Wrocławska, Stara Krowodrza
: 03 mar 2021, 22:03
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Ale tu dochodzimy do meritum, czy nawet jakby wyznaczyć dość gęsto przystanki- przy skrzyżowaniu z Wybickiego, Poznańskiej (ale tu nie widzę sensu i na razie technicznych możliwości) , Oboźnej i w rejonie Biedronki, to czy wygenerowałoby to ruch, który by takie zmiany uzasadniał. Moim zdaniem jest na to szansa, bo z relacji teściów, którzy tam mieszkają wiem, że dochodzenie na przystanki 130 oraz na Nowy Kleparz dla wielu mieszkańców jest uciążliwe, ale to taka loteria. Na pewno przekierowanie 102, byłoby ogromnym oddechem i zmianą na plus dla Wrocławskiej, gdzie przecież powstała masa bloków. Wtedy nie byłoby problemów z lewoskrętem z Wybickiego i byłby też zapewniony dojazd do Dworca Głównego. Tylko pytanie czy małe elektryki nie są za wysokie, aby zmieścić się pod wiaduktem? W artykule była mowa o puszczeniu Autosanów, ale zawsze można zmienić tabor na linii.Kolec pisze:Jeszcze można pomyśleć o przekierowaniu tam 154 (o ile wróci po otwarciu tramwaju na Górkę Narodową).
Ja myślę, że z przystanku pod Urzędem Skarbowym trochę mieszkańców jednak korzysta i myślę, że "102" jest tam bardziej odpowiednią linią niż "137", gdyż nie jest to tylko linia osiedlowa i dla pasażerów, którzy dojeżdżają do urzędu skarbowego i zamieszkują inną część miasta, dużo wygodniej jest wsiąść w "102" niż przesiadać się w osiedlową linię. Podejrzewam, że w tym drugim przypadku pasażerowie woleliby już podejść pieszo, zamiast trudzić się przesiadką, by podjechać jeden przystanek.yosujiro pisze: 03 mar 2021, 22:24 Naturalnym rozwiązaniem wydaje się być puszczenie tam 102. Ale problematyczny wydaje się lewoskręt z Wybickiego, a przekierowanie przez Krowoderskich Zuchów i przy kościele pw Jadwigi pozostawia bez obsługi przystanek przy US. Przy czym regularnie widzę, że korzysta z niego garstka ludzi, tak samo jak z przystanku Wybickiego, więc może nie byłaby to tak wielka strata.
Albo wyprostować "130" przez Stachiewicza i zrobić nową linię "150" Azory - Makowskiego - Łokietka - Wrocławska - DGZ.Kaszmir pisze: 04 mar 2021, 9:57 Co do Łokietka, też byłbym za "154". Gdyby miało nie wrócić na Prądnik Biały (to chyba mocno prawdopodobne), może znaleźć mu inną końcówkę? Może podpiąć je pod "140" do Radzikowskiego i zrobić z niego swoiste "440"? Oba o tej samej częstotliwości, skoordynowane?
Wg mnie ok, tylko przez Radzikowskiegomkm3 pisze: 04 mar 2021, 11:51Albo wyprostować "130" przez Stachiewicza i zrobić nową linię "150" Azory - Makowskiego - Łokietka - Wrocławska - DGZ.Kaszmir pisze: 04 mar 2021, 9:57 Co do Łokietka, też byłbym za "154". Gdyby miało nie wrócić na Prądnik Biały (to chyba mocno prawdopodobne), może znaleźć mu inną końcówkę? Może podpiąć je pod "140" do Radzikowskiego i zrobić z niego swoiste "440"? Oba o tej samej częstotliwości, skoordynowane?
Tam także chodzi o dojazd do Uniwersytetu Pedagogicznego. Gdyby nie to, to pewnie "102" jeździłaby przez Głowackiego od początku istnieniaKaszmir pisze: 04 mar 2021, 9:57 Podoba mi się za to "102" przez Głowackiego - skróciłoby to przejazd tranzytem, do tego obsłużyło nowe rejony. Trochę pasażerów wysiada wprawdzie przy Biprostalu, jednak - głośno pytając - czy to nie jest tak, że większość przesiada się na tramwaje?
Trasa przez Stachiewicza i Różyckiego obejmuje większą część zabudowań. Moim zdaniem przekierowanie "130" przez Radzikowskiego odcięłoby sporo pasażerów od tej linii.Zieleńczanin pisze: 04 mar 2021, 13:15 Wg mnie ok, tylko przez RadzikowskiegoMoże przy okazji "130" byłaby bardziej punktualna.
No właśnie, z jednej strony mamy skrócenie czasu przejazdu i obsłużenie nowych rejonów, ale z drugiej strony odcina to pasażerów od Biprostalu i Uniwersytetu Pedagogicznego. Nie sądzę, że chodzi tylko o przesiadkę na tramwaje, bo pod UP także wysiada sporo osób i sądzę, że jest to istotna linia w dojeździe tamże, gdyż linia "102" zapewnia unikalne połączenia międzydzielnicowe.Kaszmir pisze: 04 mar 2021, 9:57 Podoba mi się za to "102" przez Głowackiego - skróciłoby to przejazd tranzytem, do tego obsłużyło nowe rejony. Trochę pasażerów wysiada wprawdzie przy Biprostalu, jednak - głośno pytając - czy to nie jest tak, że większość przesiada się na tramwaje?
Dokładnie tak jest - 102 zapewnia dojazd do UP dla sporej grupy pasażerów. Krowodrza Górka jest osiedlem w dużej mierze studenckim i 102 jest idealną linią dla nich w dojeździe do uczelni... Z drugiej strony jest też dobry dojazd dla mieszkańców Woli Justowskiej i Miasteczka Studenckiego, którzy mają łatwą przesiadkę na tramwaje w kierunku centrum...prezes pisze: 04 mar 2021, 17:30No właśnie, z jednej strony mamy skrócenie czasu przejazdu i obsłużenie nowych rejonów, ale z drugiej strony odcina to pasażerów od Biprostalu i Uniwersytetu Pedagogicznego. Nie sądzę, że chodzi tylko o przesiadkę na tramwaje, bo pod UP także wysiada sporo osób i sądzę, że jest to istotna linia w dojeździe tamże, gdyż linia "102" zapewnia unikalne połączenia międzydzielnicowe.Kaszmir pisze: 04 mar 2021, 9:57 Podoba mi się za to "102" przez Głowackiego - skróciłoby to przejazd tranzytem, do tego obsłużyło nowe rejony. Trochę pasażerów wysiada wprawdzie przy Biprostalu, jednak - głośno pytając - czy to nie jest tak, że większość przesiada się na tramwaje?
Makowskiego ma "138/168", "144", "194" i nowe "150" - powinno wystarczyć. Z kolei przystanek na Różyckiego jest naprawdę niedaleko od Makowskiego i pętli na Azorach.prezes pisze: 04 mar 2021, 17:30 Trasa przez Stachiewicza i Różyckiego obejmuje większą część zabudowań. Moim zdaniem przekierowanie "130" przez Radzikowskiego odcięłoby sporo pasażerów od tej linii.
I sądzę, że ZTP odpisze, że to jest powód, dla którego nie będą chcieli puścić tamtędy stałej linii.