Dyskusja o "4" i "44"

- Linie, trasy, rozkłady
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kitek » 25 lis 2021, 10:06

Na ciągu bronowickim powinna być linia co 7,5 minuty obsługująca Teatr Słowackiego, numerek jest drugorzędny ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

witus
Pasażer
Posty: 8
Rejestracja: 20 paź 2022, 20:48

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: witus » 31 paź 2022, 18:30

Dzisiaj glonojad w 4 w okolicach 15 na Basztowej, zamiast ją wzmocnić w szczycie to sobie jaja robią z ludzi.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: kot_feliks » 31 paź 2022, 18:37

Nie tylko dzisiaj, tam jest tak codziennie :( Za to jest pierdyliard tramwajów z Westerplatte w kierunku Mogilskiej, z kilkoma osobami w środku...

45WE
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 01 lis 2022, 23:53

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: 45WE » 02 lis 2022, 19:08

4 zdecydowanie nie pomaga też to, jak została skoordynowana z 14 i 24 na ciągu bronowickim. Rozkład w kierunku Teatru Słowackiego ułożony jest tak, że częstotliwość to 3+3+9 min. Oczywiście po 9-minutowej dziurze jedzie właśnie czwórka. Naprawdę ciężko jest do niej wsiąść w porannym szczycie. Po 3 min jedzie 14, co w kierunku Lubicz i Ronda Mogilskiego daje zawrotną częstotliwość 3+12...

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: sorig » 02 lis 2022, 19:24

O super, a jeszcze do niedawna był takt 5+5+5 razem z 24...

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Tramwajolog14 » 02 lis 2022, 20:41

45WE pisze:4 zdecydowanie nie pomaga też to, jak została skoordynowana z 14 i 24 na ciągu bronowickim. Rozkład w kierunku Teatru Słowackiego ułożony jest tak, że częstotliwość to 3+3+9 min.
Dzisiaj w tę dziurę wpadło "82" i było całkiem dobrze zapełnione, przy czym większość pasażerów wysiadała do Lubicz, czyli nie był to potok cmentarny. To też potwierdza, że potrzebne i zarazem możliwe jest wzmocnienie "4" np. poprzez wydłużenie "14" do BM. Na tejże pętli wszystkie trzy linie z f=15 mieściły się na zewnętrznym torze, bo przerwy miały około kwadrans i na pętli stały przeważnie 3 tramwaje. Raczej nie było zajeżdżań.

judash
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: judash » 02 lis 2022, 22:42

Tramwajolog14 pisze: 02 lis 2022, 20:41 Dzisiaj w tę dziurę wpadło "82" i było całkiem dobrze zapełnione, przy czym większość pasażerów wysiadała do Lubicz, czyli nie był to potok cmentarny. To też potwierdza, że potrzebne i zarazem możliwe jest wzmocnienie "4" ...

Była taka "dwunastka", na którą wieszano psy. Czyżby teraz miało być inaczej?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Scania_9640 » 02 lis 2022, 22:46

Tramwajolog14 pisze: 02 lis 2022, 20:41 Dzisiaj w tę dziurę wpadło "82" i było całkiem dobrze zapełnione, przy czym większość pasażerów wysiadała do Lubicz, czyli nie był to potok cmentarny. To też potwierdza, że potrzebne i zarazem możliwe jest wzmocnienie "4" np. poprzez wydłużenie "14" do BM. Na tejże pętli wszystkie trzy linie z f=15 mieściły się na zewnętrznym torze, bo przerwy miały około kwadrans i na pętli stały przeważnie 3 tramwaje. Raczej nie było zajeżdżań.
Potwierdzam, 82 miało bardzo dobre napełnienia, a na cmentarz mało kto jechał tym. Powinna zostać na stałe tego typu linia, i kursować dalej w stronę Tauron Areny jako wzmocnienie 4.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Zieleńczanin » 03 lis 2022, 0:07

Dalej podtrzymuję, że "4" ma tak ogromne zapełnienia i tak wiele wspomagaczy, że odcinek Kombinat - Wzgórza nie powinien być przeszkodą do dania jej wreszcie pełnoprawnego f~7,5 od Bronowic Małych do Kombinatu. I wszelkie reinkarnacje "12" czy przedłużenia "14" będą tylko łatać istniejącą od co najmniej 2020 dziurę.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: pablo » 03 lis 2022, 18:09

Najtańszą i najprostszą metodą na wzmocnienie 4 na ciągu bronowickim jest usunięcie stamtąd 14 kursującej co 15 minut i skierowanie tam 20 kursującej co 7,5 minut. 14 w takiej sytuacji należy skierować do Cichego Kącika - akurat uzupełni się z 6 kursującą co kwadrans. Niestety nie załatwia to problemów czwórki po drugiej stronie miasta. 20 musiałoby też dostać pojemniejszy tabor w takiej sytuacji.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Tramwajolog14 » 03 lis 2022, 19:34

Zieleńczanin pisze: 03 lis 2022, 0:07 Dalej podtrzymuję, że "4" ma tak ogromne zapełnienia i tak wiele wspomagaczy, że odcinek Kombinat - Wzgórza nie powinien być przeszkodą do dania jej wreszcie pełnoprawnego f~7,5 od Bronowic Małych do Kombinatu.
To również jest dobre rozwiązanie, chyba jedno z najbardziej optymalnych. Zwolniłby się też numer "44", który można by było wykorzystać do ew. linii wspomagającej "24" (zamiast "7"). Jednak wtedy, w przeciwieństwie do wydłużenia "14", nie mielibyśmy wzmocnienia w weekendy.
Zieleńczanin pisze: 03 lis 2022, 0:07I wszelkie reinkarnacje "12" czy przedłużenia "14" będą tylko łatać istniejącą od co najmniej 2020 dziurę.
Nie nie, żadnej reinkarnacji "12" - mówię tylko o wzmocnieniu "4".

Woof
Pasażer
Posty: 32
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:50

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Woof » 03 lis 2022, 19:38

Nie wiem czy wymiana "14" na "20" to najbardziej fortunne rozwiązanie, ale kierunek uważam za słuszny. Przedłużenie linii z Bronowic do Bronowic Małych to kiepskie rozwiązanie - jasne, pasażerowie od Wesela do BM będą mieć tych kilka kursów więcej, ale na dalszym odcinku dalej będzie tłok. Przydałyby się dodatkowe kursy i to właśnie po trasie "4", najlepiej linia "44" BM - Kopiec Wandy. Na pewno jeździłaby pełniutka.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: pablo » 03 lis 2022, 19:49

Przy wymianie 14 na 20 ciąg bronowicki miałby cztery kursy w godzinie więcej (między pętlą Bronowice a Teatrem Bagatelą). Na BM nic by nie przybyło, bo 14 tam nie dociera, a 20 co 7,5 chyba (?) by się nie pomieściło (4 linie 24 kursy/h). Gdyby 20 było do BM, to chyba 24 trzeba by było skrócić do Bronowic.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Zieleńczanin » 03 lis 2022, 20:34

Tramwajolog14 pisze: 03 lis 2022, 19:34 Jednak wtedy, w przeciwieństwie do wydłużenia "14", nie mielibyśmy wzmocnienia w weekendy.
Kto zakazał dania jej f~10 w weekendy? W sumie wystarczy wysłać połowę kursów od Kombinatu na Wzgórza, a połowę na Pleszów kosztem skrócenia "10" - wtedy z definicji musi mieć pełne f~7,5/7,5/10/10 przez calutki tydzień :mrgreen:
Tramwajolog14 pisze: 03 lis 2022, 19:34 Nie nie, żadnej reinkarnacji "12" - mówię tylko o wzmocnieniu "4".
Mi chodziło o pomysły z zostawieniem na stałe "82" jako "12", być może na zmienionej trasie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dyskusja o "4" i "44"

Post autor: Kaszmir » 03 lis 2022, 20:41

Zieleńczanin pisze: 03 lis 2022, 20:34Kto zakazał dania jej f~10 w weekendy? W sumie wystarczy wysłać połowę kursów od Kombinatu na Wzgórza, a połowę na Pleszów kosztem skrócenia "10" - wtedy z definicji musi mieć pełne f~7,5/7,5/10/10 przez calutki tydzień :mrgreen:
Nie wyobrażam sobie zostawienia Pleszowa bez linii w stronę Ptaszyckiego, choćby ze względu na dojazd do szpitala. Niby można zamienić w zamian "16" z "21" jednak ta pierwsza nie kursuje w weekendy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości