Re: Dyskusja o "4" i "44"
: 12 lip 2021, 20:24
To ja mam jedno pytanie. Jakie byśmy mieli cele do osiągnięcia dla Bronowic, Huty i Bieżanowa? Ustalając to możemy zacząć przenosić tabor i kursy.
To prawda, nie znalazłem tego typu wypowiedzi.
Ale wydłużenie taboru sprzyja wzrostowi zainteresowania pasażerów. I na "13" tych dłuższych wagonów zapewnie nie będzie
Akurat wtedy były na "9" 2x105Na a teraz docelowo będą STL. Jeśli "49" przetrwa to wystarczy
Gdzie są jakieś spadki?pasazer_mobilisu pisze: ↑12 lip 2021, 19:45- ilość pasażerów spadła i to nie o taki sam % w różnych rejonach miasta
Ich ilość jednak też jest skończona i przepustowość w wielu korytarzach już jest wyczerpana.
To co na tę mocną "4"? Bo STL nie ma na tyle. Na plus to, że #uffokiout.pasazer_mobilisu pisze: ↑12 lip 2021, 19:45Nigdzie nie upierałem się by wzmacniać "4" dla samego jej wzmacania, a jedynie celem zwolnienia najdłuższego taboru, który mógłby trafić na "52".
W całym mieście, widać to po ilości sprzedanych biletów. Do października nie ma szans na powrót do ilości pasażerów sprzed pandemii (brak studentów) a wtedy może nas "zaskoczyć" IV fala.
Niestety temu zaprzeczyć nie można. Tutaj znowu brakuje nam wiedzy co będzie przywrócone i jakie będą częstotliwości np. "52" a więc miejsce na JP2/Mogilskiej.
Cofnąć czasu się nie da, a Lajkoników z linii na których już są zabierać nie wypada. Zostaje więc poczekanie do dostaw Tiny. Jakąś opcją byłoby wysłanie na co drugi kurs "4" czy tam "44" E1+c3 (niska podłoga byłaby tak jak teraz co 15 minut). Połączenie tego w jedną całość raczej odpada bo byłoby buczenie pasażerów o starych wagonach na "4", natomiast na "44" zawsze były więc zostałyby lepiej przyjęte.
Częste "4" lub "4"/"44" to powrót do f7,5 na odcinku Plac Centralny - RM/Dworzec. Bieżanowa bym w to nie mieszał bo to był przypadek że do zrobienia "49" wykorzystano akurat "44".
Obecnie "44" kończy tuż przed Bagatelą, więc nie do końca spełnia swoją rolę.
Tak, z drugiej strony wciąż ma więcej kursów niż miał przed maksymalizacją.pasazer_mobilisu pisze: ↑12 lip 2021, 23:00"14" natomiast zaczyna w Bronowicach, a nie jak wcześniej w Bronowicach Małych. Ogólnie cały ten ciąg od stycznia 2018 dostaje co chwilę po d**ie.
Nie wiadomo czy się z tych spadków cieszyć czy nie, bo można jeździć przynajmniej w cywilizowanych warunkach obecniepasazer_mobilisu pisze: ↑12 lip 2021, 23:00W całym mieście, widać to po ilości sprzedanych biletów.
W punkt - "44" powinno docierać do Bagateli (tylko gdzie kończyć jak na Kąciku i Salwatorze miejsca brak ).pasazer_mobilisu pisze: ↑12 lip 2021, 23:00 Obecnie "44" kończy tuż przed Bagatelą, więc nie do końca spełnia swoją rolę.
"14" natomiast zaczyna w Bronowicach, a nie jak wcześniej w Bronowicach Małych.
Tak, ale przez rok jeździli darmową komunikacją zastępczą podczas remontu torowiskapasazer_mobilisu pisze: ↑12 lip 2021, 23:00 Ogólnie cały ten ciąg od stycznia 2018 dostaje co chwilę po d**ie.
To się w ogóle nie opłaca - trasy do CK i do Salwatora są prawie tak samo długie jak do Bronowic. Porównanie długości trasy od Starego Kleparza:
Taka linia objeżdżałaby pół miasta. Do tego "6" i "44" mają różne godziny kursowania bo ta druga to szczytówka.
I gdzie pomieścisz na Borku pasażerów z niezabieralnej porankami "8", co regularnie miało miejsce przed pandemią? W dodatku zabierasz w ten sposób pętli oraz całemu ciągowi jedyną mocną linię...Lw25 pisze: ↑13 lip 2021, 16:02 Mam trzy pomysły na Bronowice i "44", z których jeden jest opcją na organizację ruchu z linią przez Prądnik i Meissnera.
2. kursy "44" wchodzą w skład "4" do samych Bronowic Małych, "8" schodzi do f~15, "4" i "8" dostają 32 metrowce. W obu przypadkach "14" może też niekoniecznie być linią 32 metrową.
Tylko jak "mistrz kierownicy" zablokuje przejazd na Długiej (na szczęście już są to tylko incydenty) to wtedy jest problem z "44" (brak relacji Pawia - Lubicz się kłania...)
Dlatego bym chciał w zamian dać większy tabor, ale najlepszą opcją by było takie pokombinowanie z długością taboru i koordynacją, żeby "8" nie ruszać, czyli mój wariant 1.obserwator pisze: ↑14 lip 2021, 0:42I gdzie pomieścisz na Borku pasażerów z niezabieralnej porankami "8", co regularnie miało miejsce przed pandemią? W dodatku zabierasz w ten sposób pętli oraz całemu ciągowi jedyną mocną linię...Lw25 pisze: ↑13 lip 2021, 16:02 Mam trzy pomysły na Bronowice i "44", z których jeden jest opcją na organizację ruchu z linią przez Prądnik i Meissnera.
2. kursy "44" wchodzą w skład "4" do samych Bronowic Małych, "8" schodzi do f~15, "4" i "8" dostają 32 metrowce. W obu przypadkach "14" może też niekoniecznie być linią 32 metrową.
I takim sposobem pozbawisz całe Czyżyny co najmniej 8 kursów / h zabranych z Al. JP II - nie dając nic w zamian? No ciekawie to widzę. Mieszkańcy tamtych rejonów będą zachwyceni.Lw25 pisze: ↑13 lip 2021, 16:02 Mam trzy pomysły na Bronowice i "44", z których jeden jest opcją na organizację ruchu z linią przez Prądnik i Meissnera.
.......
3. A jakby tak trochę połączyć "4", "14" i "44"? "14" jedzie po swojej trasie do Ronda Czyżyńskiego i dalej jak "4". "4" łączymy z "44" i przez Meissnera jedzie do Mistrzejowic.
W zamian bym dał tabor mega z "4" na "52". Przy otwarciu tej trasy i tak jakieś przesunięcia będą.kucyk pisze: ↑14 lip 2021, 12:52I takim sposobem pozbawisz całe Czyżyny co najmniej 8 kursów / h zabranych z Al. JP II - nie dając nic w zamian? No ciekawie to widzę. Mieszkańcy tamtych rejonów będą zachwyceni.Lw25 pisze: ↑13 lip 2021, 16:02 Mam trzy pomysły na Bronowice i "44", z których jeden jest opcją na organizację ruchu z linią przez Prądnik i Meissnera.
.......
3. A jakby tak trochę połączyć "4", "14" i "44"? "14" jedzie po swojej trasie do Ronda Czyżyńskiego i dalej jak "4". "4" łączymy z "44" i przez Meissnera jedzie do Mistrzejowic.
Jeżeli ludzie ledwo mieszczą się do NGT6 jeżdżącego co 7,5 minuty to na pewno wejdą do STL jadącego co kwadrans... Reszta wariantów jest rozsądna