Re: Dyskusja o "4" i "44"
: 25 lis 2021, 10:06
Na ciągu bronowickim powinna być linia co 7,5 minuty obsługująca Teatr Słowackiego, numerek jest drugorzędny
Dzisiaj w tę dziurę wpadło "82" i było całkiem dobrze zapełnione, przy czym większość pasażerów wysiadała do Lubicz, czyli nie był to potok cmentarny. To też potwierdza, że potrzebne i zarazem możliwe jest wzmocnienie "4" np. poprzez wydłużenie "14" do BM. Na tejże pętli wszystkie trzy linie z f=15 mieściły się na zewnętrznym torze, bo przerwy miały około kwadrans i na pętli stały przeważnie 3 tramwaje. Raczej nie było zajeżdżań.45WE pisze:4 zdecydowanie nie pomaga też to, jak została skoordynowana z 14 i 24 na ciągu bronowickim. Rozkład w kierunku Teatru Słowackiego ułożony jest tak, że częstotliwość to 3+3+9 min.
Tramwajolog14 pisze: ↑02 lis 2022, 20:41 Dzisiaj w tę dziurę wpadło "82" i było całkiem dobrze zapełnione, przy czym większość pasażerów wysiadała do Lubicz, czyli nie był to potok cmentarny. To też potwierdza, że potrzebne i zarazem możliwe jest wzmocnienie "4" ...
Potwierdzam, 82 miało bardzo dobre napełnienia, a na cmentarz mało kto jechał tym. Powinna zostać na stałe tego typu linia, i kursować dalej w stronę Tauron Areny jako wzmocnienie 4.Tramwajolog14 pisze: ↑02 lis 2022, 20:41 Dzisiaj w tę dziurę wpadło "82" i było całkiem dobrze zapełnione, przy czym większość pasażerów wysiadała do Lubicz, czyli nie był to potok cmentarny. To też potwierdza, że potrzebne i zarazem możliwe jest wzmocnienie "4" np. poprzez wydłużenie "14" do BM. Na tejże pętli wszystkie trzy linie z f=15 mieściły się na zewnętrznym torze, bo przerwy miały około kwadrans i na pętli stały przeważnie 3 tramwaje. Raczej nie było zajeżdżań.
To również jest dobre rozwiązanie, chyba jedno z najbardziej optymalnych. Zwolniłby się też numer "44", który można by było wykorzystać do ew. linii wspomagającej "24" (zamiast "7"). Jednak wtedy, w przeciwieństwie do wydłużenia "14", nie mielibyśmy wzmocnienia w weekendy.Zieleńczanin pisze: ↑03 lis 2022, 0:07 Dalej podtrzymuję, że "4" ma tak ogromne zapełnienia i tak wiele wspomagaczy, że odcinek Kombinat - Wzgórza nie powinien być przeszkodą do dania jej wreszcie pełnoprawnego f~7,5 od Bronowic Małych do Kombinatu.
Nie nie, żadnej reinkarnacji "12" - mówię tylko o wzmocnieniu "4".Zieleńczanin pisze: ↑03 lis 2022, 0:07I wszelkie reinkarnacje "12" czy przedłużenia "14" będą tylko łatać istniejącą od co najmniej 2020 dziurę.
Kto zakazał dania jej f~10 w weekendy? W sumie wystarczy wysłać połowę kursów od Kombinatu na Wzgórza, a połowę na Pleszów kosztem skrócenia "10" - wtedy z definicji musi mieć pełne f~7,5/7,5/10/10 przez calutki tydzieńTramwajolog14 pisze: ↑03 lis 2022, 19:34 Jednak wtedy, w przeciwieństwie do wydłużenia "14", nie mielibyśmy wzmocnienia w weekendy.
Mi chodziło o pomysły z zostawieniem na stałe "82" jako "12", być może na zmienionej trasie.Tramwajolog14 pisze: ↑03 lis 2022, 19:34 Nie nie, żadnej reinkarnacji "12" - mówię tylko o wzmocnieniu "4".
Nie wyobrażam sobie zostawienia Pleszowa bez linii w stronę Ptaszyckiego, choćby ze względu na dojazd do szpitala. Niby można zamienić w zamian "16" z "21" jednak ta pierwsza nie kursuje w weekendy.Zieleńczanin pisze: ↑03 lis 2022, 20:34Kto zakazał dania jej f~10 w weekendy? W sumie wystarczy wysłać połowę kursów od Kombinatu na Wzgórza, a połowę na Pleszów kosztem skrócenia "10" - wtedy z definicji musi mieć pełne f~7,5/7,5/10/10 przez calutki tydzień