tomaszep42 pisze: ↑10 maja 2021, 21:14
Zamiast dać niską podłogę- wszak już problemu być nie powinno, Ujastek po remoncie - kombinuje się jak by tu nadal puszczać szrot
Dziś na linię "21" wyjechały aż 3 tramwaje EU8N, co chyba jest od dłuższego czasu rekordową ilością. Problem leży gdzieś indziej - w tramwajach N8S, które z niewiadomych powodów (zapewne technicznych) są kiszone na zajezdni. Obecnie wygląda to tak:
HK457 - raz na jakiś czas wyjedzie, jednak różnie z tym bywa
HK458 - nieobecny od kilku miesięcy
HK459 - rozbity czeka od miesiąca na rozpoczęcie naprawy
HK460 - podobnie jak HK458
HK461 - podobnie jak HK457
HK462 - jak na wyrób z Protrama przystało, również nieobecny od dłuższego czasu
Czasami wyjedzie na "21" jeden tramwaj tego typu, sporadycznie dwa, ale najczęściej (jak dzisiaj) żaden. Gdyby wszystkie z tych tramwajów przywrócić do sprawności, z naddatkiem wycofalibyśmy wszystkie solówki E1 z tej linii i jej stała obsada wyglądałaby następująco: 3xEU8N oraz 3xN8S. Niestety, ale u osób decyzyjnych czegoś zabrakło (zapewne chęci) i teraz prawdopodobnie niesprawne N8S są kiszone w zajezdni i nic się z tym nie robi, a w zamian ciągle utrzymuje się ilostan wynoszący rekordową od kilku lat liczbę 11 solówek E1. Szkoda, że w zajezdni Nowa Huta nikt z tym nic nie postanowił jeszcze zrobić. Szkoda też, że na forum temat N8S i "21" jest tak rzadko poruszany i nikomu szczególnie nie zależy na w pełni niskowejściowej linii "21", podczas gdy dyskusje o wysokości podłogi na jednej brygadzie linii "52" potrafią ciągnąć się przez wiele wpisów. Czyżby już nawet miłośnicy zapomnieli o istnieniu tramwajów N8S (co jest w sumie zrozumiałe, ponieważ swoją nieobecnością niestety nie dają one o sobie przypomnieć)?