Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Zastanawiam się jeszcze nad jedną kwestią: czy nie powinno być jakiejś informacji na przystankach kilka dni wcześniej dotyczącej planów uruchomienia nowej linii? Nie każdy musi mieć ztp.krakow.pl w ulubionych.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Linia jest tak profesjonalnie uruchamiana, że o 22 wracając do domu nawet nie ma pół tabliczki na przystanku, że rano odjedzie jakiś nowy autobus
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Co do "198":
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... minibusamiDzisiaj kursowały na niej pojazdy numer PA147 i PA148. W najbliższych dniach powinien jeszcze zostać uruchomiony dodatkowy przystanek na ulicy Mistrzejowickiej, w rejonie kapliczki oraz na ulicy Morcinka, w rejonie zalewu Zesławickiego.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Tak się zastanawiam. Nie lepiej byłoby połączyć 180 i 198. Wtedy w tygodniu mamy 3 brygady do dyspozycji, a w weekendy po 2. Zapewnić dojazd do Szpitala Okulistycznego właśnie tą linią, a 422 wyprostować i zostawić tylko wjazdy do Zakola? Jedynie odciąć wjazdy do Os. Na Stoku, a zostawić przejazd wkoło Wzgórza, Architektów, Darwina, Wzgórza. Przerwy dla kierowców na Mistrzejowicach.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Myślę, że po otwarciu pętli autobusowej na Wzgórzach Krzesławickich, układ linii w rejonie Grębałowa i Zesławic będzie do przemyślenia, np. w tę stronę którą proponujesz. Wg mnie docelowo "198" powinno jechać do Wzgórz Krzesławickich. Też zastanawiałem się nad połączeniem ze "180", tu trudnością może być to, że "198" jest skoordynowane pod "511", z kolei rozkład "180" z tego co pisano jest ułożony pod godziny lekcji w szkole.Adrian14 pisze: ↑05 mar 2024, 17:56Tak się zastanawiam. Nie lepiej byłoby połączyć 180 i 198. Wtedy w tygodniu mamy 3 brygady do dyspozycji, a w weekendy po 2. Zapewnić dojazd do Szpitala Okulistycznego właśnie tą linią, a 422 wyprostować i zostawić tylko wjazdy do Zakola? Jedynie odciąć wjazdy do Os. Na Stoku, a zostawić przejazd wkoło Wzgórza, Architektów, Darwina, Wzgórza. Przerwy dla kierowców na Mistrzejowicach.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Tylko jakby ta trasa miała wyglądać biorąc pod uwagę jednokierunkowość Grębałowskiej?Adrian14 pisze: ↑05 mar 2024, 17:56 Tak się zastanawiam. Nie lepiej byłoby połączyć 180 i 198. Wtedy w tygodniu mamy 3 brygady do dyspozycji, a w weekendy po 2. Zapewnić dojazd do Szpitala Okulistycznego właśnie tą linią, a 422 wyprostować i zostawić tylko wjazdy do Zakola? Jedynie odciąć wjazdy do Os. Na Stoku, a zostawić przejazd wkoło Wzgórza, Architektów, Darwina, Wzgórza. Przerwy dla kierowców na Mistrzejowicach.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Architektów (w tą stronę jest zatoka i można wyrównać 2-3min) - powrót Kocmyrzowska - Poległych w Krzesławicach - Kocmyrzowska - Wzgórza- Grębałów - Szpital Okulistyczny - Zakole dalej jak 198. Wydłużenie kursowania w soboty I niedzielę.
Częstotliwości 30/40 soboty i święta 45min.
Grębałów zyskuje dodatkowe kursy w tygodniu i nowy kierunek, jedynie jest stratny w weekendy kurs z co 40 na 45min.
Szpital się ciut wydłuży podróż, ale do szpitala sprinter lepiej się nadaje, a dodatkowo zyskuje nowy kierunek plus więcej kursów.
Prostujemy (pominięcie Szpitala) 422 zyskując 2-3min na wyrównanie opóźnionych odjazdów w szczycie spowodowanych korkami.
Brakuje przejazdu od tyłu Zesławic bo wtedy możnaby każdy kurs puścić przez Zakole i zaoszczędzić kilka minut.
Częstotliwości 30/40 soboty i święta 45min.
Grębałów zyskuje dodatkowe kursy w tygodniu i nowy kierunek, jedynie jest stratny w weekendy kurs z co 40 na 45min.
Szpital się ciut wydłuży podróż, ale do szpitala sprinter lepiej się nadaje, a dodatkowo zyskuje nowy kierunek plus więcej kursów.
Prostujemy (pominięcie Szpitala) 422 zyskując 2-3min na wyrównanie opóźnionych odjazdów w szczycie spowodowanych korkami.
Brakuje przejazdu od tyłu Zesławic bo wtedy możnaby każdy kurs puścić przez Zakole i zaoszczędzić kilka minut.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Dalej nie rozumiem - wsiadasz na przystanku Folwarczna (jest tylko w jednym kierunku) bo chcesz dojechać na Wzgórza i przesiąść się na tramwaj. Jaką trasą dojedziesz do pętli na Wzgórzach?
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
No taką samą jak teraz, po prostu autobus w każdym kierunku przejedzie przez Grębałów.
Tak teraz myślę, objazd Wzgórz musi być tak samo jak 701 bo będą niewygodne przesiadki.
Co do synchronizacji. Moim zdaniem w tygodniu, w szczycie w ogóle jest to zbędne. Co innego wieczorami i weekendy. Ale też czemu zakładamy przesiadki na 511. A może ktoś woli jechać 138 lub 182 lub nawet dalej na tramwaje. Dlatego moim zdaniem bez sensu.
Tak teraz myślę, objazd Wzgórz musi być tak samo jak 701 bo będą niewygodne przesiadki.
Co do synchronizacji. Moim zdaniem w tygodniu, w szczycie w ogóle jest to zbędne. Co innego wieczorami i weekendy. Ale też czemu zakładamy przesiadki na 511. A może ktoś woli jechać 138 lub 182 lub nawet dalej na tramwaje. Dlatego moim zdaniem bez sensu.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
"511" jedzie do centrum i do tego szybciej niż "182". Wiele osób prosiło o koordynację "198" właśnie z tą linią.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Trochę za bardzo pokręcona taka trasa - na siłę łączenie dwóch linii wg mnie.
Można by uprościć układ np. tak:
198 - Mistrzejowice - ... - Zakole - Morcinka - Folwarczna (w jedną stronę przez Freege'go w drugą przez Grębałowską) - Grębałów - Kantorowicka - Wzgórza - Jarzębiny - Na Stoku Szkoła - Os. Na Stoku
122 - jak obecnie 422
422 i 180 - likwidacja.
W taki sposób Grębałów zyskuje obsługę dwukierunkowo, a 198 i 122 byłyby dwoma mocniejszymi liniami zamiast 4 linii ze słabym rozkładem.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Super pomysł. Tylko 422 na obecnej trasie wszystkimi kursami nie wyrobi przy tylu brygadach co obecnie. Bo też o tym myślałem.scyzor663 pisze: ↑06 mar 2024, 9:21 Trochę za bardzo pokręcona taka trasa - na siłę łączenie dwóch linii wg mnie.
Można by uprościć układ np. tak:
198 - Mistrzejowice - ... - Zakole - Morcinka - Folwarczna (w jedną stronę przez Freege'go w drugą przez Grębałowską) - Grębałów - Kantorowicka - Wzgórza - Jarzębiny - Na Stoku Szkoła - Os. Na Stoku
122 - jak obecnie 422
422 i 180 - likwidacja.
W taki sposób Grębałów zyskuje obsługę dwukierunkowo, a 198 i 122 byłyby dwoma mocniejszymi liniami zamiast 4 linii ze słabym rozkładem.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Z f20? To można zawsze zachować do Zakola tyle kursów co obecnie, bo jak rozumiem problem jest tutaj z wydłużeniem czasu przejazdu właśnie przez ten wjazd.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Tak, bo obecnie autobus jedzie w jedną stronę jako 122, a wraca jako 422 lub odwrotnie. A to daje ok 5min przerwy na Zesławicach i równo 15min na al.Przyjaźni. Jakby zostało tylko 422 to już braknie na przerwy bo musisz doliczyć ok 4min więcej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość