Strona 2 z 2

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14", potrójne wybrzuszenie]

: 10 maja 2021, 22:16
autor: Tramwajolog14
damian_krk2 pisze: 10 maja 2021, 21:40 Jadąc koło PW około 21 widziałem przegubowe stare Citaro jako.. 152 Plac Centralny im. R. Reagana.. Czyżby szykowała się zamiana w niedługim czasie??
Miałoby to sens, w końcu "502" przeszło do MPK, aby na I obwodnicy jeździły hybrydy, no i zostało już tylko "152". Fajnie jakby trafiły tam elektryki :)

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14", potrójne wybrzuszenie]

: 10 maja 2021, 22:17
autor: damian_krk2
Tramwajolog14 pisze: 10 maja 2021, 22:16 Miałoby to sens, w końcu "502" przeszło do MPK, aby na I obwodnicy jeździły hybrydy, no i zostało już tylko "152". Fajnie jakby trafiły tam elektryki :)
Póki co ani 152 ani 502 nie mają się gdzie ładować 😐

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14", potrójne wybrzuszenie]

: 10 maja 2021, 22:24
autor: Jamnik
damian_krk2 pisze: 10 maja 2021, 21:40 Jadąc koło PW około 21 widziałem przegubowe stare Citaro jako.. 152 Plac Centralny im. R. Reagana.. Czyżby szykowała się zamiana w niedługim czasie??
Ostatnio tak się nawet na mapie pokazują niektóre wozy z Woli. Choćby teraz wyświetlają się tak trzy Solarisy. Myślę, że nic to nie znaczy w kontekście zmiany przewoźnika na "152".

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14", potrójne wybrzuszenie]

: 10 maja 2021, 22:30
autor: Tramwajolog14
damian_krk2 pisze: 10 maja 2021, 22:17 Póki co ani 152 ani 502 nie mają się gdzie ładować 😐
Może dobrym miejscem na ładowarkę byłby przystanek końcowy na placu Centralnym? Zatoka jest tam długa, więc nie powinno być problemu z miejscem. A gdyby chciano dać elektryki również na "502", to można zmienić jej końcówkę z Alei Przyjaźni na tą właśnie.

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14", potrójne wybrzuszenie]

: 10 maja 2021, 22:38
autor: damian_krk2
Jamnik pisze: 10 maja 2021, 22:24 Ostatnio tak się nawet na mapie pokazują niektóre wozy z Woli. Choćby teraz wyświetlają się tak trzy Solarisy. Myślę, że nic to nie znaczy w kontekście zmiany przewoźnika na "152".
W przypadku nowszych wozów nie jest to nic dziwnego gdyż wyposażone są w sterownik Trapeze, w którym to są dostępne rozkłady linii Mobilisowskich

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14"]

: 10 maja 2021, 22:56
autor: Bayer2003
tomaszep42 pisze: 10 maja 2021, 21:14 Zamiast dać niską podłogę- wszak już problemu być nie powinno, Ujastek po remoncie - kombinuje się jak by tu nadal puszczać szrot :evil:
Dziś na linię "21" wyjechały aż 3 tramwaje EU8N, co chyba jest od dłuższego czasu rekordową ilością. Problem leży gdzieś indziej - w tramwajach N8S, które z niewiadomych powodów (zapewne technicznych) są kiszone na zajezdni. Obecnie wygląda to tak:

HK457 - raz na jakiś czas wyjedzie, jednak różnie z tym bywa
HK458 - nieobecny od kilku miesięcy
HK459 - rozbity czeka od miesiąca na rozpoczęcie naprawy
HK460 - podobnie jak HK458
HK461 - podobnie jak HK457
HK462 - jak na wyrób z Protrama przystało, również nieobecny od dłuższego czasu

Czasami wyjedzie na "21" jeden tramwaj tego typu, sporadycznie dwa, ale najczęściej (jak dzisiaj) żaden. Gdyby wszystkie z tych tramwajów przywrócić do sprawności, z naddatkiem wycofalibyśmy wszystkie solówki E1 z tej linii i jej stała obsada wyglądałaby następująco: 3xEU8N oraz 3xN8S. Niestety, ale u osób decyzyjnych czegoś zabrakło (zapewne chęci) i teraz prawdopodobnie niesprawne N8S są kiszone w zajezdni i nic się z tym nie robi, a w zamian ciągle utrzymuje się ilostan wynoszący rekordową od kilku lat liczbę 11 solówek E1. Szkoda, że w zajezdni Nowa Huta nikt z tym nic nie postanowił jeszcze zrobić. Szkoda też, że na forum temat N8S i "21" jest tak rzadko poruszany i nikomu szczególnie nie zależy na w pełni niskowejściowej linii "21", podczas gdy dyskusje o wysokości podłogi na jednej brygadzie linii "52" potrafią ciągnąć się przez wiele wpisów. Czyżby już nawet miłośnicy zapomnieli o istnieniu tramwajów N8S (co jest w sumie zrozumiałe, ponieważ swoją nieobecnością niestety nie dają one o sobie przypomnieć)?

Re: 10.05.2021 [debiut liniowy #HY862 na "14"]

: 11 maja 2021, 9:39
autor: Kaszmir
Bayer2003 pisze: 10 maja 2021, 22:56Szkoda też, że na forum temat N8S i "21" jest tak rzadko poruszany i nikomu szczególnie nie zależy na w pełni niskowejściowej linii "21", podczas gdy dyskusje o wysokości podłogi na jednej brygadzie linii "52" potrafią ciągnąć się przez wiele wpisów. Czyżby już nawet miłośnicy zapomnieli o istnieniu tramwajów N8S (co jest w sumie zrozumiałe, ponieważ swoją nieobecnością niestety nie dają one o sobie przypomnieć)?
Na forum regularnie pojawiają się wpisy o "21", poruszaliśmy też ten temat na fanpage'u.

Natomiast nikt raczej nie upiera się przy N8S na "21", bo to już mała różnica jaki niskowejściowiec wyjedzie - czy N8S, czy EU8N, tak długo jak jest sprawny. A że N8S są mocno awaryjne, to nawet domyślnie lepiej zakładać EU8N.