Projekt Impuls - układ linii tramwajowych w 2024

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Projekt Impuls - układ linii tramwajowych w 2024

Post autor: impuls » 10 maja 2021, 11:50

http://kmk.krakow.pl/pdf/projekt_linietram5.pdf

Projekt 2024 to korekta wizji przyszłości z analizą i ze zgłoszonymi wszelkimi uwagami do Projektu 2025. W wielu aspektach mieliście rację dlatego stworzyłem nowy Projekt 2024 z większością Waszych sugestii. Myślę, że dzięki temu ten Projekt 2024 będzie bardziej doskonały. Projekt oparty jest wyłącznie na realnym rozwoju komunikacji tramwajowej w Krakowie czyli tylko tych przetargach, które są obecnie podpisane. Dotyczy to zarówno taboru jak i budowanych linii. W 2024 powinno być w sumie 110 Stadlerów w Krakowie i tylko taki tabor został dodany. Według przetargów podpisanych na budowę linii w 2024 powinny być ukończone nowe linie
Trasa Łagiewnicka
Wieczysta - Mistrzejowice
Górka Narodowa.
Przy częstotliwości 7,5/15 którą preferuje ZTP i ilości linii 25 ilość brygad wynosi 250. Przy przywróceniu linii 50 i 52 do częstotliwości co 5 min ilość musiałaby wzrosnąć do 263 brygad w dni powszednie. Powstanie nowych tras musi spowodować wzrost kilku brygad w ruchu.
Projekt 2024 proponuje 21 linii i po oddaniu trzech nowych tras tramwajowych wzrost do zaledwie 271 brygad w dni powszednie. Zatem suma absolutnie porównywalna nie wykracza poza ramy możliwości finansowych Krakowa.
Częstotliwość co 6 i 12 min stosowano już w Krakowie w latach 1989-90. Wówczas liniami co 6 min były „3” i „4’ obecne trasy i „18” Cichy Kącik – Borek Fałęcki. Kryzys lat 90 –ch wymusił ograniczenie częstotliwości i zmianę decyzji. Częstotliwość 6’ i 12’ można idealnie wykorzystać do wspólnego taktu pomiędzy liniami co 2, 3, 4, 6 min. I to w Projekcie 2024 zostało sprecyzowane. Absolutnie nie da się tego zrobić w przypadku 5, 7,5, 15 i to jest matematycznie nie możliwe. Oczywiście głównym tutaj problemem jest połączenie linii co 5 min z tymi co 7,5 min. To się w optymalizacji z 2018 w Krakowie nie udało, z racji ciasnoty pętli tramwajowych i dużej ilości tramwajów w newralgicznych odcinkach. Już na samych pętlach tramwaje się przez to blokowały i nie wyjeżdżały terminowo tylko stadnie (dotyczy szczególnie Czerwonych Maków i Kurdwanowa). Pączkowanie linii czy robienie z jednej dwóch o zdecydowanie gorszych parametrach w latach 90-ch XX miało miejsce poprzez wprowadzenie kilku linii dublujących na cyfrę 4. Np. 43, 44, 46. Obecnie również zaczęto dublować z 52 powstało 52+12 z 50 powstało 50+49 mam tutaj na myśli ograniczenie częstotliwości 50 i 52 do 7,5 min. Projekt 2024 to tendencja wzmocnienia linii już istniejących tych najważniejszych. .

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Projekt Impuls - układ linii tramwajowych w 2024

Post autor: kucyk » 10 maja 2021, 15:04

Co się tak uwziąleś na ten Bieżanów? :o
Co projekt to robisz to samo. :oops:
Do Bieżanowa proponujesz tylko 20 kursów / h i to tylko w szczycie a do Kurdwanowa i przez Kurdwanów 25 kursów / h przez cały dzień i w mega taborze. :evil:
Osłabiasz o połowę "13" - według mnie zasługuje na ~f co 6 minut. :x
Bez tej poprawki projekt do bani i do poprawy. :twisted:
A nie chcę wiedzieć gdy oddadzą tramwaj do Rżąki i będą bazować na Twoim projekcie. Z tych 20 kursów w Bieżanowie zabiorą powiedzmy 40 procent. :roll:
Kpina. :shock:

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Projekt Impuls - układ linii tramwajowych w 2024

Post autor: impuls » 10 maja 2021, 17:01

Kucyk Projekt zakłada 25 h w Bieżanowie czyli więcej niż obecnie. Popatrz na tabelkę, po co tyle niesłusznej krytyki z Twojej strony.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Projekt Impuls - układ linii tramwajowych w 2024

Post autor: Kitek » 14 maja 2021, 18:16

Bardzo podoba mi się ten zmodyfikowany projekt, jedyny drobny mankament, którego pewnie nie da się uniknąć, to dwie linie z Ptaszyckiego na Salwator. Dziękuję również za uwzględnienie naszych uwag i postulatów.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Projekt Impuls - układ linii tramwajowych w 2024

Post autor: Adrian14 » 15 maja 2021, 13:55

W rozpisce linii 15 jest do Dworca Towarowego.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Projekt Impuls - układ linii tramwajowych w 2024

Post autor: Tramwajolog14 » 15 maja 2021, 13:58

A jaką częstotliwość mają "8" i "13"? Bo są rozbieżności między rozpiską, tabelką a mapką...

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Projekt Impuls - układ linii tramwajowych w 2024

Post autor: impuls » 15 maja 2021, 20:57

Adrian14 pisze: 15 maja 2021, 13:55 W rozpisce linii 15 jest do Dworca Towarowego.
Ma być tak jak prowadzą linie na mapce "15" do Salwatora. W opisie mapki jest błąd, zostanie skorygowany.
Bardzo dziękuję za wychwycenie.
Tramwajolog14 pisze: 15 maja 2021, 13:58 A jaką częstotliwość mają "8" i "13"? Bo są rozbieżności między rozpiską, tabelką a mapką...
"8" ma mieć częstotliwość co 6' min. cały dzień. W opisie linii jest błędnie poza szczytem co 12' . Zostanie skorygowane. Bardzo dziękuję za zwrócenie uwagi. Natomiast "13" cały dzień co 12' minut tak jest wszędzie w projekcie. Przy tej linii nie znalazłem rozbieżności.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości