Dyskusja o "4" i "44"
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Może nie do końca w temacie, ale co sądzicie o tym, żeby "4" w kierunku Bronowic była bez negatywu? Ostatecznie od Kombinatu jedzie już po stałej trasie, a na Kopcu pasażerowie się zorientują, że "4" normalnie tędy nie jeździ (o ile jacyś są ). Moim zdaniem obecny negatyw sieje więcej zamętu niż przynosi pożytku (w kierunku Bronowic Małych).
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Jestem za
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Dyskusja o "4" i "44"
A nie ma opcji zmiany po przejechaniu odcinka gdzie trasa jest inna? W Mobilisach to dobrze działa, oprócz negatywu był też piktogram ze strzałką oraz informacja przez co jedzie. A MPK dalej nie umie w wyświetlacze?
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Bardziej widziałbym coś takiego aby po przejechaniu trasy zmienionej znikał negatyw ale wiadomo " nie da się "
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Oczywiście, że się da. Motorniczy może ręcznie wyłączyć negatyw w sterowniku kilkoma kliknięciami. Wszakże w Mobilisie na linii 193 tak się robiło. W MPK na 123, też byłem świadkiem takiej sytuacji.
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Byłbym za zostawieniem na stałe "4" na Kopcu a "22" wysłał na Wzgórza (zawsze to jedna PESA więcej na "50" czy "52")
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Pomysł całkiem niegłupi ale co z taborem? Na Kopcu (linia "4") Krakowiaki a na Wzgórzach K. - bardziej cywilizowany rejon (linia "22") kolejny szrot? Trochę to się .upy i d.py nie trzyma.
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Popieram - pasażerowie ze Wzgórz Krzesławickich w dojeździe na Mogilską/do Ronda Mogilskiego najczęściej i tak wybierają "5", a dodatkowy Krakowiak na "50" zawsze cenny (zwłaszcza, że przy f~7,5 linia ta powinna mieć tak naprawdę wyłącznie tabor 40m+, którego jednak brakuje). Pytanie tylko czy nie istnieje jakiś bezpośredni potok ze Wzgórz do okolic Dworca, któremu byśmy zaszkodzili poprzez taką zmianę (chociaż i tak przesiadka z "5" na "4", "10", "44" lub "52" jest/byłaby dla nich zapewne szybsza)?
Pomysł jest ogólny, a jego realizacja i tak nie nastąpiłaby od razu, więc E1+c3 może już wówczas w Krakowie nie być. Ponadto Wzgórza Krzesławickie cały czas mają wszystkie brygady niskopodłogowe/niskowejściowe na liniach "1" i "5" .
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Luźno rzucona koncepcja skoro niektórych oczy bolą, że "4" w Krakowiakach notuje prawie puste przebiegi od Kombinatu do Wzgórz to niech wozi pustki krócej - do Kopca
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Naprawdę zamiast obecnych wyrównanych 8 kursów/h w stronę Mogilskiej i 8/h w stronę al. Pokoju, chcecie dać tylko 4 do Mogilskiej i 12 do al. Pokoju? I jeszcze zabrać Wzgórzom jedyną linię obsługiwaną w pełni taborem niskopodłogowym (nie niskowejściowym)?
Chyba bardzo nie lubicie Wzgórz Krzesławickich
Chyba bardzo nie lubicie Wzgórz Krzesławickich
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Zależy jak na to spojrzeć. Są pasażerowie jeżdżący "4" z Centrum na Wzgórza, ale też są osoby patrzące na "4" jak na linię "wewnątrzhucką" (dojazd do Kombinatu czy Placu Centralnego). Pytanie, których pasażerów jest więcejKaszmir pisze: ↑10 sie 2021, 23:52 Naprawdę zamiast obecnych wyrównanych 8 kursów/h w stronę Mogilskiej i 8/h w stronę al. Pokoju, chcecie dać tylko 4 do Mogilskiej i 12 do al. Pokoju? I jeszcze zabrać Wzgórzom jedyną linię obsługiwaną w pełni taborem niskopodłogowym (nie niskowejściowym)?
Chyba bardzo nie lubicie Wzgórz Krzesławickich
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Dyskusja o "4" i "44"
I próbuję wskazać, że wszyscy będą stratni:
- wewnątrzhuccy ze Wzgórz będą wściekli, że zabrano im linię niskopodłogową,
- jadący ze Wzgórz w kier. Mogilskiej / R. Mogilskiego / Dworca będą niezadowoleni, że mają dwa razy mniej kursów,
- jadący w kier. T. Bagatela, Pl. Inwalidów czy ciągu bronowickiego stracą jedyną linię,
- a ci jadący w kier. Al. Pokoju i tak nic nie zyskają bo przy f7,5 i tak zawsze bardziej będzie opłacało się pojechać "1".
Zyskają tylko ci którym akurat pasuje trasa "22", tj. jadący do R. Grunwaldzkiego czy na Kapelankę. Jednak bilans strat jest znacznie większy. Zresztą nawet tym pasażerom szybciej czasowo może wyjść pojechanie "1" i przesiadka.
Przed marszrutyzacją 1999 "22" jeździło do Wzgórz, a "4" do Walcowni. To nie przypadek, że zamieniono je końcówkami.
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Niestety przeniesienie czwartej brygady "14" do Podgórza powoduje, że zdarzają się dni, kiedy na tej linii są aż 4 wagony NGT6 (i o zgrozo, zdarza się też pierwsza seria). Dodatkowo, "4" jeździ solidnie załadowana już na Królewskiej, stąd powrót "44" na ciąg bronowicki wydaje się konieczny w tej sytuacji.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Ekspert
- Posty: 1824
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Powinni już dawno przywrócić 44 na ciąg Bronowicki albo zwiększyć częstotliwość 4 bo masakra ile ludzi w niej jeździ, pomimo najdłuższych tramwajiKitek pisze: ↑22 lis 2021, 18:09 Niestety przeniesienie czwartej brygady "14" do Podgórza powoduje, że zdarzają się dni, kiedy na tej linii są aż 4 wagony NGT6 (i o zgrozo, zdarza się też pierwsza seria). Dodatkowo, "4" jeździ solidnie załadowana już na Królewskiej, stąd powrót "44" na ciąg bronowicki wydaje się konieczny w tej sytuacji.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Dyskusja o "4" i "44"
Zwiększenie częstotliwości "4" wg mnie nie wchodzi w grę.Scania_9640 pisze: ↑22 lis 2021, 18:24Powinni już dawno przywrócić 44 na ciąg Bronowicki albo zwiększyć częstotliwość 4 bo masakra ile ludzi w niej jeździ, pomimo najdłuższych tramwajiKitek pisze: ↑22 lis 2021, 18:09 Niestety przeniesienie czwartej brygady "14" do Podgórza powoduje, że zdarzają się dni, kiedy na tej linii są aż 4 wagony NGT6 (i o zgrozo, zdarza się też pierwsza seria). Dodatkowo, "4" jeździ solidnie załadowana już na Królewskiej, stąd powrót "44" na ciąg bronowicki wydaje się konieczny w tej sytuacji.
1) na odcinku Kombinat - Wzgórza Krzeslawickie f7.5 czy f10 nie jest w ogóle potrzebne
2) trzeba byłoby obsłużyć to czymś innym niż Pesami
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości