Zwiększenie częstotliwości jest kwestią czasu i nadzieję pokładam w zakupie kolejnych autobusów. Szczególnie, że od 1 kwietnia Hartmannowi z Berlina kończy się umowa na obsługę komunikacji. Wszystkie ich autobusy będą wystawiane na sprzedaż, a jest to ponad 60 pojazdów. C2 z roczników 2016/17 i O530 2009 r.Kaszmir pisze: ↑11 mar 2022, 10:25 Ja się nie dziwię. Sensownie ogarnięta trasa, koordynacja z linią M2 wewnątrz Myślenic, możliwość śledzenia kursów, charakterystyczny i wyróżniający się kolor autobusów, itd. - plusy można mnożyć. Do tego właściciel jest obeznany w środowisku transportowym i wydaje się być bardzo sensowny.
Znajomy pytał mnie ostatnio jak można dojeżdżać do Myślenic i po analizie wyszło mi, że żółte autobusy są najlepszym rozwiązaniem.
Mam nadzieję, że docelowo uda się zwiększyć częstotliwość, chociaż w szczycie, tak do f15-20
Małopolska PKS
-
- Specjalista
- Posty: 219
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Małopolska PKS
Re: Małopolska PKS
To jedno, a drugie że ludzie pragną komfortu a nie gnieść się w przepełnionym "Sprinterze" gdzie się siedzi z kolanami pod brodą. Czasy kiedy ordynarny busiarz był jedyną możliwością dojazdu do jakiegoś miasta/miejscowości już powoli mijają. Nie zapomnę jak +/- 10 lat temu, busiarz mnie wyprosił z busa jak powiedziałem że chcę "tylko" do Michałowic. Sypnął tekstem: "Do Michałowic to proszę wysiąść, bo mi się nie opłaca zabierać" Chciałem delikwenta zgłosić, ale wówczas nie wiedziałem czy jest jakaś instytucja, która dyscyplinuje takich przewoźników. W moim kierunku przewoźnik "Stefan" całkowicie wygryzł Ziutków busiarzy z linii Kraków - Miechów.Jaky pisze: ↑11 mar 2022, 17:08 Natomiast dodam również, że bardzo dużym plusem Małopolska PKS jest to, że nawiązują realny kontakt z pasażerami .....To wszystko sprawia, że pasażerowie nie czują się oszukiwani, jak to często bywa przy przewoźnikach busowych i dzięki temu masowo się przerzucają właśnie tutaj.
Re: Małopolska PKS
Busiarze ze Słomnik popadli w problemy wewnętrzne, m.in. przez pandemię, "konflikt" z dworcem MDA. "Stefan" wchłonął "Gryfa". "Stefan" jak i "AD" niczym się nie różnią są przecież również busiarzami. Przepełnione, niepunktualne, stare i w złym stanie technicznym autobusy lub małe ciasne busy są niestety dalej teraźniejszością w tych okolicach. Warunki jakie panują w tych busach najlepiej obrazuje to, że na przystankach od Michałowic gdzie są linie MPK praktycznie nikt już nie wsiada. Zastanawia fakt czemu gminy czy województwo nie zorganizowało wciąż komunikacji przy DK7 za Michałowicami w zamian za wspomniane busy
Re: Małopolska PKS
Takich miejscowości jest co najmniej kilka. Nie mówię, że pozostawienie obsługi odcinka Michałowice - Słomniki tylko busiarzom to dobre rozwiązanie, natomiast pamiętajmy, że same Słomniki i okolice mają dostęp do pociągu oraz autobusu MPK (co prawda przez Kocmyrzów, ale zawsze coś). A znowu od Michałowic do Krakowa mamy już mocny agloekspres plus kilka linii rzadszych aglomeracyjnych. Według mnie obecny stan, choć nie w pełni idealny, to jednak nie wytwarza sytuacji monopolu busiarzy i daje dużą swobodę wyboru.Michał pisze: ↑21 kwie 2022, 13:21 Busiarze ze Słomnik popadli w problemy wewnętrzne, m.in. przez pandemię, "konflikt" z dworcem MDA. "Stefan" wchłonął "Gryfa". "Stefan" jak i "AD" niczym się nie różnią są przecież również busiarzami. Przepełnione, niepunktualne, stare i w złym stanie technicznym autobusy lub małe ciasne busy są niestety dalej teraźniejszością w tych okolicach. Warunki jakie panują w tych busach najlepiej obrazuje to, że na przystankach od Michałowic gdzie są linie MPK praktycznie nikt już nie wsiada. Zastanawia fakt czemu gminy czy województwo nie zorganizowało wciąż komunikacji przy DK7 za Michałowicami w zamian za wspomniane busy
Ale z drugiej strony mam takie wrażenie, że gminy z północy i wschodu takie jak Słomniki, Proszowice, Nowe Brzesko robią wszystko, aby przypadkowo nie zniechęcić busiarzy do obsługi trasy i zmuszenia gmin do wyłożenia kasy z budżetu na jakiś autobus. Swoją drogą przykład Myślenic i Małopolska PKS pokazuje, że takie linie mogą być hitem równym agloekspresom.
-
- Specjalista
- Posty: 219
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Małopolska PKS
Ooo, a kiedy Stefan wchłonął Gryfa?Michał pisze: ↑21 kwie 2022, 13:21 Busiarze ze Słomnik popadli w problemy wewnętrzne, m.in. przez pandemię, "konflikt" z dworcem MDA. "Stefan" wchłonął "Gryfa". "Stefan" jak i "AD" niczym się nie różnią są przecież również busiarzami. Przepełnione, niepunktualne, stare i w złym stanie technicznym autobusy lub małe ciasne busy są niestety dalej teraźniejszością w tych okolicach. Warunki jakie panują w tych busach najlepiej obrazuje to, że na przystankach od Michałowic gdzie są linie MPK praktycznie nikt już nie wsiada. Zastanawia fakt czemu gminy czy województwo nie zorganizowało wciąż komunikacji przy DK7 za Michałowicami w zamian za wspomniane busy
Co do punktualności, pełna zgoda z mojej strony, jednak Stefan jak i AD poprawiły stan swojego taboru. AD kupił kilka nowych jak i używanych Iveco i Sprinterów. Mimo, że są to busy jest to zdecydowanie wygodniejsze od tego co ma na przykład Transpol. AD na linie do Krakowa nie wysyła nic starego (wszystko jest rocznik min. 2014). Stefan też kupił kilka używanych SORów, jednego nowego Sprintera i Midway'a z Francji. Nie jest to nadal ten komfort co oferuje MPKS, ale sytuacja jest trochę lepsza niż kiedyś.
Re: Małopolska PKS
Natomiast, chyba wycofali wszystkie Autosany "Tramp" bo od jakiegoś czasu nie widuję ic na linii miechowskiej. A co do Sprinterów to na pewno kupił ich więcej, bo co najmniej dwa obsługują linię M1 na terenie gminy Michałowice. I to są nówki sztuki.mikolaj.boron pisze: ↑11 maja 2022, 20:03 Stefan też kupił kilka używanych SORów, jednego nowego Sprintera i Midway'a z Francji. trochę lepsza niż kiedyś.
Re: Małopolska PKS
Jak przewoźnik informuje na swoim fp, już w środę rozpocznie testy InterUrbino o pojemności 74 osób (59 foteli). Również w tym tygodniu na testy ma zawitać Setra S415 LE business.
Po okresie testowym InterUrbino ma zasilić flotę Małopolska PKS i będzie kursować na linii M1:
Po okresie testowym InterUrbino ma zasilić flotę Małopolska PKS i będzie kursować na linii M1:
https://www.facebook.com/malopolskapks/ ... SYYuLeux5lMałopolska PKS pisze:Po okresie testów autobus zasili autobusy kursujące między 05.37 a 06:37 z Myślenic oraz między 14:15 a 16:45 z Krakowa.
Re: Małopolska PKS
Zapowiadana Setra jeździ dziś na M1
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Małopolska PKS
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5062776394
30 września ostatni raz wyjadą żółte autobusy. Co na to Myślenice? Nic nie zrobią? Współczuję pasażerom z Myślenic.
30 września ostatni raz wyjadą żółte autobusy. Co na to Myślenice? Nic nie zrobią? Współczuję pasażerom z Myślenic.
Re: Małopolska PKS
Raczej nie Myślenice, bo taka linia leży raczej w obowiązkach UMWM.
Drugi raz po linii M2 likwidują połączenie w zasadzie z dnia na dzień. Do tej pory stawiałem ich za wzór profesjonalizmu, a teraz szkoda gadać... Ich firma, ich decyzja, ich prawo, ale kto to widział, żeby prywatny przewoźnik likwidował linie, na której jeżdżą pełne autobusy?
Drugi raz po linii M2 likwidują połączenie w zasadzie z dnia na dzień. Do tej pory stawiałem ich za wzór profesjonalizmu, a teraz szkoda gadać... Ich firma, ich decyzja, ich prawo, ale kto to widział, żeby prywatny przewoźnik likwidował linie, na której jeżdżą pełne autobusy?
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1407
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Małopolska PKS
Mercedesy jeżdżą całe pełne więc się opłaca. Jedynie nie ma kto ich wspomóc (8zl za bilet na takiej trasie to bardzo mało) a oni nie chcą podnieść ceny dla pasażerów co jest dla mnie dziwnym krokiem, bo nawet jakby bilet kosztował 13zl to ludzie by byli.pasazer_mobilisu pisze: ↑24 wrz 2022, 22:15 Gdyby to się opłacało to by nie likwidowali. Niestety po raz kolejny wychodzi, że jeżdżenie Sprinterem opłaca się bardziej.
Re: Małopolska PKS
Tak tylko UMWM jak uruchamia tego typu linie to z powalająca częstotliwością - cztery kursy w każdą stronę na krzyż, tak jak większość tych pseudo linii autobusowych KMŁ. A przecież Myślenice by mogły uruchomić taką linię do Krakowa przy wsparciu funduszu autobusowego. Coś takiego planuje uruchomić gmina Michałowice, linia miałaby kończyć trasę na pętli Mistrzejowice. Na razie trwają ustalenia z powiatem oraz miastem Kraków.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1407
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Małopolska PKS
Na profilu FB właśnie narzekają, że są kursy gdzie do nich nikt nie wsiada, a busiarz wiezie kilkanaście osób.
Jakby kosztował 13zł to spora część z obecnie jeżdżących poszłaby do konkurencji, bo te 5 zł różnicy 2 razy dziennie razy 20 dni robi już znaczącą różnicę w miesięcznym budżecie niejednej osoby.Scania_9640 pisze: ↑24 wrz 2022, 22:24 a oni nie chcą podnieść ceny dla pasażerów co jest dla mnie dziwnym krokiem, bo nawet jakby bilet kosztował 13zl to ludzie by byli.
Sam jestem zdziwiony decyzją, raczej poszedłbym w ograniczenie kursów w międzyszczycie (f30 to mogą mieć dotowane agloexpressy, na wolnym rynku jak widać pasażerów na to nie ma) i drobną podwyżkę cen biletów, a nie zwijał interes ale to nie moja firma.
Re: Małopolska PKS
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... do-krakowaWładze Myślenic, które promowały "żółtego" przewoźnika przyznają, że są także zaskoczone i zapowiadają, że będą z PKS rozmawiać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość