https://www.facebook.com/lukasz.sek/pos ... qyi3h8QholDziękuję mieszkańcom za liczną obecność na dzisiejszym spotkaniu ws. zmian w organizacji ruchu w Dzielnica XVII Wzgórza Krzesławickie Kraków w związku z budową drogi S7Dziękuję też przedstawicielom ZTP Razem w ruchu, Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie, Gülermak, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad [GDDKiA] i Rady Dzielnicy XVII za przyjęcie zaproszenia. Podsumowanie informacji ze spotkania:
w lipcu zostanie wyłączony dojazd do pętli tramwajowej Wzgórza Krzesławickie i do przystanku Elektromontaż, od tego momentu Dzielnica XVII zostanie bez tramwaju, poza 1 na Wańkowicza
przejazd Wańkowicza - Elektromontaż powinien być otwarty od listopada
wykonawca jak najszybciej postara się także otworzyć dojazd do przystanku Darwina, gdzie będzie zamontowany taki rozjazd jak obecnie na Wańkowicza
komunikacja zastępcza zaproponowana na ten moment na ten okres to ma być przede wszystkim autobus 701 z częstotliwością 10/12 minut
linia 142 po zamknięciu ulicy Darwina (też prawdopodobnie lipiec) ma wrócić na „starą” trasę przez Łowińskiego
linie te oraz 511 nie będą ograniczane na okres wakacji
Kocmyrzowska będzie miała cały czas utrzymaną przejezdność
w lipcu możliwe uzyskanie prawomocnego pozwolenia ZRID i rozpoczęcie prac przy przebudowie ul. Kocmyrzowskiej od Węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej, w ramach prac będzie też przebudowana pętla na Wzgórzach
koniec prac w 2025 roku
Ze strony mieszkańców padło wiele uwag i propozycji m. in.:
częstotliwość 701 nawet co 7 minut
wydłużenie 142 tak jak dawniej do Czyżyn po powrocie na Łowińskiego
konieczność zapewnienia dojazdu ze Wzgórz do Elektromontażu i Ujastka po wyłączeniu tramwaju
rozważanie skrócenia 701 do Bulwarowej lub Ronda Kocmyrzowskiego żeby nie stał w korkach (opinie mieszkańców były na ten temat różne)
wykorzystanie linii aglomeracyjnych i zwiększenie ich częstotliwości
wykorzystanie linii kolejowej
większa częstotliwość linii 511 także poza godzinami szczytu i uruchomienie jej w cały weekend
udrożnienie dla autobusów przejazdu ul. Architektów
Jezeli coś przeoczyłem albo macie inne sugestie możecie pisać w komentarzach, a je je przekażę.
Czekamy później na odniesienie się ZTP do poruszonych tematów i kompleksową propozycję zmian, które pozwolą mieszkańcom w miarę możliwości jak najmniej odczuć ograniczenia w ruchu.
Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
-
- Pomiarowiec
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Wczoraj odbyło się zapowiadane spotkanie w sprawie S7 i wyłączenia z ruchu. Szczegółowe informacje w opisie z fan page radnego. Najważniejsze rzeczy odnośnie komunikacji podkreśliłem:
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
No to ZTP ma gest... wow! Zważywszy, że przy normalnym układzie do Wzgórz dociera "1" z f=7,5 przez cały dzień oraz "4" i "5" z f=15. Czyli w miejsce tramwajowych 16 kursów/h w normalnej siatce ZTP proponuje przesiadkowe autobusowe 6/5 kursów/h (a wieczorami i w weekendy można domyślać się że całe 3). Zero skąpstwa... Pewnie też tak pod synchronizację;-P?komunikacja zastępcza zaproponowana na ten moment na ten okres to ma być przede wszystkim autobus 701 z częstotliwością 10/12 minut
-
- Pomiarowiec
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Też uważam organizację zastępczej km za słabą. Na wakacje bilans jest 6 kursów zamiast 12. Na jesień ma być już przejazdówka więc jakiś tramwaj wróci, choć bilans kursów i tak pewnie będzie ujemny.
Co więcej, brak jakiegokolwiek połączenia zastępczego wzdłuż trasy "4" (w stronę Kombinatu, al. Solidarności). "142" to nie to samo bo sporo mieszkańców Wzgórz Krzesławickich czy Grębałowa ma do niego daleko. No i jeśli nie będzie dodatkowego przystanku w rejonie "Wiaduktow", to pasażerowie "2x2" nawet nie będą mieli jak się na niego przesiąść.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Jak zwykle przy remontach ZTP może szukać oszczędności i układ linii w rejonie Kombinatu zostanie okrojony np. zawieszając "44" lub "16". Na czas zamknięcia pętli na Wzgórzach K. ale jeszcze przed połączeniem relacji Wańkowicza i Elektromontaż proponuję takie rozwiązanie.
"1" tak jak dotychczas do Wańkowicza
"4" do Kopca Wandy
"22" do Pleszowa
"21" do przystanku Elektromontaż tramwaje dwukierunkowe. Tam przed drugą bramą jest przejazdówka, uruchomienie linii nie wymaga dodatkowych kosztów.
"44" bez zmian.
Z pętli Kopiec W do Kombinatu można tylko wyjechać torem zewnętrznym. Dlatego w tej relacji nie może być trzech linii. Zatem jeśli się nie zdecydują na to rozwiązanie z "21" tylko od Kombinatu wszystkie linie skierują w rejon Kopca i Pleszowa to muszą jedną z nich zawiesić. Wysłanie do Pleszowa trzech linii też nie wchodzi w grę, bo nie ma takiej potrzeby.
"1" tak jak dotychczas do Wańkowicza
"4" do Kopca Wandy
"22" do Pleszowa
"21" do przystanku Elektromontaż tramwaje dwukierunkowe. Tam przed drugą bramą jest przejazdówka, uruchomienie linii nie wymaga dodatkowych kosztów.
"44" bez zmian.
Z pętli Kopiec W do Kombinatu można tylko wyjechać torem zewnętrznym. Dlatego w tej relacji nie może być trzech linii. Zatem jeśli się nie zdecydują na to rozwiązanie z "21" tylko od Kombinatu wszystkie linie skierują w rejon Kopca i Pleszowa to muszą jedną z nich zawiesić. Wysłanie do Pleszowa trzech linii też nie wchodzi w grę, bo nie ma takiej potrzeby.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Na spotkaniu mówiono, że któraś linia może zawracać na terenie Zajezdni Nowa Huta. Gdyby MPK się wyjątkowo zgodziło to wtedy można skierować tam "4", a resztę linii po stałych trasach.impuls pisze: ↑08 cze 2023, 9:24"1" tak jak dotychczas do Wańkowicza
"4" do Kopca Wandy
"22" do Pleszowa
"21" do przystanku Elektromontaż tramwaje dwukierunkowe. Tam przed drugą bramą jest przejazdówka, uruchomienie linii nie wymaga dodatkowych kosztów.
"44" bez zmian.
Z pętli Kopiec W do Kombinatu można tylko wyjechać torem zewnętrznym. Dlatego w tej relacji nie może być trzech linii. Zatem jeśli się nie zdecydują na to rozwiązanie z "21" tylko od Kombinatu wszystkie linie skierują w rejon Kopca i Pleszowa to muszą jedną z nich zawiesić. Wysłanie do Pleszowa trzech linii też nie wchodzi w grę, bo nie ma takiej potrzeby.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Plusem takiego rozwiązania jest, że układ nie zostanie zmieniony i Pesy mogą spokojnie nawrócić. Ale wtedy nie zostanie obsłużony przystanek Elektromontaż. On w DP generuje w ciągu dnia ruch, a do przystanku przy zajezdni pasażerowie będą musieli dojść kolejne 300 metrów.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Ale obecny przystanek (za zakrętem) też chyba będzie podlegał modernizacji - wszak nowe tory obok zajezdni kończą się na łuku, tuż przed peronami Elektromontażu:impuls pisze: ↑08 cze 2023, 20:56 Plusem takiego rozwiązania jest, że układ nie zostanie zmieniony i Pesy mogą spokojnie nawrócić. Ale wtedy nie zostanie obsłużony przystanek Elektromontaż. On w DP generuje w ciągu dnia ruch, a do przystanku przy zajezdni pasażerowie będą musieli dojść kolejne 300 metrów.
https://www.google.pl/maps/@50.0876989, ... ?entry=ttu
Rozwiązaniem mogłoby być zrobienie tymczasowych przystanków na wysokości 2 bramy - tylko dwie kwestie:
1. Jak puścić tam ruch dwukierunkowo? Tramwaj jadący od Kombinatu przyjeżdża pod 2 bramę, po czym musiałby dwukrotnie jechać przez zajezdnię - najpierw od 2 bramy w kierunku 1 bramy, a potem z powrotem - żeby wyjechać przez 2 bramę na przystanek początkowy.
(Zaś kończąc trasę przy przystanku Zajezdnia NH, taki przejazd byłby tylko w jedną stronę - od 1 do 2 bramy i tam wyjazd).
2. Jest stanowczo zbyt mało miejsca między jezdnią a torem w kierunku Wzgórz, żeby zmieścił się jakikolwiek przystanek końcowy:
https://www.google.pl/maps/@50.0866129, ... ?entry=ttu
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Jeśli mają remontować tory wzdłuż przystanku Elektromontaż, to najlepiej aby ten odcinek remontowali na końcu. Wtedy mógłby przez kilka miesięcy funkcjonować. Z budową tymczasowego przystanku nie ma szans zwłaszcza w stronę Wzgórz.suchy pisze: ↑09 cze 2023, 13:47 Ale obecny przystanek (za zakrętem) też chyba będzie podlegał modernizacji - wszak nowe tory obok zajezdni kończą się na łuku, tuż przed peronami Elektromontażu:
Rozwiązaniem mogłoby być zrobienie tymczasowych przystanków na wysokości 2 bramy - tylko dwie kwestie:
1. Jak puścić tam ruch dwukierunkowo? Tramwaj jadący od Kombinatu przyjeżdża pod 2 bramę, po czym musiałby dwukrotnie jechać przez zajezdnię - najpierw od 2 bramy w kierunku 1 bramy, a potem z powrotem - żeby wyjechać przez 2 bramę na przystanek początkowy.
(Zaś kończąc trasę przy przystanku Zajezdnia NH, taki przejazd byłby tylko w jedną stronę - od 1 do 2 bramy i tam wyjazd).
2. Jest stanowczo zbyt mało miejsca między jezdnią a torem w kierunku Wzgórz, żeby zmieścił się jakikolwiek przystanek końcowy:
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Będę nudny jak flaki z olejem, ale powtórzę raz jeszcze - zarżnęli Walcownię, a mogli wziąć kasę na jej remont z puli budowy obwodnicy. Niestety, urzędnicy są od łopatologii a nie do twórczego (handlowego) myślenia niestety. Teraz jej brak się kłania.
-
- Ekspert
- Posty: 938
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Było już o tym niestety mówione, ale może bardziej obrazowo:
1. Wymyśl sobie jakieś super plany, nie wiem, chcesz otworzyć nową wielką firmę będącą drugim Amazonem w PL;
2. Pozyskaj na to finansowanie, ot, akurat dostałeś za free miliard PLN dotacji;
3. Wystaw ogłoszenie za 6500 brutto, aby ktoś tym zarządzał z taką pensją;
4. Usiądź i patrz co wyjdzie
Generalnie inwestycje miejskie (jak i zarządzanie na wyższym poziomie), powinno być (niestety) w realiach PL realizowane przez spółki celowe. Inaczej nigdy nie pozyska się sensownych fachowców z rynku w tej ilości, w jakiej są potrzebni.
W PL mamy obecnie absurdalny przeskok pod kątem wartości inwestycji vs. to, ile zarabiają osoby, które się tym zajmują po stronie rządowej / samorządowej. Efekt jest taki, że za inwestycje o wartości setek, czy miliardów PL, nierzadko mają odpowiadać osoby, którym oferuje się pensje na poziomie stażu, czy juniora w korporacji...
I nie mówię, że sensownych osób w urzędach nie ma. Oczywiście, że są, ale najczęściej mają również inne źródło utrzymania, są totalnie (pozytywnie) zakręceni na tym, co robią, ew. są prze chwilę i po chwili uciekają dalej.
I możemy się np. nie zgadzać z sensownością dajmy na to TŁ, ale ona powstała całkiem sensownie i sprawnie (z punktu widzenia oczekiwać "zamawiającego"). Innym przykładem w szerszej skali może być CPK, który po latach nieogarnięcia PLK zrobił więcej dla nowych inwestycji kolejowych w PL, niż PLK w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat...
1. Wymyśl sobie jakieś super plany, nie wiem, chcesz otworzyć nową wielką firmę będącą drugim Amazonem w PL;
2. Pozyskaj na to finansowanie, ot, akurat dostałeś za free miliard PLN dotacji;
3. Wystaw ogłoszenie za 6500 brutto, aby ktoś tym zarządzał z taką pensją;
4. Usiądź i patrz co wyjdzie

Generalnie inwestycje miejskie (jak i zarządzanie na wyższym poziomie), powinno być (niestety) w realiach PL realizowane przez spółki celowe. Inaczej nigdy nie pozyska się sensownych fachowców z rynku w tej ilości, w jakiej są potrzebni.
W PL mamy obecnie absurdalny przeskok pod kątem wartości inwestycji vs. to, ile zarabiają osoby, które się tym zajmują po stronie rządowej / samorządowej. Efekt jest taki, że za inwestycje o wartości setek, czy miliardów PL, nierzadko mają odpowiadać osoby, którym oferuje się pensje na poziomie stażu, czy juniora w korporacji...
I nie mówię, że sensownych osób w urzędach nie ma. Oczywiście, że są, ale najczęściej mają również inne źródło utrzymania, są totalnie (pozytywnie) zakręceni na tym, co robią, ew. są prze chwilę i po chwili uciekają dalej.
I możemy się np. nie zgadzać z sensownością dajmy na to TŁ, ale ona powstała całkiem sensownie i sprawnie (z punktu widzenia oczekiwać "zamawiającego"). Innym przykładem w szerszej skali może być CPK, który po latach nieogarnięcia PLK zrobił więcej dla nowych inwestycji kolejowych w PL, niż PLK w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat...
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
No ale będą to remontować chyba już zaraz teraz - przecież było jasno powiedziane, że w listopadzie chcą otworzyć przejazd na wprost od Wańkowicza na Elektromontaż.
To jak sobie wyobrażasz, że w 4 miesiące będą budować nowe tory wyłącznie nas samym węzłem, po czym połączą je z tym zdezelowanym złomem przy Elektromontażu i tutaj wymienią je dopiero nie wiem, za rok?

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Podam przykład z rejonu Bratysławskiej. Zrobiono krańcówkę na starym odcinku torów a dopiero przy oddaniu torów do przerobionej pętli Krowodrza G. przebudowano rejon krańcówki. W przypadku S7 też mogą prowadzić prace na zamkniętym odcinku a rejon przystanku Elektromontaż zrobić dopiero w październiku.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Wzgórza Krzesławickie zostaną bez pętli tramwajowej. Autobus zastępczy będzie jeździł, ale w korkach
https://dziennikpolski24.pl/wzgorza-krz ... 1-17693869
https://dziennikpolski24.pl/wzgorza-krz ... 1-17693869
Od 15 lipca pętla tramwajowa na Wzgórzach Krzesławickich zostanie zamknięta.
Funkcje pętli przejmą dwa przystanki - jeden przy ul. Wańkowicza i drugi przystanek przy zajezdni Nowa Huta
Autobusowa linia zastępcza 701 będzie kursowała w godzinach szczytu co 12 minut, poza szczytem co 15 minut, a wieczorem co 20 minut. Planujemy uruchomić jeszcze drugą linię zastępczą.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Dwa dni wcześniej jeszcze zamknięta zostanie ul. Darwina, czyli zmiany dotkną też linie 110, 142/442 i 160... Pewnie wszystko pojedzie przez Luboczę PKP... Może być niewesoło...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość