Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Może faktycznie kręcenie trasy okrężnej byłoby najlepsze. "1" z f=7,5 od Kocmyrzowskiego przez Wańkowicza, Elektromontaż, Kombinat do Placu Centralnego i dalej prosto na Czyżyńskie, a w drugą stronę "4" i "5" (obie z f=15) w odwrotnym kierunku. Kwestia tylko koordynacji rozkładów "4" i "5".
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
A ja nie jestem przekonany. Co innego na parę dni, a co innego na wiele tygodni. Po pierwsze, tramwaje miałyby wtedy postój tylko na drugiej końcówce, czyli ucierpiałaby punktualność, a i odbiłoby się to na prowadzących.dominQ92 pisze: ↑10 kwie 2024, 14:51Może faktycznie kręcenie trasy okrężnej byłoby najlepsze. "1" z f=7,5 od Kocmyrzowskiego przez Wańkowicza, Elektromontaż, Kombinat do Placu Centralnego i dalej prosto na Czyżyńskie, a w drugą stronę "4" i "5" (obie z f=15) w odwrotnym kierunku. Kwestia tylko koordynacji rozkładów "4" i "5".
Po drugie, wtedy część relacji byłaby zapewniona tylko w jedną stronę. Np. pasażerowie z Al. Solidarności by dostać się do Teatru Słowackiego czy Teatru Bagatela, musieliby jechać naokoło przez Ujastek.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
W czystej teorii - byłaby taka możliwość, bo przejazdówka przy 2 bramie już istnieje, była zabudowana podczas remontu. Na prawym torze zaraz za zwrotnicą zjazdową w kierunku 1 bramy jest wbudowana przejazdówka na lewy tor:
https://www.google.pl/maps/@50.0869553, ... ?entry=ttu
Pytanie czy byłoby to sensowne rozwiązanie - żadnego zaplecza dla motorniczych, mimo że tuż obok za płotem jest zajezdnia (ale dojście do jakiejkolwiek toalety zajmowałoby co najmniej z 5 minut w jedną stronę). A czy na samej zajezdni znalazłyby się kolejne 1-2 tory, żeby pomieścić kolejne linie - tego nie wiem.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Niestety skrzyżowanie ul. Kocmyrzowskiej z ul. Darwina/Poległych w Krzesławicach spartolono wzorcowo:
1. Po pierwsze jak wcześniej zauważyliście tory tramwajowe oddalono od zabudowań ze strony ul. Kocmyrzowskiej.
2. Po drugie powinno się połączyć w połowie drogi przystanek Jarzębiny z Darwina, a kolejny przystanek "na żądanie" powinien być nad linią kolejową nr 95.
3. Ze względu na dobudowanie 2 kolejnych pasów przy ul. Kocmyrzowskiej przejścia dla pieszych powinny być pod ziemią. Można było wykorzystać istniejącą różnicę wysokości terenu od strony kościoła.
4. Zamiast zbudować rondo na w/w skrzyżowaniu to skończy się zatykaniem węzła Grębałów. Przypominam delikatnie, że teraz korek tworzy się od LIDL'a, a budowa węzła pogorszy tylko sprawę.
5. Jeżeli jakimś cudem wybudowano by przystanek kolejowy przy ul. Kocmyrzowskiej na LK95 to całkowicie zapomniano o Park&Ride, bo nigdzie nie ma miejsca na przesiadki (nawet dla autobusów). Miasto nie skorzystało z szansy przedłużenia linii tramwajowej do skrzyżowania ul. Kocmyrzowskiej z ul. Gustawa Morcinka gdzie można było nawet zmieścić mini lotnisko. Propozycja budowy P+R przy przystanku "Kraków Lubocza" z kolei przyblokuje ul. Darwina, Lubocką i całkowicie niewydolną w chwili obecnej ul. Sybiraków. Mówimy tutaj oczywiście o sytuacji gdy takt SKA będzie 15/20-minutowy, bo chyba po to są budowane przystanki w Kościelnikach oraz Przylasku Rusieckim. Prawda?
...ależ to będzie piękna katastrofa.
1. Po pierwsze jak wcześniej zauważyliście tory tramwajowe oddalono od zabudowań ze strony ul. Kocmyrzowskiej.
2. Po drugie powinno się połączyć w połowie drogi przystanek Jarzębiny z Darwina, a kolejny przystanek "na żądanie" powinien być nad linią kolejową nr 95.
3. Ze względu na dobudowanie 2 kolejnych pasów przy ul. Kocmyrzowskiej przejścia dla pieszych powinny być pod ziemią. Można było wykorzystać istniejącą różnicę wysokości terenu od strony kościoła.
4. Zamiast zbudować rondo na w/w skrzyżowaniu to skończy się zatykaniem węzła Grębałów. Przypominam delikatnie, że teraz korek tworzy się od LIDL'a, a budowa węzła pogorszy tylko sprawę.
5. Jeżeli jakimś cudem wybudowano by przystanek kolejowy przy ul. Kocmyrzowskiej na LK95 to całkowicie zapomniano o Park&Ride, bo nigdzie nie ma miejsca na przesiadki (nawet dla autobusów). Miasto nie skorzystało z szansy przedłużenia linii tramwajowej do skrzyżowania ul. Kocmyrzowskiej z ul. Gustawa Morcinka gdzie można było nawet zmieścić mini lotnisko. Propozycja budowy P+R przy przystanku "Kraków Lubocza" z kolei przyblokuje ul. Darwina, Lubocką i całkowicie niewydolną w chwili obecnej ul. Sybiraków. Mówimy tutaj oczywiście o sytuacji gdy takt SKA będzie 15/20-minutowy, bo chyba po to są budowane przystanki w Kościelnikach oraz Przylasku Rusieckim. Prawda?
...ależ to będzie piękna katastrofa.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Sieć nad torami wisi do wiaduktu nad obwodnicą. Tam też już postawiono wiaty przystankowe.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Może 1 będzie zawracana na zajezdni a 4 i 5 będą robić kółko, oba z f15, każda w jedną stronę przez Kocmyrzowska a w drugą przez Plac Centralny
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Jak wczoraj jechałem tamtędy to sieć wisiała połowicznie. Zanim nadejdą zmiany związane z oddaniem części torowiska przy węźle S7 czeka nas zawieszenie kursowania linii "1" i "5" do przystanku "Wańkowicza". Związane to będzie z likwidacją przejazdówki przy tym przystanku i połączenie nowego torowiska z tym starym wyremontowanym.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
No i właśnie ta chwila nadeszła
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w dniach 22 kwietnia 2024 r. (poniedziałek) – 5.05.2024 r. (niedziela) podłączany będzie nowy układ torowy w rejonie węzła drogi S7 do istniejącego torowiska w ciągu ul. Kocmyrzowskiej. W związku z tym wstrzymany zostanie ruch tramwajów na odcinku Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – Wańkowicza:
linie 1 i 5 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych: Cichy Kącik / Krowodrza Górka – … – Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – al. Andersa – Broniewskiego – Rondo Hipokratesa;
linia 701 – będzie kursować bez zmian.
Za utrudnienia przepraszamy!
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/793-2024
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
PSMKMS w dzisiejszej aktualizacji zdradza rozwiązanie układu linii od 6 maja:
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... wankowicza
Co tu dużo mówić - akceptowalnie, szkoda tylko, że kosztem prowadzących (daleko od punktu socjalnego na zajezdni) i pasażerów (utrzymanie GT8N na "1").(...) W tym dniu tramwaje linii 1 i 5 powrócą na ulicę Kocmyrzowską i będą docierać do przystanku Elektromontaż. Na obu liniach pozostanie najpewniej tabor dwukierunkowy, który będzie mógł skorzystać z przejazdówki torowej przy II bramie zajezdni Nowa Huta.
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... wankowicza
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Chyba i tak nie będzie gorzej niż obecnie, gdzie na Wańkowicza w ogóle nie ma punktu socjalnego. Także jest to jakaś drobna zmiana na plus bo lepszy punkt daleko niż jego brak. Też uważam że zaproponowane trasy "1" i "5" są akceptowalne, rozwiązanie ładne w swej prostocie.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
No ale na Elektromontażu / II Bramie też nie będzie żadnych długich przerw (przynajmniej w tygodniu) - obecnie na Wańkowicza przerwy w dni powszednie masz po max 7-10 minut.Kaszmir pisze: ↑17 kwie 2024, 22:58 Chyba i tak nie będzie gorzej niż obecnie, gdzie na Wańkowicza w ogóle nie ma punktu socjalnego. Także jest to jakaś drobna zmiana na plus bo lepszy punkt daleko niż jego brak. Też uważam że zaproponowane trasy "1" i "5" są akceptowalne, rozwiązanie ładne w swej prostocie.
Przecież tramwaje przyjeżdżają na końcówkę nawet co 3-4 minuty (1ka, za kilka minut 5ka, potem kolejna 1ka). I motorniczy po zawróceniu wagonu musi podjeżdżać do przodu, żeby zrobić za sobą miejsce dla kolejnych brygad.
Jakbyś zrobił przy Elektromontażu dłuższe przerwy w tygodniu po 15-20 minut, to motorniczy zanim dojdzie spod 2 bramy do budynku poczekalni (o ile miałby w ogóle jak - jeśli dobrze kojarzę, to tam chyba nie ma nawet furtki dla pieszych, żeby wejść na zajezdnię, takowa jest tylko przy I bramie), pójdzie do WC, zrobi sobie kawę i wróci do wagonu - to za nim stałyby już 3-4 wagony w kolejce, czekające na możliwość nawrócenia.
Jedynie w weekend, gdy 1 oraz 5 kursują obie co 20 minuty to na Wańkowicza mają postoje po 17-18 minut (chociaż przerwy i tak są wyznaczone w rozkładzie na Cichym oraz Krowodrzy).
Ale podejrzewam, że na sb-nd nie będzie dołożonej brygady, tylko po prostu skróci się postój na II Bramie o te kilka minut jazdy od Wańkowicza do Elektromontażu. I finalnie postój w weekendy też pewnie wyniesie koło 10 minut.
- michal49944
- Miłośnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Uruchomienie torowiska i nowej pary przystanków, otwarcie ul. Darwina, zmiana trasy
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/803-2024
Pojawił się komunikat o układzie linii od 6 maja.Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 6.05.2024 r. (poniedziałek) w związku z uruchomieniem torowiska tramwajowego pomiędzy ul. Kocmyrzowską i Łowińskiego oraz otwarciem ul. Darwina, zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:
linie 1 i 5 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych: Cichy Kącik / Krowodrza Górka P+R – … – Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – Kocmyrzowska – Łowińskiego – Elektromontaż;
linie 110 i 160 – powrócą na swoje stałe trasy.
linia 742 – zostanie skierowana na nową trasę: Kombinat – Ujastek – Łowińskiego – Blokowa – Darwina – Kocmyrzowska – Wzgórza Krzesławickie;
linia będzie obsługiwać następujące przystanki:
w kierunku Wzgórz Krzesławickich: Kombinat 05, Zajezdnia Nowa Huta 03, Elektromontaż 06, Lubocza PKP 03, Cmentarz Grębałów 01, Cmentarz Grębałów Południe 01, Darwina 05, Darwina 04;
w kierunku Kombinatu: Architektów 04, Os. Na Stoku Szkoła 02, Darwina 06, Cmentarz Grębałów Południe 02, Cmentarz Grębałów 02, Lubocza PKP 01, Elektromontaż 03, Zajezdnia Nowa Huta 04.
Linia 701 będzie funkcjonować bez zmian.
Ponadto, uruchomiona zostanie nowa para przystanków tramwajowych Grodzki Urząd Pracy, zlokalizowana na wiadukcie nad powstającą drogą S7. Słupek przystankowy w kierunku ul. Kocmyrzowskiej będzie oznaczony numerem 02, a w kierunku ul. Łowińskiego 01.
Przystanki Elektromontaż i Grodzki Urząd Pracy będą funkcjonować jako stałe.
Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linie 1 i 5 zachowują ważność na trasach stałych i zmienionych, a ponadto:
bilety okresowe wykupione na linię 1 zachowują ważność:
na trasie linii 122, 422 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego;
na trasie linii 142, 442 na odcinku Os. Na Stoku Szkoła – Zajezdnia Nowa Huta;
na trasie linii 149 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Wańkowicza;
na trasie linii 202, 212, 222, 232 i 262 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Czyżyny Dworzec;
na całej trasie linii 701 i 742;
bilety okresowe wykupione na linię 5 zachowują ważność:
na trasie linii 122, 422 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego;
na trasie linii 142, 442 na odcinku Os. Na Stoku Szkoła – Zajezdnia Nowa Huta;
na trasie linii 149 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Wańkowicza;
na trasie linii 202, 212, 222, 232 i 262 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Czyżyny Dworzec;
na całej trasie linii 701 i 742.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/803-2024
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Zastanawia mnie, co się stanie z końcówką 1 i 5, gdy zamkną Solidarności.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
A co się ma stać? Zwyczajnie wtedy wszystko może pojechać przez Ptaszyckiego - 21/22/44 do Kopca, a 4 przez Kopiec do Kombinatu i Zajezdni. Wtedy tor do zawracania dla 1 i 5 dalej będzie wolny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość