Na Stokach jest PKR w razie wydłużenia 601.
Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
-
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Ex kierowca MPK, PW.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
No to tak, ale pisaliście, że 601 do Wzgórz. Niby można go ustawić na przystanku Wzgórza w kierunku Kocmyrzowa i wtedy punkt na pętli tramwajowej.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Przecież po rozbudowie Kocmyrzowskiej, pętla tramwajowa stanie się tramwajowo-autobusową.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Ciekawe, czy wtedy skrócą linie x22 i 2x2 tamże.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Według mnie powinni skrócić ale tylko jeżeli poprawią ofertę tramwajową 1 > 7,5 , 4 > 15 , 5 > 15
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Pomysł z 601 i 642 uważam za dobry, mimo że 601 będzie kręcić naokoło. Nie tylko Wzgórza Krzesławickie zyskają bezpośredni dojazd do centrum, ale także wschodnia część Nowej Huty. Wydłużenie do Zesławic, przynajmniej jako weekendowe warianty też super, bo wreszcie kolejny rejon otrzymuje nocne połączenie.
Ostatnio też myślałem że trzeba pomyśleć nad obsługą nocną ul. Sołtysowskiej. Sporo osób wysiada z tramwaju w weekendy na Centralnej i idzie dalej pieszo. Skoro 642 mogłoby stracić większość swojej dotychczasowej trasy to warto by też wydłużyć jego drugi koniec do pętli Lesisko. Kolejny obszar zyska komunikacje nocną. Oczywiście o obsłudze linii przez jedną brygadę możemy w takiej sytuacji raczej zapomnieć, zwłaszcza jeżeli będziemy chcieli to jakoś sensownie skoordynować z wysiadającymi z 62/662 pasażerami. Oczywiście to czy powinien być to wariant weekendowy czy całotygodniowa obsługa to już kwestia dyskusyjna bo pytanie czy jest sens aż tak wydłużać linie w noce między dniami roboczymi, ale że w weekend warto to raczej nie mam wątpliwości. Wydłużenie chyba lepsze rozwiązanie niż tworzenie jakiegoś potworka o numerze 603 z Al. Przyjaźni lub z Dworca Autobusowego w Czyżynach.
Ostatnio też myślałem że trzeba pomyśleć nad obsługą nocną ul. Sołtysowskiej. Sporo osób wysiada z tramwaju w weekendy na Centralnej i idzie dalej pieszo. Skoro 642 mogłoby stracić większość swojej dotychczasowej trasy to warto by też wydłużyć jego drugi koniec do pętli Lesisko. Kolejny obszar zyska komunikacje nocną. Oczywiście o obsłudze linii przez jedną brygadę możemy w takiej sytuacji raczej zapomnieć, zwłaszcza jeżeli będziemy chcieli to jakoś sensownie skoordynować z wysiadającymi z 62/662 pasażerami. Oczywiście to czy powinien być to wariant weekendowy czy całotygodniowa obsługa to już kwestia dyskusyjna bo pytanie czy jest sens aż tak wydłużać linie w noce między dniami roboczymi, ale że w weekend warto to raczej nie mam wątpliwości. Wydłużenie chyba lepsze rozwiązanie niż tworzenie jakiegoś potworka o numerze 603 z Al. Przyjaźni lub z Dworca Autobusowego w Czyżynach.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Pomysł z 601 i 642 bardzo dobry. Koszty porównywalne, brygada zaoszczędzona, czas postoju zachowany, dostęp do PKR jest. Od początku tak to powinno zostać zaplanowane.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Wrzucam tutaj. Po tym obiekcie pojadą tramwaje do Wzgórz Krzesławickich:
https://lovekrakow.pl/galeria/wiadukt-t ... _6412.html
https://lovekrakow.pl/galeria/wiadukt-t ... _6412.html
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Z cyklu jak wybudować wiadukt w jedną noc. Fajna technologia.kucyk pisze: ↑01 mar 2023, 15:04 Wrzucam tutaj. Po tym obiekcie pojadą tramwaje do Wzgórz Krzesławickich:
https://lovekrakow.pl/galeria/wiadukt-t ... _6412.html
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Gdzie jest „piątka”?
https://krabok.wordpress.com/2023/03/12 ... st-piatka/
https://krabok.wordpress.com/2023/03/12 ... st-piatka/
Co gorsza, „piątka” szybko na torach się nie pojawi – można by mieć nadzieję, że zostanie reaktywowana przynajmniej w momencie otwarcia torowiska do Górki Narodowej, czyli w III kwartale 2023. Jednak z wieści do których dotarłem wynika, że choć ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, to rośnie ryzyko iż linia „5” może w ogóle nie wrócić przynajmniej do końca roku.
-
- Specjalista
- Posty: 224
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Kolejna linia najprawdopodobniej uwalona już na stałe
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Spodziewaliśmy się tutaj przedłużenia jej na Azory, ale w tym tempie to problemu nie ma bo i torowisko nie powstanie.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Ciekawe jak rozwiążą sprawę po zamknięciu Wzgórz K. i oddaniu relacji Kocmyrzowska - Łowińskiego. Będzie bardzo brakować Walcowni. Bo "1", "4", "16", "22", "44" i skrócone "21" się na Kopcu nie pomieszczą. A jeszcze jakby przywrócili "5". Z tego co pamiętam tam jest też problem, że z jednego toru można tylko jechać w stronę Kombinatu. Z wewnętrznego się da, ale trzeba robić kółko wokół pętli i wjechać na tor zewnętrzny. Część linii mogłyby zawracać na terenie Zajezdni, ale MPK pewnie się na to nie zgodzi. Pewnie w tym rejonie będą linie łączyć, zawieszać, skracać. Cięcia będą tam gdzieś do połowy 2024 roku, bo przecież muszą całe torowisko przebudować i pętlę na Wzgórzach również. Dopiero wtedy może "5" powróci.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Mogą to rozwiązać puszczając "1" Kocmyrzowską -> Łowińskiego i Al. Solidarności, a np. "4" i "22" w drugą stronę, tj. Al. Solidarności -> Łowińskiego -> Kocmyrzowska.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości