STADLER Tina Kraków

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
kot_feliks
Specjalista
Posty: 322
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: kot_feliks » 07 cze 2021, 15:02

Spadku ilości pasażerów w samym Krk (tzn. osób poruszających się jedynie w obrębie miasta) już raczej nie odwrócimy i.... bardzo dobrze. Bardzo duży udział KZ to również nie jest idealne rozwiązanie dla miasta, najlepszy jest jak największy udział ruchu pieszego / rowerowego. I jeśli to pójdzie w tym kierunku, a nie w kierunku samochodów (tzn. nie znajdą się nagle po raz n-ty idioci proponujący rozwiązanie wszystkich problemów komunikacyjnych poprzez dobudowę kolejnego i kolejnego pasa ruchu) to moim zdaniem jak najbardziej ok :)

Tylko tutaj też pasuje to dobrze zrozumieć. W sformułowaniu "duży udział ruchu rowerowego" nie chodzi o to, aby każdy miał jeździć np. ze Wzgórz na Ruczaj rowerem, czy robić zygzaki przez pól dnia po mieście, bo nie da się przejechać inaczej. Chodzi o to, aby na krótszych dystansach dało się jak najwygodniej przejść na piechotę / przejechać rowerem. A KMK obsługiwała przede wszystkim trochę dłuższe i dłuższe dystanse. I przy dobrej infrastrukturze rowerowej (a w centrum przede wszystkim dobrej org. ruchu) jest to jak najbardziej realne. Auta to natomiast głównie ruch dalej od centrum, wyprowadzony docelowo w sporej części na III i IV obwodnicę.

Prosty przykład:
- nie ma zbyt dużego sensu, aby np. jadąc z Cystersów do centrum tłum ludzi dopychał już zapchane wcześniejszymi pasażerami tramwaje jadące od strony NH - na takim dystansie, przy dobrej infrastrukturze rowerowej, spora część ruchu powinna przenieść się właśnie na rowery. Tak samo, jak ktoś np. pracuje dajmy na to w Comarchu, a mieszka na Mogilskim;
- z drugiej strony już dojazd np. ze Struga do centrum to o wiele większy dystans i tu najbardziej atrakcyjna będzie zapewne KMK;
- a jeśli ktoś znowuż jedzie z Kombinatu do Skawiny, to zapewne wybierze auto, tylko jego przejazd powinien być wyprowadzony na S7/A4 (tu znowuż - nie ma sensu tworzyć w każdej możliwej relacji super oferty KMK - żadne miasto tak nie działa, bo generuje to niewspółmierne koszty do zysków);

Oczywiście to, co powyżej to lekkie uogólnienie, bo niektórzy z Cystersów pojadą KMK, ktoś tam wsiądzie w auto, a dla innej osoby jazda z Kombinatu do centrum rowerem też będzie ok. Ale +/- tak to powinno działać. Skupianie się jedynie na KMK jest moim zdaniem bez sensu (bo wiele podróży może się odbyć rowerem), tak samo jak skupianie się na samych rowerach, czy np. zaniedbanie infry drogowej w większej odległości do centrum.

Natomiast no cóż, u nas to wszystko było postawione totalnie na głowie, typu: nie budujemy III obwodnicy, ale sobie walniemy 2x3 Powstania Warszawskiego, oszczędzimy na infrze rowerowej w centrum, gdzieś dalej potniemy kursy KMK, a potem sobie walniemy parking przy Muzeum Narodowym, gdzie dla mieszkańców ze 100x taniej jest parkować na chodniku obok...

Więc tutaj jak najbardziej zgadzam się z @Impulsem, że ilość pasażerów w obrębie samego Krk raczej nie wróci do stanu sprzed pandemii, bo nastąpiła i zmiana sposobu pracy i zmiana sposobów przemieszczania. Grunt, żeby ludzie z KMK nie przesiedli się głównie do aut :)

Natomiast nie do końca się zgadzam z tym, że w związku z jw. nastąpi spadek ilości pasażerów KMK ogółem. Czemu? Bo mamy OLBRZYMI NIEZAGOSPODAROWANY POTENCJAŁ AGLOMERACJI. I to z tego źródła można uzyskać największe wzrosty ilości pasażerów KMK. Oczywiście nie mówię o wszystkich osobach dojeżdżających do Krk, ale jeśli ktoś jedzie +/- w obręb III obwodnicy na 8h do pracy, to obecnie w większości i tak jeździ autem - prawda? Po odpaleniu SKA, agloexpresów itd, nowych przystanków przesiadkowych itd. - słowem - oferty o 180 stopni innej niż obecnie, to się może diametralnie zmienić. A spora część tych osób (jak nie większość) nie będzie miała punktów docelowych obok przystanku SKA, tylko będzie dalej jechać KMK.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 980
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Lokalizacja: Dębica/Kraków

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: Kitek » 07 cze 2021, 15:54

Kaszmir pisze: 07 cze 2021, 9:01 Info z ZTP: jeśli będą potoki, to ~f=5 wróci na 50 i 52.
Ale to nie będzie jako dodatek (bo jednak te linie to dodatkowe 13 brygad przy f~5) tylko coś wyleci, bo jednak taboru, prowadzących i pieniędzy nie wyczaruje się nagle.
Linie "50" i "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Lw25
Moderator globalny
Posty: 234
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: Lw25 » 07 cze 2021, 23:38

Imho prędzej od f=5 trzeba wzmocnić wieczory, bo nawet najlepsze linie kursują wtedy absurdalnie.
Swoją drogą, są już badania na temat wpływu pandemii na rynek pracy i raczej głoszenie upadku biur i pracy wyłącznie zdalnej było przedwczesne. Ktoś planuje naukę hybrydową na 2021/2022? Bo ja się nie spotkałem.

kot_feliks
Specjalista
Posty: 322
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: kot_feliks » 08 cze 2021, 19:49

No ale pracy wyłącznie zdalnej chyba nikt nie głosił? Ani upadku biur? ;)

Ot, u nas jest przykładowo tak, że miejsc w biurze tyle samo, ale jestem w nim 1-2x w tygodniu, a nie 5x. I tyle. Ale gdybyśmy chcieli zatrudnić więcej osób, to i tak potrzebna byłaby dla nich dodatkowa przestrzeń :)

krakus
Miłośnik
Posty: 51
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: krakus » 14 cze 2021, 8:31

Do Krakowa przyjechał Stadler Tina o numerze HY799.

Lw25
Moderator globalny
Posty: 234
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: Lw25 » 14 cze 2021, 8:42

krakus pisze: 14 cze 2021, 8:31 Do Krakowa przyjechał Stadler Tina o numerze HY799.
Jakieś widoczne różnice w stosunku do Lajkonika?

Awatar użytkownika
yosujiro
Znawca
Posty: 125
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: yosujiro » 14 cze 2021, 11:15

Jak dla mnie taki dziwny numer oznacza testy/ robienie homologacji.

Adrian14
Znawca
Posty: 140
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: Adrian14 » 14 cze 2021, 11:40

Ma ktoś może fotkę?

krakus
Miłośnik
Posty: 51
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: krakus » 14 cze 2021, 19:30

Lw25 pisze: 14 cze 2021, 8:42 Jakieś widoczne różnice w stosunku do Lajkonika?
Identyczna ściana czołowa, brak rysunków Lajkonika na ścianach bocznych, nie widziałem osłon wózków.

mateuszwon94
Pasażer
Posty: 32
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:24

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: mateuszwon94 » 14 cze 2021, 21:11

Adrian14 pisze: 14 cze 2021, 11:40 Ma ktoś może fotkę?
Zdjęcie można znaleźć tutaj.

Awatar użytkownika
yosujiro
Znawca
Posty: 125
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: yosujiro » 14 cze 2021, 21:32

Czy mi się wydaje, czy tym razem odcień niebieskiego jest tożsamy z NGT8?

Awatar użytkownika
Jopek36
Administrator
Posty: 38
Rejestracja: 07 lut 2020, 11:12

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: Jopek36 » 14 cze 2021, 22:01

yosujiro pisze: 14 cze 2021, 21:32Czy mi się wydaje, czy tym razem odcień niebieskiego jest tożsamy z NGT8?
Mam podobne odczucie :D Generalnie ustalono, że tramwaje mają malować unikolor - przynajmniej te nowe, nie wiadomo co z już dostarczonymi... :/ Przewijają się komentarze na fb, że ma mieć niby 100% niskiej podłogi - na obalenie tej tezy tabela z otwarcia ofert, która rozwiewa wątpliwości: https://mpk.krakow.pl/Data/Files/ejasin ... ablica.pdf ;) Aczkolwiek w SIWZ jak dobrze pamiętam był wymóg, aby 85% powierzchni podłogi było bez stopni.

Tancin
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: Tancin » 15 cze 2021, 7:13

Jopek36 pisze: 14 cze 2021, 22:01 Generalnie ustalono, że tramwaje mają malować unikolor - bynajmniej te nowe.
No to w końcu mają malować czy bynajmniej? :roll: A lajkoniki pewnie ponaklejają przed dostawami ;)

Poprawiłem, bo z pewnością chodziło o przynajmniej ;) - mod. Z

Jamnik
Ekspert
Posty: 518
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: Jamnik » 17 cze 2021, 21:12

Firma Stadler zdecydowała się uchylić nieco rąbka tajemnicy i przekazała pewne informacje dotyczące tego pojazdu. Przede wszystkim potwierdziła, że jest to prototyp nowego, innowacyjnego tramwaju określanego mianem "Tina". Do Krakowa sprowadzony został na jazdy próbne, które będą realizowane przy współpracy z krakowskim MPK. Pojazd stanowi zmodyfikowaną wersję tramwaju Tango Lajkonik, który jest obecny na ulicach naszego miasta od ponad roku. W Krakowie będzie przebywał co najmniej przez rok. W tym czasie ma odbywać jazdy próbne w regularnych ruchu, jednak bez udziału pasażerów.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... ch-krakowa

kucyk
Ekspert
Posty: 663
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: STADLER Tina Kraków

Post autor: kucyk » 17 cze 2021, 21:19

Jamnik pisze: 17 cze 2021, 21:12
Firma Stadler zdecydowała się uchylić nieco rąbka tajemnicy i przekazała pewne informacje dotyczące tego pojazdu. Przede wszystkim potwierdziła, że jest to prototyp nowego, innowacyjnego tramwaju określanego mianem "Tina". Do Krakowa sprowadzony został na jazdy próbne, które będą realizowane przy współpracy z krakowskim MPK. Pojazd stanowi zmodyfikowaną wersję tramwaju Tango Lajkonik, który jest obecny na ulicach naszego miasta od ponad roku. W Krakowie będzie przebywał co najmniej przez rok. W tym czasie ma odbywać jazdy próbne w regularnych ruchu, jednak bez udziału pasażerów.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... ch-krakowa
Czyli pierwsze egzemplarze w krakowskim MPK mogą być z początkiem 2023. :shock:
Nie będzie to już obsuwa w stosunku do pierwotnych planów? :o

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości