Tunel KST

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Tunel KST

Post autor: Kitek » 19 lut 2021, 11:38

Trochę statystyk z ubiegłego roku z zamknięcia Tunelu ;)
W ramach prac przy oświetleniu w tunelu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju wymieniono oprawy do podświetlenia przystanków (w sumie 24 szt.) oraz źródła światła w jego ciągu na odcinku Politechnika – Dworzec Główny (w sumie 50 szt.). Oprawy LED pojawiły się na przystankach Politechnika (120 szt.), Dworzec Główny (200 szt.). Dodatkowo wymieniono urządzenia oświetleniowe w tunelu, m.in.: świetlówki liniowe (2810 szt.), świetlówki kompaktowe (430 szt.) oraz niezbędne elementy oświetlenia awaryjnego oraz ewakuacyjnego. Wymiana oświetlenia w tunelu kosztowała ok. 600 tys. złotych.
https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... unelu-kst/
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tunel KST

Post autor: pjetrek » 07 mar 2021, 21:28

Dzisiaj jak jechałem przez tunel zauważyłem, że na tablicach SIP wyklejona jest nazwa przystanku "Politechnika Tunel" :shock:

To jakaś radosna twórczość czyjaś, czy szykują się jakieś zmiany i przystanek na poziomie -1 zmieni nazwę na bardziej precyzyjną?

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Tunel KST

Post autor: prezes » 07 mar 2021, 21:35

pjetrek pisze: 07 mar 2021, 21:28 Dzisiaj jak jechałem przez tunel zauważyłem, że na tablicach SIP wyklejona jest nazwa przystanku "Politechnika Tunel" :shock:

To jakaś radosna twórczość czyjaś, czy szykują się jakieś zmiany i przystanek na poziomie -1 zmieni nazwę na bardziej precyzyjną?
Z tego co pamiętam, to napis ten wisi już na tablicach od dość dawna. Jak widać, dotąd nie przymierzono się do zmiany nazwy przystanku, więc nie sądzę, że teraz nagle zaczęliby coś szykować.

Można się także przyczepić, że na przystanku "Dworzec Główny Tunel" jako podświetlony napis widnieje samo "Dworzec Główny". Z tym też nie sądzę, aby szykowała się zmiana nazwy przystanku, a z drugiej strony wymiana podświetlanych napisów też jest kosztowna. Myślę, że to bardziej taka ciekawostka niż celowy zabieg wiążący się z jakimiś zmianami.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tunel KST

Post autor: pjetrek » 08 mar 2021, 16:33

prezes pisze: 07 mar 2021, 21:35
Z tego co pamiętam, to napis ten wisi już na tablicach od dość dawna. Jak widać, dotąd nie przymierzono się do zmiany nazwy przystanku, więc nie sądzę, że teraz nagle zaczęliby coś szykować.

Dzięki, ja sam tego wcześniej nie zauważyłem :)

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Tunel KST

Post autor: Łukasz » 16 lis 2021, 21:02

Trwają testy prędkości tramwajów w tunelu
https://www.youtube.com/watch?v=NYTi9ZVvuDE

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Tunel KST

Post autor: Bayer2003 » 16 lis 2021, 21:40

Łukasz pisze: 16 lis 2021, 21:02 Trwają testy prędkości tramwajów w tunelu
https://www.youtube.com/watch?v=NYTi9ZVvuDE
Jechałem dzisiaj tramwajem linii "19" i na dzień dzisiejszy mogę stwierdzić, że zwiększenie prędkości w tunelu realnie nie zmieni nic dla pasażerów. Tramwaj, którym dziś jechałem faktycznie wjechał do tunelu dość szybko, jednak mniej więcej w połowie odcinka między Rondem Mogilskim a przystankiem Dworzec Główny Tunel stanął on na pół minuty, po czym ponownie ruszył. Prawdopodobnie tramwaj ten czekał na zwolnienie następnego odcinka tunelu, który w tym czasie zajmował papieski tramwaj z linii "50" (włączył się on na Rondzie Grzegórzeckim tuż przed "19", którą jechałem). Niestety, ale aktualnie Tunel KST jest przeciążony, ponieważ na 24 p/h tam aż połowa należy do wspomnianej już linii "50" - reliktu z czasów przed maksymalizacją (f~5/10/20), którego obecnie nie idzie z niczym skoordynować, co generuje opóźnienia chyba wszystkich linii poza "2", "8", "21" oraz aktualnie zawieszoną "16". W efekcie jazda stadna niektórych linii (np. "17" i "19") jest codziennością, a na Rondach Mogilskim oraz Grzegórzeckim tramwaje utykają w tramwajowych korkach. Niestety, ale taboru tramwajowego o odpowiedniej długości do obsługi linii "50" przy f~7,5 brakuje (a ten posiadany jest bardzo słabej jakości) i nie wiadomo czy w przyszłości ma to się szansę zmienić (o kolejnym przetargu na razie nic nie słychać). Niestety, na chwilę obecną problem ten pozostaje bez wyjścia i podniesienie prędkości w tunelu nie przyniesie żadnej korzyści pasażerom. Mimo problemów, uważam jednak ten pomysł za dobry - jeżeli prędkość taka technicznie się sprawdzi, będzie mogła ona zostać zastosowana w przyszłych tunelach (TŁ, Meissnera), co już może faktycznie podnieść średnią prędkość komunikacyjną tramwajów w Krakowie ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tunel KST

Post autor: Kaszmir » 17 lis 2021, 9:13

Bayer2003 pisze: 16 lis 2021, 21:40Jechałem dzisiaj tramwajem linii "19" i na dzień dzisiejszy mogę stwierdzić, że zwiększenie prędkości w tunelu realnie nie zmieni nic dla pasażerów. Tramwaj, którym dziś jechałem faktycznie wjechał do tunelu dość szybko, jednak mniej więcej w połowie odcinka między Rondem Mogilskim a przystankiem Dworzec Główny Tunel stanął on na pół minuty, po czym ponownie ruszył.
Nie. To tak jakby pisać "po co usprawniać sygnalizacje świetlne, skoro każdy pojazd km i tak kiedyś gdzieś stanie na czerwonym". To są działania globalne, i odczucie jednej osoby, na podstawie nawet kilku przejazdów, nie jest tu żadną miarą.

Przecież to nie jest tak, że tramwaj jadący tunelem zawsze, czy nawet prawie zawsze, utknie za poprzednikiem. Nawet w szczycie, w tunelu są 24 kursy/h co daje tramwaj średnio co 2-3 minuty. Przejazd odcinka między r. Mogilskim a Dw. Głównym zajmuje ok. 2 minuty, zatem jest niemała szansa że gdy kolejny tramwaj wjedzie, poprzedni już zwolni miejsce.

A przecież poza szczytem czy w weekendy luzy są tym większe.

Bardzo dobrze, że wprowadzono tę zmianę, przyniesie ona realne przyspieszenie tramwajów w tym rejonie i oby została na stałe.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tunel KST

Post autor: pjetrek » 17 lis 2021, 10:25

Kaszmir pisze: 17 lis 2021, 9:13 Przecież to nie jest tak, że tramwaj jadący tunelem zawsze, czy nawet prawie zawsze, utknie za poprzednikiem. Nawet w szczycie, w tunelu są 24 kursy/h co daje tramwaj średnio co 2-3 minuty. Przejazd odcinka między r. Mogilskim a Dw. Głównym zajmuje ok. 2 minuty, zatem jest niemała szansa że gdy kolejny tramwaj wjedzie, poprzedni już zwolni miejsce.

A przecież poza szczytem czy w weekendy luzy są tym większe.
Dokładnie tak. A często jest też tak, że prowadzący wolą dłużej poczekać na przystanku przed wjazdem do tunelu, pozbierać ewentualnych dobiegających, niż potem stać na sygnalizacji w połowie tunelu... Więc to rozwiązanie z 50 km/h jak najbardziej na plus :)

tomek_m
Specjalista
Posty: 349
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Tunel KST

Post autor: tomek_m » 17 lis 2021, 21:22

pjetrek pisze: 17 lis 2021, 10:25 Więc to rozwiązanie z 50 km/h jak najbardziej na plus :)
Jak otwarto tunel KST w 2008 to początkowo tramwaje jeździły z prędkością 20km/h? To i tak próbują zrobić progres przez te 14 lat :lol:

tiross
Miłośnik
Posty: 54
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód

Re: Tunel KST

Post autor: tiross » 17 lis 2021, 21:33

tomek_m pisze: 17 lis 2021, 21:22 Jak otwarto tunel KST w 2008 to początkowo tramwaje jeździły z prędkością 20km/h? To i tak próbują zrobić progres przez te 14 lat :lol:
Tunel otwarto pod koniec 2008 roku, więc minęło 13 lat, a tramwaje jeździły 30km/h.

Kowalik
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Tunel KST

Post autor: Kowalik » 21 lut 2024, 12:48

Odgrzewam nieco temat, w ramach swoich przemyśleń. Zastanawia mnie długość odstępów w tunelu. Sygnalizatory są bardzo daleko od siebie umiejscowione, w porównaniu do nowego tunelu w TŁ. Zastanawiam się z czego to wynika, czy obecnie przepisy się zmieniły? Znacząco wpływa to na przepustowość tego odcinka. Druga sprawa to utrzymanie czystości w tunelu. Ze względu na używanie piasecznic przez prowadzących zalega dość spora ilość piasku na torowisku, przez co panuje spore zapylenie widoczne doskonale na przystanku DGT. Przydałoby się by podczas nocnej przerwy przejechała maszyna i odkurzyła.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 153
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Tunel KST

Post autor: Zorza Polarna » 21 lut 2024, 15:38

No niby tak, ale ktoś musi za to zapłacić a przecież jak tramwaj przejedzie to piaseczek wywieje :lol: :lol: :lol: Zgadzam się ktoś powinien to posprzątać, ale jak widać miastu się nie chce + jest to nierentowne (ważniejsza jest ławeczka z rzadkiego drewna xD)
Kobierzyn im my <3

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości