Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Pewnie jak Kulig zdecyduje się kandydować - choć marne raczej szanse jego są - to na pewno dotrzymają terminu
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Rusza linia do Grębałowa. Względem planów o których wspominałem dwa lata temu (link), zmieniono numer - jednak "180" a nie "170", a trasa do Stoków powiedzie przez Poległych w Krzesławicach, nie Architektów.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/576-2023Uruchomienie nowej linii autobusowej
od 9.12.2023
180
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 9.12.2023 r. (sobota) zostanie uruchomiona nowa linia autobusowa 180, która kursować będzie po następującej trasie:
Osiedle Na Stoku – ul. Architektów – ul. Poległych w Krzesławicach – ul. Kocmyrzowska – ul. Kantorowicka – ul. Geodetów – ul. Grębałowska – Grębałów (powrót: ul. Stokowa, Studzienna, Grębałowska, Kocmyrzowska).
Linia 180 będzie kursować z częstotliwością co 40-60 minut:
* w dni powszednie w godzinach 6:00 – 22:00;
* w soboty w godzinach 7:00 – 17:00;
* w dni świąteczne w godzinach 9:00 – 17:00.
Do obsługi linii 180 kierowany będzie tabor typu mini. Linia 180 będzie zatrzymywać się na następujących, istniejących przystankach: Os. Na Stoku, Architektów, Os. Na Stoku Szkoła, Darwina, Wzgórza Krzesławickie, Morcinka n/ż, Jubileuszowa n/ż (dotychczasowy przystanek Grębałów n/ż).
Ponadto, utworzone zostaną trzy nowe przystanki:
* Kantorowicka 01 n/ż – zlokalizowany na ul. Kantorowickiej po skręcie z ul. Kocmyrzowskiej;
* Grębałów 01 – zlokalizowany na ul. Grębałowskiej w rejonie posesji 27a;
* Folwarczna 02 n/ż – zlokalizowany na ul. Grębałowskiej w rejonie posesji 62b.
W związku z powyższym, nastąpi zmiana nazwy dotychczasowego przystanku Grębałów n/ż dla linii: 122, 202, 212, 222, 232, 262, zlokalizowanego przy ul. Kocmyrzowskiej. Przystanek ten będzie nosił nazwę Jubileuszowa n/ż.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Nagle się znalazł tabor mini? W Bronowicach mówiono, że nie ma wozów do kontynuowania linii między Bronowicami a Wolą Justowską..
-
- Specjalista
- Posty: 410
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Rok cudów, 267 do Skały, 200 do Przeginii to i busiki się znalazły dla Grębałowa. "Absolutnie" nie ma to nic wspólnego z tym że lata nic się nie działo a wybory samorządowe są na wiosnę.lolek-12 pisze: 04 gru 2023, 14:31 Nagle się znalazł tabor mini? W Bronowicach mówiono, że nie ma wozów do kontynuowania linii między Bronowicami a Wolą Justowską..
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
- Zorza Polarna
- Specjalista
- Posty: 275
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Do Podgórek Tynieckich przez Kozienicką też miała jeździć ale linia miała powstać właśnie w momencie zakupienia taboru mini -__-lolek-12 pisze: 04 gru 2023, 14:31 Nagle się znalazł tabor mini? W Bronowicach mówiono, że nie ma wozów do kontynuowania linii między Bronowicami a Wolą Justowską..
Tera będą tworzyć 1000 linii co to jeżdżą ze słabym f ale zobaczcie ile linii powstało. Głosujcie na nas : }Rok cudów, 267 do Skały, 200 do Przeginii to i busiki się znalazły dla Grębałowa. "Absolutnie" nie ma to nic wspólnego z tym że lata nic się nie działo a wybory samorządowe są na wiosnę.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki"
-
- Specjalista
- Posty: 410
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Jestem za nowymi liniami, sam korzystam z tego że wydłużono 267, ale dlaczego nie można było zrobić tych wielu rzeczy wcześniej a nie przez kilka lat ciąć połączenia, mówić że nic się nie da, aby w pół roku przed wyborami nagle można było wszystko.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
A to nie błąd? Chyba chodzi o tabor midi i nowe solarisy 8.9 który przyjechałylolek-12 pisze: 04 gru 2023, 14:31 Nagle się znalazł tabor mini? W Bronowicach mówiono, że nie ma wozów do kontynuowania linii między Bronowicami a Wolą Justowską..
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Nie, podobno ma jeździć Karsan.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Świetnie. Kolejna linia na tej pętli gdzie już nie wyrabia pojemnościowo, ale puśćmy kolejną i jakoś to będzie.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Zawsze można zlikwidować 182 czy 511 .Kuciak pisze: 04 gru 2023, 18:19 Świetnie. Kolejna linia na tej pętli gdzie już nie wyrabia pojemnościowo, ale puśćmy kolejną i jakoś to będzie.
Skoro nie 170 a 180, to może pierwszy numer planowany jest gdzieś indziej?
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Ja bym nie przesadzał z tą pojemnością pętli w tym wypadku, busika zawsze można gdzieś na chwilę "przepchnąć" czy on nawet akurat da radę objechać tę pętlę wkoło. Ale myślę, że już nic więcej się tam nie są wcisnąć.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Może linia na Mistrzejowickiej dostanie taki numer. Wszak zakres "1x2" zajęty, więc "1x0" wydaje się sensowny ("110", "160", "180").judash pisze: 04 gru 2023, 19:43Skoro nie 170 a 180, to może pierwszy numer planowany jest gdzieś indziej?
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
...a jakbyś miał połączyć (wydłużyć) tę linię (180) do Mistrzejowic to jaką byś zaproponował trasę?Kaszmir pisze: Może linia na Mistrzejowickiej dostanie taki numer. Wszak zakres "1x2" zajęty, więc "1x0" wydaje się sensowny ("110", "160", "180").
Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Dla linii przez Mistrzejowicką, ZTP swojego czasu rozważało różne trasy. Nawet wariant dość krótki, tylko do Zajezdni Bieńczyce (taką sugestię w piśmie od ZTP dostał jeden z mieszkańców). Ostatecznie raczej stanie na trasie Mistrzejowicka - Okulickiego - jak "182" - Mistrzejowice. Argumentem jest przesiadka na tramwaje, m.in. "52" przy Kleeberga.sudione pisze: 04 gru 2023, 22:16...a jakbyś miał połączyć (wydłużyć) tę linię (180) do Mistrzejowic to jaką byś zaproponował trasę?
Osobiście mam mieszane uczucia. Gdy rozważano linię w latach 2021-2022, proponowałem trasę Okulickiego - Wiślicka - Mistrzejowice by linia obsłużyła właśnie węzeł przesiadkowy "Wiślicka", gdzie przewija się kilkanaście linii autobusowych. Jazda "52" do centrum Krakowa wydaje się jednak naokoło, niewiele szybsza niż dotychczas "122/422" z przesiadką na Wzgórzach Krzesławickich.
Acz remonty (zamknięcie tras do Wzgórz + korki przy r. Polsad) trochę zmieniły sprawy. Może trasa przez "Kleeberga" rzeczywiście jest obecnie najlepsza. A po otwarciu torowiska Mistrzejowice-Wieczysta, w ogóle skrócić tę nową linię do os. Piastów.
Czy linia przez Mistrzejowicką powinna być połączona z tą dla Grębałowa - pytanie otwarte, wg mnie są zalety i wady tego rozwiązania. Przy okazji, linia przez Mistrzejowicką może być w przyszłości wydłużona do nowego terminala na Wzgórzach Krzesławickich.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Właśnie DOKŁADNIE o to mi chodziło, żeby "głośno" zastanowić się na tym jak powinna wyglądać komunikacja po otwarciu nowej pętli tramwajowo-autobusowej "Wzgórza Krzesławickie". Moim skromnym zdaniem:Kaszmir pisze:..... Przy okazji, linia przez Mistrzejowicką może być w przyszłości wydłużona do nowego terminala na Wzgórzach Krzesławickich.
1. Tam powinna "wylądować" linia 182.
2. Wracając do linii autobusowej łączącej Grębałów z Mistrzejowicami to dosyć skomplikowane na wielu poziomach, ale optowałbym za takim rozwiązaniem:
- na Grębałowie nawrotka taka jaka jest obecnie
- skręt w prawo w Architektów pod SP129, a nie jazda pod kościół
- dalej prosto na pętlę "Os. Na Stoku"
- skręt we wschodnią część ul. Petöfiego (konieczna indukcja plus sygnalizacja z pierwszeństwem przejazdu mini-autobusu typu Karsan
- skręt w lewo w Morcinka i jazda obok pętli autobusowej "Zesławice"
- dalej ul. Mistrzejowicka choć jestem zwolennikiem po remoncie wschodniej części ul. Powstańców jazdy pod budowany przystanek kolejowy "Kraków Piastów"
No, ale to generuje kilka pytań:
- czy ktokolwiek zezwoli na jazdę autobusem na wschodniej części ul. Petöfiego?
- co z przesiadką na Mistrzejowicach? Czy nie lepiej ten autobus puścić do Ronda Piastowskiego przez ul. Kruszwicką/Kupały jak 182?
Z całym szacunkiem, ale linia nr 180 w obecnej formie to w dłuższej perspektywie przepalanie pieniędzy w piecu. Połączenie o którym piszę ma szansę zbudować następujące potoki:
1. Grębałów -> SP129 dzieci do szkoły (co z przystankiem obok SP129? czy jest możliwy?)
2. Grębałów - pętla os. Na Stoku (przesiadka na 182).
3. Zesławice - pętla os. Na Stoku (przesiadka na 182)
4. Zesławice - Mistrzejowice (okno na świat ludzi z Kantorowic/Zesławic) plus dostęp do przystanku kolejowego "Kraków Piastów", ponieważ przystanek "Kraków Kocmyrzowska" to "pieśń przyszłości" (2030?)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość