeszcze w #BU801–850
Pikanie to generalnie "solarisowski" sygnał.
tomta1 pisze: 20 gru 2021, 20:19 O ile nie mylą mnie moje (bardzo wybiórcze ;) ) obserwacje, to do wczoraj jedynymi pojazdami, które zachowały ten dźwięk, były przegubowe mleczaki – wszystkie pozostałe dorobiły się ding-dongów, które chyba zaczęto wprowadzać razem z Jelczami Vero.
Jedynym przegubowym mleczakiem, w którym zachował się oryginalny dźwięk, jest odstawiony pół roku temu BR740. Pozostała czwórka (w tym odstawiony BR739) ma "ding-dongi". Podobno "ding-dongi" to "jelczowski" dźwięk i miały je w Krakowie Vero, Tantusy (z tym, że w nich trzebabyło go uruchamiać ręcznie) oraz, o ile mnie pamięć nie myli, również Libero. Od tego czasu wszystkie zamawianie przez MPK nowe autobusy (oprócz Citaro z lat 2008-2011) mają "ding-dongi". Pikanie mają jedynie rodzynki DN005, DN006, DE606, PR777 i BU977 (i odstawiony BH071).

Re: [W TRAKCIE] 3 + 9 autobusów - 17.02.2021

: 21 gru 2021, 6:10
autor: tomta1
Jednak moje obserwacje były bardzo wybiórcze. Choć dobrze kojarzyłem kwestię mleczaków (w sumie to mleczaka) i Vero. Dzięki za wyjaśnienia ;)
Jamnik pisze: 20 gru 2021, 21:05 Pikanie mają jedynie rodzynki DN005, DN006, DE606, PR777 i BU977 (i odstawiony BH071).
No i od wczoraj też KTR-owe Urbina :P

Re: [W TRAKCIE] 3 + 9 autobusów - 17.02.2021

: 21 gru 2021, 8:46
autor: Jamnik
tomta1 pisze: 21 gru 2021, 6:10 No i od wczoraj też KTR-owe Urbina :P
No tak :)
I w sumie bardzo się z tego cieszę. Przynajmniej słychać ten dźwięk, a ding-dong w SU IV przy włączonym ogrzewaniu, czy klimie jest właściwie niesłyszalny. Jedynie nie lubię pikania w DE606, bo jest ono tam bardzo głośne i trwa przez cały czas zamykania drzwi. Po pewnym czasie może rozboleć głowa :|