Bezpieczeństwo, kultura jazdy

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Justforfun
Znawca
Posty: 134
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: Bezpieczeństwo, kultura jazdy

Post autor: Justforfun » 29 gru 2022, 20:33

GoMeZz391 pisze: 29 gru 2022, 19:48 Co do poinformowania, to może być nalepka.
110
Lecz kierowca odpowiada z Art. 97 KW - Taryfikator mandatów Rozdz. III, Lit. A Pkt. 64 (art. 45 ust. 2 pkt 3 w zw. z art. 39 ust. 1) - "Kierowanie pojazdem przewożącym pasażerów niekorzystających z pasów bezpieczeństwa" i za to jest 100 zł i 5 pkt.
(Dz.U. 2021 poz. 2484 oraz Dz.U. 2022 poz. 1951)


Przeniesione do lepszego tematu.
~Mod. Gz391
W autobusie nie ma to zastosowania bo kierowca nie ma jak tego sprawdzić, nie obrócisz się jak w osobówce zobaczyć czy Twój pasażer się przypadkiem nie odpiął. Mandatu w takiej sytuacji się nie przyjmuje, co logiczne bo nie masz jak wyegzekwować tego od pasażerów (brak sygnalizacji niezapiętych pasów). Pytałem nawet o tę kwestię na szkoleniu Flixbus. Oczywiście było poruszone to, że przy każdym miejscu powinien być piktogram, proszono też o ewentualne przypominanie aby uniknąć ewentualnych nieprzyjemności z tego powodu.
Ex kierowca MPK, PW.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1231
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Bezpieczeństwo, kultura jazdy

Post autor: GoMeZz391 » 29 gru 2022, 22:19

Justforfun pisze: 29 gru 2022, 20:33 W autobusie nie ma to zastosowania bo kierowca nie ma jak tego sprawdzić, nie obrócisz się jak w osobówce zobaczyć czy Twój pasażer się przypadkiem nie odpiął. Mandatu w takiej sytuacji się nie przyjmuje, co logiczne bo nie masz jak wyegzekwować tego od pasażerów (brak sygnalizacji niezapiętych pasów). Pytałem nawet o tę kwestię na szkoleniu Flixbus. Oczywiście było poruszone to, że przy każdym miejscu powinien być piktogram, proszono też o ewentualne przypominanie aby uniknąć ewentualnych nieprzyjemności z tego powodu.
Przepisy odnoszą się do wszystkich pojazdów, lecz tak jak mówisz w autobusie ciężko wyegzekwować.

Prawo mamy jakie mamy, a to że nie przyjmiesz mandatu i masz szansę na wygranie sprawy to już osobna kwestia, której już tu nie poruszam, gdyż to już temat rzeka ;)

Edit:
Jamnik pisze: 29 gru 2022, 20:25 Jeśli tak jest, to jest to w autobusie tego typu głupota. Pasażerowie siedzący mają mieć pasy, a stojący co?

Inna sprawa, że ani Policja ani ITD nie kontroluje autobusów miejskich pod tym kątem. Gorzej w przypadku jakiegoś wypadku.
Pasażer stojący, to stojący. Jeśli tylko pojazd dopuszcza przejazd w tej formie to nie ma problemu.

W 90% pojazdów w KM masz pojazdy bez pasów, bo takie pojazdy mają inne zasady homologacji.
A jak to kiedyś wyjaśnił jakiś inspektor WRD z KGP "Autobusy miejskie nie mogą mieć pasów, ponieważ występuje w nich zbyt duża rotacja pasażerów."

P.S.
Danych tego eksperta nie pamiętam. Dokładnego sformułowania odpowiedzi również już nie pamiętam.

Justforfun
Znawca
Posty: 134
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: Bezpieczeństwo, kultura jazdy

Post autor: Justforfun » 29 gru 2022, 22:24

GoMeZz391 pisze: 29 gru 2022, 22:19 Przepisy odnoszą się do wszystkich pojazdów, lecz tak jak mówisz w autobusie ciężko wyegzekwować.

Prawo mamy jakie mamy, a to że nie przyjmiesz mandatu i masz szansę na wygranie sprawy to już osobna kwestia, której już tu nie poruszam, gdyż to już temat rzeka ;)
Po wspomnianym szkoleniu Flixa nawet szukałem tego tematu w internecie i gdzieś widziałem właśnie tę kwestię, że w przypadku piktogramów kierowca już z miejsca jest "czysty". Nie mogę tego aktualnie znaleźć, a szkoda.
Ex kierowca MPK, PW.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bezpieczeństwo, kultura jazdy

Post autor: Kaszmir » 11 sty 2023, 13:01

Zmiana przepisów oraz korekty infrastruktury przyniosły rezultaty - ofiar na drogach w Krakowie jest mniej niż w zeszłych latach. To wyłączając pandemiczne 2020 i 2021, gdy ruch był mniejszy, choć ofiar śmiertelnych jest mniej nawet niż we wspomnianym okresie.

Rekordowy rok na drogach w Krakowie. Pierwszy raz jednocyfrowa liczba ofiar
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rekor ... 49391.html
Po dwóch latach z wynikami na poziomie 10 osób zabitych w ciągu roku tym razem takich tragedii było pięć. To wyraźna zmiana, zwłaszcza jeśli porównamy to z niechlubnym rokiem 2018, w którym w Krakowie zginęło aż 24 uczestników ruchu drogowego.
Wiadomo natomiast, że liczba rannych w porównaniu z rokiem 2021 wzrosła o 5,8%, z 771 na 816. Po raz pierwszy od epidemii przekroczona została bariera 800 osób, aczkolwiek w roku 2019 wskaźnik ten wyniósł znacznie więcej, bo 956.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Bezpieczeństwo, kultura jazdy

Post autor: kbieniu7 » 11 sty 2023, 16:34

Kaszmir pisze: 11 sty 2023, 13:01 Zmiana przepisów oraz korekty infrastruktury przyniosły rezultaty - ofiar na drogach w Krakowie jest mniej niż w zeszłych latach. To wyłączając pandemiczne 2020 i 2021, gdy ruch był mniejszy, choć ofiar śmiertelnych jest mniej nawet niż we wspomnianym okresie.

Rekordowy rok na drogach w Krakowie. Pierwszy raz jednocyfrowa liczba ofiar
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rekor ... 49391.html
To bardzo dobre wieści. Każda śmierć na drodze to tragedia, która nie musiała się wydarzyć. Przyglądając się opisowi wypadków śmiertelnych, nie było na liście potrąceń przez samochód na przejściach dla pieszych (był raz przez tramwaj). Zwężenia i montaż sygnalizacji zmniejsza ryzyko powtórek dawnych tragedii z Armii Krajowej, Andersa czy Dietla.

Nadal jednak jest sporo do poprawy, przerażają przypadki wpadnięcia pojazdu na ludzi na chodniku. Moim zdaniem i za to trzeba by się wziąć: albo wymuszając nieprzekraczanie prędkości (zwężenia pasów ruchu z 3,50m do 3,00-3,25m, fotoradary), czy montaż barier. Szczerze, to boję się przystanków typu Kabel, Zabłocie czy Rondo Grzegórzeckie. Te przystanki są wąskie, oczekuje na nich dużo ludzi, a centymetry od pasażerów jest droga, na której pojazdy poruszają się z dużą prędkością. Ja bym na czole peronów zamontował jakieś betonowe elementy (chociażby donice) tak, by ew. wypadnięty pojazd nie zagroził oczekującym pasażerom, a zatrzymał się przed wpadnięciem na peron.

Dodatkowo jest jeszcze kilka miejsc, w których zamontowałbym bariery oddzielające kierunki ruchu, aby uniknąć zderzeń czołowych przy wysokich prędkościach - zwłaszcza pod wiaduktem na Kamieńskiego, gdzie jeszcze warto by obarierować przyczółki wiaduktu. Wysłałem parę lat temu pismo do ZIKiTu, ale nie widzieli potrzeby... Odpisali, że wg "danych Policji nie było dotychczas wypadków i przez to nie można zakwalifikować jako szczególnie niebezpieczne miejsce". No, ale na tym polega prewencja, by nie czekać na wypadek...
Szanowni Państwo

Chciałbym wnieść o montaż bariery energochłonnej w pasie rozdziału na Powstańców Śląskich, w obrębie węzła al. Powstańców Śląskich/Kamieńskiego.

Al. Powstańców Śląskich jest drogą o wysokiej dopuszczalnej prędkości (70 i 80 km/h). Ze względu na geometrię drogi wielu kierowców jeździ jednak nawet z prędkościami powyżej limitu (nawet 100 km/h i więcej). W takim przypadku jakiekolwiek kolizje i wypadki niosą ze sobą ryzyko bardzo tragicznych skutków.

Omawiany fragment jest znajduje się w obrębie węzła. Droga w tym miejscu ma lekkie łuki zarówno w poziomie jak i w pionie.

Warto przypomnieć, że kilka lat temu miał miejsce śmiertelny wypadek na ul. Stella-Sawickiego, w obrębie węzła Stella-Sawickiego/Mogilska. Samochód osobowy wypadł tam z jezdni przy dużej prędkości i przejechał przez bardzo szeroki pas rozdziału. Po tym wypadku między jezdniami zamontowano bariery linowe.

W tym miejscu pas rozdziału jest bardzo wąski, co w żaden sposób nie zapewnia separacji przeciwległych kierunków ruchu. W związku z tym wyjątkowo zasadny by był montaż takiej bariery w tym miejscu, nie czekając na możliwy wypadek.

Co więcej, wnoszę też o montaż bariery z boku, przed wiaduktem, od strony wschodniej, tak aby ochronić przed uderzeniem w przyczułek wiaduktu.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bezpieczeństwo, kultura jazdy

Post autor: Kaszmir » 11 sty 2023, 16:57

kbieniu7 pisze: 11 sty 2023, 16:34Dodatkowo jest jeszcze kilka miejsc, w których zamontowałbym bariery oddzielające kierunki ruchu, aby uniknąć zderzeń czołowych przy wysokich prędkościach - zwłaszcza pod wiaduktem na Kamieńskiego, gdzie jeszcze warto by obarierować przyczółki wiaduktu. Wysłałem parę lat temu pismo do ZIKiTu, ale nie widzieli potrzeby... Odpisali, że wg "danych Policji nie było dotychczas wypadków i przez to nie można zakwalifikować jako szczególnie niebezpieczne miejsce". No, ale na tym polega prewencja, by nie czekać na wypadek...
No i niestety zdarzył się wypadek, śmiertelny, w sierpniu 2020: motocyklista stracił panowanie nad motorem, przejechał na przeciwległy pas, zderzył się z autami, potem z latarnią.
https://www.facebook.com/roadsafepl/pho ... 60/?type=3
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... hKGyLhkKHl Obrazek

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Bezpieczeństwo, kultura jazdy

Post autor: fysztof » 11 sty 2023, 23:51

To miejsce jest doskonałym przykładem jak NIE powinna wyglądać miejska ulica. Samochody na powyższym zdjęciu znajdujące się na lewym pasie fantastycznie unaoczniają jak przeskalowana jest infrastruktura drogowa w Krakowie. Pas ma szerokość niemal dwóch aut. Każda śmierć to tragedia, ale ile ten motocyklista jechał - zostało to stwierdzone? Z jaką prędkością tam generalnie poruszają się samochody? To jest środek miasta! 80km/h jest dozwolone, a w praktyce latają tam i 100 i 120. Normalne to? Tam bariery to ostatnia rzecz, jaką należy robić. Zacząć trzeba od dostosowania infrastruktury, by nie zachęcała do autostradowych zachowań. Węższe pasy, optyczne zawężenia, fotoradary - jednym słowem ucywilizowanie...

tomta1
Ekspert
Posty: 649
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Bezpieczeństwo, kultura jazdy

Post autor: tomta1 » 12 sty 2023, 6:20

Tylko że to jest* ulica klasy głównej, na której pas ruchu musi mieć 3,50 m (co najwyżej lewy można zwęzić do 3,25 m). Do tego dochodzą wymagane poszerzenia na łukach – i robi nam się z tego to, co mamy.

*Jest, bo musiała być – jeszcze 2 tygodnie temu był to przebieg drogi wojewódzkiej, a więc musiała to być droga o takich parametrach. Obecnie to droga powiatowa, więc mogłaby być klasy zbiorczej i mieć zmniejszone niektóre parametry, ale to wymaga przebudowy – samymi słupkami plastikowymi tego nie da się zrobić. Do tego musimy pamiętać o tym, że jest to część II obwodnicy Krakowa i musi być przepustowa, inaczej jakiekolwiek ograniczenia dla ruchu samochodowego wewnątrz II obwodnicy nie mają racji bytu, bo musimy dać tym ludziom alternatywę. I tu jest zagwozdka – zrobić tak, by zachować przepustowość, parametry też winny wskazywać na nieco „lepszą” drogę na tyle, by być alternatywą dla jazdy przez centrum, ale jednocześnie by zachować bezpieczeństwo i nie zachęcić do skracania sobie tędy drogi zamiast jazdy np. III obwodnicą lub odcinkami pomiędzy II a III.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Bezpieczeństwo, kultura jazdy

Post autor: kbieniu7 » 12 sty 2023, 11:02

Kaszmir pisze: 11 sty 2023, 16:57 No i niestety zdarzył się wypadek, śmiertelny, w sierpniu 2020: motocyklista stracił panowanie nad motorem, przejechał na przeciwległy pas, zderzył się z autami, potem z latarnią.
:(
fysztof pisze: 11 sty 2023, 23:51 To miejsce jest doskonałym przykładem jak NIE powinna wyglądać miejska ulica. Samochody na powyższym zdjęciu znajdujące się na lewym pasie fantastycznie unaoczniają jak przeskalowana jest infrastruktura drogowa w Krakowie. Pas ma szerokość niemal dwóch aut. Każda śmierć to tragedia, ale ile ten motocyklista jechał - zostało to stwierdzone? Z jaką prędkością tam generalnie poruszają się samochody? To jest środek miasta! 80km/h jest dozwolone, a w praktyce latają tam i 100 i 120. Normalne to? Tam bariery to ostatnia rzecz, jaką należy robić. Zacząć trzeba od dostosowania infrastruktury, by nie zachęcała do autostradowych zachowań. Węższe pasy, optyczne zawężenia, fotoradary - jednym słowem ucywilizowanie...
tomta1 pisze: 12 sty 2023, 6:20 Tylko że to jest* ulica klasy głównej, na której pas ruchu musi mieć 3,50 m (co najwyżej lewy można zwęzić do 3,25 m). Do tego dochodzą wymagane poszerzenia na łukach – i robi nam się z tego to, co mamy.

*Jest, bo musiała być – jeszcze 2 tygodnie temu był to przebieg drogi wojewódzkiej, a więc musiała to być droga o takich parametrach. Obecnie to droga powiatowa, więc mogłaby być klasy zbiorczej i mieć zmniejszone niektóre parametry, ale to wymaga przebudowy – samymi słupkami plastikowymi tego nie da się zrobić. Do tego musimy pamiętać o tym, że jest to część II obwodnicy Krakowa i musi być przepustowa, inaczej jakiekolwiek ograniczenia dla ruchu samochodowego wewnątrz II obwodnicy nie mają racji bytu, bo musimy dać tym ludziom alternatywę. I tu jest zagwozdka – zrobić tak, by zachować przepustowość, parametry też winny wskazywać na nieco „lepszą” drogę na tyle, by być alternatywą dla jazdy przez centrum, ale jednocześnie by zachować bezpieczeństwo i nie zachęcić do skracania sobie tędy drogi zamiast jazdy np. III obwodnicą lub odcinkami pomiędzy II a III.
Ta droga to jeszcze zaszłość z lat 70-tych (lub 80-tych?), przy czym akurat jej nie uważam za jakiś duży problem pod względem przeskalowanej i niepasującej do miasta infrastruktury. Została zbudowana na terenach blisko centrum, ale słabo zabudowanych, tuż przy linii kolejowej, jak również raczej nie ma potencjału, na większą zabudowę wokół w najbliższej przyszłości. Pełni za to de facto rolę III obwodnicy dzisiaj, zapewniając przejazd z płd-zach. na płn-wsch. - co zresztą pisałem na Kraboku przy postulacie dobudowy buspasów na Nowohuckiej.

Co wartałoby zrobić (poza usprawnieniem km), to właśnie poprawa bezpieczeństwa tam - montaż barier energochłonnych wzdłuż całego pasa rozdziału (w tym na długości, gdzie jest tylko od jednej strony), może fotoradar (albo OPP - to jest chyba jedyne miejsce w Krakowie, gdzie coś takiego by się dało wprowadzić).

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Bezpieczeństwo, kultura jazdy

Post autor: fysztof » 12 sty 2023, 15:13

kbieniu7 pisze: 12 sty 2023, 11:02 Ta droga to jeszcze zaszłość z lat 70-tych (lub 80-tych?), przy czym akurat jej nie uważam za jakiś duży problem pod względem przeskalowanej i niepasującej do miasta infrastruktury. Została zbudowana na terenach blisko centrum, ale słabo zabudowanych, tuż przy linii kolejowej, jak również raczej nie ma potencjału, na większą zabudowę wokół w najbliższej przyszłości.
Tak, planowo to zaszłość z lat 70-tych, realizacyjnie z 80-tych. Niestety nie zgadzam się z tym, że okolica nie ma potencjału. Przede wszystkim kolejność sprawcza mi się nie zgadza. Z Twojego wpisu czytam tak: okolica jest słabo miejska -> więc może być tam pseudo-autostrada. Natomiast według mnie jest na odwrót: przede wszystkim to forma tej ulicy sprawia, że okolica pozostaje taka, jaka jest... nieprzyjazna ludziom. I też co ważniejsze, ta trasa nie powstała w próżni. Już w momencie jej realizacji przeryto całą okolicę na pół:
- zniknęła ulica "Cmentarna" (zaczynała się u na obecnym skrzyżowaniu Wielickiej/Limanowskiego/Powstańców Śląskich) a wraz z nią niemało zabudowy
- zniknęła ulica "Ruchliwa" łącząca Limanowskiego z al. Dembowskiego od południowej strony
- zdewastowano znaczącą cześć starego Cmentarza Podgórskiego
- odcięto ulicę Parkową od ulicy za Torem i de facto podzielono tu Podgórze na dwie części (rozdarto Krzemionki, pozostawiając po jednej stronie kopiec a po drugiej fort i kościółek)
- odcięto tym samym całkowicie centrum Podgórza od stacji (później przystanku) kolejowego Krzemionki
- zniknęła również część kolejnej ulicy, czyli "Czyżówka", która także łączyła się z Parkową a dziś jest ślepym kurnikiem
Gdyby nie te wszystkie zmiany, z pewnością dziś mielibyśmy tam zupełnie inny obraz miasta i pełnoprawną tkankę miejską. Wiem, że dzisiejszy stan to spuścizna 'komuny', ale dla mnie osobiście jest to problem - i jak wspomniałem dopóki tak przeskalowana i przewymiarowana będzie ulica Powstańców Śląskich, dopóty tam miejskie życie nie wróci. Zamiast trzech pasów ekspresowych w każdą stronę oraz barier energochłonnych itp. zdecydowanie bardziej widziałbym pójście w stronę tego, jak chociażby wyglądają Aleje. Albo Lubomirskiego. I to i to jest tak samo "II obwodnica". Jakoś da się w sposób cywilizowany. Bo za dzieciaka to w ogóle ile razy tam chodziłem, to sobie mówiłem, że jak już będę duży i bogaty, to zrobię tam tunel i ówczesną ulicę "Telewizyjną" w nim schowam, żeby można było do kopca dojść;-P
Niemniej, na serio, cały pas Powstańców Śląskich ma ze 40 metrów szerokości. Można to zdecydowanie bardziej "miejsko" zagospodarować, to i na miejscu obecnych salonów samochodowych i komisów też będą warunki, by powstał miks mieszkaniowo-usługowo-biurowy. Sama linia kolejowa jest niżej, to i tak przeszkadzać nie będzie. A obok wielkie tereny zielone i rekreacyjne - okolica do zamieszkania jak marzenie. Tylko planiści i decydenci muszą mieć wizję i chęci wychodzące nieco dalej niż ściek samochodowy... Owszem, ta droga to zaszłość - ale należy ją naprawiać a nie utrwalać...

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Bezpieczeństwo, kultura jazdy

Post autor: kbieniu7 » 12 sty 2023, 16:28

fysztof pisze: 12 sty 2023, 15:13 Tak, planowo to zaszłość z lat 70-tych, realizacyjnie z 80-tych. Niestety nie zgadzam się z tym, że okolica nie ma potencjału. Przede wszystkim kolejność sprawcza mi się nie zgadza. Z Twojego wpisu czytam tak: okolica jest słabo miejska -> więc może być tam pseudo-autostrada. Natomiast według mnie jest na odwrót: przede wszystkim to forma tej ulicy sprawia, że okolica pozostaje taka, jaka jest... nieprzyjazna ludziom. I też co ważniejsze, ta trasa nie powstała w próżni. Już w momencie jej realizacji przeryto całą okolicę na pół:
- zniknęła ulica "Cmentarna" (zaczynała się u na obecnym skrzyżowaniu Wielickiej/Limanowskiego/Powstańców Śląskich) a wraz z nią niemało zabudowy
- zniknęła ulica "Ruchliwa" łącząca Limanowskiego z al. Dembowskiego od południowej strony
- zdewastowano znaczącą cześć starego Cmentarza Podgórskiego
- odcięto ulicę Parkową od ulicy za Torem i de facto podzielono tu Podgórze na dwie części (rozdarto Krzemionki, pozostawiając po jednej stronie kopiec a po drugiej fort i kościółek)
- odcięto tym samym całkowicie centrum Podgórza od stacji (później przystanku) kolejowego Krzemionki
- zniknęła również część kolejnej ulicy, czyli "Czyżówka", która także łączyła się z Parkową a dziś jest ślepym kurnikiem
Gdyby nie te wszystkie zmiany, z pewnością dziś mielibyśmy tam zupełnie inny obraz miasta i pełnoprawną tkankę miejską. Wiem, że dzisiejszy stan to spuścizna 'komuny', ale dla mnie osobiście jest to problem - i jak wspomniałem dopóki tak przeskalowana i przewymiarowana będzie ulica Powstańców Śląskich, dopóty tam miejskie życie nie wróci. Zamiast trzech pasów ekspresowych w każdą stronę oraz barier energochłonnych itp. zdecydowanie bardziej widziałbym pójście w stronę tego, jak chociażby wyglądają Aleje. Albo Lubomirskiego. I to i to jest tak samo "II obwodnica". Jakoś da się w sposób cywilizowany. Bo za dzieciaka to w ogóle ile razy tam chodziłem, to sobie mówiłem, że jak już będę duży i bogaty, to zrobię tam tunel i ówczesną ulicę "Telewizyjną" w nim schowam, żeby można było do kopca dojść;-P
Niemniej, na serio, cały pas Powstańców Śląskich ma ze 40 metrów szerokości. Można to zdecydowanie bardziej "miejsko" zagospodarować, to i na miejscu obecnych salonów samochodowych i komisów też będą warunki, by powstał miks mieszkaniowo-usługowo-biurowy. Sama linia kolejowa jest niżej, to i tak przeszkadzać nie będzie. A obok wielkie tereny zielone i rekreacyjne - okolica do zamieszkania jak marzenie. Tylko planiści i decydenci muszą mieć wizję i chęci wychodzące nieco dalej niż ściek samochodowy... Owszem, ta droga to zaszłość - ale należy ją naprawiać a nie utrwalać...
Ale ja się zgadzam, że ta droga powinna się kiedyś doczekać bardziej ludzkiego kształtu i lepszego zagospodarowania wokół. Jak również z tym, że II obwodnica może wyglądać jak Aleje. Tylko uważam, że inne obszary powinny wcześniej doczekać się "rewitalizacji" podrogowej - jak np. okolica dworca czy wspomniana ul. Lubomirskiego, która nie jest aż tak autostradowa, ale jest sporą barierą wewnątrz najgęstszej zabudowy miejskiej, czy ul. Marii Konopnickiej.

Ponadto obecnie nie ma innej alternatywy do niej, póki nie powstaną Trasy Nowobagrowa oraz Ciepłownicza... do których sam jestem sceptyczny, bo póki co to będzie budowa innej miejskiej autostrady przez równie gęsto zabudowany obszar.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 9 gości