Linie sezonowe ("134/434", "352", "427") i rekreacyjne

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 165
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: fistaszek » 07 kwie 2021, 13:14

edek3253 pisze:
07 kwie 2021, 10:03
Jak to jest linia weekendowa to ludzie z Prądnika, Azorów czy Krowodrzy tez musieliby specjalnie do centrum dojechać. Te rejony to wielkie osiedla, autobus miałby branie. Pomysł ze Skałą Kmity bardzo dobry, ale po co te przystanki po drodze w gminie Zabierzów? To chyba ma być linia przyspieszona dla Krakowian?
Warto by było, aby do linii tej prosty dostęp miał każdy krakowianin, nie tylko ten z północy miasta. Najłatwiej dokonać tego wtedy, gdy linia ta kursuje z centrum miasta. Uważam, że dobrym posunięciem jest skierowanie wszystkich tych linii do Centrum, gdyż wtedy najwięcej pasażerów może na niej skorzystać :) .
prezes pisze:
07 kwie 2021, 13:03
... gminy te raczej ucieszyłyby się z dodatkowego połączenia, tak samo jak mieszkańcy Krakowa, którzy zyskaliby lepszy dojazd do parku narodowego.
Gminy by się ucieszyły, mieszkańcy Krakowa nie bardzo :lol: - zatrzymywanie się na każdym przystanku nie służy czasowi przejazdu.

Generalnie uważam, że R-ki to bardzo ciekawy pomysł, zdecydowanie do wypróbowania. Jestem ciekaw, jak dużą popularnością cieszyłyby się te linie. Jeśli sporą, można pomyśleć o stworzeniu kursów także w słoneczne weekendy ;) . Uważam jednak, że poza Krakowem linia taka powinna się zatrzymywać tylko i wyłącznie w miejscach turystycznych, a w mieście tylko na dużych węzłach - w przeciwnym razie większość i tak wybierze samochód.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 586
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: prezes » 07 kwie 2021, 13:45

fistaszek pisze:
07 kwie 2021, 13:14
Gminy by się ucieszyły, mieszkańcy Krakowa nie bardzo :lol: - zatrzymywanie się na każdym przystanku nie służy czasowi przejazdu.
Nie mówię o zatrzymywaniu się na każdym przystanku, tylko o dodaniu przystanków w miejscach także atrakcyjnych turystycznie, które autobus będzie mijał po drodze. Na pewnym fragmencie będzie on jechał w zupełnym sąsiedztwie do parku narodowego, a nie jest tam przewidziany żaden przystanek. Myślę, że powinno to zostać zmienione.

Lw25
Moderator globalny
Posty: 158
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: Lw25 » 07 kwie 2021, 14:26

Sam pomysł jest fajny, ale znowu, MPK nie ma taboru na takie długie linie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: Kaszmir » 07 kwie 2021, 14:59

GoMeZz391 pisze:
07 kwie 2021, 12:52
Ale czy Kraków zaproponował gminom coś konkretnego, czy tylko na zasadzie "zapłacie 500 zł to będzie mieć 3 przystanki dodatkowe na tej trasie". W takiej sytuacji nie dziwota, że gminy nie podjęły rozmów konkretnych.
Gminy dostały propozycje, teraz mają czas na odpisanie.
GoMeZz391 pisze:
07 kwie 2021, 12:52
Jak by chcieli, to wszystko można załatwić... Tylko trza wystąpić z propozycją, a nie wychodzić nagle z informacją o utworzeniu.
Tak, wszystko da się załatwić, tylko czasem może to zająć wiele tygodni (miesięcy?). Dodanie gminy do porozumienia to masa formalności, decyzji do podjęcia itd. I mogłoby się okazać, że nie zdążyliby w tym sezonie. Wolę linię omijającą jeden czy dwa przystanki niż linię której w ogóle nie ma.

Zresztą to nie tylko kwestia gmin - częścią dróg zarządzają GDDKiA albo ZDPK (Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego). Powodzenia w szybkim załatwianiu spraw z nimi :)

Zresztą to kwestia nie tylko aglo - ostatnio się dowiedziałem, że nawet dodanie słupka przystankowego na istniejącej drodze to kwestia przynajmniej kilku tygodni, bo zmiana musi zostać zaopiniowana choćby przez Policję.
prezes pisze:
07 kwie 2021, 13:03
Skoro w Ojcowie będzie się dało zrobić przystanki, to dlaczego miałoby się nie dać po drodze, aby zapewnić bezpośredni dojazd do większej ilości ścieżek spacerowych w Ojcowskim Parku Narodowym.
Z Ojcowem jest właśnie ten problem o którem wspomniałem powyżej - drogą zarządza ZDPK, trwają właśnie ustalenia co do zmiany organizacji ruchu i wyznaczenia przystanku, jednak nie jest to proces szybki. Z tego co wiem, przez to linia do Ojcowa może zaliczyć opóźnienie - pytanie, czy jeśli do tego dojdzie, to czy wraz z nią nie przesuną terminu premiery wszystkich linii rekreacyjnych?

prezes
Pomiarowiec
Posty: 586
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: prezes » 07 kwie 2021, 15:31

Kaszmir pisze:
07 kwie 2021, 14:59
Gminy dostały propozycje, teraz mają czas na odpisanie.
Czyli rozumiem, że mapki tras w ankiecie nie zawierały pełnej listy przystanków? Mam nadzieję, że coś się w tej sprawie zmieni.
Kaszmir pisze:
07 kwie 2021, 14:59
Z Ojcowem jest właśnie ten problem o którem wspomniałem powyżej - drogą zarządza ZDPK, trwają właśnie ustalenia co do zmiany organizacji ruchu i wyznaczenia przystanku, jednak nie jest to proces szybki. Z tego co wiem, przez to linia do Ojcowa może zaliczyć opóźnienie
Rozumiem, jednak skoro już podejmuje się trud w uruchomieniu linii do Ojcowa, można też podjąć kroki w celu zapewnienia obsługi dodatkowych przystanków między Czajowicami a Ojcowem. Swoją drogą, czy linia ta nie może korzystać z obecnie istniejącej infrastruktury?

Np. w tym czy w tym miejscu.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 550
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: GoMeZz391 » 07 kwie 2021, 15:48

prezes pisze:
07 kwie 2021, 15:31
Kaszmir pisze:
07 kwie 2021, 14:59
Gminy dostały propozycje, teraz mają czas na odpisanie.
Czyli rozumiem, że mapki tras w ankiecie nie zawierały pełnej listy przystanków? Mam nadzieję, że coś się w tej sprawie zmieni.

[...]
Oby było tak jak mówisz. Bo wiele linii obecnie pomija kluczowe węzły na terenie miasta, a po gminie kluczowych przystanków, dzięki któremu mogą również skorzyctać turyści z innych miejc rekreacyjnych.
prezes pisze:
07 kwie 2021, 15:31
[...]

Rozumiem, jednak skoro już podejmuje się trud w uruchomieniu linii do Ojcowa, można też podjąć kroki w celu zapewnienia obsługi dodatkowych przystanków między Czajowicami a Ojcowem. Swoją drogą, czy linia ta nie może korzystać z obecnie istniejącej infrastruktury?

Np. w tym czy w tym miejscu.
Spokojnie taka linia może korzystać z już obecnych przystanków np. R8 przy wejściu do Dolinki Będkowskiej z przystanku Będkowice Borynia.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 857
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: pasazer_mobilisu » 07 kwie 2021, 15:59

Lw25 pisze:
07 kwie 2021, 14:26
Sam pomysł jest fajny, ale znowu, MPK nie ma taboru na takie długie linie.
A jaki jest tam przewidziany czas przejazdu? 60 minut?
To w nieprzystosowanym tramwaju zdarzyło mi się tyle jechać. Nie jestem pewien co do autobusu, bo tak długiej miejskiej linii nie kojarzę, ale jadąc w korkach możliwe, że też zajęło to godzinę.

Kilka lat temu był przetarg na takie podmiejskie LE i nikt nie wystartował, ja kilka dni chodziłem smutny z tego powodu, widocznie w MPK też nie chcą więcej rozczarowań :D
prezes pisze:
07 kwie 2021, 15:31
Swoją drogą, czy linia ta nie może korzystać z obecnie istniejącej infrastruktury?

Np. w tym czy w tym miejscu.
Pytanie komu trzeba by zapłacić za możliwość korzystania z tych przystanków :D wyglądają też bardziej jak wychodek niż jak miejsce gdzie ma zatrzymać się autobus.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 586
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: prezes » 07 kwie 2021, 16:18

pasazer_mobilisu pisze:
07 kwie 2021, 15:59
A jaki jest tam przewidziany czas przejazdu? 60 minut?
To w nieprzystosowanym tramwaju zdarzyło mi się tyle jechać. Nie jestem pewien co do autobusu, bo tak długiej miejskiej linii nie kojarzę, ale jadąc w korkach możliwe, że też zajęło to godzinę.
Niektóre, dłuższe linie aglomeracyjne też mają czas przejazdu zbliżony do godziny zegarowej. Przykładowo linia "278" w zależności od godziny miewa czas przejazdu wynoszący nawet 70 minut. Myślę, że zdecydowanie przydałoby się zakupić tabor bardziej przystosowany do takich dalekobieżnych tras.
pasazer_mobilisu pisze:
07 kwie 2021, 15:59
wyglądają też bardziej jak wychodek niż jak miejsce gdzie ma zatrzymać się autobus.
Zawsze lepiej niż nic. Rzekłbym, że i tak lepiej niż niektóre przystanki na aglomeracji :D
W takim "wychodku" to przynajmniej można schować się przed deszczem :)

damian_krk2
Specjalista
Posty: 249
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: damian_krk2 » 07 kwie 2021, 17:09

pasazer_mobilisu pisze:
07 kwie 2021, 15:59
A jaki jest tam przewidziany czas przejazdu? 60 minut?
To w nieprzystosowanym tramwaju zdarzyło mi się tyle jechać. Nie jestem pewien co do autobusu, bo tak długiej miejskiej linii nie kojarzę, ale jadąc w korkach możliwe, że też zajęło to godzinę.
Przecież przejazd linią 139 od pętli do pętli w szczycie to ponad 60 minut.

MichalTyniec
Znawca
Posty: 135
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: MichalTyniec » 07 kwie 2021, 17:14

damian_krk2 pisze:
07 kwie 2021, 17:09
Przecież przejazd linią 139 od pętli do pętli w szczycie to ponad 60 minut.
Dokładnie 🙂 a w normalnych warunkach niepandemicznych to nawet półtorej do dwóch.

ant_sm
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: ant_sm » 07 kwie 2021, 17:24

prezes pisze:
07 kwie 2021, 15:31
Rozumiem, jednak skoro już podejmuje się trud w uruchomieniu linii do Ojcowa, można też podjąć kroki w celu zapewnienia obsługi dodatkowych przystanków między Czajowicami a Ojcowem. Swoją drogą, czy linia ta nie może korzystać z obecnie istniejącej infrastruktury?
Ojców jest w gminie Skała, natomiast odcinek Czajowice - Ojców jest w gminie Jerzmanowice. Z tego co wiem przejście drogi związanej z przystąpieniem do porozumienia to długi proces i podjęcie uchwał zarówno po stronie Krakowa jak i zainteresowanej gminy. Pytanie więc czy dla jednej linii sezonowej gra jest warta świeczki i czy sama gmina byłaby zainteresowana (przykład Igołomii pokazuje, że niekoniecznie tak musi być).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1811
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: Kaszmir » 08 kwie 2021, 14:02

prezes pisze:
07 kwie 2021, 15:31
Czyli rozumiem, że mapki tras w ankiecie nie zawierały pełnej listy przystanków? Mam nadzieję, że coś się w tej sprawie zmieni.
Lista przystanków może się zmienić. Zresztą nie zdziwiłbym się, gdyby trasy też jeszcze się zmieniły (choć to tylko mój domysł). Pamiętajcie, w Krakowie nic nie jest ustalone na pewno do czasu opublikowania rozkładów na kilka dni przed zmianą ;)
prezes pisze:
07 kwie 2021, 15:31
Rozumiem, jednak skoro już podejmuje się trud w uruchomieniu linii do Ojcowa, można też podjąć kroki w celu zapewnienia obsługi dodatkowych przystanków między Czajowicami a Ojcowem.
A kto powiedział, że nie zostały podjęte?
pasazer_mobilisu pisze:
07 kwie 2021, 15:59
Pytanie komu trzeba by zapłacić za możliwość korzystania z tych przystanków :D wyglądają też bardziej jak wychodek niż jak miejsce gdzie ma zatrzymać się autobus.
O właśnie! Oprócz czasochłonnych formalności, dochodzą jeszcze kwestie opłat dla zarządcy.
ant_sm pisze:
07 kwie 2021, 17:24
Ojców jest w gminie Skała, natomiast odcinek Czajowice - Ojców jest w gminie Jerzmanowice. Z tego co wiem przejście drogi związanej z przystąpieniem do porozumienia to długi proces i podjęcie uchwał zarówno po stronie Krakowa jak i zainteresowanej gminy.
Też tak słyszałem. Kroki chyba zostały podjęte, jednak to zajmie dużo czasu i nie wiadomo, czy skończy się sukcesem.

pjetrek
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: pjetrek » 08 kwie 2021, 21:38

Cieszy fakt, że pomyślano o wzmocnieniach linii 100/101, ale ja bym do listy linii z potencjałem rekreacyjnym dodał jeszcze 102 i 109.
Linie te rownież dowożą do Lasku Wolskiego, chociaz w nieco inne miejsca. Ale może własnie taki transport byłby alternatywą dla mocno dociążonej 134 w pogodne dni...

brovar
Miłośnik
Posty: 59
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: brovar » 09 kwie 2021, 11:29

Szkoda, że ta linia Niepołomicka nie pojedzie tak z dodatkowym przystankiem.
Obrazek
W tym miejscu znajduje się przeszło tysiąc działek rekreacyjnych pracowników z Huty Sędzimira.

Zieleńczanin
Moderator globalny
Posty: 448
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Linie sezonowe ("134", "352", "427") i rekreacyjne

Post autor: Zieleńczanin » 09 kwie 2021, 15:25

Pomysł na linię docierającą tam wg mnie jest bardzo dobry. Nie łączyłbym jej jednak z R1, a puściłbym ją osobno, żeby zahaczyła o Nową Hutę - o tak:
https://maps.app.goo.gl/yJAVjQSUXyU1gv229
Trasa na terenie Nowej Huty oczywiście do ustalenia. Jakoś nawrócić w Szarowie trzeba, więc linia jedzie w jedną stronę przez A4, a nie przez Brzezie (przystanek tamże w celu obsłużenia Puszczy Niepołomickiej).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość