Linia "6"
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Linia "6"
Ostatnia linia z tej "partii", jeszcze dzisiaj powinniśmy dać radę z "50" i "14"
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Trasy linii "76":
31.08.2019 - 13.03.2020 - Kurdwanów - Łagiewniki przez Koronę.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Trasy linii "76":
31.08.2019 - 13.03.2020 - Kurdwanów - Łagiewniki przez Koronę.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38
Re: Linia "6"
Dziś o 6.27 na pętli w Cichym Kąciku 8 osób wsiadło do tramwaju mimo iż jest to trasa objazdowa, wczesna pora, brak studentów oraz to że odbywa się ten kurs 3 min przed linią "20" - myślę że to dobry wynik.
Re: Linia "6"
Widać, że "6" jest jednak potrzebna. Spore potoki w szczycie porannym z ciągu kurdwanowskiego i Wielickiej do Korony, gdzie potrafi nawet pół tramwaju wysiąść. Również na trasie objazdowej do Cichego Kącika ma swoich pasażerów
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Pomiarowiec
- Posty: 312
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Linia "6"
@Kitek, więc możemy powiedzieć że porównując do sytuacji sprzed zamknięcia Krakowskiej linia "6" zyskała nowych pasażerów?
Re: Linia "6"
Nie sądzę, na odcinku Filharmonia - Korona tłumów nie ma, uzupełnia linię "13" i daje dla Kurdwanowa drugą linię do I obwodnicy.obserwator pisze: ↑08 wrz 2020, 21:36 @Kitek, więc możemy powiedzieć że porównując do sytuacji sprzed zamknięcia Krakowskiej linia "6" zyskała nowych pasażerów?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Linia "6"
Jako częsty pasażer tej linii w ostatnim czasie uważam, że ma ona swoje miejsce w obecnym układzie i zdecydowanie nie powinna podlegać ona likwidacji kosztem wzmocnienia "24" oraz "50" (z tego co słyszałem były takie pomysły). Jej napełnienia, często przekraczające 50% zdecydowanie przewyższają napełnienia wielu innych krakowskich linii (chociażby "2", "16", "21"). Dodatkowo należy pamiętać, że linia ta istnieje od niewiele ponad tygodnia i z czasem może się jeszcze bardziej "rozkręcić" .
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Linia "6"
W ostatnich dniach kilkukrotnie jechałem "6" i powiem jedno - jak na obecne czasy jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Napełnienia w szczycie potrafią osiągać nawet 50%, co jest już moim zdaniem bardzo przyzwoitym wynikiem. Prawdopodobnie pojawią się jeszcze kolejne obserwacje, jednak moim zdaniem już doskonale widać, że linia ta jest pasażerom potrzebna i jej likwidacja/wchłonięcie jej kursów przez "24" wyszłoby generalnie na niekorzyść. Niestety są również wady - linia "6" na swojej trasie łapie duże (nawet 7-minutowe) opóźnienia, przez co jej koordynacja z "24" praktycznie nie istnieje. Od Kurdwanowa w stronę centrum nie jest to jeszcze bardzo odczuwalne (chociaż opóźnienia są równie duże), jednak w kierunku Kurdwanowa na Wielickiej powodują one, że z taktu 7+8 robi się 14+1. Nie wiem czy jest to wina taboru, zmienionej trasy, czy jeszcze czegoś innego, ale to moim zdaniem należałoby to poprawić. Generalnie jednak całokształt prezentuje się całkiem dobrze i mam nadzieję, że linia "6", łącząca zachód centrum z ciągiem kurdwanowskim pozostanie jeszcze w układzie linii komunikacyjnych na długie lata.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Linia "6"
Moje obserwacje są zgoła odmienne. Z tego co obserwuję od jakiegoś czasu na południu miasta, potoki z południa miasta w stronę Krakowskiej drastycznie spadły, a zyskały linie tramwajowe kursujące przez Starowiślną. Niestety bardzo ucierpiały na tym linie "6" i "13". O ile rzeczywiście zdarzają się kursy notujące przyzwoite napełnienia, to niestety stanowią one mniejszość. W przypadku tej pierwszej linii zdarzają się kursy wożące zaledwie kilka osób, mniej niż ilość palców obu rąk. Co gorsza, nie chodzi tutaj o początkowy czy końcowy odcinek trasy, lecz o okolice Podgórza, gdzie prosiłoby się, żeby napełnienia były dużo większe. W przypadku tej drugiej linii sytuacja jest trochę lepsza, aczkolwiek i tak jej napełnienia w porównaniu do tego co było kiedyś wołają o pomstę do nieba. Z tego co mi wiadomo, na ciągu bronowickim sytuacja z tą linią wcale nie jest lepsza.
Szczerze mówiąc, to "24" też dużo straciła w ostatnim czasie. Widać jednak to, że sporą część z potoków tej linii stanowili uczniowie szkół średnich, którzy z wiadomych powodów nie dojeżdżają regularnie do szkoły komunikacją miejską. Jeszcze przed zamknięciem szkół przepełnienia na tej linii były bardzo częste, dziś w tramwajach panuje dużo większy luz. Nie jest jednak aż tak żałośnie jak w przypadku "6", bo "24" w przeciwieństwie do niej ma jednak większą liczbę stałych pasażerów. W tej sytuacji oczywiście f~7,5 na "24" nie byłoby za bardzo uzasadnione, jednak uważam, że podobnie średnie uzasadnienie ma obecnie istnienie "6", a jej rola ogranicza się właściwie wyłącznie do zapewnienia dodatkowych kursów w szczycie na Kurdwanowie, bo 12 kursów/h to jednak mało.
Na tle tych linii zdecydowanie najlepiej wypada linia "3", która pomimo spadku pasażerów, nadal cieszy się popularnością, a wręcz nawet w ostatnim czasie trochę ich zyskała. Gdy podróżuję czasem w godzinach szczytu w stronę centrum, napełnienia "3" zawsze trzymają dobry poziom. Linia ta jest dużo chętniej wybierana przez pasażerów z Bieżanowa w dojeździe do centrum niż linia "13" i odnoszę wrażenie, że przejęła większość tego potoku.
Zastanawia mnie jakie są właściwie przyczyny tych zmian w napełnieniach i co jest powodem takiego odpływu pasażerów z ciągu ulicy Krakowskiej. Można tu winić długi remont, który zmienił nawyki pasażerów, aczkolwiek na przełomie września/października ubiegłego roku, napełnienia "13" nie budziły niepokoju. Tymczasem po kolejnych zaostrzeniach wszelkich obostrzeń procentowo najwięcej straciła Krakowska. Na Starowiślnej ubytek pasażerów jest mniej zauważalny.
Re: Linia "6"
Na to się nie zanosi
Przyzwyczajenia pozostały - pasażerowie wybierają linie jadące Starowiślną jakby Krakowska była nadal zamknięta.
Trudno się dziwić, jednak skierowanie wagonów 32m (w tym Stadlerów) zrobiło swojeBayer2003 pisze: ↑17 mar 2021, 17:41 Na tle tych linii zdecydowanie najlepiej wypada linia "3", która pomimo spadku pasażerów, nadal cieszy się popularnością, a wręcz nawet w ostatnim czasie trochę ich zyskała. Gdy podróżuję czasem w godzinach szczytu w stronę centrum, napełnienia "3" zawsze trzymają dobry poziom. Linia ta jest dużo chętniej wybierana przez pasażerów z Bieżanowa w dojeździe do centrum niż linia "13" i odnoszę wrażenie, że przejęła większość tego potoku.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1406
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Linia "6"
18:19 UJ -> Kurdwanów 3 osoby GT8N
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Linia "6"
GT8N do Kurdwanowa:
16:12, 70%, Kabel
16:12, 70%, Kabel
Re: Linia "6"
31.08.2022 linia "6" 18:02 Plac Wszystkich Świętych-> Mały Płaszów 14 osb w 2x105Na.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: Linia "6"
13.10.22, "6", 16:40, Rzebika -> Cichy Kącik - zajęte miejsca siedzące w obu wagonach 2x105Na
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości