Strona 1 z 1

Linia "6"

: 21 lut 2020, 15:29
autor: Zieleńczanin
Ostatnia linia z tej "partii", jeszcze dzisiaj powinniśmy dać radę z "50" i "14" :)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Trasy linii "76":
31.08.2019 - 13.03.2020 - Kurdwanów - Łagiewniki przez Koronę.

Re: Linia "6"

: 03 wrz 2020, 21:06
autor: STADLER Tango
Dziś o 6.27 na pętli w Cichym Kąciku 8 osób wsiadło do tramwaju mimo iż jest to trasa objazdowa, wczesna pora, brak studentów oraz to że odbywa się ten kurs 3 min przed linią "20" - myślę że to dobry wynik.

Re: Linia "6"

: 08 wrz 2020, 21:31
autor: Kitek
Widać, że "6" jest jednak potrzebna. Spore potoki w szczycie porannym z ciągu kurdwanowskiego i Wielickiej do Korony, gdzie potrafi nawet pół tramwaju wysiąść. Również na trasie objazdowej do Cichego Kącika ma swoich pasażerów ;)

Re: Linia "6"

: 08 wrz 2020, 21:36
autor: obserwator
@Kitek, więc możemy powiedzieć że porównując do sytuacji sprzed zamknięcia Krakowskiej linia "6" zyskała nowych pasażerów?

Re: Linia "6"

: 08 wrz 2020, 22:13
autor: Kitek
obserwator pisze: 08 wrz 2020, 21:36 @Kitek, więc możemy powiedzieć że porównując do sytuacji sprzed zamknięcia Krakowskiej linia "6" zyskała nowych pasażerów?
Nie sądzę, na odcinku Filharmonia - Korona tłumów nie ma, uzupełnia linię "13" i daje dla Kurdwanowa drugą linię do I obwodnicy.

Re: Linia "6"

: 09 wrz 2020, 15:29
autor: Bayer2003
Jako częsty pasażer tej linii w ostatnim czasie uważam, że ma ona swoje miejsce w obecnym układzie i zdecydowanie nie powinna podlegać ona likwidacji kosztem wzmocnienia "24" oraz "50" (z tego co słyszałem były takie pomysły). Jej napełnienia, często przekraczające 50% zdecydowanie przewyższają napełnienia wielu innych krakowskich linii (chociażby "2", "16", "21"). Dodatkowo należy pamiętać, że linia ta istnieje od niewiele ponad tygodnia i z czasem może się jeszcze bardziej "rozkręcić" :D.

Re: Linia "6"

: 17 mar 2021, 17:41
autor: Bayer2003
W ostatnich dniach kilkukrotnie jechałem "6" i powiem jedno - jak na obecne czasy jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Napełnienia w szczycie potrafią osiągać nawet 50%, co jest już moim zdaniem bardzo przyzwoitym wynikiem. Prawdopodobnie pojawią się jeszcze kolejne obserwacje, jednak moim zdaniem już doskonale widać, że linia ta jest pasażerom potrzebna i jej likwidacja/wchłonięcie jej kursów przez "24" wyszłoby generalnie na niekorzyść. Niestety są również wady - linia "6" na swojej trasie łapie duże (nawet 7-minutowe) opóźnienia, przez co jej koordynacja z "24" praktycznie nie istnieje. Od Kurdwanowa w stronę centrum nie jest to jeszcze bardzo odczuwalne (chociaż opóźnienia są równie duże), jednak w kierunku Kurdwanowa na Wielickiej powodują one, że z taktu 7+8 robi się 14+1. Nie wiem czy jest to wina taboru, zmienionej trasy, czy jeszcze czegoś innego, ale to moim zdaniem należałoby to poprawić. Generalnie jednak całokształt prezentuje się całkiem dobrze i mam nadzieję, że linia "6", łącząca zachód centrum z ciągiem kurdwanowskim pozostanie jeszcze w układzie linii komunikacyjnych na długie lata.

Re: Linia "6"

: 18 mar 2021, 0:37
autor: prezes
Bayer2003 pisze: 17 mar 2021, 17:41 W ostatnich dniach kilkukrotnie jechałem "6" i powiem jedno - jak na obecne czasy jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Napełnienia w szczycie potrafią osiągać nawet 50%, co jest już moim zdaniem bardzo przyzwoitym wynikiem.
Moje obserwacje są zgoła odmienne. Z tego co obserwuję od jakiegoś czasu na południu miasta, potoki z południa miasta w stronę Krakowskiej drastycznie spadły, a zyskały linie tramwajowe kursujące przez Starowiślną. Niestety bardzo ucierpiały na tym linie "6" i "13". O ile rzeczywiście zdarzają się kursy notujące przyzwoite napełnienia, to niestety stanowią one mniejszość. W przypadku tej pierwszej linii zdarzają się kursy wożące zaledwie kilka osób, mniej niż ilość palców obu rąk. Co gorsza, nie chodzi tutaj o początkowy czy końcowy odcinek trasy, lecz o okolice Podgórza, gdzie prosiłoby się, żeby napełnienia były dużo większe. W przypadku tej drugiej linii sytuacja jest trochę lepsza, aczkolwiek i tak jej napełnienia w porównaniu do tego co było kiedyś wołają o pomstę do nieba. Z tego co mi wiadomo, na ciągu bronowickim sytuacja z tą linią wcale nie jest lepsza.
Bayer2003 pisze: 17 mar 2021, 17:41 Prawdopodobnie pojawią się jeszcze kolejne obserwacje, jednak moim zdaniem już doskonale widać, że linia ta jest pasażerom potrzebna i jej likwidacja/wchłonięcie jej kursów przez "24" wyszłoby generalnie na niekorzyść.
Szczerze mówiąc, to "24" też dużo straciła w ostatnim czasie. Widać jednak to, że sporą część z potoków tej linii stanowili uczniowie szkół średnich, którzy z wiadomych powodów nie dojeżdżają regularnie do szkoły komunikacją miejską. Jeszcze przed zamknięciem szkół przepełnienia na tej linii były bardzo częste, dziś w tramwajach panuje dużo większy luz. Nie jest jednak aż tak żałośnie jak w przypadku "6", bo "24" w przeciwieństwie do niej ma jednak większą liczbę stałych pasażerów. W tej sytuacji oczywiście f~7,5 na "24" nie byłoby za bardzo uzasadnione, jednak uważam, że podobnie średnie uzasadnienie ma obecnie istnienie "6", a jej rola ogranicza się właściwie wyłącznie do zapewnienia dodatkowych kursów w szczycie na Kurdwanowie, bo 12 kursów/h to jednak mało.

Na tle tych linii zdecydowanie najlepiej wypada linia "3", która pomimo spadku pasażerów, nadal cieszy się popularnością, a wręcz nawet w ostatnim czasie trochę ich zyskała. Gdy podróżuję czasem w godzinach szczytu w stronę centrum, napełnienia "3" zawsze trzymają dobry poziom. Linia ta jest dużo chętniej wybierana przez pasażerów z Bieżanowa w dojeździe do centrum niż linia "13" i odnoszę wrażenie, że przejęła większość tego potoku.

Zastanawia mnie jakie są właściwie przyczyny tych zmian w napełnieniach i co jest powodem takiego odpływu pasażerów z ciągu ulicy Krakowskiej. Można tu winić długi remont, który zmienił nawyki pasażerów, aczkolwiek na przełomie września/października ubiegłego roku, napełnienia "13" nie budziły niepokoju. Tymczasem po kolejnych zaostrzeniach wszelkich obostrzeń procentowo najwięcej straciła Krakowska. Na Starowiślnej ubytek pasażerów jest mniej zauważalny.

Re: Linia "6"

: 18 mar 2021, 10:54
autor: Kitek
Bayer2003 pisze: 17 mar 2021, 17:41 Generalnie jednak całokształt prezentuje się całkiem dobrze i mam nadzieję, że linia "6", łącząca zachód centrum z ciągiem kurdwanowskim pozostanie jeszcze w układzie linii komunikacyjnych na długie lata.
Na to się nie zanosi :P
prezes pisze: 18 mar 2021, 0:37 Z tego co obserwuję od jakiegoś czasu na południu miasta, potoki z południa miasta w stronę Krakowskiej drastycznie spadły, a zyskały linie tramwajowe kursujące przez Starowiślną.
Przyzwyczajenia pozostały - pasażerowie wybierają linie jadące Starowiślną jakby Krakowska była nadal zamknięta.
Bayer2003 pisze: 17 mar 2021, 17:41 Na tle tych linii zdecydowanie najlepiej wypada linia "3", która pomimo spadku pasażerów, nadal cieszy się popularnością, a wręcz nawet w ostatnim czasie trochę ich zyskała. Gdy podróżuję czasem w godzinach szczytu w stronę centrum, napełnienia "3" zawsze trzymają dobry poziom. Linia ta jest dużo chętniej wybierana przez pasażerów z Bieżanowa w dojeździe do centrum niż linia "13" i odnoszę wrażenie, że przejęła większość tego potoku.
Trudno się dziwić, jednak skierowanie wagonów 32m (w tym Stadlerów) zrobiło swoje ;)

Re: Linia "6"

: 14 maja 2021, 18:22
autor: pasazer_mobilisu
18:19 UJ -> Kurdwanów 3 osoby GT8N

Re: Linia "6"

: 16 mar 2022, 16:25
autor: Tramwajolog14
GT8N do Kurdwanowa:
16:12, 70%, Kabel

Re: Linia "6"

: 31 sie 2022, 23:46
autor: brovar
31.08.2022 linia "6" 18:02 Plac Wszystkich Świętych-> Mały Płaszów 14 osb w 2x105Na.

Re: Linia "6"

: 13 paź 2022, 16:42
autor: Woof
13.10.22, "6", 16:40, Rzebika -> Cichy Kącik - zajęte miejsca siedzące w obu wagonach 2x105Na