Łącznik Kurdwanów - Nowy Bieżanów

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
kucyk
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Lema

Post autor: kucyk » 07 gru 2020, 14:21

mkm3 pisze: 04 gru 2020, 22:54 Możliwe, że na ten czas do łask wróciłaby pętla na Dworcowej i standardowo 713 Dworcowa - Nowy Bieżanów, 750 Dworcowa - Kurdwanów ;)
Dworcowa już nie wróci. Prędzej zrobią linie zastępcze jako połączenie linii "x" z "z" itd. Osobiście widzę takie połączenie "50" z "3" w jedną stronę a w przeciwnym kierunku połączenie "3" z "50" oraz takiej "9" z "13" w obie strony oraz "74" z Małego Płaszowa przez estakadę a potem po trasie "24". ;)

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Łącznik Kurdwanów - Nowy Bieżanów

Post autor: fysztof » 07 gru 2020, 18:20

Też nie wierzę, by Dworcowa miała wrócić. Niemniej bardziej obstawiam wariant przedstawiony przez "WZD". Z drobną modyfikacją, mianowicie ze względu na koszty przy zamknięciu dojazdu do Bieżanowa cześć linii faktycznie do Kurdwanowa, część na Mały Płaszów pewnie by przekierowano.
Co do Twojego pomysłu - połączenie 9 z 13 to mega długa linia, natomiast a 50 z 3 o tyle dziwne, że linie z Krowodrzy jechałyby na... Krowodrzę.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Łącznik Kurdwanów - Nowy Bieżanów

Post autor: Zieleńczanin » 07 gru 2020, 18:44

Według mnie należałoby połączyć "50" z "24" i "6", "9/49" z "13", a "3" wysłać na Mały Płaszów.

kucyk
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Łącznik Kurdwanów - Nowy Bieżanów

Post autor: kucyk » 07 gru 2020, 21:57

fysztof pisze: Co do Twojego pomysłu - połączenie 9 z 13 to mega długa linia, natomiast a 50 z 3 o tyle dziwne, że linie z Krowodrzy jechałyby na... Krowodrzę.
A co w tym takiego dziwnego. Pamiętam czasy gdy "6" czy "13" kursowały z Kurdwanowa / Bieżanowa do Poczty Głównej by dalej jechać odpowiednio do Kurdwanowa / Bieżanowa. Teraz takie "7x" połączone z '3" i "5" jechałyby z Krowodrzy do Dworcowej i dalej do Krowodrzy tylko trasą tej drugiej linii. Dla mnie żadna to nowość. ;)

tomta1
Ekspert
Posty: 655
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Łącznik Kurdwanów - Nowy Bieżanów

Post autor: tomta1 » 08 gru 2020, 7:52

Zieleńczanin pisze: 07 gru 2020, 18:44 Według mnie należałoby połączyć "50" z "24" i "6", "9/49" z "13", a "3" wysłać na Mały Płaszów.
Przecież dokładnie w ten sam sposób wyglądała organizacja linii w kwietniu/maju 2017 r., kiedy to wymieniano zwrotnicę w węźle „Bieżanowska”.

zubrzyk111
Znawca
Posty: 106
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.

Re: Łącznik Kurdwanów - Nowy Bieżanów

Post autor: zubrzyk111 » 08 gru 2020, 8:20

kucyk pisze: 07 gru 2020, 21:57
fysztof pisze: Co do Twojego pomysłu - połączenie 9 z 13 to mega długa linia, natomiast a 50 z 3 o tyle dziwne, że linie z Krowodrzy jechałyby na... Krowodrzę.
A co w tym takiego dziwnego. Pamiętam czasy gdy "6" czy "13" kursowały z Kurdwanowa / Bieżanowa do Poczty Głównej by dalej jechać odpowiednio do Kurdwanowa / Bieżanowa. Teraz takie "7x" połączone z '3" i "5" jechałyby z Krowodrzy do Dworcowej i dalej do Krowodrzy tylko trasą tej drugiej linii. Dla mnie żadna to nowość. ;)
No dobra, ale połączenie "3" z "5" to co innego, to linie rozchodzące się na dwie różne trasy, w związku z tym widziałbyś taką sytuację, żeby owo "7x" jechało z KG zarówno na Pawią, jak i do tunelu? Wiadomo, można to jakoś pooznaczać w rozkładzie, ale chyba za duży miszmasz i wprowadzanie dezorientacji u pasażerów. Chyba że na prawie całej długości miałaby istnieć jako linia jednokierunkowa?

kucyk
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Łącznik Kurdwanów - Nowy Bieżanów

Post autor: kucyk » 08 gru 2020, 8:57

zubrzyk111 pisze: 08 gru 2020, 8:20 Chyba że na prawie całej długości miałaby istnieć jako linia jednokierunkowa?
To wyjasnię bo widzę, że są problemy ze zrozumieniem - myślałem, że jasno to napisałem. Powiedzmy linia "70" jedzie z Krowodrzy trasą "50" do Estakady a później nie na Kurdwanów (zamknięcie trasy z powodu przebudowy torowiska) tylko skręca w prawo do przystanku "Dworcowa" który jest jakby przystankiem końcowym (tak jak było z "6" czy z "13" - "Poczta Główna") a następnie jedzie do Krowodrzy G. trasą "3". Druga linia powiedzmy "73" jedzie dokładnie odwrotnie niż "70" - z KG po trasie "3" do Dworcowej a później nie do Bieżanowa tylko skręca w lewo na Estakadę i pod trasie "50" do KG. ;).
Dodam, że te 2 linie powinny kursować przez cały dzień roboczy co 5 minut a w weekendy cały dzień co 10 minut.

W całym tym układzie chodzi tylko o odwiezienie i dowiezienie pasażerów z / do przystanku "Dworcowa" do którego dojeżdżać będą pasażerowie utworzonych linii zastępczych autobusowych z ciągów: kurdwanowskiego i bieżanowskiego. ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5816
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Lema

Post autor: Kaszmir » 08 gru 2020, 9:55

Chciałem przypomnieć, co napisał WDZ:
WDZ pisze: 05 gru 2020, 20:48Przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie zamknie obu ciągów naraz. Obstawiam, że na czas montażu zwrotnic na Nowosądeckiej linie kurdwanowskie tradycyjnie zagoszczą w Prokocimiu a na czas montażu zwrotnic na Wielickiej linie bieżanowskie pojadą na Kurdwanów (a jeśli TŁ będzie już działać pewnie i do Borku).
I myślę, że tak będzie, bez potrzeby łączenia "3" z "50", itd. A jeśli będą chcieli przy okazji wymienić też istniejące rozjazdy Bieżanów/Kurdwanów - to można je zrobić jako trzeci etap, po zamontowaniu pozostałych, tak że będzie dało się przejechać w relacji Łagiewniki -> Trasa Łagiewnicka -> Kurdwanów -> Nowy Bieżanów.

No i pamiętajmy, że nawet gdyby z jakiegoś powodu musieli zamknąć całe skrzyżowanie, to będzie już dojazd do Kurdwanowa przez TŁ. Można zatem stworzyć przejazdówkę na Nowosądeckiej, przy skrzyżowaniu z Bieżanowską i skierować linie kurdwanowskie przez Trasę Łagiewnicką do Nowosądeckiej.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Łącznik Kurdwanów - Nowy Bieżanów

Post autor: Zieleńczanin » 08 gru 2020, 13:21

tomta1 pisze: 08 gru 2020, 7:52
Zieleńczanin pisze: 07 gru 2020, 18:44 Według mnie należałoby połączyć "50" z "24" i "6", "9/49" z "13", a "3" wysłać na Mały Płaszów.
Przecież dokładnie w ten sam sposób wyglądała organizacja linii w kwietniu/maju 2017 r., kiedy to wymieniano zwrotnicę w węźle „Bieżanowska”.
Bardzo możliwe, wtedy jeszcze nie siedziałem w temacie KM ;)

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Łącznik Kurdwanów - Nowy Bieżanów

Post autor: prezes » 08 gru 2020, 14:29

Kaszmir pisze: 08 gru 2020, 9:55 No i pamiętajmy, że nawet gdyby z jakiegoś powodu musieli zamknąć całe skrzyżowanie, to będzie już dojazd do Kurdwanowa przez TŁ. Można zatem stworzyć przejazdówkę na Nowosądeckiej, przy skrzyżowaniu z Bieżanowską i skierować linie kurdwanowskie przez Trasę Łagiewnicką do Nowosądeckiej.
Jeśli zamknęliby na jakiś czas trasę do Kurdwanowa z powodu montażu tych rozjazdów, obstawiam, że wspomniana przez ciebie przejazdówka nie ma racji bytu. Niestety w Krakowie nie mamy do dyspozycji wielu dwukierunkowych tramwajów, a jedyne jakie mamy to N8S i GT8x, które zdecydowanie byłyby za małe na "24" czy "50". Mam nadzieję, że wobec tego nikt nie wpadnie na pomysł montażu tej przejazdówki i puszczenia linii tramwajowej Kurdwanów-Bieżanowska. Byłoby to spore marnowanie funduszy i już lepiej byłoby zorganizować autobusową komunikację zastępczą na tym odcinku, tak jak się to odbywało przy innych zamknięciach trasy do Kurdwanowa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5816
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Łącznik Kurdwanów - Nowy Bieżanów

Post autor: Kaszmir » 08 gru 2020, 14:45

prezes pisze: 08 gru 2020, 14:29Jeśli zamknęliby na jakiś czas trasę do Kurdwanowa z powodu montażu tych rozjazdów, obstawiam, że wspomniana przez ciebie przejazdówka nie ma racji bytu. Niestety w Krakowie nie mamy do dyspozycji wielu dwukierunkowych tramwajów, a jedyne jakie mamy to N8S i GT8x, które zdecydowanie byłyby za małe na "24" czy "50". Mam nadzieję, że wobec tego nikt nie wpadnie na pomysł montażu tej przejazdówki i puszczenia linii tramwajowej Kurdwanów-Bieżanowska. Byłoby to spore marnowanie funduszy i już lepiej byłoby zorganizować autobusową komunikację zastępczą na tym odcinku, tak jak się to odbywało przy innych zamknięciach trasy do Kurdwanowa.
Nie do końca rozumiem co masz na myśli bo przecież podobne rozwiązanie funkcjonowało w czasie przebudowy pętli na Kurdwanowie, w wakacje 2018. Wtedy zamontowano przejazdówkę i skierowano tam "6" i "24" (a "50" do Prokocimia). W powyższym przypadku można zrobić podobnie, tylko od drugiej strony - "6" i "24" jadące przez Łagiewniki, Trasę Łagiewnicką, do Bieżanowskiej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości