Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
-
- Pasażer
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 sty 2024, 17:01
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Cześć,
Przypominam wszystkim, że linia powstała aby ją skoordynować z 511, więc automatycznie nie jest możliwa koordynacja z pozostałymi liniami. Takie argumenty wraz z kilkoma osobami były przedstawione w ZTP i zostały one zaakceptowane. Linię obsługuje mały tabor, więc nie ma zgody na jej puszczenie przez Grębałów ze względu na obawy iż autobus nie pomieści wszystkich chętnych. Żyjemy w czasach oszczędności miasta, więc nie ma co liczyć na zwiększenie ilości pojazdów. Dużym nakładem sił, cudem i przy sporej pomocy Pana Jacka i Pana Tomasza (nie mnie), udało się wywalczyć drugą brygadę do linii. Na remont i poszerzenie Mistrzejowickiej nie ma co liczyć.
Tomasz Wnuk
Przypominam wszystkim, że linia powstała aby ją skoordynować z 511, więc automatycznie nie jest możliwa koordynacja z pozostałymi liniami. Takie argumenty wraz z kilkoma osobami były przedstawione w ZTP i zostały one zaakceptowane. Linię obsługuje mały tabor, więc nie ma zgody na jej puszczenie przez Grębałów ze względu na obawy iż autobus nie pomieści wszystkich chętnych. Żyjemy w czasach oszczędności miasta, więc nie ma co liczyć na zwiększenie ilości pojazdów. Dużym nakładem sił, cudem i przy sporej pomocy Pana Jacka i Pana Tomasza (nie mnie), udało się wywalczyć drugą brygadę do linii. Na remont i poszerzenie Mistrzejowickiej nie ma co liczyć.
Tomasz Wnuk
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Czy jest jakiś plan/mapa gdzie można zobaczyć gdzie planują dać przystanki tramwajowe docelowo od Wańkowicza do Wzgórz? Nie mogę się doszukać jasnego źródła.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Na mapie krakowskiej km naniesiono planowany docelowy układ torów i przystanków, w tym nowy przystanek przy Grodzkim Urzędzie Pracy (tu jeszcze zrzut ekranu zrobiony, gdy tramwaje jeszcze docierały do Wzgórz). Mam mieszane uczucia co do nowej lokalizacji przystanku tramwajowego "Darwina" - jeśli w ogóle zostanie pod taką nazwą. Z jednej strony, mógłby być bardzo na plus jeśli w przyszłości powstanie tam przystanek kolejowy. Z drugiej, z dotychczasowej lokalizacji korzystali mieszkańcy Stoków, którzy i tak mieli dość daleko do tramwaju. Teraz będą mieć jeszcze dalej. Pogorszy się też przesiadka ze "110/160".
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Z drugiej strony odległość między przystankami Darwina i Jarzębiny była cokolwiek dyskusyjna... Niemniej faktycznie wygląda na to, że teraz to on przez lata może być przystankiem NŻ? No dla kogo on tam będzie zdatny?
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Jako osoba mieszkająca na os. Na Stoku właśnie miałem takie wątpliwości. Jak dla północnej części osiedla to jeszcze jest okej bo tam mniej więcej było zawsze tak samo daleko na Jarzębiny jak na Darwina, tak już wszystko od strony szkoły zostało moim zdaniem wrzucone nomen omen pod tory. Jedyne co jest w stanie osłodzić tą decyzję to jest ta stacja kolejowa, ale to chyba za dekadę...
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Tak, normalnie nadłożenie tego kawałka nie byłoby problemem. Rzecz w tym, że nawet "Darwina" było sporo oddalone od zabudowań. Mieszkałem kiedyś w tym rejonie, ludzie podchodzili do tramwaju nawet z górnych Stoków, po kilkanaście minut. W takim układzie każda dodatkowa minuta-dwie to jednak pogorszenie i tak złej sytuacji. Zresztą były już próby połączenia tych przystanków i spotkały się z protestami.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Rozwieszają sieć od strony Elektromontażu. Swoją drogą co oni wymyślą za trasy dla "1" i "5" po zlikwidowaniu przejazdówki oraz co za tabor tam się pojawi?
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Jedna z linii może jeszcze ewentualnie zawracać na Zajezdni, ale druga raczej trafi na Kopiec Wandy. Brakuje Walcowni.
Z taborem może być różnie, ale priorytetem powinno być przeniesienie GT8N z "1", jest w nich dosyć ciasno. No i pewnie część brygad przejmie Huta, więc zmiany obejmą też resztę linii.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Dawniej jak były jakieś zamknięcia na Wzgórzach, to często robili z 1,4,5 linie okrężne - przystankiem końcowym był Elektromontaż:LLoan pisze: ↑10 kwie 2024, 11:07 Jedna z linii może jeszcze ewentualnie zawracać na Zajezdni, ale druga raczej trafi na Kopiec Wandy. Brakuje Walcowni.
Z taborem może być różnie, ale priorytetem powinno być przeniesienie GT8N z "1", jest w nich dosyć ciasno. No i pewnie część brygad przejmie Huta, więc zmiany obejmą też resztę linii.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/remon ... 17811.html
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Tylko czy tak zrobią jeśli to miałoby działać przez kilka miesięcy...? Osobiście wydaje mi się, że nie.
Jeśli trasy objazdowe mają być zrealizowane tak, by w pełni zapewnić podstawowe relacje, to powinno "4" pozostać na Zajezdni, a "1" i "5" trafić na Kopiec Wandy.
Powinno. Niemniej obawiam się, że coś przy okazji 'oberwie'. W Krakowie trudno przypomnieć sobie remont bez oszczędności na wzkm:-/ Można gdybać czy np. "5" nie wyląduje na Rondzie Hipokratesa.
Jeśli trasy objazdowe mają być zrealizowane tak, by w pełni zapewnić podstawowe relacje, to powinno "4" pozostać na Zajezdni, a "1" i "5" trafić na Kopiec Wandy.
Powinno. Niemniej obawiam się, że coś przy okazji 'oberwie'. W Krakowie trudno przypomnieć sobie remont bez oszczędności na wzkm:-/ Można gdybać czy np. "5" nie wyląduje na Rondzie Hipokratesa.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Pytanie czy Kopiec Wandy wytrzyma dodatkowo "1" i "5". Mamy tam już "16", "22" i połowę "21". Jak dojdzie nam "1" i "5" to może się okazać, że pętla po prostu nie wyrobi. Jak już było pisane, brak Walcowni odczuwalny...fysztof pisze: ↑10 kwie 2024, 13:34 Tylko czy tak zrobią jeśli to miałoby działać przez kilka miesięcy...? Osobiście wydaje mi się, że nie.
Jeśli trasy objazdowe mają być zrealizowane tak, by w pełni zapewnić podstawowe relacje, to powinno "4" pozostać na Zajezdni, a "1" i "5" trafić na Kopiec Wandy.
Nie zdziwiłbym się, gdyby "5" od Kocmyrzowskiego skierowali do "Placu Centralnego" i dalej do "Krowodrza Górka".
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Na Kopcu jest jeszcze "44" więc tym bardziej "1" i "5" mogą się nie pomieścić. A nie mogą zawracać na zajezdni, nie starczy miejsca? Ew. może po prostu przesunąć przejazdówkę na Ujastek?
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Z Kopca Wandy jest możliwość wyjazdu w stronę Kombinatu tylko jednym torem. Nie ma szans na przyjęcie tam pięciu linii (1, 5, 21A i 22, 44) w tym jednej z f=7.5. Ponadto to byłoby rzeczywiste marnowanie wzkm, bo nie ma na to potoków.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
A może zrobić przejazdówkę na początku Mrozowej? Przy okazji początek torowiska do Walcowni byłby już wyremontowany
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Pomysł nie jest zły, ale od Ujastku nie ma w tym momencie zwrotnic na Mrozową, które zostały usunięte w trakcie remontu. Niby można to łatwo przywrócić, ale chyba to zbyt dużo.obserwator pisze: ↑10 kwie 2024, 14:23 A może zrobić przejazdówkę na początku Mrozowej? Przy okazji początek torowiska do Walcownii byłby już wyremontowany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości