Re: Infrastruktura rowerowa
: 15 sty 2023, 10:38
Płaszowianie płaczą, że na wałach powstał CPR - https://www.facebook.com/groups/1588124 ... 657868953/
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
A to nie jest teren spółdzielni mieszkaniowej (albo jakoś inaczej podległy mieszkańcom tej ulicy)? Sugerowałby to znak który tam był (zdjęcie) - "nie dotyczy mieszkańców", "droga wewnętrzna" itd.
Od siebie mogę dodać, że jest to wynik prac projektowych, które zaczęły się w 2019 roku, byłem wtedy na konsultacjach w siedzibie rady dzielnicy. Projekt zakładał budowę ścieżek na terenie całej dzielnicy i był podzielony na 9 etapów. Odcinek wzdłuż ul. Stojałowskiego to Etap II. Wszystkie etapy w starszych iteracjach można znaleźć na audytach.LoveKrakow pisze:Przetarg dotyczy etapu pierwszego, więc jeszcze nie na całym tym odcinku droga dla rowerów znajdzie się po obydwu stronach drogi. O infrastrukturę rowerową zostanie uzupełnione z każdej strony skrzyżowanie ulic Stojałowskiego i Halszki. Po północnej stronie ulicy przebudowa sięgnie tylko do najbliższego przejścia dla pieszych, natomiast po południowej zostanie doprowadzona aż do ul. Bojki. Skrzyżowanie z tą ulicą również zyska z każdej strony odcinki drogi dla rowerów oraz przejazdy.
(...) Projekt przewiduje też uspokojenie ruchu na całym tym odcinku. Ruch na wprost będzie prowadzony jednym pasem, a wzdłuż krawędzi jezdni pojawią się pasy do parkowania. Tak ma wyglądać fragment od strony ul. Halszki:
![]()
Kraków Miastem Rowerów wrzuciło kilka dni temu grafikę by zilustrować jak bardzo niekonsekwentne jest to oznakowanie:Ciągiem pieszym, którym rowerem poruszać się nie wolno, stała się np. jedna z alejek prowadzących równolegle do brzegu Wisły, w stronę rzeźby smoka Wawelskiego. – Jeśli rowerzysta chce jechać prosto do mostu lub zjechać nad Wisłę, to nie może pojechać prosto, najkrótszą pustą drogą. Musi się pchać między pieszych przy straganach z pamiątkami. Po co ZZM wprowadza taki konflikt? Żeby mandatami karać za zdrowy rozsądek? – pyta Marcin Dumnicki z KMR.
zielone = rowery dopuszczone znakami z obu stron; niebieskie = rowery dopuszczone znakiem z jednej strony, z drugiej bez jakiegokolwiek znaku; pomarańczowe = zakaz dla rowerów z jednej strony; czerwone = zakaz z obu stron; czarne = brak jakiegokolwiek znaku
Nowa ścieżka nad Rudawą ma powstać na długim, ok. 6-kilometrowym odcinku, od ul. Kościuszki aż do Mydlnik. W zależności od miejsca, będzie przebiegać wzdłuż prawego lub lewego brzegu, z wykorzystaniem istniejących mostków. Wzdłuż trasy pojawią się też m.in. kosze na śmieci, ławki czy tablice informacyjne.
Przetarg dał stosunkowo duże oszczędności w porównaniu z zakładanym budżetem, co może się przełożyć na decyzje co do realizacji innych czekających w kolejce inwestycji.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami urzędników, wykonawca ma zakończyć prace najpóźniej do końca kwietnia.
Możliwe, że będzie jednak trochę inne - ze zdjęć wydaje się, że droga rowerowa na środku przetnie chodnik: