Takie "sprytne" te nasze urzędniki. Trzeba było wynegocjować z wykonawcą obwodnicy zapis, że w ramach budowy węzła należy wyremontować Walcownię, celem skierowania tam na trasy zastępcze.
Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
To byłyby za długie linie.
Ja przewiduję coś takiego
"16" ,"5" zawieszona,
"21" do Kombinatu przez Solidarności powrót przez Kocmyrzowską
"1" wydłużona do Pleszowa trasa obok Zajezdni
"44" przez Ptaszyckiego
"4" i "22" do Kopca przez Solidarności
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Obstawiam podobnie, acz w tej propozycji stratne są Mistrzejowice bo znika "16". Mam też wrażenie, że sens drugiej linii na Ptaszyckiego jest tylko jeśli jedzie w stronę Bieńczyc - Ptaszyckiego chciało mieć połączenie w stronę os. Zgody i Tomexu, a Bieńczyce i Mistrzejowice w stronę szpitala Żeromskiego.
Pytanie czy dwie linie i szczytówka pomieściłyby się na Kopcu Wandy od strony Kombinatu? Jeśli tak, to obstawiam:
"1", "4", "5", "21", "22" - jak u Ciebie
"16", "44" - kursowanie bez zmian
Jeśli jednak Kopiec nie pomieści "4", "22" i "44" to jest kilka scenariuszy:
1) Może przy Wiaduktach dałoby się postawić przejazdówkę? Wtedy można by tam skierować np. "22" w dwukierunkowcach.
2) Może MPK by się jednak zgodziło tymczasowo na skierowanie jednej linii do zajezdni? Można skierować nawet samo "44", to szczytówka, ma garstkę postojów na pętli dziennie.
3) Czarny scenariusz to zawieszenie "44" razem z "5". Drastyczne, jednak przecież coś takiego już zafundowano pasażerom w 2022. Niestety ZTP wydaje się zakładać że jakiekolwiek osłabienie trasy "4/44" jest wystarczającym powodem do pozbycia się tej drugiej. "4" straci część potoków z powodu skrócenia do Kopca Wandy, więc akurat może być argument do zawieszenia "44"

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Z Kopca w kierunku Kombinatu nie mogą jechać trzy linie. "44" zjeżdża i dopiero wtedy "21" ma kursy wymiennie na Kopiec. Dotyczy też sytuacji, jak na Kopcu była "22". Trzecia linia może być na Kopcu, ale od Ptaszyckiego.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
I znów - "kłania" się rezygnacja z remontu i przebudowy pętli "Kopiec Wandy".
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Wyjazd z obu pętli na Ujastek, bez konieczności okrążania pętli.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Uważam, że ta pętla jest bardzo dobra, jak na czasy kiedy była budowana. Fakt, brakuje tej zwrotnicy, żeby można było wyjechać z małej pętli na Ujastek.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Dobrze napisane "jak na tamte czasy". Pamiętać należy, że przez długie lata, zanim skrócono tam "20", pętla była nieużywana liniowo. Irytuje mnie, że w tym mieście, gdy jest okazja, nie korzysta się z nich. A była, remont Ujastka i Ptaszyckiego - aż prosiło się "domknąć" modernizację o pętlę o tory wyjazdowe do Ujastka jak i Igołomskiej.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Przecież tak też miało być. Pytanie tylko: dlaczego się z tego wycofano?judash pisze: ↑14 mar 2023, 18:16 Dobrze napisane "jak na tamte czasy". Pamiętać należy, że przez długie lata, zanim skrócono tam "20", pętla była nieużywana liniowo. Irytuje mnie, że w tym mieście, gdy jest okazja, nie korzysta się z nich. A była, remont Ujastka i Ptaszyckiego - aż prosiło się "domknąć" modernizację o pętlę o tory wyjazdowe do Ujastka jak i Igołomskiej.
Zapewne już wtedy brakowało kasy w budżecie.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Dodam jeszcze, że bardzo możliwy będzie dłuższy okres w niedalekiej przyszłości, że równocześnie będzie zamknięty odcinek od Wiaduktów do Wzgórz K. i al. Solidarności. Tak się może stać pod koniec tego roku i na początku następnego. Dojazd do zajezdni będzie Kocmyrzowską, ale wtedy rezerwą będzie przejazd przez Ptaszyckiego i pętlę Kopiec Wandy. Wtedy na pętli Kopiec W. będzie możliwy tylko ograniczony postój bez przerw dłuższych. Bo wiadomo, że tramwaje które będą zjeżdżać przez Ptaszyckiego muszą przejechać przez tor zewnętrzny pętli. aby dostać się na Ujastek Mogilski.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Może zrobią "dużą" pętlę tramwajową: R. Czyżyńskie -> Ptaszyckiego -> Ujastek -> Kocmyrzowska -> R. Czyżyńskie, i analogicznie w drugą stronę. Postój albo w rejonie zajezdni (rozwiązałaby się kwestia punktu socjalnego), albo przy Wiaduktach (lepsze opcje przesiadkowe dla pasażerów ze Wzgórz). To jest do zrobienia, kwestia usypania tymczasowych, dłuższych peronów przystankowych.
I wtedy część linii robiłaby tę dużą pętlę zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a część przeciwnie do niego.
I wtedy część linii robiłaby tę dużą pętlę zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a część przeciwnie do niego.
-
- Pasażer
- Posty: 41
- Rejestracja: 26 gru 2020, 11:58
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Ja ogólnie jestem ciekaw, czy na "Wiaduktach" będą zrobione przystanki w stronę Elektromontażu i Wańkowicza. Tym bardziej, że ten teren nie będzie już szczerym polem, tylko istotnym węzłem przesiadkowym.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Nie wiem, na ile są aktualne rozwiązania z ówczesnych audytów rowerowych, ale jeśli nie różnią się one istotnie od uzgodnionych, to powinno to wyglądać mniej więcej tak. Rozwiązania dla obecnych Wiaduktów są na planszy nr 21.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
We wtorek 6 czerwca odbędzie się spotkanie w sprawie zmian km w związku z budową S7. Godz. 17:30 w Szkole Podstawowej 129.
https://www.facebook.com/photo?fbid=714 ... 8089077963

https://www.facebook.com/photo?fbid=714 ... 8089077963

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości