Strona 4 z 4

Re: STADLER Tina Kraków

: 17 cze 2021, 23:18
autor: Jamnik
kucyk pisze: 17 cze 2021, 21:19 Czyli pierwsze egzemplarze w krakowskim MPK mogą być z początkiem 2023. :shock:
Nie będzie to już obsuwa w stosunku do pierwotnych planów? :o
Ktoś na FB pod tym artykułem zadał podobne pytanie. Odpowiedź PSMKMS brzmi:
jedno z drugim najpewniej nie ma wiele wspólnego.

Re: STADLER Tina Kraków

: 18 cze 2021, 22:23
autor: kucyk
Oto co dzisiaj znalazłem:
W kwietniu zeszłego roku krakowskie MPK podpisało umowę ramową, która daje możliwość dostawy do Krakowa nawet 60 nowych tramwajów. Pewne jest, że MPK zakupi 35 pojazdów za kwotę 293 milionów złotych.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowy- ... 41611.html

To będziemy mieć 60 Lajkoników 2 czy nie? :o :roll:

Re: STADLER Tina Kraków

: 25 lip 2021, 21:28
autor: pawel200020
Ponoć wczoraj w nocy jeżdziła Tina i pod koniec zjeżdżała na holu N8C ;)

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 19 sie 2021, 10:44
autor: PKPfan
A kiedy mniej więcej w 2022 należy spodziewać się rozpoczęcia dostaw Lajkoników z drugiego przetargu? Raczej początkiem roku czy gdzieś w drugiej połowie?

Re: STADLER Tina Kraków

: 19 sie 2021, 21:40
autor: tomta1
Gdzieś była mowa o tym, że najwcześniej od lipca, czyli zdecydowanie druga połowa.

Re: STADLER Tina Kraków

: 19 sie 2021, 21:56
autor: pawel200020
Pamiętajmy też, że #hy799 przyjechał na homologację i testy, prawdopodobnie gdy wszystko przebiegnie pomyślnie dopiero wtedy na dobre ruszy produkcja nowej serii.

Re: STADLER Tina Kraków

: 20 sie 2021, 12:11
autor: Trololo
Jak dla mnie bez sensu jest teoria według której wozy z drugiego przetargu będą tinami z inną homologacją, a nie lajkonikami, z punktu widzenia zarówno producenta jak i mpk nie przyniesie to żadnych korzyści, stadler zamiast wykorzystać sprawdzony projekt i wprowadzić w nim drobne poprawki, musiałby dostarczyć partię 60 prototypów i w razie problemów na szybko szukać rozwiązania problemu, a w mpk dochodzą szkolenia motorniczych na nowy typ wagonu, problemy przy planowaniu prac (na Podgórzu byłyby 3 rodzaje wagonów tej długości: ngt8, lajkonik, tina), po zakończeniu gwarancji znowu osobne szkolenia pracowników zaplecza technicznego na oba rodzaje wozów, do tego osobne magazyny na części, a w odległej przyszłości problem z kanibalizacją wagonów, części z wcześniej wycofanych lajkoników nie pasowałyby do umierających ale jeszcze jeżdżących tin, mpk powinno dążyć do ujednolicenia taboru, a nie robienia jeszcze większego zamieszania, w Hucie jest aktualnie 7 modeli wozów wymagających oddzielnych szkoleń, a na Podgórzu nie licząc nevelo 9 (w ramach samych gt8 są trzy oddzielne szkolenia gt8n, rf313, i trzecie na 310,311,312).

Re: STADLER Tina Kraków

: 21 sie 2021, 11:29
autor: Lw25
Trololo pisze: 20 sie 2021, 12:11 Jak dla mnie bez sensu jest teoria według której wozy z drugiego przetargu będą tinami z inną homologacją, a nie lajkonikami, z punktu widzenia zarówno producenta jak i mpk nie przyniesie to żadnych korzyści, stadler zamiast wykorzystać sprawdzony projekt i wprowadzić w nim drobne poprawki, musiałby dostarczyć partię 60 prototypów i w razie problemów na szybko szukać rozwiązania problemu, a w mpk dochodzą szkolenia motorniczych na nowy typ wagonu, problemy przy planowaniu prac (na Podgórzu byłyby 3 rodzaje wagonów tej długości: ngt8, lajkonik, tina), po zakończeniu gwarancji znowu osobne szkolenia pracowników zaplecza technicznego na oba rodzaje wozów, do tego osobne magazyny na części, a w odległej przyszłości problem z kanibalizacją wagonów, części z wcześniej wycofanych lajkoników nie pasowałyby do umierających ale jeszcze jeżdżących tin, mpk powinno dążyć do ujednolicenia taboru, a nie robienia jeszcze większego zamieszania, w Hucie jest aktualnie 7 modeli wozów wymagających oddzielnych szkoleń, a na Podgórzu nie licząc nevelo 9 (w ramach samych gt8 są trzy oddzielne szkolenia gt8n, rf313, i trzecie na 310,311,312).
Imho to tylko chwyt marketingowy, bo Tina to nowa zabawka Stadlera.

Re: STADLER Tina Kraków

: 15 paź 2021, 14:23
autor: Łukasz
Ten tramwaj będzie jeździł po Krakowie bez pasażerów. Przez cały rok
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ten-t ... 43181.html
Naszym celem jest aby wózki TINA, po przejściu kompleksowych prób w warunkach rzeczywistej eksploatacji, stały się podstawowym komponentem przyszłych tramwajów Stadlera. Możliwość poddania nowej konstrukcji ocenie doświadczonego, technicznie zaawansowanego operatora jakim jest MPK Kraków bez wątpienia przyczyni się do optymalnego dopasowania nowego rozwiązania do oczekiwań najbardziej wymagających klientów. Cieszę się także, że przy tym innowacyjnym rozwiązaniu pracują nasi polscy inżynierowie – mówi Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska.

Re: STADLER Tina Kraków

: 08 gru 2021, 23:43
autor: abuk
W oficjalnym systemie (api.ttss.pl) z bazy zniknął #HY858. Wiadomo co się z biedaczkiem dzieje? Zaraz będzie pół roku jak uderzył Bombkę i od tamtego czasu stoi na szopie?

Re: STADLER Tina Kraków

: 09 gru 2021, 0:48
autor: impuls
abuk pisze: 08 gru 2021, 23:43 W oficjalnym systemie (api.ttss.pl) z bazy zniknął #HY858. Wiadomo co się z biedaczkiem dzieje? Zaraz będzie pół roku jak uderzył Bombkę i od tamtego czasu stoi na szopie?
Minęło 6 miesięcy i zniknął z api.ttss.pl . Wagon jest rozłączony. Pierwszy rozbity człon jest odłączony od dwóch pozostałych. Wszystkie człony są na najbliższym torze obok Hali Szlifierni podtorowej w Hucie. Człon rozbity nadal jest nie naprawiony.

Re: STADLER Tina Kraków

: 09 gru 2021, 22:57
autor: abuk
Dzięki za konkretną odpowiedź. :)

Re: STADLER Tina Kraków

: 04 kwie 2022, 19:49
autor: Bayer2003
Wbrew powszechnym opiniom, Tina HY799 wcale nie jest pusta w środku, a ma zamontowane krakowskie krzesełka. Z łatwością można to zauważyć przy odpowiednim oświetleniu słonecznym. Jest więc spora szansa, że wagon ten trafi do regularnej eksploatacji ;).

Re: STADLER Tina Kraków

: 04 kwie 2022, 22:10
autor: Tramwajolog14
Bayer2003 pisze:Wbrew powszechnym opiniom, Tina HY799 wcale nie jest pusta w środku, a ma zamontowane krakowskie krzesełka. Z łatwością można to zauważyć przy odpowiednim oświetleniu słonecznym. Jest więc spora szansa, że wagon ten trafi do regularnej eksploatacji ;).
Musieli jakoś ostatnio zamontować. Parę dni temu jechałem tuż za Tiną i było idealnie widać całe wnętrze (okno z tyłu nie odbija tak światła). Nie było tam krzesełek, było za to dociążenie, mnóstwo kabli i ludzie z laptopami.

Re: STADLER Tina Kraków

: 06 kwie 2022, 9:56
autor: pawel200020
Bayer2003 pisze: 04 kwie 2022, 19:49 Wbrew powszechnym opiniom, Tina HY799 wcale nie jest pusta w środku, a ma zamontowane krakowskie krzesełka. Z łatwością można to zauważyć przy odpowiednim oświetleniu słonecznym. Jest więc spora szansa, że wagon ten trafi do regularnej eksploatacji ;).
Tak, są 2 krzesełka jedno z przodu, drugie z tyłu ;) i dodatkowo jest stolik na laptopa ale mimo wszystko wyposażenia takiego jak Lajkoniki to ona nie ma...